| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Erik Veteran

|
Posted: 01.07.2012 01:49 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | Ørlund - Bråthen
Ankersen - Høiland
Larsen - Wangberg
Strandberg - Rønning
Dorsin - ? (Aasbak i jr.)
Henriksen - Svensson
Selnæs - Issah
Dockal - Midtsjø
DFH - Berntsen
Prica - Iversen
Chibuike - ?(Riksvold i jr.)
Ikke kom her å si at vi har blant tippligaens tynneste staller når vi har dobbel dekning på alle posisjoner unntatt to! I tillegg til dette har vi Åsen på utlån til Ranheim og nettopp signert Alas. Jeg hadde seriøst ikke byttet stall med noen lag i tippeligaen, inkludert Molde og Strømsgodset. |
I forhold til hvor de er best:
Ørlund - Bråthen
Ankersen - Høiland
Larsen - Wangberg
Strandberg - Rønning
Dorsin - ?
Henriksen - Svensson
Selnæs - Issah
Dockal - ?
?-?
Chibuike - Iversen, DHF, Midtsjø, Berntsen
Prica -
Hoftun er tidenes type. Om 30 år kommer vi til å le av dette når vi spiller oss opp fra 3. divisjon. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 01.07.2012 02:11 Post subject: |
|
|
Det er jo ikke noe tvil om stallen vår kunne vært betydelig bedre sammensatt og at Hoftun ikke akkurat har briljert som sportslig leder.
Grunnen til at jeg satte det opp slik var for å vise at vi ikke har en så dårlig stall at det skal være grunn til å sette det som et argument for hvorfor Janne ikke lykkes og at vi slettes ikke har blant de dårligste stallene i tippeligaen.
Janne har også høyst sannsynlig stor innflytelse på de spillerne som har blitt hentet inn i hans tid. Jeg teller ni spillere(som fortsatt er i stallen) inn i hans periode som trener, spillere som har kostet klubben godt over 30 millioner. En skulle tro at han klarte å hente spillere som passer hans "filosofi" eller hva man nå skal kalle det han holder på med. Så jeg vegrer meg for å legge ALL skyld på Hoftun selv om han selvsagt er den som burde hatt hånden på rattet. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 01.07.2012 05:08 Post subject: |
|
|
| Vi har en middelmådig midtbane som ikke er temposterk nok og som ikke i det hele tatt holder mål defensivt. Vi mangler også en spiss som kan være på et stabilt nivå og kunne score 20 mål i året, inkl en bakromsspiss med rykk. Keeperen på et lag som vårt bør holde tilnærmet landslagsklasse, der er Örlund milevis unna. Dobbel dekning blir i dette tilfellet merkelig all den tid at ellveren vi til enhver tid stiller med har så mange åpenbare svakheter. Da blir heller spørsmålet: så mange spillere og likevel ikke bedre førsteellver??? |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 01.07.2012 09:31 Post subject: |
|
|
I går vant Rosenborg 4-1 på bortebane! Det er selvfølgelig bare flaks! Ingen offensiv samhandling til tross for at man scorer fire. RBK vinner ikke fordi de er best, men fordi Viking er dårlige. Selv om Viking er best i 75 minutter. Rosenborg er så dårlige at det er en skam og Jan Jönsson må ta sin hatt og gå - sammen med Hoftun. Det er dumt at Rosenborg vinner kamper, fordi da må vi fortsette med samme trener. Hadde vært skikkelig dritt om vi vant ALLE kampene, for da hadde vi jo vært stuck med han for alltid! Alle målene kommer etter tilfeldigheter, selvfølgelig, og har ingenting med spillernes samhandling å gjøre. De scorer mål fordi tilfeldighetene bare magisk legges til rette et utall ganger i løpet av en sesong. 23 ganger for å være presis. Og vi har flest målsjanser for, samt færrest målsjanser i mot, rett og slett fordi vi har flaks og motstanderne er dårlige. Vi har som kjent ikke hatt marginene mot oss noen gang i løpet av denne sesongen, bare marginene med oss. Vi slipper inn mål fordi laget er for dårlig, ikke fordi begge de faste samspilte, gode midtstopperne våre er skadet. Poenget er utelukket at rbk er så dårlig at man klarer ikke å score/vinne/sentre til tross for at marginene er med oss. Vi styrer mot Adecco-ligaen denne sesongen, til tross for at vi ligger på fjerde plass og kun har tapt en kamp - det er et _meget_ flatterende resultat i forhold til hva som kunne ha vært. Alle er dårlige, bortsett fra Dockal, som er den eneste fotballspilleren i Trondheim som ønsker å vinne en kamp.
Hoho. Bortsett fra dette, så skal jeg være enig i mange ting som er sagt. Det er ikke bra nok offensiv samhandling, de er dårligst i større deler av kampen og trenger å finne toppformen.
Jeg vil ha med at når Rosenborg er gode, så er de skikkelig gode. Det er flere angrep det lukter krutt av!
Ørlund er litt potetsekk. Han bør ikke ta opp en plass på utlendingskvoten. Samtidig skal vi ikke ta fra han kampen mot Molde. Der var han grunnen til at det ikke ble styggere!
Dorsin syns jeg gjorde en god jobb defensivt mot en meget rask de Lanlay. Ikke mange gangene han kom gjennom og fikk herjet slik han er god til.
Wangberg og Rønning. Syns ikke det var helt tatt ut av det blå når kommentatorene nevnte at ikke mange kunne stille med så bra tredje og fjerdevalg på stopperplassene. Riktignok gleder jeg meg til å få Larsen og Strandberg tilbake.
Ankersen er frisk forover. Veldig god! Assist i dag, og jeg tror det blir veldig mye bedre med tiden. Også raskt tilbake i forsvar når det trengs. Ikke stort å utsette på han! I tillegg kan det nevnes at antallet langballer er KRAFTIG redusert etter at Høiland gikk av! HURRA!
DFH - Så god, så synd. Hadde det ikke vært for skadene er jeg sikker på at han hadde spilt i en større liga! FOR et mål!
Svensson. Traust.
Henriksen. Stort sett traust, men har noen gjennomspill til kantene som er veldig gode. Han er dyktig når han har ballen, som oppsillet til Chibuike når han ble avblåst feilaktig for offside, men mye usynlig.
Issah syns jeg leverte sterkt i går. Virker som om han har et ønske om å komme tilbake. Fare for at han faktisk går rett tilbake og danker ut Selnæs igjen nå. Det tror jeg er sunt for denne midtbanen.
Dockal er banens beste. Kvikk i føttene, passerer spillere, scorer mål. Fantastisk!
Iversen. Bortsett fra en liten driblerunde i 16 og nesten-assist syns jeg han her helt borte. Ikke mye å skryte av. Her tror jeg Berntsen eller Midtsjø kommer til å spille seg inn snart!
Chibuike. Egen evne til å komme fra offside. Det må jobbes med. Utover det er han veldig god. Bevegelig og lett å treffe med pasninger. Flere ganger så jeg pasninger LANGS BAKKEN fra forsvarsrekka treffe han rett i føttene. Det skal man ikke helt kimse av. Scorer også et pent mål! Håper på litt ketchup-effekt. Han har jo scoret i cup, men jeg tror det løsner litt nå. Hadde garantert puttet på feilaktig avblåst offside.
Prica. Forsåvidt OK. Målet er godt jobba, men sløvt forsvarsspill. På basis av i går må han gjerne bli, men på basis av sesongen syns jeg han har vært langt under pari. Brenner mange sjanser en Prica09/10 hadde satt. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 01.07.2012 10:38 Post subject: |
|
|
Bra innlegg Mewrius  |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 01.07.2012 10:59 Post subject: |
|
|
| JannesBart wrote: | Bra innlegg Mewrius  |
? |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 01.07.2012 11:11 Post subject: |
|
|
| MariusV wrote: | | JannesBart wrote: | Bra innlegg Mewrius  |
? |
Bra innlegg Marius , enig i en del av dine observasjoner.
Var ikke noe mer enn det. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 01.07.2012 11:17 Post subject: |
|
|
| KenMan wrote: |
Går vel an å la være å synke til et slikt nivå? Vel kan man være misfornøyd med Jönsson, men det får være grenser synes jeg! |
Dette er vel en metafor vel??
HÃ¥per det! |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 01.07.2012 11:33 Post subject: |
|
|
| Eru wrote: | | Gænser wrote: | Forresten burde Viking-supporterne skamme seg. Helt elendig oppbakking på hjemmebane. 50-60 mann fra Kjernen/UN hørtes hele kampen. Vikingfansen hørtes knapt. HAH!  |
Nå er det svært sjelden at tv-lyden gir et riktig bilde av hvordan synginga har vært. |
Jeg var der,men satt på den ene langsiden.
Kjernen gjør en kjempejobb,mens Vikinghordene holder helt kjeft fra 1-2 og utover! |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 01.07.2012 11:38 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | Vi har den beste troppen i TL, selv om den mangler noe på bredden. MFK og Godset har ingen bredde å skryte av de heller.
Selvsagt kan vi ta gull. Også med JJ. Men det alle ser, er naturligvis at dette laget har potensial til å spille så mye mer enn den høkkertfotballen vi har sett under JJ.
Det skulle bare mangle at vi vinner kamper i TL. Jeg tviler på at vi blir kvitt JJ i nærmeste fremtid. Det blir vel til at han sitter ut kontrakten uten at den forlenges.
Mange som har klagd så mye på Ankersen, uten at jeg skjønner det. Synes han langt i fra har vært så svak bakover som så mange har antydet. Offensivt er han vesentlig bedre enn Lustig de siste årene, og han skal få slippe sammenligning med Høiland. |
For å snakke om Ankersen,så var han riktig elendig de første tyve,men spiller seg massivt opp. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 01.07.2012 11:41 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | Og så kan folk godt begynne og respektere forumreglene, og skrive bokmål eller nynorsk også... |
Skjønner ikke at folk gidder å henge seg opp i hvordan folk skriver noen leifer av og til!
Er dere Norsklærere eller? |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 01.07.2012 11:56 Post subject: |
|
|
| JannesBart wrote: | | MariusV wrote: | | JannesBart wrote: | Bra innlegg Mewrius  |
? |
Bra innlegg Marius , enig i en del av dine observasjoner.
Var ikke noe mer enn det. |
Haha! Blir var for kritikk på nettet;)
Takk for tilbakemeldingen:) |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 01.07.2012 12:26 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: |
Handler ikke om feil, det handler om at man ikke skal skrive dialekt, men bokmål eller nynorsk på forumet.
Er dere anarkister eller? _________________ @Ivaraal
Last edited by Ivar on 01.07.2012 12:43; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 01.07.2012 12:42 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: |
Er dere Norsklærere eller? | Ja, men sommerferie nå  |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 01.07.2012 12:46 Post subject: |
|
|
Litt off-topic, men er det bare jeg som hater mål som har stolper bak i målet? Når et kanonskudd går inn på et slikt mål og treffer en av de 2 bakerste stolpene, spretter ballen ut igjen, som i går først med Fredheim Holm og deretter med Chibuike.
Dette gjør at man i øyeblikket kan bli usikker på om det var mål eller stolpe ut, og det gjør også etter min mening at et meget pent mål blir seenes litt stygt ut.
Slike mål har vi også nå satt opp på Lerkendal, og slike mål hadde vi ikke der før. Didier Konans mål mot HamKam i 2008 hadde neppe sett like pent ut om ballen hadde truffet en stople bakerst i målet og spruttet ut igjen. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.07.2012 12:51 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | | tr0ndern wrote: | | Og så kan folk godt begynne og respektere forumreglene, og skrive bokmål eller nynorsk også... |
Skjønner ikke at folk gidder å henge seg opp i hvordan folk skriver noen leifer av og til!
Fordi det er et helvete å lese! Er du anarkist eller? |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 01.07.2012 12:59 Post subject: |
|
|
I cnduo't bvleiee taht I culod aulaclty uesdtannrd waht I was rdnaieg. Unisg the icndeblire pweor of the hmuan mnid, aocdcrnig to rseecrah at Cmabrigde Uinervtisy, it dseno't mttaer in waht oderr the lterets in a wrod are, the olny irpoamtnt tihng is taht the frsit and lsat ltteer be in the rhgit pclae. The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it whoutit a pboerlm. Tihs is bucseae the huamn mnid deos not raed ervey ltteer by istlef, but the wrod as a wlohe. Aaznmig, huh? Yaeh and I awlyas tghhuot slelinpg was ipmorantt! See if yuor fdreins can raed tihs too. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 01.07.2012 13:03 Post subject: |
|
|
 _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 01.07.2012 13:45 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | I cnduo't bvleiee taht I culod aulaclty uesdtannrd waht I was rdnaieg. Unisg the icndeblire pweor of the hmuan mnid, aocdcrnig to rseecrah at Cmabrigde Uinervtisy, it dseno't mttaer in waht oderr the lterets in a wrod are, the olny irpoamtnt tihng is taht the frsit and lsat ltteer be in the rhgit pclae. The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it whoutit a pboerlm. Tihs is bucseae the huamn mnid deos not raed ervey ltteer by istlef, but the wrod as a wlohe. Aaznmig, huh? Yaeh and I awlyas tghhuot slelinpg was ipmorantt! See if yuor fdreins can raed tihs too. |
Dette innlegget kan de bruke til å torturere fanger på Guantanamo bay. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 01.07.2012 13:54 Post subject: |
|
|
| pingvindrops wrote: | | Jangusk wrote: |
Er dere Norsklærere eller? | Ja, men sommerferie nå  |
Hørtes greit ut med ferie.Go ferie  |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 01.07.2012 14:42 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | Litt off-topic, men er det bare jeg som hater mål som har stolper bak i målet? Når et kanonskudd går inn på et slikt mål og treffer en av de 2 bakerste stolpene, spretter ballen ut igjen, som i går først med Fredheim Holm og deretter med Chibuike.
Dette gjør at man i øyeblikket kan bli usikker på om det var mål eller stolpe ut, og det gjør også etter min mening at et meget pent mål blir seenes litt stygt ut.
Slike mål har vi også nå satt opp på Lerkendal, og slike mål hadde vi ikke der før. Didier Konans mål mot HamKam i 2008 hadde neppe sett like pent ut om ballen hadde truffet en stople bakerst i målet og spruttet ut igjen. |
Helt enig! Synes det er forferdelig. Husker ikke om det var DFH eller Chibbe sitt mål, men jeg jublet i alle fall ikke: Var usikker på om ballen i det hele tatt hadde gått inn...  |
|
| Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 01.07.2012 14:55 Post subject: |
|
|
Jeg var sikker på at målet til Chibbe gikk stang ut, så enig med resten om stolper bakerst i målet. _________________ biffen |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 01.07.2012 15:16 Post subject: |
|
|
| Ivar wrote: | | Jangusk wrote: |
Handler ikke om feil, det handler om at man ikke skal skrive dialekt, men bokmål eller nynorsk på forumet. |
Hadde det ennå vært skikkelig dialekt...
<rant>
Hver gang jeg begynner å lese meldinger hvor man skriver 'D' istedenfor 'det' o.l. føler jeg at kraniet mitt blir vrengt opp med brekkjern og IQen min bare renner ut. Det er regelrett voldtekt av språksenteret i hjernen (eller blir det regelfeil voldtekt?). Slutt! Jeg er gammel. La meg dø en verdig død. Når jeg er 7 fot under kan dere ta det opp igjen, om dere synes det er så sjarmerende... |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 01.07.2012 15:26 Post subject: |
|
|
D e sånn d e d.  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 01.07.2012 15:45 Post subject: |
|
|
+++ Dockal (Banens beste)
+++ Dorsin (Banens nest beste)