View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
jarln Veteran

|
Posted: 20.02.2006 15:07 Post subject: |
|
|
Nå er han fristilt ifølge rbk.no..
så sier han at kontrakten løper ut sesongen.. skjønner lite..
på artikkelen høres det ut som om han forlater rbk øyeblikkelig.. på uttalelsene høres det ut som han blir ut året..
Den sportslige ledelsen i Rosenborg og Harald Martin Brattbakk har gjennom en felles dialog blitt enige om å fristille Harald Brattbakk fra sin kontrakt med klubben. Partene er enige om dette er den beste løsningen i forhold til dagens situasjon.
Den sportslige ledelsen har vektlagt totalbildet rundt den sterke konkurransesistuasjonen i laget og spesielt i forhold til disponible angripsspillere. En del av vurderingen er også at Rosenborg framover vil prioritere yngre spillere ved laguttak.
- Akkurat nå har jeg selvfølgelig litt blandede følelser rundt dette, sier Harald Martin Brattbakk til rbk.no.
- Jeg føler meg sterk og i fysisk god form, men skjønner samtidig den vurderingen som klubben har gjort.
- Hva skjer nå?
- Nå skal jeg bruke litt tid på å finne ut hva jeg har lyst til å gjøre. Kontrakten min løper ut året, så jeg har god tid til å tenke meg om, forteller Brattbakk,
- men samtidig ønsker jeg en snarlig avgjørelse.
- Bodø/Glimt har vært nevnt?
- Det er klart det er smigrende å være ønsket av Bodø/Glimt og Erik Hoftun, men først må jeg finne ut om jeg ønsker å fortsette å spille en annen plass eller om jeg rett og slett finner på noe annet, sier han.
Dermed er det satt et foreløpig punktum for en eventyrlig karriere på fotballbanen for 35-åringen, som har spilt for Kolstad, Rosenborg, Bodø/Glimt, FC København og Celtic. Avslutningen på det fotballmessige forholdet til Rosenborg gir en fasit som viser 255 Tippeliga-kamper og utallige cup-kamper og internasjonale kamper. Og ikke minst vil han for svært lang tid framover inneha en utrolig rekord i historiebøkene: Flest mål i eliteserien i Norge noensinne - 166 mål! |
|
Back to top |
|
 |
Balder Proff

|
Posted: 20.02.2006 15:13 Post subject: |
|
|
Tolker det slik at han fortsatt er i klubben ut sesongen, men ikke vil satses på, og at han kan gå gratis til andre klubber. Da sikkert Bodø/Glimt.
Litt trist, men med 9 angripere, så var det vel slik det måtte gå.
En spiller det ikke finnes ord for... |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 20.02.2006 15:13 Post subject: |
|
|
Det var synd . Men det er vel på tide, han begynner å bli gammel, en stor spiller var han. Vi har jo hele 9 angripere da. |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 20.02.2006 15:14 Post subject: |
|
|
Tror det er at han har fått beskjed om at han ikke vil få ny kontrakt etter denne sesongen, og vil ikke bli satset på i år. Så han står fritt til å finne ny klubb, men han har kontrakt ut dette året..? |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 20.02.2006 15:15 Post subject: |
|
|
Tror nok Brattbakk vil gå til Bodø/Glimt. Uansett så har han en fantastisk karriere å se tilbake på, og alle RBK-fans er vel takknemlige for hans prestasjoner. _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 20.02.2006 15:16 Post subject: |
|
|
Høres slik ut ja, men da var da "fristillelse" et merkelig ord å benytte!? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 20.02.2006 15:20 Post subject: |
|
|
tror nok det betyr at han får forlate klubben gratis.. men at han alltids kan bli der ut sesongen om han ønsker å sitte på tribunen!
begge parter må tross alt være enige om han skal kunne forlate RBK..
tror det betyr at han forlater klubben rimelig kjapt..-. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.02.2006 15:25 Post subject: |
|
|
Antar man mener han får lønn t.o.m. 31.12., men at han ikke vil inngå i A-stallen framover. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 20.02.2006 15:32 Post subject: |
|
|
En fantastisk fotballspiller har forlatt oss, aldern har tatt ham igjen.
En legende forlater oss, og jeg ønsker ham lykket til i sin vidre karierre! |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 20.02.2006 15:46 Post subject: |
|
|
Syntest vel nå han egentlig kan legge opp..
Et år i 1. divisjon kan han få lov til, men ikke mere TL
Han har betydd enormt mye for oss, var en av våre beste spillere  |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 20.02.2006 15:50 Post subject: |
|
|
Tror både Stabæk og Sandefjord vil gjøre et forsøk på å hente Brattbakk!  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.02.2006 15:56 Post subject: |
|
|
Tror Brattbakk er litt i villrede i øyeblikket. Antar han og familien ikke har/hadde noen planer om å flytte, og at karrierestopp derfor ikke er en usannsynlig løsning. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 20.02.2006 16:00 Post subject: |
|
|
Synes dette setter en stygg hake ved Høgmos kontinuitet og behandling av spillere. For 3-4 mnd siden var han altså klar på at Brattbakk figurerte i hans planer for 2006, nå er det Game Over. Vi har også Kone som ble hentet inn, og bare 14 dager etter ble Iversen hentet som en direkte konkurrent i et allerede overbefolket ledd. Lago virket det jo også som fikk andre tilbakemeldinger etter jul enn før.
Vingling som dette virker faktisk veldig som det vi har opplevd de siste årene.
Til HM. Takk for mange fine mål og hyggelige opplevelser på Lerkendal. Håper du også nå får ta del i mange flere like hyggelige kamper sammen med oss andre på tribunen på Lerkendal |
|
Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 20.02.2006 16:11 Post subject: |
|
|
Harald Martin Brattbakk vil jeg aldri glemme! En av mine favorittspillere i lang tid. En fantastisk god fotballspiller, som dessverre har slått sin siste akkord i pianospillet som er etter det siste verset i sangen om Brattbakks RBK-karriere.
Jeg mener dette var riktig beslutning av Høgmo/Bratseth. Alle avgjørelser er ikke enkle, og dette var en av de mindre lette. Men det måtte gjøres. Rosenborgs spisser har blitt til 8 igjen, og den bør slankes mer. Lån ut Jamtfall og selg Johnsen. Så har vi et flott angrep.
Uansett, lykke til Brattbakk! Håper du går til mitt lokale favortittlag, Ull/Kisa, men jeg er sikker på at du blir toppscorer om du så signerer for et 1.div-lag
Takk for alt  _________________ Tobias Dahle |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 20.02.2006 16:18 Post subject: |
|
|
Dette har vel ligget i kortene en stund. Vi må bare takke Brattbakk for alt han har gjort for klubben og ønske han lykke til videre. Hvis han skulle finne på å gå til en annen tippeligaklubb, ser jeg det ikke som usansynlig at målrekorden blir forbedret med en 6-7 mål til.
All good things must end, som det heter. Til og med Harald Martin Brattbakk. I det minste har du skaffet deg en tilnærmet legendestatus i klubben. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 20.02.2006 16:24 Post subject: |
|
|
Nok en legende sier takk for seg.
Vi vil bestandig huske deg, Harald-Martin! |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 20.02.2006 16:40 Post subject: |
|
|
Dags wrote: |
I det minste har du skaffet deg en tilnærmet legendestatus i klubben. |
Hvorfor tilnærmet??
Fornuftig avgjørelse av Høgmo, langt lettere å forstå enn Hareides vraking av Skammels. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 20.02.2006 16:42 Post subject: |
|
|
Tusen takk for alt Harald Martin! Du har gitt oss utrolig mye glede igjennom en lang karriere, og la oss håpe Rosenborg tar til vettet og ansetter deg i en annen stilling i klubben. Er rett og slett utrolig hvor mye du har betydd for denne klubben. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 20.02.2006 16:43 Post subject: |
|
|
Tilnærmet fordi han i motsetning til Ivers ikke er anerkjent av alle som en av Norges beste fotballspillere gjennom tidene. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 20.02.2006 16:44 Post subject: |
|
|
Personalbehandling fra helvete igjen. Tidenes målscorer i norsk fotball tuppes ut av klubben et par måneder før seriestart. Takk for seg og hade bra.
Burde vært gjort til høsten så vi kunne sagt farvell på en skikkelig måte. Helvetes amatører. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 20.02.2006 16:46 Post subject: |
|
|
Dags wrote: | Tilnærmet fordi han i motsetning til Ivers ikke er anerkjent av alle som en av Norges beste fotballspillere gjennom tidene. |
Jeg mener nå han helt klart er en legende. 166 seriemål skulle vel holde til legendestatus.  |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 20.02.2006 16:56 Post subject: |
|
|
Det mener jeg også, men det er allikevel en del som ikke mener det, og som mener at Brattbakk bare har vært en luksusspiller som har dratt nytte av gode lagkamerater på et lag som har vært totalt dominerende på hele 90-tallet. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 20.02.2006 17:02 Post subject: |
|
|
Takk for alt Harald, og du er en legende! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
mr dante Junior
|
Posted: 20.02.2006 17:28 Post subject: |
|
|
Han hadde et fint run i klubben på 90-tallet, men har, som alle engang blir, rett og slett blitt for gammel. Jeg synes det er synd at fotballspillere (og andre idrettsutøvere) ikke legger opp når de er på vei ned. Hvorfor tyne de siste kronene ut av karrieren og ta plassen fra unge, fremadstormende spillere når de ikke lenger er gode nok?
Takk for mange mål, men nå kan det vel være på tide å si takk for deg? Synes forøvrig at han kunne fått beskjed litt før og på en bedre måte, for det lå vel i kortene at rbk skulle skaffe seg et par nye spillere før seriestart..? |
|
Back to top |
|
 |
|