| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 30.06.2012 22:08 Post subject: |
|
|
Synd det tok halve sesongen før man bestemte seg for at den beste høyrebacken bør få spille høyreback. Eller tendenser til ting i dag. Glad for å se større vilje, både til å "go for glory" som Holm og Chibuike gjør på scoringene, og til å vinne kampen.
Slår vi Molde i neste seriekamp ser det lyst ut mtp. tabellen,
men mindre lyst ut mtp. å beholde JJ som jeg ikke er hypp på.
Er det ingen som har noen insidekilder på hva spillertroppen egentlig mener?
Selvfølgelig bryr jeg meg mer om at RBK vinner kamper enn at Janne må ut, men det er en viss ambivalens her kjenner jeg. Stort pluss i boka til formspilleren Dockal i dag, han er en virkelig god spiller. Håper han og Ankersen finner tonen på høyresida der utover. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 30.06.2012 22:08 Post subject: |
|
|
| Gænser wrote: | Forresten burde Viking-supporterne skamme seg. Helt elendig oppbakking på hjemmebane. 50-60 mann fra Kjernen/UN hørtes hele kampen. Vikingfansen hørtes knapt. HAH!  |
Nå er det svært sjelden at tv-lyden gir et riktig bilde av hvordan synginga har vært. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 30.06.2012 22:10 Post subject: |
|
|
| Eru wrote: | | Iziba Jaja wrote: |
Det sier at vi har gode nok spillere til å vinne gull, men en trener som bør pelle seg hjem til Sverige... |
Kis. Det var Viking vi slo. Har du sett dem i år?. |
jepp, og jeg mener vi har gode nok spillere til å vinne gull med en annen trener enn Jönsson. Spesielt om Alas slår til på venstrekant og Issah våkner til liv i høst. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 30.06.2012 22:15 Post subject: |
|
|
Flotte mål er dagens beholdning, men bør ikke være en hvilepute. I gamle dager ville vel dette vært et pari-resultat.
Så elleve RBK-avslutninger i andre omgang. Tre av disse kom etter ett trekk etter gjenvinning/dødball, blant dem Chibuikes mål.
Fire avslutninger kom etter to eller tre trekk. To etter fire trekk, Pricas mål er av disse. To avslutninger kom etter fem eller flere trekk, og blant dem er vårt viktigste i dag, Dockals som tente varden og ildnet til kamp.
En vesentlig forskjell på vår andre omgang i forhold til første var mer (enda mer!) foroverrettet spill, mindre tversover, mer rett på mål og skudd når sjansen byr seg.
Med noen få korte avbrekk har jeg notert 49 situasjoner etter gjenvinning/dødball. I 31 av disse mistet vi ballen etter to eller færre trekk. I sju av situasjonene holdt vi ballen i laget i mer enn tre trekk.
Tar ikke av etter denne seieren. Viking er tross alt elendige i begge ender, de var ille før denne kampen og er enda verre stilt nå. (Dårligst på avverging av målsjanser og nest dårligst på effektivitet i VGs statistikk.) _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 30.06.2012 22:17; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 30.06.2012 22:16 Post subject: |
|
|
Vi har den beste troppen i TL, selv om den mangler noe på bredden. MFK og Godset har ingen bredde å skryte av de heller.
Selvsagt kan vi ta gull. Også med JJ. Men det alle ser, er naturligvis at dette laget har potensial til å spille så mye mer enn den høkkertfotballen vi har sett under JJ.
Det skulle bare mangle at vi vinner kamper i TL. Jeg tviler på at vi blir kvitt JJ i nærmeste fremtid. Det blir vel til at han sitter ut kontrakten uten at den forlenges.
Mange som har klagd så mye på Ankersen, uten at jeg skjønner det. Synes han langt i fra har vært så svak bakover som så mange har antydet. Offensivt er han vesentlig bedre enn Lustig de siste årene, og han skal få slippe sammenligning med Høiland. |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 30.06.2012 22:17 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: |
|
Ikke akkurat insiderinfo, men la merke til at Dockal sprang rett mot benken etter scoringen sin. Så også ut som at Chibbe fektet i retning benken etter sin.
Så kanskje ikke helt opprør enda...  |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 30.06.2012 22:17 Post subject: |
|
|
| Chibbe får skryt av noen ser jeg, men han må vel ha ufattelig mye å gå på. Han fikk ikke til mye de første 70 minuttene. Jeg tror han og Docky er frustrerte over elendig spill. Begge gjorde uvanlig mange feil i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 30.06.2012 22:20 Post subject: |
|
|
| Gænser wrote: | | Oppmannen wrote: |
|
Ikke akkurat insiderinfo, men la merke til at Dockal sprang rett mot benken etter scoringen sin. Så også ut som at Chibbe fektet i retning benken etter sin.
Så kanskje ikke helt opprør enda...  |
Er det ikke dette som er selve dødskysset i moderne fotball? Jf gruppeklemmene i Chelsea og Podolski+Solbakken.. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 30.06.2012 22:21 Post subject: |
|
|
Var ikke opprør i Chelsea heller når spillerne feiret med AVB, det ble jo mer avskjedsklemmer. Håper på noe av det samme her.  _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 30.06.2012 22:29 Post subject: |
|
|
| Herlig, tror dette er et vendepunkt. De som sier vi spiller ræva, ja greit nok, men vi har ikke spilt veldig bra i de siste kampene, og man kan vel ikke forvente at det snur over natten? Dette her kan vel sies å være et steg i positiv retning? Selv om det ikke var pent tar jeg heller en stygg seier enn et pent tap. Nei, dette her var definitivt et steg i riktig retning, og gutta sitter nok igjen med en god følelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 30.06.2012 22:30 Post subject: |
|
|
Ja, 7 - 0 mot Odd ble jo litt av et steg i positiv retning. Alle fikk tro på JJ igjen og vi skulle erobre verden. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 30.06.2012 22:36 Post subject: |
|
|
| D viktige er at vi bynnne å vinn kampa igjen,så får spulle kom etterhvert.. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 30.06.2012 22:37 Post subject: |
|
|
Og så kan folk godt begynne og respektere forumreglene, og skrive bokmål eller nynorsk også... _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 30.06.2012 22:45 Post subject: |
|
|
| Ok,trondern,eller e du norsk-lærer? |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 30.06.2012 22:45 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | | Vi har den beste troppen i TL, selv om den mangler noe på bredden. MFK og Godset har ingen bredde å skryte av de heller. |
Hæ?
MFK blir riktignok svakere uten Eikrem, men de kan da tåle å få hvem som helst skadet/sendt ut med karantene... det samme gjelder vel Godset.
Vi fungerer jo knapt uten Jim Larsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 30.06.2012 22:47 Post subject: |
|
|
Dockal er et av få lyspunkt
Han er å finne på Ultimate Team sitt "Team of the week" (UT er den nest mest populære modusen på FIFA12)
Det er ganske imponerende. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 30.06.2012 22:54 Post subject: |
|
|
Så bredden vår hadde vært så veldig mye bedre hvis vi hadde hatt Vatshaug istedenfor Wangberg?
Vi kritiserer troppen vår fordi vi stiller så mye høyere krav - og det skal vi.
De beste spillerne til MFK, med unntak av Eikrem, er jo spillere som forumet stort sett har vært lunkne til. Angan har vært latterliggjort, for eksempel. Hoseth har vel ikke akkurat sett god nok ut for oss før OGS fikk dreisen på ting heller.
Å vurdere en stall uten å la seg påvirke av hvor godt laget fungerer under den treneren, det regimet, det systemet og så videre er vanskelig. Jeg tviler på at JJ hadde gjort det så mye bedre med MFKs spillere, og jeg tviler enda mer på at Hoftun hadde blitt noe mindre hudflettet dersom han hentet spillere som Ekpo og Dantas.
Kan du se for deg Mostrøm som nøkkelspiller for RBK? |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 30.06.2012 23:09 Post subject: |
|
|
| Jeg stusser fortsatt over at linjemannen mente at Henriksen var i offside når han fikk ballen fra Prica og sentret pent til Chibuike. Chibuike hadde bare trengt å bredside ballen i mål der, men flagget kom opp. Når noen er to meter onside og du ender med å flagge så bør du vurdere jobben din. |
|
| Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 30.06.2012 23:42 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner heller ikke hvordan han kan flagge på den. Det er så talentløst som det kan få blitt. Kan ikke ha vært oppmerksom et øyeblikk. Jeg har selv vært linjemann, og visst er det vanskelig å avgjøre enkelte situasjoner. Men den der var så opplagt at det ikke skal gå an å misse på... Ellers synes jeg også at Sandmoen gjorde en svak jobb... _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 01.07.2012 00:00 Post subject: |
|
|
Spillet komme etter hvert?Følger du med rbk?`Vi har spilt sånn under jønsson hele tiden..er jo flaks at vi vinner idag..vi blir jo totalt overkjørt,mot lag som strømsgodset og molde blir vi straffet hardere for de skaper mer sjanser.
Selvfølgelig er det lyspunkter,men det har vi jo hatt før også,Men som lag funker vi ikke i hele tatt.
Alle motstandere eier jo kampen totalt,våre spillere står og ser på mens den andre av vår spiller presser,eller så detter vi bakpå og ser på de spiller.
Er jo latterlig og se hvor dårlig vi er.
De andre topplagene har utviklet seg som et bedre lag,men vi er fortsatt lik håpløse og det er treneren sin oppgave.
Han har bevist at han har ikke noe og tilføye det her rbk laget,bedre og takke for seg nå,enn at vi skal se på vi havner midt på tabellen hvert år med elendig spill. |
|
| Back to top |
|
 |
seler Senior
|
Posted: 01.07.2012 00:31 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig bryr jeg meg mer om at RBK vinner kamper enn at Janne må ut, men det er en viss ambivalens her kjenner jeg.[/quote]
Vet at flere av de unge, spesielt de på midten, begynner å bli rimelig misfornøyde med janne. Og da går det konkret på spillestil og ikke minst formasjon. De ønsker å spille 4-3-3. Kanskje naturlig ettersom de er vokst opp med det.... _________________ 'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 01.07.2012 00:34 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | Så bredden vår hadde vært så veldig mye bedre hvis vi hadde hatt Vatshaug istedenfor Wangberg?
Vi kritiserer troppen vår fordi vi stiller så mye høyere krav - og det skal vi.
De beste spillerne til MFK, med unntak av Eikrem, er jo spillere som forumet stort sett har vært lunkne til. Angan har vært latterliggjort, for eksempel. Hoseth har vel ikke akkurat sett god nok ut for oss før OGS fikk dreisen på ting heller.
Å vurdere en stall uten å la seg påvirke av hvor godt laget fungerer under den treneren, det regimet, det systemet og så videre er vanskelig. Jeg tviler på at JJ hadde gjort det så mye bedre med MFKs spillere, og jeg tviler enda mer på at Hoftun hadde blitt noe mindre hudflettet dersom han hentet spillere som Ekpo og Dantas.
Kan du se for deg Mostrøm som nøkkelspiller for RBK? |
Molde har dobbel dekning på samtlige plasser. Vi måtte ha hentet opp en masse juniorspillere for å kunne si det samme.
Vårt lag ville selvsagt framstått bedre med en trener som kan få det beste ut av sine spillere, men selv Solskjær kan ikke forhindre skader og karantener. Stallen vår er blant de tynneste i ligaen.
Blir Dockal skadet, finnes det ikke en eneste spillertype i troppen som ligner. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 01.07.2012 00:45 Post subject: |
|
|
Ørlund - Bråthen
Ankersen - Høiland
Larsen - Wangberg
Strandberg - Rønning
Dorsin - ? (Aasbak i jr.)
Henriksen - Svensson
Selnæs - Issah
Dockal - Midtsjø
DFH - Berntsen
Prica - Iversen
Chibuike - ?(Riksvold i jr.)
Ikke kom her å si at vi har blant tippligaens tynneste staller når vi har dobbel dekning på alle posisjoner unntatt to! I tillegg til dette har vi Åsen på utlån til Ranheim og nettopp signert Alas. Jeg hadde seriøst ikke byttet stall med noen lag i tippeligaen, inkludert Molde og Strømsgodset. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 01.07.2012 01:04 Post subject: |
|
|
| Med alle skadene vi har gjennom en sesong så burde vi ha trippel dekning. |
|
| Back to top |