English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK2 2012
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende

PostPosted: 03.07.2012 03:08    Post subject: Reply with quote

Nå er jo Buvik et ræva lag da tydeligvis.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende

PostPosted: 03.07.2012 20:40    Post subject: Reply with quote

Det skulle komme et innslag på TV2sporten om førstemålet i RBK2 sin kamp, men jeg så ikke noe kl 18.50. Kanskje det kommer på TV2sport?
Jangusk
Veteran

PostPosted: 03.07.2012 20:42    Post subject: Reply with quote

Du ser den iallefall på Tv2.no
Kjempejobb av keeperen.Lurer på om Jamtfall har en finger med i Buvika også??
Kunne nesten se slik ut Very Happy
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 03.07.2012 20:43    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/sport/f...24638.html

Der.

- Torgeir Børven
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 03.07.2012 21:12    Post subject: Reply with quote

Takk, RÃ¥nny.
Ser at eks RBK-ansatte Odd Rune Wolden/TV2 velger å bruke bilder fra Nabonytt i stedet for like gode bilder fra rbk.no.

Edit: Der gikk innslaget med keeperen på lufta på TV2sporten kl 21.35.
Jeg trøster meg med at han er en dyktig rørlegger. Det lekker ikke her. Tvi tvi.
batigol
Veteran

PostPosted: 06.08.2012 17:35    Post subject: Reply with quote

RBK 2 tapte 3-1 mot Skeid på Lerkendal kunstgress. Noen som så kampen?
Ivar
Veteran

PostPosted: 06.08.2012 17:37    Post subject: Reply with quote

knerten var vel der, så da er det lov å håpe på et lite sammendrag på hva som skjedde.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 06.08.2012 18:19    Post subject: Reply with quote

RBK - Skeid 1-3
RBK: Riksvold 54'
Skeid: Hussein 23', 59', Nielsen 62'
Gult RBK: Midtsjø
Lerk KG 06.08.12 15.30, 129 tilskuere.

RBK: Lå i 4-3-3 med høyt press fra start. Gikk hurtig i lengderetning, men presisjonen sto ikke helt i stil og manglet ettertrykk på de få innleggene som var presise. Midtsjø i regien for alt RBK skapte kombinert med en Riksvold som truet rom, men utrettet lite. Venstresiden med Strand/Alas nærmest usynlig. Fikk ikke utnyttet verken Sørloth eller Alas optimalt, og relasjonene stemte ikke offensivt. Midtsjø fortsatte dominansen i 2. omgang, og Riksvold hadde høyere treffprosent, noe som endte med et fantastisk solomål. Defensivt ble det for ungt og urutinert mot et Start-lag med gode relasjoner. Tre ganger ble forsvaret spilt ut og tredd gjennom mellom stopper og back, og det førte til tre mål. Fortjent tap mot et lag som var mer samspilt, hadde mer rutine og ville mer.

Magnus Fagerli 5
Kunne lite gjøre med målene som kom fra kloss hold. Sterk i kommunikasjonen, turde å spille ball langs bakken i delvis pressede situasjoner.

Kofi Tutu 2
Slet stort med valgene med ball og posisjonering uten ball. Hurtig, kontant og aktiv offensivt, svak innleggskvalitet. Ble alt for mange balltap grunnet lite besluttsomhet og for ofte feil valg. Må ta skylda for 0-1 da han ble dratt for langt ut og åpnet rom mellom seg og stopper.

Daniel Kvande 3
Det gikk for fort rundt hele forsvaret da Skeid scoret målene sine. Slet litt mot tekniske angripere hos Skeid. Ble både litt lett og urutinert, men viste tendenser til ferdigheter med ballen.

Mikael Bjørnstad 4
Hjertet i forsvaret, og gjør en del bra. Litt rusende i noen situasjoner og klarer ikke holde helt styr på linja når Skeid scorer to raske mål i 2. omgang. Den som kommer best ut av det i forsvar, og fører også ballen fint oppover noen ganger.

Martin Lundal 3
På bærtur posisjoneringsmessig ved Skeids mål i 2. omgang. Bedre med ball enn Tutu, selv om han er mindre involvert, spesielt i 1. omgang, da venstresiden nesten var usynlig.

Fredrik Mitsjø 9 BB
Ligger mange nivåer over dette. Alt RBK skaper går gjennom ham: føring, dribling, gjennombruddspasninger, innspill, initiativ i bakrom. Strålende både i overgangsspillet og mot etablert. Den soleklare eneren i laget. Burde hatt 3 målgivende, og får gult for filming da han blir snytt for straffespark. Det største talentet i RBK dette årtusenet og må få spille fast - NÅ.

Lars Arne Togstad 4
En del godt duellspill, men mangler tempo og overblikk for å inneha potensiale til å nå a-laget som sentral midtbanespiller. Mer midtstoppertype.

Morten Strand 2
Utallige ballmiss grunnet dårlig besluttsomhet og feil valg. Rett og slett svak kamp både teknisk og taktisk. Noen gode bevegelser i mellomrom/bakrom i 2. omgang, men dette var en for svak forestilling på dette nivået.

Kim Ove Riksvold 6
Gode bevegelser, truer alltid rom. Best når han har rom, er direkte og slipper å tenke. Mot forsvar som ligger veldig lavt går han seg ofte fast og gjør feil valg, men er veldig god når han truer bakrom og i overgangsfasen. Scorer et fantastisk solomål med raid på kontring fra 40 meter og inn i 16-meteren etterfulgt av kald avslutning alene med keeper. Riksvold tror jeg kunne blitt en god RBK-spiller på sikt. Spiller på små marginer og derfor veldig "enten eller", også innad i kampene.

Alexander Sørloth 4
Sterk som en bjørn, god med ball, truer intet bakrom og gjør noen feil valg. Ikke tydelig nok i møtebevegelsene og har ikke de gode gjennomspillene vi er vante med. Sterk i lufta, men bevegelsen har ofte stoppet opp når innlegget kommer, både fordi innleggene slås for seint og fordi løpene ikke holdes igjen nok. Sørloth kan bli en veldig god møtende spiss som sin far, bor mye fotball i gutten.

Jaime Alas 5
Truer ikke bakrom i særlig stor grad. Virker ikke så hurtig som jeg hadde håpet dessverre, men dette er jo bare en kamp. Bedre i småspillet, og har noen fikse småspill med Midtsjø og delvis Sørloth. Ikke så mye involvert, men veldig aktiv og ivrig, spesielt god til å bevege seg etter han har spilt fra seg ballen. Ser at han har teknikk og dribleferdigheter til å gå av en mann, men usikker på om vi har en stor bakromstrussel - både i form av at han ikke ser SÅ kjapp ut (og at han er lett, styrke er også viktig for bakromsspillere) og at han ikke virker særlig interessert i å gå i bakrom - i vente. Virker rett og slett mer "driblekvikk" enn "bakromsrask". Brukbar innleggskvalitet.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 06.08.2012 18:56    Post subject: Reply with quote

Var ikke så mye å skryte over denne kampen, Alas er mer uslipt diamant slik det ser ut nå, men det kommer seg nok.

Angående hund, så sa dem at det ikke var lov å ha hund der, Men hvis det var bundet fast.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 06.08.2012 18:59    Post subject: Reply with quote

Supert innlegg knerten, ligger paddeflat i støvet.

Knerten, trenger vi egentlig mix? Er ikke Midtsjø god nok som en hengende spiss?
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 06.08.2012 19:01    Post subject: Reply with quote

Hvis vi henter Mix håper jeg det er som en av de to sentrale midtbanespillerne i Janne sitt system. Hengende spiss bør Midtsjø eller Chibuike spille.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 06.08.2012 20:12    Post subject: Reply with quote

Hadde håpet på en rapport der det sto Alas=Gud, men sånn er det altså ikke.
Harceïde
Veteran

PostPosted: 06.08.2012 20:12    Post subject: Reply with quote

Quote:
Det største talentet i RBK dette årtusenet og må få spille fast - NÅ.

Ciljan og Tettey?

Enig i at han må få spille fast. ALT for god til å holdes på benken.
Back to top
ElMar
Proff

PostPosted: 06.08.2012 21:22    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
RBK - Skeid 1-3

Jaime Alas 5
Truer ikke bakrom i særlig stor grad. Virker ikke så hurtig som jeg hadde håpet dessverre, men dette er jo bare en kamp. Bedre i småspillet, og har noen fikse småspill med Midtsjø og delvis Sørloth. Ikke så mye involvert, men veldig aktiv og ivrig, spesielt god til å bevege seg etter han har spilt fra seg ballen. Ser at han har teknikk og dribleferdigheter til å gå av en mann, men usikker på om vi har en stor bakromstrussel - både i form av at han ikke ser SÅ kjapp ut (og at han er lett, styrke er også viktig for bakromsspillere) og at han ikke virker særlig interessert i å gå i bakrom - i vente. Virker rett og slett mer "driblekvikk" enn "bakromsrask". Brukbar innleggskvalitet.

Jeg skal tillate meg å være uenig med Knerten i kveld. Ifølge hans rating var Alas en av de beste på et dårlig Rosenborg lag. Jeg ville kanskje gitt han e svak 3'er. Dette baserer jeg på at han mistet ballen svært ofte, og touchen hans var veldig rusten. I tillegg ser det ut til at han går sur utover i 2.omgang når han ikke får ballen. Av det positive så jobber han bra, og (som Knerten skriver) flink til å rykke fra etter han har spilt en pasning. Type veggspill. Får håpe touchen kommer etter hvert. Så får vi se hvor god denne signeringen var. Jeg er skeptisk..

EDIT: Ellers veldig enig i at "Mitch" holder et hakk høyere nivå enn alle de andre på banen i dag (kanskje bortsett fra dommer Tømmervold(?))
abjoern
Veteran

PostPosted: 06.08.2012 22:19    Post subject: Reply with quote

Noen som tror at Svensson hadde dominert på samme måte som Midtsjø i dag? (Stoler på Knertens referat + høydepunktene, som viser noen class involveringer fra Midtsjø).

Leit at JJ ikke satser mer på Midtsjø, som nesten bare har imponert når han har fått muligheten.

Håper virkelig han får et låneopphold i en annen TL-klubb allerede i høst.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 06.08.2012 22:23    Post subject: Reply with quote

Svensson er ikke samme dominante "typen" som Midtsjø, så det tror jeg ikke nei. Vakkert å se på Midtsjø i dag.

Angående Alas, ElMar, så synes jeg ikke han viste så dårlig touch som du sier. Synes han viste god ballfølelse ved en del anledninger. Og det var virkelig ikke en stor prestasjon å være en av RBKs beste i dag Razz Spesielt Tutu og Strand var jo helt ute å kjøre.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 06.08.2012 22:24    Post subject: Reply with quote

Sikkert ikke, og Midtsjø skulle så absolutt vært mer satset på!

Litt OT her: Hvordan er Midsjø som person? Noen som kjenner ham og kan komme med en liten evaluering av personen og fotballspilleren Midtsjø?
batigol
Veteran

PostPosted: 06.08.2012 22:26    Post subject: Reply with quote

Det virker som RBK sliter med å få frem gode spisser fra yngres? er vell bare Bakenga som vi har klart å få frem i det siste. Er det ingen spisstalenter i trøndelag for tiden?
Attaboy
Veteran

PostPosted: 06.08.2012 22:27    Post subject: Reply with quote

Næh, bare midtbanespillere... Razz
ElMar
Proff

PostPosted: 06.08.2012 22:31    Post subject: Reply with quote

Men det er greit det Knerten, at vi er litt uenige, ville vært et kjedelig forum om vi alle hadde samme synspunkter.

Står fortsatt for det jeg skrev. Hvis du ser involveringene hans i andre omgang, så er det nesten uten unntak ballmist. Det tror jeg du kan få Alas selv til å bekrefte, for det kom noen saftige (antar jeg) spanske gloser på kanten der. Så ikke veldig positiv ut der han gikk å slo ut med hendene og pratet med seg selv..

Last edited by ElMar on 06.08.2012 23:28; edited 1 time in total
Back to top
Løkkagutt
Proff

PostPosted: 06.08.2012 22:32    Post subject: Reply with quote

Veldig bra kampreferat Knerten Tommel'n opp!

Personlig kjenner jeg at jeg irriterer meg grønn over at man spiller 4-3-3 på andrelaget og lagene under! Så lenge vi har en hovedtrener som spiller 4-4-1-1 eller 4-2-3-1, som vi har hatt siden Hamren (med unntak av noen mnd med NAE), så må vi spille på samme måte hos de andre lagene. Disse lagenes rolle er å utvikle gode spillertyper til A-laget. Allikevel fortsetter vi å utvikle indreløpere, vinger og møtende spisser i steden for sentrale midtbanespillere, flankespillere, mellomromsspillere og bakromsspisser. Det er de rollene som trengs på A-laget. 2.laget skal også gi relevant matchtrening ifht roller og spillestil som er på A-laget for de spillerne som ikke er helt inne i 11-ern på A-laget slik at de blir bedre og klarere når sjansen byr seg. Samtidig også gjøre det lettere for de å være med i en diskusjon på laget.

Midtsjø og Berntsen er gode eksempler. Midtsjø herjet som indreløper nå mot Skeid. Kjempefint, men hva hjelper det Jønsson når vi spiller uten indreløpere og Midtsjø når han først og fremst er aktuell for spilletid som flanke (eller kanskje hengende spiss)? Berntsen ser jeg for meg som en av de to sentrale på midten. Han har teknikken og kreativiteten, men mangler litt i duellspillet til å få spilletid i den posisjonen på A-laget. Kan man ikke bruke han mer defensivt på 2.laget slik at han får utviklet dette da?

Syns det tenkes for lite helhetlig fra A-lag til guttenivå. Vi oppnår gode resultater på yngre nivå og utvikler mange gode fotballspillere. Men min mening er at vi utvikler feil type spillere ifht hvordan a-laget har spilt de siste årene. Da er den ellers gode jobben det gjøres ifht utvikling av basisferdigheter forgjeves. Det blir litt feil når de spillerne i stallen som passer minst i systemet på A-laget og mest i 4-3-3 er de spillerne vi utvikler selv.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 09:36    Post subject: Reply with quote

Løkkagutt wrote:
Syns det tenkes for lite helhetlig fra A-lag til guttenivå.

Hvem skulle ha trodd det.
Back to top
Perflubron
Junior

PostPosted: 07.08.2012 14:41    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:

Fredrik Mitsjø 9 BB
Ligger mange nivåer over dette. Alt RBK skaper går gjennom ham: føring, dribling, gjennombruddspasninger, innspill, initiativ i bakrom. Strålende både i overgangsspillet og mot etablert. Den soleklare eneren i laget. Burde hatt 3 målgivende, og får gult for filming da han blir snytt for straffespark. Det største talentet i RBK dette årtusenet og må få spille fast - NÅ.

Ser Tor Asle Kleveland i Adressa gir Midtsjø en 3er. Lurer på om dere har sett samme kamp Smile
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 07.08.2012 14:55    Post subject: Reply with quote

Haha jeg så det Very Happy Pratet litt med Kleveland og, og han var jo opptatt av å prate med folk hele tida, så... Wink

Neida, 9 er nok overdrevet, men at han får 3 synes jeg helt bak mål. Han mener altså at STRAND var like god (og Togstad, Kvande bedre...), og han var virkelig svak. Midtsjø viste at han var et nivå over alle på RBK, og jeg synes det er veldig merkelig at mannen som sto bak 5 av RBKs 6 målsjanser sikkert, får en 3er... Jeg kan moderere meg til å si at han burde hatt 6 på Adressa-børsen (dvs 7 på en normal børs).
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 15:05    Post subject: Reply with quote

Oppsummeringen av første omgang kontra det som folk skriver om denne omgangen kunne ikke vært mer ulikt.
Ser ut som rbk burde ledet 10-1, men var fortjent ledelse til Skeid.
Så stor forskjell kan det altså være å se oppsummering vs det og faktisk være på kampen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 4 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb