English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jan Jönsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 257, 258, 259 ... 381, 382, 383  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
quentez
Veteran

PostPosted: 25.07.2012 21:25    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Sliter klubben med inntektsnedgang? Hvor har du eventuelt det fra?

Not sure if serious...
Back to top
View user's profile Send private message
Barney
Veteran

PostPosted: 25.07.2012 21:29    Post subject: Reply with quote

Jönsson melder om en revansjesugen gjeng før morgendagens kamp.

Har inntrykk av at de er revansjesugne omtrent annenhver kamp?

http://fotball.adressa.no...244059.ece
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 25.07.2012 21:33    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Jönsson melder om en revansjesugen gjeng før morgendagens kamp. Annenhver kamp det vel?

Dagens RBK lag er like revansjesugne som en Sør-Koreansk thriller! Men fra spøk til alvor, denne 'messinga' om å være sugen på revansj og trykk begynner å bli nokså komisk. Du kan ikke være revansjesugen i 18.mnd, du bør vel begynne å treffe på første forsøk?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 25.07.2012 21:55    Post subject: Reply with quote

I hjemmekampene i år er det bare en hvor vi både har hatt mest ballbesittelse og vunnet kampen, mot Stabæk. I de andre kampene vi har hatt mest ballbesittelse har vi enten spilt uavgjort eller tapt. I de tre andre vi har vunnet har vi vært underlegne i ballbesittelse.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kristobal
Legende

PostPosted: 25.07.2012 21:57    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:

Not sure if serious...

Jeg tenkte i forhold til i for først og fremst. Siden det var så Jönsson-rettet.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 25.07.2012 22:09    Post subject: Reply with quote

Treneren har en klar visjon med turen: seier. Og det har han vært ganske klar på overfor spillerne.

- Det er sjelden jeg sier det, men vi må være bestemte. Spillerne må være klar på hvorfor vi er her, sier han.

Han mener at Rosenborg ga bort to mål på hjemmebane, og forventer en revansjesugen gjeng.

- Vi må stille krav til oss selv. VI har ikke råd til å gi bort mer enn det vi gjorde på Lerkendal. Så enkelt er det, sier Jönsson.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 25.07.2012 22:15    Post subject: Reply with quote

Det slår meg at han ikke virkelig mener det når han sier at han er revansjesugen. Han tar tilsynelatende ikke tapene særlig personlig, men i sin vante gang tåkeprater bort prestasjonene og resultatene.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 25.07.2012 22:31    Post subject: Reply with quote

Det mangler i hvert fall på fotballfaglige vurderinger når han prater offentlig. Det blir mye trycka på och bolltempo, litt innsats, revansch och en bettre førsta halvlek enn den andra eller motsatt.

Jönsson har dessverre aldri pratet om presshøyde, samtidige bevegelser og mellomrom, medløp, dobling på kant, falle av eller slike ting.

Også enig i at revansje er oppbrukt når du bruker det for 20. gang på halvannen sesong.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 25.07.2012 23:00    Post subject: Reply with quote

Særskilt når det angivelige revansjesuget fører til et nytt tap oftere enn det ikke gjør det Razz
Back to top
steinmetz
Rutinert

PostPosted: 26.07.2012 00:21    Post subject: Reply with quote

"Det er sjelden jeg sier det, men vi må være bestemte"

Gullsitat, sier jo seg selv at Janne har 0-kontroll på det som skjer...
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 26.07.2012 00:22    Post subject: Reply with quote

Her slår virkelig Jønsson til: De skal være BESTEMTE! ... og det er sjelden han sier det gitt!

Det blir litt som hun i allo, allo: "Listen carefully... i say this only ones"

Det må jo bare bli bra når han sier til spillerne at de skal være bestemte... da skjønner de det... magisk... vi snakker coaching bedre enn Rekdal....
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 26.07.2012 00:57    Post subject: Reply with quote

Fy faen. Det er mørkt i skogen hos enkelte forumgjengere når de tror at medieuttalelsene til JJ har noenting med hvordan han coacher laget å gjøre. Tror vi virkelig at dette er det eneste han gir spillerne av inputs? Er vi så tette i pappen? Da han tok Stabæk til eliteserien og seriegull, snakket han stort sett bare om å være bestemt da? Nei - nå glemmer jeg meg - årsaken til at Stabæk klarte det er jo selvfølgelig Steen Jensen og Nannskog. Janne var jo knapt delaktig.

Hadde selvfølgelig ALDRI blitt plukket opp, dette, av hverken sportslig ledelse eller spillere, om han hadde uttalt seg slik, og kun slik, til spillerne. For det sier seg selv at både trener og SD jobber systematisk og planlagt med å bygge ned Rosenborg fra en stor klubb til en førstedivisjons middelhavsfarer. Jeg blir helt tullerusk av å lese alt dette skvipet enkelte lirer av seg.

Ja til saklig debatt basert på informasjon eller tanker! Nei til tullete antagelser basert på uvitenhet, pisspreik og skråsikkerhet!

At alt ikke er gull og grønne skoger i klubben om dagen er vi nok flere om å være enige i, men kan vi være så snille å holde debatten til et nivå som ekskluderer alt dette pisset jeg leser meg gjennom hver dag. Samme gjentakelsene, samme dumme argumentasjonen. Alle her vil være tjent med å ta det opp ett nivå.

Takk!
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 26.07.2012 02:34    Post subject: Reply with quote

Antagelser basert på uvitenhet? Nå syns jeg du er streng med å kritisere alt JJ sier. Han vet vel hva han driver med! Tullebukk.
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 26.07.2012 02:41    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:
Fy faen. Det er mørkt i skogen hos enkelte forumgjengere når de tror at medieuttalelsene til JJ har noenting med hvordan han coacher laget å gjøre. Tror vi virkelig at dette er det eneste han gir spillerne av inputs? Er vi så tette i pappen? Da han tok Stabæk til eliteserien og seriegull, snakket han stort sett bare om å være bestemt da? Nei - nå glemmer jeg meg - årsaken til at Stabæk klarte det er jo selvfølgelig Steen Jensen og Nannskog. Janne var jo knapt delaktig.

Hadde selvfølgelig ALDRI blitt plukket opp, dette, av hverken sportslig ledelse eller spillere, om han hadde uttalt seg slik, og kun slik, til spillerne. For det sier seg selv at både trener og SD jobber systematisk og planlagt med å bygge ned Rosenborg fra en stor klubb til en førstedivisjons middelhavsfarer. Jeg blir helt tullerusk av å lese alt dette skvipet enkelte lirer av seg.

Ja til saklig debatt basert på informasjon eller tanker! Nei til tullete antagelser basert på uvitenhet, pisspreik og skråsikkerhet!

At alt ikke er gull og grønne skoger i klubben om dagen er vi nok flere om å være enige i, men kan vi være så snille å holde debatten til et nivå som ekskluderer alt dette pisset jeg leser meg gjennom hver dag. Samme gjentakelsene, samme dumme argumentasjonen. Alle her vil være tjent med å ta det opp ett nivå.

Takk!

Jeg klarer ikke å lese dette inlegget uten å høre det med stemmen til
Hans Bauge.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.07.2012 09:54    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:

Fy faen.
Det er mørkt i skogen hos enkelte forumgjengere.
Er vi så tette i pappen?
Jeg blir helt tullerusk av å lese alt dette skvipet enkelte lirer av seg.
Nei til tullete antagelser basert på uvitenhet, pisspreik og skråsikkerhet!
som ekskluderer alt dette pisset jeg leser meg gjennom hver dag. Samme gjentakelsene, samme dumme argumentasjonen.

Alle her vil være tjent med å ta det opp ett nivå.

Godt at vi har oppegående, saklige brukere som heldigvis kan logge seg på og skrive innlegg spekket med dritt og virkelig ta nivået opp da MariusV.... Rolling Eyes
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 26.07.2012 10:57    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:
Fy faen. Det er mørkt i skogen hos enkelte forumgjengere når de tror at medieuttalelsene til JJ har noenting med hvordan han coacher laget å gjøre.

Måten han kommuniserer til media gir en god pekepinn på hvordan han kommuniserer med spillerne.

Quote:
årsaken til at Stabæk klarte det er jo selvfølgelig Steen Jensen og Nannskog. Janne var jo knapt delaktig.

Kilder fra Stabæk hevder det samme som deg, så du er ikke helt av skiva. Janne var nok delaktig, men når vi ser hva han får til i dag, så var det nok det han var - kun delaktig -.

Værsågod![/quote]
Back to top
JonXpstad
Senior

PostPosted: 26.07.2012 12:10    Post subject: Reply with quote

Sanheten er vel at det ikke fantes bedre kandidat.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.07.2012 12:12    Post subject: Reply with quote

Det fantes ikke en bedre kandidat? Feil!

Sportslig avdeling hos oss fant ikke en bedre kandidat? Riktig
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 26.07.2012 12:13    Post subject: Reply with quote

JonXpstad wrote:

JJ tok over for en langt bedre kandidat.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 26.07.2012 12:17    Post subject: Reply with quote

Fantes ikke en bedre kandidat? Hallo? Nils Arne Eggen har meritter som Jønsson bare kan drømme om... var ikke det en bedre kandidat? Eggen ble vel valgt bort fordi han på det tidspunktet ble ansett som en mindre langsiktig kandidat... noe som ser ut til å ha slått helt feil... og sett bort fra det kan jeg ikke se et eneste argument for at Jønsson skulle være en bedre kandidat enn norges desidert beste klubbtrener gjennom tidene, og på et tidspunkt en av de aller beste trenerne i europa.

Eggen ble tatt for gitt på brakka, og rett og slett undervurdert av sine egne. Jeg føler meg sikker på at dersom det hadde kommet en annen trener på banen med samme meritter og kvalitet som Eggen, som hadde sagt at han hadde et to-tre års perspektiv, hadde Hoftun gjort i buksa av begeistring og signet på nærmeste serviett. Trist.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 26.07.2012 12:26    Post subject: Reply with quote

Klart det fantes bedre kandidater. Men det lå vel ganske klart i dagen at jakten penset fort inn på Jönsson, som hadde stått for en fotball som ikke var helt ulik Hamrén sin (i hvert fall sett utenfra) - men med mer fokus på hurtige overganger enn det landsmannen hadde.

I tillegg hadde han tilsynelatende bygd Stabæk gradvis opp over år, og som en av ytterst få klart å levere en ganske god sesong etter seriegullet i 2008 også - til tross for en del utskiftning i spillerstallen.

Det virket vel som om at Hoftun & co ikke akkurat sjekket så veldig bredt i sin jakt på Hamréns etterfølger. På en måte virket vel kandidaten Jönsson å være plukket ut før kravspesifikasjonen som Hoftun snakket så pent om ble utformet.

Uten at dette ble så veldig kritisert. De fleste syntes vel at Janne var en god kandidat så lenge Eggen ble sett på som uaktuell fra sportslig ledelse sin side. Men så er det et poeng at sportslig ledelse bør ha kjennskap til flere trenerkandidater, deres filosofi og tilgjengelighet enn gud og hvermann også da. Men det kan man nok undre litt på om de hadde.

Dette var jo også på et tidspunkt da Stig T. (som vel var en viktig mann ifm ansettelsen av Hamrén) ikke var særlig tett tilknyttet RBK.
Back to top
JonXpstad
Senior

PostPosted: 26.07.2012 12:28    Post subject: Reply with quote

Eggen er mere meritert, men han ville jo ikke ha mere en 2 år og hadde vel neppe forlenga. Da var det bedre å ansette JJ i 3 og forlenge hvis resultatene er sånn tålig bra.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende

PostPosted: 26.07.2012 12:32    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Eggen ble vel valgt bort fordi han på det tidspunktet ble ansett som en mindre langsiktig kandidat...

Det var nok kun et vikarierende argument. Eggen ga vel ingen tidsbegrensning i første omgang da han stilte seg til disposisjon.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 26.07.2012 12:34    Post subject: Reply with quote

JonXpstad wrote:

Ja, det er nok bare å konstatere dette som sannhet, gitt. For noen merkelige innlegg regimerforsvarerne disker opp med. Helt virkelighetsfjernt.

MariusV, du stiger opp på en ganske høy hest nå. Fra VG-reportasjen vet vi at JJ skrev opp ordet "lysenergi" på "taktikktavlen". Det i seg selv forteller meg at JJ har en ganske spesiell coaching-stil, og mye av retorikken hans minner meg om litt sånn alternativ selvhjelpsguru-greier. Fint nok det, men neppe noe som faller i god jord i jordnære trøndelag. For øvrig en bemerkning jeg har gjort fra det første intervjuet jeg hørte av JJ etter at han kom til RBK, så det er ikke preget av resultatene eller hvordan det har gått. Fikk rett og slett en uggen følelse.

Ettersom han aldri snakker om fotballtekniske detaljer i media, er det vanskelig å si hvordan kommunikasjonen med spillerne er. Selvfølgelig går han mer i detalj, han er jo tross alt fotballtrener, men om den i det store og hele er god nok, pedagogisk og faglig kan jeg ikke se at du har grunnlag for å uttale deg bastant om, til tross for gull i Stabæk. La oss fokusere litt mer på egenskaper, på selve fundamentet og litt mindre på resultatmessige utfall i TL. Det er ikke slik at man blir egnet for RBK fordi man vinner gull i TL; det er eventuelt fordi man har riktige personlige egenskaper, faglig innsikt og gode pedagogiske evner, i tillegg til en RBK-kompatibel fotballfilosofi. Med tiden så har flere av oss fått en mye større innsikt i hva slags trener JJ er, og bildet som tegner seg, selv det ukarikerte, passer ikke med de kravene i hvert fall jeg stiller til hovedtreneren i RBK.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 26.07.2012 12:35    Post subject: Reply with quote

Joda, enig i den. Jønsson var en god kandidat på den tiden, selv om han var i ferd med å få en kraftig nedtur med Stabæk. Vurderingen av hans kandidatur blir muligens derfor noe "etterpåklokskapelig". Samtidig kan det også virke som om man for raskt lot seg blende av at Jønsson var lett tilgjengelig og lysten, og ønsket ikke å vurdere andre kandidater godt nok. Kan fremstå som at Eggens kandidatur nesten ble litt plagsomt for de på brakka... de hadde allerede bestemt seg, og ønsket ikke fokus på andre løsninger.

Selv tror jeg Eggen hadde vært en mer langsiktig løsning, også dersom han bare hadde blitt i to år. Jeg tviler sterkt på at vi sportslig hadde vært i den hengemyra vi nå er i, og hadde hatt et bedre grunnlag også på lengre sikt, dersom Eggen hadde gitt seg etter to år.

Dersom ikke det skjer en snuoperasjon temmelig raskt, er vi i ferd med å miste vår posisjon og vårt ry totalt, både sportslig og økonomisk... og det er på mange måter ikke særlig bra på lang sikt.

Last edited by Hjelde on 26.07.2012 12:39; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 257, 258, 259 ... 381, 382, 383  Next
Page 258 of 383

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb