English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Haugesund - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ode
Veteran

PostPosted: 15.07.2012 23:25    Post subject: Reply with quote

Til TV2 igjen:

Den situasjonen der Dockal ble felt når han var alene på vei igjennom nevnte ikke søppelTV2 med et eneste ord, den ble heller ikke vist i reprise rett etter at det skjedde. Jeg mener fellingen var klart rødt kort til Haugeund.

Og hu der blondineberta prøvde å gjøre målet vårt, som kom etter flott spill, til en tilfeldighet fordi ballen stussa borti en Haugesundspiller før den 'traff' Dockal.

For en uspiselig gjeng i det TV2 studioet.
Harceïde
Veteran

PostPosted: 15.07.2012 23:27    Post subject: Reply with quote

Grindhaug Love

For en mann!

Fy faen så stor forskjell det er på folk... Grindhaug og Martin Andresen liksom. Himmel og helvete.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 15.07.2012 23:37    Post subject: Reply with quote

Jo, men altså: flere av sjansene våre kom etter bra spill, det er det ingen tvil om. Min favoritt var egentlig den der Dockal kommer helt rundt og slår inn lavt til Chibuike. Målet vårt, derimot, var en gigantisk tilfeldighet, der innlegget Chibuike slår er på vei mot en ganske godt forsvart sone, men går via forsvarer til Dockal. Han får en vanskelig sjanse, og gjør en god jobb med å få fart på ballen, men setter den tross alt midt på keeper. Kristiansen burde kunnet redde den avslutningen uten engang å bruke hendene, eller eventuelt bare tatt imot den. Stor keepertabbe der, som Jarstein eller Örlund måtte stått skolerett for media dersom de hadde utført den.

Fokuset til TV2 er jo alltid at det vi får er ufortjent, men det er jo virkelig nok håpløse påstander fra den kanten til at vi slipper å henge dem for å påpeke noe som er helt korrekt.
toreinar
Veteran

PostPosted: 15.07.2012 23:39    Post subject: Reply with quote

Brady,du kan være 100% sikker på at jeg ikke er fornøyd med vårt forfall,økonomisk og deretter nedbygging av stallen.
Men nå er vi DER og da får vi ta det derfra.
Hvis Alas bidrar slik jeg håper,begynner vi faktisk å ha litt kvikkhet og teknikk pågang.
Brede Moe klinger godt for meg,men har bare andres vurderinger å bygge på.
Sola
Veteran

PostPosted: 15.07.2012 23:41    Post subject: Reply with quote

En ny keeper og litt større bredde i forsvaret, så kan dette se riktig bra ut.

Markus Henriksen begynner å ligne en klassespiller. Driver hele laget. Fantastisk spiller. Folk glemmer at han er født i 1992.
Back to top
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 16.07.2012 00:05    Post subject: Reply with quote

Rønning imponerer også stort idag spørr du meg. Overlegen i lufta, vinner alt av lange baller som blir slått opp. Samtidig har han svært mange viktige taklinger i avgjørende situasjoner. Enorm rekkevidde på taklingene faktisk. Flink å bryte... Ulempen er vel bare at Rønning kanskje mangler litt tempo for å kunne bli god match ilag med Strandberg.
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 00:08    Post subject: Reply with quote

TV2!! Rolling Eyes

Og nettavisen har følgende overskrift:
- Dette var ekstremt skuffende
Haugesund skapte nok sjanser til å vinne, men gikk målløse av banen mot Rosenborg
Back to top
LeMond
Proff

PostPosted: 16.07.2012 01:03    Post subject: Reply with quote

Sjt. Viseth wrote:
FAENS CHIBBE

Det er påfallende hvor negativ du er i kamptrådene fram til scoring/ledelse for RBK. Etter det er du stort sett stille. Ikke EN gledesytring ved scoring eller kampslutt. Er det virkelig Rosenborg du holder med? Eller er du bare bitter for at Nigeriajuvelen din ikke ble signert?

Glimrende 3-poenger i dag! Vi er ihvertfall med.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 01:20    Post subject: Reply with quote

Liker noen av personlighetene TV2 bruker, men ikke vinklinga... er det Davy & co som setter fokuset, eller sitter det en bitter jævel av en bergenser bak kameraet og gir instrukser?

Vil ikke synke like lavt som enkelte andre supportere i norsk fotball å påstå at TV2 hater oss, men man kan jo lure litt likevel. Etter hver kamp skal det tas opp en situasjon hvor motstanderen blir snytt for noe, og trenerne/andre involverte skal konfronteres med situasjonen på direktesendt TV.

Så - når situasjonen har blitt vist i reprise sånn 10-12 ganger, skal Mini forsvare en av partene. Så skal Davy le av Mini og understreke at han har sympatier for Rosenborg, før Henning Berg eller en av de kleine "ekspertene" skal analysere situasjonen på vegg-TV'en før de avslutter med tre sekunders analyse av et bra RBK-angrep for å tilfredsstille seerne med sort/hvit hjerte.
Back to top
d3
Rutinert

PostPosted: 16.07.2012 02:06    Post subject: Reply with quote

RBKong wrote:
Sjt. Viseth wrote:
FAENS CHIBBE

Det er påfallende hvor negativ du er i kamptrådene fram til scoring/ledelse for RBK. Etter det er du stort sett stille. Ikke EN gledesytring ved scoring eller kampslutt. Er det virkelig Rosenborg du holder med?Eller er du bare bitter for at Nigeriajuvelen din ikke ble signert?

Wink
vegardj
Rutinert

PostPosted: 16.07.2012 06:10    Post subject: Reply with quote

Quote:
Your boy dockal looks a smasher.

- Crusaders-supporter etter Rosenborgs 1-0-seier borte mot FK Haugesund. Bořek Dočkal scoret vinnermÃ¥let.
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 09:01    Post subject: Reply with quote

Heller ikke høydepunktene fra RBK.no viser alle RBK sjansene. De henter vel direkte fra FotballMedia?
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 16.07.2012 09:40    Post subject: Reply with quote

Kort oppsummert: Tidvis godt spill offensivt, tidvis dårlig spill defensivt. Svært deilig seier. Totalinntrykket er godt.

(så får de som vil diskutere Jönsson og RBK gjøre det i mer egnede tråder. Denne handler om Haugesund-RBK, der Rosenborg altså tidvis viste veldig god offensiv samhandling. Sånt liker iallfall jeg).
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 10:05    Post subject: Reply with quote

Betraktninger etter gårsdagens match:
    Jan Jönsson er så forknytt på sidelinjen - jeg tror rett og slett han glemmer å være kampleder. Eneste grunnen til at Wangberg ikke fikk 2 gule var det at vi scoret et tidlig mål i andre omgang og laget la seg lavere i banen slik at han ikke fikk mange situasjoner mann mot mann etter det. Og hva var grunnen til at Svensson fikk holde på med rotet sitt i nesten hele kampen?
    Wangberg blir aldri mer enn helt grei midtstopper - for et hvilket som helst Adeccolag
    Treleggen PVR kom greit fra det STOPPERmessig - imponerende lite kreativ på pasningsfronten.
    Vi er godt forspent på stopperplass, og trenger ikke erstatning for Larsen... Rolling Eyes
    Vi ligger så lavt i banen at Örlund får brukt sin styrke som suddstopper - dessverre.
    Henriksen og Issah + Holm/Chibuike var positive. Mer av de, så er jeg sikker på at Chibbe finner en bedre timing ift sin kroniske offsideplassering
    Henriksen sr. og Jamtfall sr. nikker og er enige i ALT Jönsson sier til de i løpet av en kamp... Sikkert mye fornuftig som kommer der.
    Edit: Dommerne er akkurat så dårlige som nivået på tippeligaen skulle tilsi. Staberg er riktignok en av de verste blant de, men slike bør vi akseptere når vi selv stiller med spillere som ikke burde fått prøve seg på noe mer enn Adecco-nivå.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 10:39    Post subject: Reply with quote

Grei kamp fra vår side mot en lei motstander.

Spillemessig er det en del å gå på, men med seier her betyr det at vi fremdeles er med i tetstriden. Hvem hadde helt ærlig trodd det før ferien? La oss håpe Godset sporer av i ettermiddag så kan dette bli en morsom høst allikevel!
Back to top
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 11:29    Post subject: Reply with quote

RBKong wrote:
Sjt. Viseth wrote:
FAENS CHIBBE

Det er påfallende hvor negativ du er i kamptrådene fram til scoring/ledelse for RBK. Etter det er du stort sett stille. Ikke EN gledesytring ved scoring eller kampslutt. Er det virkelig Rosenborg du holder med? Eller er du bare bitter for at Nigeriajuvelen din ikke ble signert?

Lett å kommentere slikt i etterkant av en kamp. Så kan jeg jo minne deg på at dette ble sagt etter scoringen, når RBK var i ledelse (som du sier) så motbeviser det jo allerede dine påstander om at jeg er negativ fram til rbk scorer.

At man kommenterer ting i kampens hete når man er engasjert må da være lov, for meg så er det lettere å kommentere hendelser slik som da jeg trodde det var mål, men det ble avblåst for andre gang grunnet offside på chibbe som en negativ hendelse enn en positiv. Om dette er noe som plager deg så beklager jeg dette, men det er bare min måte å se på den enkelthendelsen. Kunne jo selvfølgelig ha kommentert "super passning og knall avsluttning av DFH, synd chibbe var uheldig å var i offside, vi får håpe han ikke gjør det neste gang"
Men der og da la jeg større vekt på chibbes offsidesyndrom.

Enkelthendelser er med på å avgjøre kamper, (utrolig nok) og hvor mye slike hendelser blir lagt vekt på i etterkant bestemmes av sluttresultatet. Om haugesund hadde utlignet i etterkant, så hadde kanskje ikke du vært like kritisk til min kommentar?

Så til denne "nigeriajuvelen min" som du snakker om, selv om jeg tipser dere her inne på forumet om en enkeltspiller, for å så få rett på det tipset 6mnd senere, synes jeg er litt kult. Men han er overhode ikke min spiller, kjenner han ikke og har aldri møtt han. juvel er vell også litt tidlig å konkludere med da vi ikke har sett han spille? At RBK ikke henter han, er vel deres avgjørelse å ta, og ikke min. Men jeg tror vi trenger en slik spiller i troppen.

Bitter? overhode ikke.
Jangusk
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 11:47    Post subject: Reply with quote

Til tross for et massivt press fra hjemmelaget kampen gjennom, klarte nemlig ingen av de hvitkledde å overliste Daniel Örlund i RBK-målet

Dette skriver VG om kampen, men jeg kan ikke huske at vi ble presset i 90 + 7 min. som det står, men jeg så en kamp som bølga veldig frem og tilbake.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 11:51    Post subject: Reply with quote

Virker som om en del av media (VG, TV2 mfl) bevisst forvrenger sannheten om RBKs kamper stadig oftere.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 13:07    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Liker noen av personlighetene TV2 bruker, men ikke vinklinga... er det Davy & co som setter fokuset, eller sitter det en bitter jævel av en bergenser bak kameraet og gir instrukser?

Vil ikke synke like lavt som enkelte andre supportere i norsk fotball å påstå at TV2 hater oss, men man kan jo lure litt likevel. Etter hver kamp skal det tas opp en situasjon hvor motstanderen blir snytt for noe, og trenerne/andre involverte skal konfronteres med situasjonen på direktesendt TV.

Så - når situasjonen har blitt vist i reprise sånn 10-12 ganger, skal Mini forsvare en av partene. Så skal Davy le av Mini og understreke at han har sympatier for Rosenborg, før Henning Berg eller en av de kleine "ekspertene" skal analysere situasjonen på vegg-TV'en før de avslutter med tre sekunders analyse av et bra RBK-angrep for å tilfredsstille seerne med sort/hvit hjerte.

Twitter-melding fra Davy W. etter kampen:

Quote:
Davy Wathne ‏@TV2Davy
Seks poeng på de to siste RBK-kampene er nøyaktig et halvt dusin mer enn fortjent.

Dette skriver han altså på Twitter samtidig som han sitter i TV2-studio og "regisserer" fotballsendingen deres... Rolling Eyes
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 13:22    Post subject: Reply with quote

Har Deivy Vatne nådd et forstadie for Alzheimer eller noe lignende? Mye tulliball fra den typen nå.... Wink

(vi husker jo L A Larssen i studio hos Eia & co...)
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 18:18    Post subject: Reply with quote

Mente at dette var «årsbeste» av Rosenborg rett etter kampen. Årsbeste i den forstand at vi til tider spilte veldig bra fotball, rett og slett. Dette er kanskje den verste bortekampen i år sammen med Molde, Tromsø og kanskje Brann- kampene. Derfor var det herlig å se at vi ikke ble utspilt mot Haugesund. Hva TV2 og andre eksperter tillater seg å si om kampen, er jeg revnende likegyldig til. At man ikke evner å se at Rosenborg i denne kampen spilte en bra fotballkamp, og bedre enn på lenge på bortebane og mot Haugesund, får stå på deres konto. For Haugesund er ekstremt vanskelig å slå i serien på hjemmebane. De har vel bare fire tap de siste årene:

08.05.2011 Haugesund - Stabæk 3-4
31.10.2010 Haugesund - Molde 1-2
28.06.2009 Haugesund - Sogndal 0-2
19.10.2008 Haugesund - Kongsvinger 0-1

Syntes også at jeg så tendenser til angrepspill som kan bli til noe stort med litt mer øvelse. Flere ganger var vi i overtall når vi fosset framover. Vi la oss aldri bakpå med andre ord, og bare det er herlig. I tillegg syntes det at flere av spillerne var «på» i denne kampen. Som regel er det to-tre spillere som kommer godt ifra det. I denne kampen var det kanskje to-tre som ikke var gode og da blir det kollektivt veldig bra. Men selvfølgelig så har vi mye å gå på. Og det er faktisk veldig betryggende, for det viser at toppnivået er lenger fram, noe som forøvrig JJ påpeker også, og det vil igjen si at vi er i stand til å dominere kamper fra begynnelse til slutt, igjen. Til og med borte mot Haugesund!

Det negative er nok at vi slipper Haugesund til for lette sjanser og alt for mange. Men jeg skjønner at det nødvendigvis må bli litt sånn også. Lagene og forsvaret vårt tillater at det blir sånn. Synes vi skulle som lag ha lagt litt mer kompakt og litt høyere på banen, når vi forsvarte oss, for det ble litt for mye strekk i laget.

Ellers tar jeg med innlegget til Henning, blant mange gode innlegg:

Henning wrote:
De utskjeltes aften: Örlund, Høiland, Rønning og Issah var alle veldig, veldig bra. Morsomt.

Bifalles!

Sender en liten tommel opp til JJ, også. Å benke Iversen og Prica var et smart trekk!

Min børs, basert på hva kampen betydde og hvem vi spilte mot:

+++ Issah (BB) Henriksen
++ Ørlund, Chibuike, Holm, Dockal, Rønning
+ Høiland, Dorsin

– Svensson
––
––– Wangberg
JanneB
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 18:36    Post subject: Reply with quote

Kunne ikke ha sagt det bedre selv Atta, tror mange er enig i det du sier Tommel'n opp!
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 19:42    Post subject: Reply with quote

Du får sagt det Atta!

Bortsett fra at jeg synes Svensson får vel mye tyn for denne kampen. Han sleit riktig nok defensivt, men han gjorde mange gode valg fremover på banen. Synes å merke at han er på vei tilbake til formen som gjorde han til en favoritt i fjor.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 20:19    Post subject: Reply with quote

Ja, kanskje han får det. Mulig jeg er litt for opptatt av det han presterte ifjor. Ikke minst tar lite hensyn til hva gutten erfarer for tiden med tanke på ny kontrakt , lønn, forventningspress, feil posisjon på laget, osv... Men du har helt rett i at han er på gang. Noe flere på laget er og naturligvis blir han også bedre av dét. Uansett må han nok opp ett par hakk til, for at dette blir virkelig bra. Noe jeg selvfølgelig håper, for vi vet jo at han kan! Wink
Harceïde
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 21:08    Post subject: Reply with quote

Hva skjer med Midtsjø?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next
Page 15 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb