| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bakklandia Legende
|
Posted: 26.07.2012 12:03 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: | I forhold til Hogan er jeg nok enig med deg i at det er dumt å bruke kvota på en reservekeeper.
Imidlertid er jeg uenig på generelt grunnlag. En slik tanke ville f.eks gjort at vi ikke hentet Arason i 98. |
Nå var jo kvotereglementet også noe helt annet på den tiden Arason ble hentet da, så sånn sett ble sammenligningen litt feil, men ellers er jeg enig. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 26.07.2012 12:18 Post subject: |
|
|
Reglene var vel forsåvidt strengere den gang var de ikke, men uansett så var poenget at hvis en finner et godt keeperemne i utlandet så bør han kunne hentes og ta en kvoteplass.
En annen ting er jo at vi tilsynelatende vil hente en reservekeeper for å være nettopp det. Vi har jo Ørlund som forsvinner om 5 mnd. Det hadde jo vært bedre å hente en som kunne parkere han på benken. Hadde det vært en slik midlertidig kvotebruk kunne det vært greit med to utlendinger på keeperposisjon også... |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 26.07.2012 12:21 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: | I forhold til Hogan er jeg nok enig med deg i at det er dumt å bruke kvota på en reservekeeper.
Imidlertid er jeg uenig på generelt grunnlag. En slik tanke ville f.eks gjort at vi ikke hentet Arason i 98.
Altså en keeper som hentes som en reservekeeper på kort sikt, men som en ser for seg som en utfordrer om 1-2 år må gjerne gå på kvota.
Men det bør forutsette at 1.keeper er norsk. 2 kvoteplasser på keepere blir for drøyt. |
Her har jeg litt blandede følelser. Som jeg tidligere skrev, så mener jeg at en reservekeeper må være et nesten unikt talent - i det minste mye sterkere enn det beste norske talentet vi kan få tak i til tilsvarende pris, for at det er greit at en keeper tiltenkt en plass som reserve skal kunne gå på kvota.
Har messet for mye om dette, men tror noen undervurderer hvor mye vi kan komme til å slite med kvoten i årene som kommer. Vi har tross alt mange norske talenter nå, og om vi ikke i større grad klarer å gjøre de riktige strategiske valgene, er det lite som tilsier at vi kommer til å ha en like stor beholdning av norske talenter som er gode nok i fremtiden.
Når de vi har i dag forsvinner, enten som bosman eller ved salg, må disse erstattes. Dersom vi på grunn av kvoten hele tiden må se etter norske spillere blir det først og fremst grisedyrt, som i England, eller så blir det bare middelmådig.
Ni utenlandske spillere i troppen er ikke mye i den moderne fotballen. Ettersom det er enkelt å finne norske alternativer til reservekeeper-plassen, må en eventuell utenlandsk reservekeeper ha en voldsom fremtidig verdi for laget, for at man skal kunne ta den kostnaden det er å i praksis gi slipp på enda en kvoteplass.
Vi har allerede hørt kvoteargumentasjonen i forbindelse med spillerkjøp, selv om det sannsynligvis var et vikarierende motiv, og jeg frykter at det er noe vi kommer til å høre mye fremover. Å være SD/manager i en klubb som RBK, handler nå så mye om strategi at en omgang "Puerto Rico" eller et annet nokså dypt strategisk spill ikke hadde vært å forakte i intervjuprosessen:-) |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 26.07.2012 12:29 Post subject: |
|
|
Det gjenspeiler litt klubbens ambisjoner at vi definerer at vi skal hente en reservekeeper.
Vi bør hente en som utfordrer dagens 1.keeper, uavhengig av om denne forsvarer plassen eller ikke.
Det gjorde vi med Jamtfall (mot By Rise), Arason (mot Jamtfall) og Johnsen (mot Arason).
Etter det har vi hentet erstattere når enten keeperen forsvinner (Jarstein for Hirschfeld), eller når treneren tydelig er misfornøyd med 1.keeperen (Hirschfeld for Johnsen og Ørlund for Jarstein). |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.07.2012 23:38 Post subject: |
|
|
Hoftun åpner fortsatt for korttidsløsning i høst:
- Både i høst og på lengre sikt trenger vi en keeper til. Men det trenger ikke nødvendigvis være én og samme mann, sier Erik Hoftun og tenker på at reservekeeper Erik Mellevold Bråthen trolig er ute hele denne høsten.
Les mer: Daniel Örlund har signert ny Rosenborg-kontrakt |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.07.2012 00:01 Post subject: |
|
|
| Kan vi ikke bare stole på juniorkeeperen vår istedenfor å kaste vekk 500 000 eller noe på en korttidsløsning. Det er rett og slett utrolig talentløst. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.07.2012 10:03 Post subject: |
|
|
| Helt enig, vi kan like gjerne forlenge ut sesongen med Hovdevik. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 28.07.2012 11:14 Post subject: |
|
|
| Hadde han vært litt oppegående kunne han i det minste signert Kenneth Høie da han var klubbløs etter å ha herjet med Elfsborg i Allsvenskan. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 28.07.2012 18:10 Post subject: |
|
|
| Sikkert noe klubber på konkursens rand i Europa som har gode keepere i TL-målestokk. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 28.07.2012 18:25 Post subject: |
|
|
| Hva med å låne Johansen fra Manchester City fram til jul ? Holder nok Tippeliganivå.. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 01.08.2012 18:12 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...245009.ece
Han har forlenget kontrakten med HamKam ut sesongen heldigvis. Takk HamKam, der hindret dere Hoftun i å tulle det til  |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 01.08.2012 19:56 Post subject: |
|
|
| Vår interesse for denne karen kan ikke ha vært særlig høy. Andre vi speidet på i Kamma? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 01.08.2012 20:01 Post subject: |
|
|
| Lehne Olsen var vel på blokka ei stund. Usikker på om vi følger han enda. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 01.08.2012 22:36 Post subject: |
|
|
Lene Olsen burde vel vært mest aktuell for Trondheims-Ørn?  _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 01.08.2012 22:45 Post subject: |
|
|
| nastynick wrote: | | Herlighet, dette er vel kødd? |
Jepp! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.08.2012 23:59 Post subject: |
|
|
Hogan hadde en avtale med SFK som sa at 3.-divisjonsklubben ikke skulle stikke kjepper i hjulene dersom en klubb fra ett av de to høyeste nivåene kom på banen.
Derfor sitter ikke Steinkjer FK igjen med noen stor sum som følge av overgangen.
- Vi fikk en engangssum da Gary ble hentet dit på lån i april, men det ble ingen kompensasjon for selve overgangen, sier Johansen.
Etter det Trønder-Avisa erfarer var den første summen på 70.000 kroner.
Les mer: Gary Hogan ferdig i SFK |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 05.08.2012 23:42 Post subject: |
|
|
| Gary Hogan viser hvorfor han er laaaaangt unna Rosenborg- klasse mot Kongsvinger i dag... takk og lov at vi ikke kjøpte han der... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.08.2012 15:40 Post subject: |
|
|
| Så referat fra Kamma-kampen i går, og herre min hatt for en hjelpesløs keeper! Presterte å slippe inn to mål direkte fra cornermerket. Fullstendig på bærtur flere ganger. At vi i det hele tatt har vurdert denne fyren, anser jeg som rent oppspinn fra en eller annen journalist. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 06.08.2012 16:02 Post subject: |
|
|
Mulig jeg husker feil, men var det ikke slik at Hoftun nærmest bekreftet i et intervju at Hogan var en de vurderte/hadde vurdert?
Mener det er godt mulig at navnet hans har blitt diskutert på brakka, enn hvor skremmende det er. Lista ligger ikke helt stødig, for å si det sånn. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 20.08.2012 14:31 Post subject: |
|
|
| Quote: | Jon Arne Kråkenes @Kraaakenes
Gary Hogan klar for rbk ! : ) Krevde gullskrift og signatur fra hele A-laget. Grattis ! @Skorstad20 |
Aner ikke om det er kødd eller hva det er jeg:P |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.08.2012 14:37 Post subject: |
|
|
Hehe det der er nok bare tull  |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 20.08.2012 14:39 Post subject: |
|
|
kan umulig stemme. Da har i så fall hoftun signertny keeper til et eller annet lokal lag i 2. div eller nedover. Jeg har dog nok tiltro til hoftun til å tru dette er oppspinn fra ende til annen _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.08.2012 14:40 Post subject: |
|
|
Er ikke Hogan på bildet heller.  |
|