English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Molde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 08.07.2012 23:34    Post subject: Reply with quote

"Strømsgodset topper tabellen foran Molde og Haugesund" sa hu bæra i TV2-studio nettopp Rolling Eyes Mad Tommel'n ned
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran

PostPosted: 08.07.2012 23:49    Post subject: Reply with quote

Heldig seier i dag.
Molde rundspilte tidvis RBK - spesielt i 1.omgang og slutten av 2.

Urovekkende for RBK at flere av RBKs målsjanser kommer som følge av "uvanlig" store feil av Moldes spillere.

I første omgang var Issah mye på etterskudd ved flere av Moldes kjempesjanser.

Issah er et meget svakt ledd på RBK:
- Han er en treg løper. Klarer sjelden å løpe opp egne eller andres feil. Han er derfor ikke spesielt godt egnet som sikring.
- Har i hver kamp stygge tacklinger fordi han kommer for sent opp i situasjoner.
- Han er for treg med ball. Fører til at han for ofte blir tacklet. Svært farlig for en spiller som skal være den defensive sikringen - spilleren som skal skape ro, trygghet og ordne opp i andres feil.
- Svak hodespiller.
- Enten dårlig til å orientere seg, eller har svake basisferdigheter. Mistenker egentlig begge, men her kan jeg ikke uttale meg sikkert. Dette er spesielt synlig ved at han "alltid" sentrer til nærmeste/ enkleste medspiller, selv om langt bedre alternativer er spillbare. Dette ødelegger faktisk flere overgangsmuligheter pr kamp.
- Spiller aldri gjennom ledd (henger sammen med punktet over).
- Han har over hodet ikke evne til å holde ball og vente på medspillere (som f.eks Skammelsrud var veldig god på).

Pr tidspunkt har jeg enda ikke funnet èn ferdighet hos Issah som gjør at RBK med stor trygghet kan stole på ham i TL.

EDIT: Jeg poster deler av dette innlegget i Issah-tråden, hvor det kanskje passer bedre.

Last edited by TomH on 08.07.2012 23:52; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jangusk
Veteran

PostPosted: 08.07.2012 23:50    Post subject: Reply with quote

Jeg har ingen tro på at ##### ug Godset greie og holde seg i dså god for resten av sessongen.De kan få både en,to og tre formsvikter i de resterende kamper,mens vi får en stk rask søramrikaner + kanskje noen andre forsterkninger,så dette kan faktisk ende meget godt Very Happy

Heia Rosenborg
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 09.07.2012 00:00    Post subject: Reply with quote

RBK og Molde har hver sin omgang spillemessig og sjansemessig likt. deilig med RBK seier og fortsatt håp om gull!
abjoern
Veteran

PostPosted: 09.07.2012 00:09    Post subject: Reply with quote

Ser at flere gjør narr av Alsaker-skrytet til Eikrem underveis i kampen, men han hadde da vitterlig en vanvittig serie med pasninger? Kan ikke huske å ha sett et tilsvarende blikk og en tilsvarende følsomhet hos en norsk spiller på flere år. Greit, fysikken er ikke den beste, men på dette nivået og på lavere landslagsnivå er ikke det til hinder.

Sammenligningen med Scholes er høyst relevant. Som spillertyper ligner de mye. I bevegelser, orientering og teknisk utførelse. På ulike nivåer naturligvis, men likevel.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 09.07.2012 00:12    Post subject: Reply with quote

Abjoern,
helt enig med deg i at Wolff Eikrem tidvis styrte hele midtbanen med noen fantastiske pasninger. Spesielt var han god i 1.omgang.

I tillegg har han den ferdigheten, som også Scholes har/ hadde, at han er målfarlig pga sin skuddfot.
quentez
Veteran

PostPosted: 09.07.2012 00:27    Post subject: Reply with quote

Molde så ut som seriemesteren utpå der i dag. Vi har tidvis gode kombinasjoner offensivt, men det direkte pasningsspillet de briljerte med var faktisk (dessverre) helt fantastisk å se på.

Angan burde vel ha hatt fem-seks mål om man tenker cup- og seriekamp kombinert. Helt utrolig at det går an å være så elendig foran mål, men igjen så god til mye annet.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 09.07.2012 00:56    Post subject: Reply with quote

Vi vinner kampen, og da får man naturligvis tre poeng. Dagens selvsagte. Ellers har vi tendenser i spillet våres, men skal vi være ærlig har vi en lang vei å gå. Grunnen til at MWE får lov til å stå og strø pasninger er fordi det er ingen som presser ham. Etter min mening har vi et elendig individuelt og kollektiv press, og vi er noen ganger oppe i pølsebua når det gjelder den offensive markeringen. Når vi sådan til tider i kampen prøver å presse høyt, og ingen av disse faktorene er tilstede, og vi videre har en tendens til å være alt for utålmodige i oppbyggingen av spillet (risikopasninger for tidlig), ja da gir vi Molde de arbeidsbetingelsene som de blomstrer under. Vi burde ha scoret et par mål til, men at Angan ikke gjorde det er ikke overraskende, men likevel ganske utrolig.

Uansett, denne kampen ga tre poeng og selvtillit, og kanskje er det vendepunktet?
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 09.07.2012 03:10    Post subject: Reply with quote

Har et lite spørsmål. Hvis Angan skyter midt på Ørlund, er det da en bra redning?
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 09.07.2012 07:42    Post subject: Reply with quote

Keeperspill handler mye om riktig plassering, ikke går var Ørlund outstanding.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 09.07.2012 10:44    Post subject: Reply with quote

Heldig seier over Molde som faktisk var bedre både spille- og sjansemessig enn RBK. Trist at RBK ikke klarer å styre kamper lengre. Alt for få samtidige offensive bevegelser i laget. 40 mill i spillerkjøp og 18mnd med JJ har kun gitt nivåsenking av RBK.

PS! 3 poeng gledet, men RBK blir aldri seriemester i år slik som de hittil har stått fram i årets TL.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 09.07.2012 11:31    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! Sad
larsarus
Legende

PostPosted: 09.07.2012 11:52    Post subject: Reply with quote

Generelt sett enig med børsene folk har postet, med et par unntak:

- Issah får mer skryt enn jeg så han gjorde seg fortjent til. Han var direkte skyld i flere håpløse brudd imot som ble veldig farlige. Han skaper også veldig lite offensivt.

- Strandberg imponerte meg i går, og jeg ser han kommer til å bli en av nøkkelspillerene i RBK fremover om han fortsetter med de offensive stikkpasningene og ballføringene vi så tidvis i går.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 09.07.2012 13:42    Post subject: Reply with quote

Litt artig at kjøpet av Strandberg, som ikke var av de mest bejublede her på forumet, har stått frem som det kanskje beste kjøpet de senere årene.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.07.2012 13:47    Post subject: Reply with quote

Jeg var veldig kritisk til Strandberg-kjøpet, basert på hans prestasjoner i Vålerenga i fjor.

I år har han hevet seg mange takk, og jeg er i likhet med alle andre glad for at jeg tok feil. Har vært solid sammen med Larsen. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.07.2012 13:59    Post subject: Reply with quote

Jeg legger meg lanflat når det kommer til Strandberg selv. Jeg var svært kritisk til kjøpet fordi alt jeg hadde sett av han i Engen var med få unntak middelmådig.
Men han har virkelig stått frem og virker som et skikkelig solid kjøp! Tommel'n opp!
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 09.07.2012 14:03    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! til dere begge.

Spesielt deg Miami:

1972 Miami Dolphins wrote:
Hvis vi kjøper Strandberg så begynner jeg å grine! Middelmådig møkk som virker å være rasshøl i tillegg.

Razz

- Torgeir Børven
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.07.2012 14:07    Post subject: Reply with quote

Kryper til korset selv. Det er ikke gamle gutten heller. Vil tro det svir å se ham prestere sånn for oss. Samtidig ikke dumt at kontrakten varer helt ut 2015.
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 09.07.2012 14:09    Post subject: Reply with quote

Endelig fått summet meg etter gårsdagen. Fantastisk herlig at vi klarer å vinne kampen. Gjør godt for alle supportere på så mange måter. Gjør vel dessverre JJ og Hoftun godt også, men det får så være!

Ting å ta for seg fra kampen er jo hvor sykt flaue Tornekrattet er "anti-bart" demonstrasjon..

Jeg syns fortsatt at vi virker planløse og det er mye tull, men laget virket ekstra på og de kjempet litt mer enn vanlig. Ivers virket som han tok dette som en vanlig kamp likevel. Heldigvis smaker ufortjente seire ekstra godt!

Rade vs. Forren så jeg ikke før jeg så det på TV2 Sport etter jeg kom hjem fra kampen. Jönsson forsvarer Prica og sier han skal skjerme han vekk. Med en albue i ryggen? Solskjær sitt ansiktsuttrykk sier alt hva han mener om den saken. Han er dog fornuftig nok til å bare skifte tema, selv hvor uenig han er. Nok et bevis på at romsdalingene har kjøpt seg bedre trener enn oss. Synd, men sant.
quentez
Veteran

PostPosted: 09.07.2012 15:39    Post subject: Reply with quote

Prica kan vi bare hive vekk først som sist. Han hever sikkert lønn i 3-4 millioners klassen, og nå er han en ussel benkesliter som kun kommer innpå banen for å spre kvalm og være et konstant surtryne.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 09.07.2012 15:44    Post subject: Reply with quote

Det der Prica greiene er en ikke sak og det er helt absurd at de trekker det frem.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.07.2012 15:54    Post subject: Reply with quote

Prica stopper opp fordi han er i ferd med å løpe inn i offside. Forren rygger og ser ikke at Prica står der. Det er en bitteliten smell, som gjør at Forren ligger langflat. Som nevnt; latterlig at de i det hele tatt prøver å gjøre et nummer ut av denne episoden. Alsaker er en gjøk av dimensjoner.
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 09.07.2012 16:13    Post subject: Reply with quote

Om det er tilfelle så er det en ikke-sak. Har sett bildene to ganger, og der ser det ut for meg som at Prica prøver å ta Forren - selv om det også burde være lov uten at det blir klaget på.
JanneB
Veteran

PostPosted: 09.07.2012 16:23    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Prica stopper opp fordi han er i ferd med å løpe inn i offside. Forren rygger og ser ikke at Prica står der. Det er en bitteliten smell, som gjør at Forren ligger langflat. Som nevnt; latterlig at de i det hele tatt prøver å gjøre et nummer ut av denne episoden. Alsaker er en gjøk av dimensjoner.

Helt enig. Storm i et vannglass, og greit at Janne gjør mye dumt, men helt ok respons fra han ifm intervjuet. Han bruker itillegg å fremstå som en fin fyr i slike situasjoner. Bare se på intervjuet med Martin "The C***" Andresen, der han ikke mister fatningen og gjør akkurat samme stuntet som OGS gjorde i går m.a.o. bare å la det gå.

Alsaker og TV2 stikk av, please Smile
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.07.2012 18:37    Post subject: Reply with quote

Ivar wrote:
Om det er tilfelle så er det en ikke-sak.

Slik jeg oppfattet det, iallefall. Klarte ikke å se hva det var TV2 reagerte på. Så for meg ut som Prica bare sto der (stoppet opp på offside-linja) og ble løpt inni av en uoppmerksom Forren.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
Page 11 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb