English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Zenit - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JellyFish
Veteran

PostPosted: 23.02.2006 20:48    Post subject: Reply with quote

takk for i kveld...
View user's profile Send private message
davus
Rutinert

PostPosted: 23.02.2006 20:48    Post subject: Reply with quote

Hvornår er neste kamp sa du?
jadda
Veteran

PostPosted: 23.02.2006 20:49    Post subject: Reply with quote

Katalysator wrote:
jadda wrote:
Javel...
Utdyp!

Tja, var vel et forsøk på å være positiv til vår nye spiller. Men det var også en underliggende ironi fordi han enda har til gode å bevise noe som helst.

Da, så...
Med litt ironi er jeg med.
Er nemlig ikke helfrelst av den fyren.

Mål også, ja. Fin start på sesongen dette.
Innavla, korrupt klubb (ref. styresammensetning) med et lag "uten" forsvar og effektivt angrep.
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 23.02.2006 20:49    Post subject: Reply with quote

2-1, der gikk den cupen i dass. Mye å rette på før seriestart, altfor mange feilpasninger, dårlige innlegg/markeringer osvosv.
Back to top
GoldFish
Veteran

PostPosted: 23.02.2006 20:51    Post subject: Reply with quote

Uff, Vidar Davidsen er elendig.
Back to top
Keef
Senior

PostPosted: 23.02.2006 20:52    Post subject: Reply with quote

kan nå iallefall si at dette var en helhjerta innsats. det er jo litt typisk at rosenborg ikke er verdens beste lag vinterstid

synes koppinen hadde endel bra og godt at espen johnsen leverte en bra kamp.
virker også som berg er på vei.

a sphincter says what?
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 23.02.2006 20:57    Post subject: Reply with quote

Joda, innsatsen var til tider veldig bra. Likevel litt skremmende når man ser 3-4 blå spillere løpe fra midtsirkelen og 30 meter inn på vår banehalvdel, uten at det er en hvit spiller i bildet..
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 23.02.2006 20:57    Post subject: Reply with quote

Synes Johnsen kunne tatt 2-1 målet. FJ noterte seg for nytt bunn-nivå. Var Storflor på banen? Ja, det var han ja, han slo to elendige cornere.
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 23.02.2006 20:58    Post subject: Reply with quote

Jeg synes egentlig vi gjør en helt grei kamp. Vi burde hatt bedre uttelling etter den godt førsteomgangen, et mål til da ville ha gjort et hav av forskjell. Det mest gledelige med denne kampen er vel kanskje at skadeplagede karer som Koppinen og Berg ser ut til å komme i form igjen.

Det er naturligvis nærliggende å kritisere angrepsspillerne for dårlige mottak osv, men de fikk ikke all verdens gode pasninger heller, og backrekka til Zenit var ganske pigge, spesielt mot slutten. Storflor, Johnsen og Kone ble løpende litt i ingenmannsland, det var ikke mange lukene i forsvaret.

Jeg synes forøvrig det var ganske snedig å se hvor mye Zenits kontringsspill liknet på RBK i gammel form. Kjappe spillere som er skikkelig samspilte, og mye pasninger på førsteberøring. Bare synd det var feil vei. Smile
dags
Veteran

PostPosted: 23.02.2006 21:04    Post subject: Reply with quote

Ros til Dorsin for presise dødballer. En del positivt å ta med seg, ihvertfall fra 1. omgang. Strand og Berg gjør mye bra, Braaten er positiv til tider.

Det var jo først å fremst på hjemmebane at vi ødela alt. Dårlig av Koppinen å slippe russer'n til innlegg på 1-1 målet, og Riseth står og sover som vanlig. Hver gang jeg tror Frode Johnsen har nådd bunnen overrasker han igjen. Med negativt fortegn. Og Storflor er så pinglete at jeg får lyst til å skrike.

Det som irriterer meg mest at vi har slått mye lag bedre enn dette før, selv om de har noen gode spillere, særlig spissene. Tror Zenit ryker ut i neste runde.
GoldFish
Veteran

PostPosted: 23.02.2006 21:11    Post subject: Reply with quote

Takk TV3, for at jeg slipper å se Høgmo snakke om alt det positive han fikk ut av denne kampen.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 23.02.2006 21:13    Post subject: Reply with quote

Haha, men når sant skal sies så var det jo en positiv andre halvdel av 1.omg. Da hadde vi faktisk grepet på kampen.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 23.02.2006 21:14    Post subject: Reply with quote

Det er en skam at så mange spillere er sluttkjørt som vi ser på 2-1 og allikevel får vi de to siste byttene etter 82 min og på overtid. Ny taktisk bommert av Høgmo. De må ha fulgt treningsopplegget til skøyteløperne, for i form kan de ikke være.
Likevel er det jo en positiv bortekamp igjen. Hadde vi skulle hentet et positivt utgangspunkt eller forsvart et godt resultat fra Lerkendal, hadde det vært OK.
Høgmo og co sin pri. 1 blir å gjenreise Lerkendal som vår borg. Kun 4 hjemmepoeng i CL-kvalik, CL og UEFA er for dårlig. 5-3-5 i fjorårets TL likeså. Forventer 30 poeng på Lerkendal i 2006.
NÃ¥r det er gjort kan vi garantert juble etter "bare" 1-2 borte i e-cup igjen.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 23.02.2006 21:23    Post subject: Reply with quote

Dags wrote:
Ros til Dorsin for presise dødballer.

Ja, det skal han ha. Ser en klar forbedring der. Tommel'n opp!

Ellers var det ikke mye å rope hurra for. Det skal jeg innrømme. Jeg var forholdsvis positiv etter forrige kamp, men da satt jeg på stadion. Denne gangen så jeg selvsagt kampen på tv og jeg er langt fra imponert.
Back to top
Ekte RBKfan
Senior

PostPosted: 23.02.2006 21:26    Post subject: Reply with quote

Nok en gang syns jeg Frode Johnsen gjør en dårlig kamp.
Skulle likt å sett Kone fra start.Han er en spennende spiller.
Ellers var det ikke mye bra.Du har rett der Attach.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
batigol
Veteran

PostPosted: 23.02.2006 21:37    Post subject: Reply with quote

Frode Johnsen klarer aldri å komme foran motstanderen sin....oppspill mot FJ blir alltid brutt....ut med FJ for godt! Alt annet er bedre! Syntes det var tendenser idag men spillerne mangler tempo med ball og uten ball, det går for sakte. Jeg savner det å komme rundt på kant...innlegg evt. utfordre en mot en mot mål!

Vi får håpe det løsner mot seriestart.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 23.02.2006 22:05    Post subject: Reply with quote

Resultatet og innsatsen i dag var godkjent. Det var ikke i dag vi ødela for videre avansement. Det var for åtte dager siden..
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 23.02.2006 22:08    Post subject: Reply with quote

Tenker denne kampen gjør det temmelig klart hvem som bør satses på offensivt fram mot eliteseriestart:

Braaten - Helstad - Essediri
Iversen

Samtidig så bør en kjøpe en ny høyreback som har både offensive og defensive kvaliteter.

En som har evne til å involvere seg offensivt, og har gode innlegg og som er solid defensivt.

Koppinen er stopper-reserve og ikke noe annet, nå som lago forsvinner og Johnsen snart blir solgt.

Ny høyreback takk, og satisng på en ny offensiv 4`er.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 23.02.2006 22:14    Post subject: Reply with quote

Jeg håper vi kan bytte Johnsen med en god venstreving i løpet av neste overgangsvindu.. det blir konge..
Back to top
blubbin
Rutinert

PostPosted: 23.02.2006 22:20    Post subject: Reply with quote

Det verste med at Frode Johnsen var elendig i dag er at vi ikke kan si at han hadde en dårlig dag - han spilte derimot nøyaktig slik han pleier, han er rett og slett ikke bedre. Likevel tør jeg ikke vedde på at han ikke er fast på laget til seriestart.
Back to top
Brakka
Rutinert

PostPosted: 23.02.2006 22:36    Post subject: Reply with quote

Så ikke kampen, men jeg synes Koppinen(?) burde stoppet innlegget fra Arshavin på 1-1 målet. Forøvrig enig med LitjEggen mht angrepsrekka og at vi trenger en ny høyreback.
Back to top
Ekte RBKfan
Senior

PostPosted: 23.02.2006 22:47    Post subject: Reply with quote

LitjEggen wrote:
Tenker denne kampen gjør det temmelig klart hvem som bør satses på offensivt fram mot eliteseriestart:

Braaten - Helstad - Essediri
Iversen

Hva med Kone,han er en veldig spennende spiller.Et av Problemene til Rosenborg er at de har for mange spisser.Hva med Storflor?Jamtfall synes jeg ogs skal få sjansen snart.Og hvis FJ skjerper seg kan han bli en av Tippeligaens beste spisser som han var for noen år siden.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Maradona
Veteran

PostPosted: 23.02.2006 22:56    Post subject: Reply with quote

De er flere ting jeg ikke forstår, når det gjelder lag disposponering. Hvorfor spiller Frode Johnsen i 90 min? Hvorfor byttes Tettey inn i det '90 min? Når midtbanen ble overkjørt i hele 2.omgang, et bytte på midtbanen burde ha blitt gjordt rundt 55-60 spille minutt, for da var Roar Strand ferdig.. Hvorfor blir Kone holdt på benk så lenge ? Han burde inn før, ved pause..
Brady
Veteran

PostPosted: 23.02.2006 23:02    Post subject: Reply with quote

Har vært positiv til Høgmo etter en litt vanskelig start, men nå begynner jeg å tvile på hvordan dette vil utvikle seg utover sesongen.

Vi mangler (spesielt i andre omgang) et strukturert angrepsspill. Det er mye ved dette laget som minner om landslaget. I andre omgang hadde vi vel knapt en eneste avslutning og var helt hjelpeløse i hvordan vi skulle spille oss til sjanser. Det virker som om man satser på å få corner eller frispark og utnytte hodestyrken, noe landslaget også spilte på. Et lag man skal bli glad i må ha større ambisjoner enn som så.

Hva kunne så Høgmo gjort annerledes? For det første fikk vi en midtbane som gikk mer eller mindre tom utover andreomgangen. Roar Strand signaliserte for bytte når det var ti minutter igjen, Ørjan Berg viste at han ikke er i kampform ennå og Solli sprang rundt litt sånn uten mål og mening. Dette ble mest tydelig når russerne brøt våre angrep og sentret inn i mellomrommet mellom vårt forsvar og midtbanen. Det ble for tungt å springe tilbake for Berg og Strand etter hvert og da åpnet det seg mye rom for russerne.

Det er da jeg ikke skjønner hvorfor Høgmo ikke bytter ut Strand eller Berg med Tettey. Berg hadde i tillegg til at kreftene forsvant utover kampen en meget dårlig dag pasningsmessig. Han hadde flere feilpasninger som kunne blitt skjebnesvangre, og jeg har en mistanke om at hvis det var Tettey som hadde spilt slik ville han blitt tatt av banen ved pause. Å sette ham innpå et og et halvt minutt på overtid blir jo bare tull.

Kone-byttet kom også altfor sent. Når det var en halvtime igjen burde Høgmo gjort begge de to siste byttene der og da og satset skikkelig offensivt for i det hele tatt å ha en mulighet til å score de to målene vi trengte. Istedet rant kampen ut, uten at vi gav russerne noen som helst bekymringer i andre omgang. Det er for svakt. Braaten viste jo utover kampen at han ikke hadde ork til å skape noe, og å bytte ut Storflor blir da helt feil, ettersom Storflor er en av de få som kunne skapt noe mot slutten. Beundringsverdig av Storflor å beholde posisjonen sin på vingen selv om han nesten ikke får baller å jobbe med i andre omgang. Braaten mangler den samme disiplinen på motsatt side. Kone virket veldig frisk, og burde nok spilt fremfor Frode Johnsen i dag.

Det vi så i dag var vel en reprise på laget under Perry i fjor. Et angrepsspill uten mål og mening. Farligst på dødballer. Forsvarsspill som rakner. En midtbane som går tom for krefter. En keeper som slipper inn mål en toppkeeper bør ta (tenker på det andre målet).

Jeg trodde virkelig at Høgmo har snudd opp ned på ting, slik at spillere som fungerte dårlig i fjor skulle stå frem som nye spillere i år. Det gjør de altså ikke. De nye signeringene, og mangelen på de samme bekymrer også. Det samme behandlingen av enkeltspillere som Lago/Eguren og Brattbakk.

Det som allikevel bekymrer aller mest er at vi ikke spiller underholdende fotball lengre. Nå er det målsjanser og dødball som teller. Faen ta deg, Høgmo. Håper jeg tar feil.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 23.02.2006 23:20    Post subject: Reply with quote

I god Høgmo/Pensgaard-stil skal jeg snu dette til noe positivt.

Vi kan nå konsentere oss om å spille inn et lag inn mot seriestart uten å tenke på at spillere som Essediri og Hirschfelt må nedprioriteres pga at de ikke kan spille UEFA-cup. Det bør bety benken for 2xJohnsen. Solli bør det også brenne et blått lys for når Per er tilbake etter skade.

Dorsin viser en presis dødballfot både på corner og frispark. Det har vi ikke hatt stabilt siden Skammelsrud og Sørensen.

Jeg kommer ikke på mer positivt nå, men det er viktig å fokusere på det positive, ikke sant? Razz
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 7 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb