| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
OzzeyH Proff

|
Posted: 12.07.2012 22:59 Post subject: |
|
|
| tror faktisk chibbe har glemt at det er offside i fotball.. han er jo offside 30 ganger pr omgang.. å scorer på 1 av hundre sjanser.. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.07.2012 23:00 Post subject: |
|
|
| Når skal folk begynne å innse at Chibiuke har fantastisk mange fine initiativ som vi ikke har sett maken til på mange år? Hovedproblemet er samspillet og fraværende, trege eller svake pasninger i bakrom. Klart, enkelte ganger er han helt på jordet, men hans løp er en stor ressurs som bør utnyttes bedre. En må heller ikke glemme at disse løpene spilte han helt fri med keeper to ganger mot Molde. Hadde han omsatt dem, så hadde det veid opp for tjue offsider - minst. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 12.07.2012 23:19 Post subject: |
|
|
I 60 minutter virket det som om Midtsjø var den eneste som ville/orket å spille fotball. Han har noen utrolig lekre dragninger og pasninger som åpner opp, og ballbehandlingen hans er en drøm, men han mangler fortsatt litt på presisjon. Det kommer.
Det siste kvarteret var Ankersen i fyr og flamme. Løper toilling nede på siden, og tror du ikke gutten kan skyte óg! Aller best synes jeg likevel pasningen til Chibuike var. Han legger an til skudd, og så sender han i stedet en Henryesque stikker gjennom. En skam at han ikke får assist der.
Berntsen tar en piruett hver gang han får ballen. Skuffer meg i dag. Prica og Fredheim Holm har et kroppsspråk som sier at de ville være alle andre steder enn på Lerkendal.
SÃ¥nn, det var kampen kort oppsummert fra der jeg satt. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 12.07.2012 23:48 Post subject: |
|
|
| kevinpieter wrote: |
SÃ¥nn, det var kampen kort oppsummert fra der jeg satt. |
Bergen? |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 13.07.2012 00:17 Post subject: |
|
|
Jönsson viser igjen svake evner til å overføre det han selv sier er planen fra sitt eget hode til spillernes utførelse på banen.
Det holder ikke å skylde på at spillerne kanskje kjenner hverandre for dårlig eller å bare uttale at vi skulle gjort det bedre. Hva er det diffuse "det" som skulle vært bedre og hvordan skulle det vært gjort? Det er ikke drømmetyding eller flere abstrakte ønsker om hva man hadde håpet på som etterlyses, men konkrete forklaringer på hvilke bevegelser som manglet, når/hvor ... og også evt hvilke som var en del av planen (og ikke spillernes private tilfeldige påfunn).
Hvis Jönsson ikke evner å forklare konkret overfor media/supportere hvordan spillerne skal samhandle som lag i konkrete situasjoner på banen, så klarer han sikkert ikke å formidle det godt nok til spillerne heller. Uten godt lagspill ryker vi lett selv mot lag med dårligere spillere, men bedre lagspill.
Mange av de som betalte for å se kampen kan føle seg lurt, mens mange av de som leser omtalen i Adressa kanskje priser seg lykkelige for at de ikke kastet bort noen kveldstimer på å følge laget de tidligere hadde så kjært. Nå er det bare minner ... for å låne en strofe fra en kjent Trondhjemssang.
"Jan Jönsson ville bruke kampen til å terpe offensivt spill på høygir. Det fikk han definitivt ikke. Rosenborg var tannløse, statiske og lite interessert i å drepe kampen tidlig.
Rosenborg skapte totalt fire sjanser mot et lag som består av utrente snekkere og vindusvaskere. " Adressa.
Jönssons omtalte plan og gjennomføring, eller manglende gjennomføring, er en skam for et lag som Rosenborg. For hver kamp denne mannen får holde på slik flekker han til Rosenborgs renommè. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.07.2012 00:23 Post subject: |
|
|
| Jeg tok tydeligvis de svarene helt annerledes enn deg. Virket skarpere nå og la endelig vekt på underholdningsaspekten. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.07.2012 00:26 Post subject: |
|
|
| Men nå er vi ikke akkurat godt vant på den fronten. På søndag blir det sikkert riving i håret mitt etter kampintervjuet også. Ingen illusjoner om noe vendepunkt verken på den ene eller andre fronten. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 13.07.2012 00:28 Post subject: |
|
|
Ikke i dag.  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 13.07.2012 00:40 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Jeg tok tydeligvis de svarene helt annerledes enn deg. Virket skarpere nå og la endelig vekt på underholdningsaspekten. |
Ja, la han vekt på eller nevnte han bare?
Selv katta mi har lært å gi labb for å få meg til å åpne døra, så det forundrer meg ikke om en svensk trener klarer å lære seg at i Rosenborg sier vi noe om underholdning og publikum. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 13.07.2012 07:12 Post subject: |
|
|
Gisp:
Jeg vil vel si at "det", som Jönsson vil ha bedre, var høyere tempo fremover på banen av samtlige spillere og færre touch på ballen. Han påpekte at vi innimellom fikk det til, men at det var for langt mellom disse periodene. Periodene han sikter til var det mye løp i rom fra både spisser og midtbane. Spesielt Henriksen har noen interessante løp fra plassen sin på midtbanen. Moro å se at Issah hadde et par av det samme etter at Strandberg kom innpå. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 13.07.2012 07:55 Post subject: |
|
|
MariusV:
Jönsson vil og vil, men får det ikke til. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 13.07.2012 08:00 Post subject: |
|
|
Akkurat på denne tror jeg det er mer "Gisp ønsker ikke å være annet en kritisk til Jönsson, og han får det til."
Greit nok at det har vært mye svada før, men nå syns jeg da han ga tydelige svar. |
|
| Back to top |
|
 |
1917 Proff
|
Posted: 13.07.2012 08:16 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Jeg tok tydeligvis de svarene helt annerledes enn deg. Virket skarpere nå og la endelig vekt på underholdningsaspekten. |
Her er jeg enig med deg! |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 13.07.2012 09:29 Post subject: |
|
|
Må ikke kritisere spillet. Koteng går sikkert ut i Adressa i morgen å sier at vi mobber klubben. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 13.07.2012 10:04 Post subject: |
|
|
Mulig du leser hva Jønsson sier helt anderledes,men du må ikke komme her og si at dette spillet har bedret seg,og at dette var underholdende å se på og at det er noen store sjanser for at det faktisk skal bedre seg med Jønsson som trener i Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.07.2012 10:24 Post subject: |
|
|
| Det går faktisk an å peke på noe positivt ved en person uten at det betyr at en er positiv til alt det andre han gjør eller ikke gjør. Det eneste jeg sa, var at dette intervjuet var av de bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 13.07.2012 10:36 Post subject: |
|
|
Høydepunkter fra kampen
Synd Midtsjøs langskudd ble for lett for keeper - ville vært en ennå finere perle enn Ankersens om den gikk inn... |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 13.07.2012 10:39 Post subject: |
|
|
Ok.Tar den.Men jeg blir veldig lei meg når jeg ser hvordan laget presterer,samme hva Jønsson sier til dem,og da er det ting som helt klart ikke fungerer.Og det er jo bra at Janne faktisk begynner å bli litt mer tydelig,all den tid det virker som han er for komplisert i henhold til å ytre seg om spillersystem,og dermed ser det ut til at ikke hans spillere ikke forstår hva mannen vil som trener i Rosenborg.Altså hvordan de skal spille.
Og det er jo en viktig bit i treningsarbeidet og i kampsituasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
knttn Proff
|
Posted: 13.07.2012 10:52 Post subject: |
|
|
DFH var god..de første sju-åtte minuttene.
Ankersen var god de siste 10
Midtsjø var kampens beste
Wangberg og Berntsen dårligst
Resten skikkelig midt på treet |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 13.07.2012 12:20 Post subject: |
|
|
Hvor lenge skal Midsjø være kampens beste,i særklasse på jr.laget i fjor,dominere 2-div.,alltid positive innhopp,god på trening osv. før han blir satset på?
Kanskje han løper vel fort til å passe inn i stilen.. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 13.07.2012 13:06 Post subject: |
|
|
| Det kommer nok...men enig i at det er på høy tid. JJ kunne avbelastet de yngste spillerene under det tetteste kampprogrammet med å alternere mellom å fylle midtbanen med Midtsjø+Issah og Selnæs+Berntsen e.l. Etterpåklokskap... |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 13.07.2012 13:10 Post subject: |
|
|
Det er ikke etterpåklokskap,men normal tankegang.
Henriksen ble brukt alt for ofte i gjennombruddsperioden,deretter Svensson og deretter Selnæs.
Synd at vi må hvile og rullere på de etablerte spillerne og la unggutta brenne seg ut straks de slår til. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.07.2012 16:10 Post subject: |
|
|
| MariusV wrote: |
Jeg vil vel si at "det", som Jönsson vil ha bedre, var høyere tempo fremover på banen av samtlige spillere og færre touch på ballen. Han påpekte at vi innimellom fikk det til, men at det var for langt mellom disse periodene. |
Han ville altså ha tilnærmet kontringsfotball mot et lag som i utgangspunktet er langt dårligere og sannsynligvis ville legge seg med samlet lag langt tilbake på banen.
Sjokkerende at denne taktikken ikke nådde frem 100%... |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 14.07.2012 17:14 Post subject: |
|
|
| Tja, fart på ballen og i beina, og færre touch er ikke det samme som kontringsfotball. Se på Barcelona og Spania. Høyt balltempo til tider, og konstant bevegelser på spillerne. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.07.2012 18:18 Post subject: |
|
|
Jönsson til Adresseavisen:
" Jeg ønsker at vi selv skal sette mer preg på kampen, med flere bevegelser og mindre ballføring. Vi trenger ikke spille ballen så veldig godt, men når vi først spiller to-tre trekk i laget og det går i lengderetningen, så ser man med en gang at det skaper farligheter for motstanderen."
Alle kan bedre
Jönsson snakker altså om at vi ikke trenger å spille ballen så veldig godt (?), mindre ballføring og derav en mer direkte stil. Det egner seg vel best til kontringsfotball.
Jeg tror verken Barcelona eller Spania fokuserer på to-tre trekk i lengderetningen for deretter å ta bølgen på sidelinjen i ren glede, og at laget ikke trenger å spille ballen så veldig godt. |
|
| Back to top |
|
 |
|