English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Strømsgodset
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kristobal
Legende

PostPosted: 25.06.2012 14:25    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
I dag er Godset et mye bedre fotballag, det må du også se!! Det blir feil at du skal opphøye RBK bare pga historien. Vi lever i nåtiden.

Å si at de er et mye bedre fotballag er vel å ta i. De var bak oss på tabellen i fjor, men de er foran oss nå. Havner de foran til slutt i år så har de i år vært et bedre fotballag enn oss. Riktignok måles ikke kvalitet i Norge kun på en sesong, fordi det er så små avstander i nivå at flyt og marginer avgjør om du blir nummer to eller 14 i en enkelt sesong.

Vi er for dårlige i øyeblikket, derom hersker ingen tvil. Men Godset bør vi legge vekk fra diskusjonene. Det er råd fra meg, for hvis ikke blir dere sikkert utrolig irritert over at jeg drar fram at laget havnet bak oss når vi diskuterer RBK utover høsten og vinteren.

Det er litt sånn her, at man skal gjerne genierklære Godset nå, men for all del ikke komme her i desember 2012 og snakke om at Godset tross alle genierklæringene rundt sankthans faktisk havnet et godt stykke bak RBK på tabellen. Nei det vil vi ikke ha noe av, at det plukkes fram innlegg fra seks måneder tilbake som viste at det var overilt å si hvor fantastiske Godset var.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 25.06.2012 14:34    Post subject: Reply with quote

Kristobal: Jeg tror ikke det handler om tabellplasseringer sammenlignet med Godset, men fotballen de leverer med et langt mindre ressursbruk. Med en vi ga bort for å satse på Trond Olsen (og tape 7,5 mill i tillegg) i hovedrollen, har de et grunnspill og et etablert angrepsspill vi ikke er i nærheten av per dags dato...
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran

PostPosted: 25.06.2012 14:51    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
For øvrig vil jeg legge til at jeg er enig i din vurdering at det er ikke ujevne prestasjoner i seg selv som gjør at JJ ikke er egnet som trener i RBK. Jeg kunne selv hatt stor tålmodighet dersom en trener satt i gang et prosjekt som det var mulig å tro på, der man så og forstod at laget var i utvikling og at man hadde noe stort i sikte, men det innebærer i så fall at juniorene blir brukt på en helt annen måte, og at det spilles en helt annen fotball. Jeg blir mye mindre tålmodig når jeg spillerne løpe som hakkekyllinger fra mål til mål, eller som når de møter et godt norsk lag som Godset, rett og slett blir rundspilt, mens man satser på kontringer.

Du er inne på et vesentlig punkt her etter min mening. Noen burde stramme opp JJ, og få han til å gå klart og tydelig ut til supporerne/media med sin filosofi.

Under NAE, kunne vi spille møkkafotball i perioder/kamper, men siden alle visste hva NAE sto for, så så vi de få angrepene som lyktes, og kunne gjenkjenne målet det ble jobbet mot. Da er det lettere å være tålmodig.

Hva er f.eks årsaken til at Andresen har fått prøvd i 5 år uten å lykkes? Ikke prisen for å si han opp, for kontrakten er formyet. Årsaken ligger nok i at han har formidlet sine ideer til hele organisasjonen, og alle supporterne. Andresen har stillt på møter og "undervist" i sin fotballfilosofi overfor supporterne. Det medfører at faktisk tror enda en del supportere på at han er rette mann.

Hvis JJ skal unngå at presset utenfra blir for stort, må han få sin filosofi ut, slik at supporterne kan gjenkjenne det arbeidet som gjøres. Jeg sliter med å vite om et godt angrep er en tilfeldighet, pga gode enkeltspillere eller et resultat av det de jobber mo.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 25.06.2012 15:06    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Kristobal: Jeg tror ikke det handler om tabellplasseringer sammenlignet med Godset, men fotballen de leverer med et langt mindre ressursbruk.

Joda, i år har de omsider begynt å levere litt på bortebane også. Men det er klart, ingen hadde genierklært RBK med kun prestasjoner på hjemmebane slik Godset har hatt for vane de siste årene.

Det er imponerende hva Godset har fått til fra de samlet samlet en masse rask og røl av gamle spillere for å etablere seg i eliteserien til hva de har nå. Men de har fått ro og fred til å drive kontinuerlig arbeid, en ro som har vært fraværende her av ulike årsaker.

Godset blir riktignok ikke skikkelig prøvd på utviklingen før de har noe å leve opp til.

Ellers hadde jeg Godset på 5. plass i år, så jeg har jo hatt trua på det de driver på med.

Godset med Deila ser på sett og vis ut til å være en norsk parallell til det Eggen gjorde med RBK i Europa fra 89 til 94. Gode hjemme og ubrukelige borte til tross for en klar strategi, før det endelig ble et gjennombrudd. Kanskje kommer det med Godset i år slik det gjorde med RBK i 1995.

Last edited by kristobal on 25.06.2012 15:08; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jangusk
Veteran

PostPosted: 25.06.2012 15:07    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
knerten_10 wrote:
Spikeren på hodet i din oppsummering, zaphod81. Dette begynner å bli traust. Kristobal: hvordan forklarer du kvalitetsforskjellen mellom Godset og RBK (nei, jeg mener ikke statistisk, men fotballmessig, altså det spillet som leveres på banen).

Jeg har fulgt Godset ganske lenge, og kan gi deg en del av svaret.

Kortversjonen: 3 år og tillit til trenerens fotballfilosofi fra klubb, tilhengere og lokalmedia.

Den litt lengre versjonen. Deila startet også i Godset med mange urutinerte unggutter. Men som liten klubb, og ganske nyopprykket, så hadde omgivelsene tålmodighet, og ikke så alt for store forventninger. Han har derfor fått utviklet laget over en lang periode. Han har mistst noen av de største stjernene, men likevel har Godset i dag en stall hvor spillerne fortsatt er unge, men samtidig har en ganske lang TL erfaring.

Sammenlign med RBK: De stiller etter 1,5 år med JJ med 6 spillere under 22 år fra start, og alle innbytterne som blir brukt er også under 22 år. Disse spillerne har stort sett i sin 1. eller 2. sesong i TL, men likevel forventer supportere, og tildels media at de skal spille som et lag med stor erfaring.

Godset varierte mer i prestasjonene for 3 år siden, og fikk langt dårligere resultater med en tilsvarende ung og urutinert stall en det RBK gjør i dag.

Men det er jo det de fleste her inne sier.At JJ og Hoftun ikke greier og drifte et Rosenborg med et kjempebudsjett i forhold til våre Norske motstandere.

Det er dette jeg også har ropt ulv,ulv om.

Men jeg kan fortsatt ikke spore antydning eller spor etter noe som helst sammenheng mellom lagdelene,og det er vel det som kalles samhandling?
Med det mener jeg at det ikke er øvd inn trekk som er gjennkjennelig,både forsvar og i angrep.
Det hele handler om og pole ballen opp mot våre spisser og ellers klompe seg rund vår egen 16 m. og ellers håpe på flaks.Og det på Lerkendal!

Det er derfor jeg er en ultrastor motstander av Hoftun og Jønsson.
Fordi det faktisk var sånn hans fotballfilosofi stort sett var i Stabæk også.Unntak: 08.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 25.06.2012 15:18    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
senador wrote:
I dag er Godset et mye bedre fotballag, det må du også se!! Det blir feil at du skal opphøye RBK bare pga historien. Vi lever i nåtiden.

Å si at de er et mye bedre fotballag er vel å ta i. De var bak oss på tabellen i fjor, men de er foran oss nå. Havner de foran til slutt i år så har de i år vært et bedre fotballag enn oss. Riktignok måles ikke kvalitet i Norge kun på en sesong, fordi det er så små avstander i nivå at flyt og marginer avgjør om du blir nummer to eller 14 i en enkelt sesong.

Vi er for dårlige i øyeblikket, derom hersker ingen tvil. Men Godset bør vi legge vekk fra diskusjonene. Det er råd fra meg, for hvis ikke blir dere sikkert utrolig irritert over at jeg drar fram at laget havnet bak oss når vi diskuterer RBK utover høsten og vinteren.

Det er litt sånn her, at man skal gjerne genierklære Godset nå, men for all del ikke komme her i desember 2012 og snakke om at Godset tross alle genierklæringene rundt sankthans faktisk havnet et godt stykke bak RBK på tabellen. Nei det vil vi ikke ha noe av, at det plukkes fram innlegg fra seks måneder tilbake som viste at det var overilt å si hvor fantastiske Godset var.

ALLE og jeg gjentar ALLE untatt du så at Godset rundspilte Rosenborg på Lerkendal i går.Og det er vil jeg påstå helt hinnsides!
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 25.06.2012 15:29    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Men Godset bør vi legge vekk fra diskusjonene. Det er råd fra meg, for hvis ikke blir dere sikkert utrolig irritert over at jeg drar fram at laget havnet bak oss når vi diskuterer RBK utover høsten og vinteren.

Snedig forsøk på å diktere/kneble debatten.

Enten gjør dere som jeg sier og mener det jeg mener, hvis ikke kommer jeg til å plage vettet av dere med gamle debattreferanser i hele vinter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.06.2012 15:32    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det var humoristisk ment sett i lys av alle fiasko 'vi får se da til...' fra den kanten de siste årene.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 25.06.2012 15:33    Post subject: Reply with quote

Kristodamus har mye humor på mange områder, men akkurat dette tror jeg nok ikke er en tom trussel. Såpass kjenner vi han vel Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PerO
Veteran

PostPosted: 25.06.2012 15:37    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Men det er jo det de fleste her inne sier.At JJ og Hoftun ikke greier og drifte et Rosenborg med et kjempebudsjett i forhold til våre Norske motstandere.

Men jeg kan fortsatt ikke spore antydning eller spor etter noe som helst sammenheng mellom lagdelene,og det er vel det som kalles samhandling?
Med det mener jeg at det ikke er øvd inn trekk som er gjennkjennelig,både forsvar og i angrep.
Det hele handler om og pole ballen opp mot våre spisser og ellers klompe seg rund vår egen 16 m. og ellers håpe på flaks.Og det på Lerkendal!

Fordi det faktisk var sånn hans fotballfilosofi stort sett var i Stabæk også.Unntak: 08.

Har egentlig duoen JJ/Hoftun hatt et kjempebudsjett til å drifte klubben for? I perioden de har jobbet sammen, har vel antagelig spillersalg og 15 mill fra investorer overgått hva de har fått lov til å kjøpe spillere for. RBK's kjempebudsjett har vært brukt til en for stor administrasjon, samt for høye spillerlønninger.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 25.06.2012 15:38    Post subject: Reply with quote

Jeg så ikke Godset rundspille Rosenborg. Jeg så et Godset som var bedre enn Rosenborg - det er sant! Var ikke spesielt imponert over rbk i går, men jeg må erkjenne at det fort kunne ha gått begge veier!

Og som JJ, må jeg si at Kamara traff på ALT i går. 1 mål på 11 kamper. 4 mål på 12. Det skyldes ene og alene Ankersen og uten han hadde Rosenborg fortsatt vært pottetette bakover. Jeg vil fortsatt gi han sjansen, for han kommer til å løpe filler av Viking neste uke!

Videre vil jeg også si at Rosenborg stort sett spiller med 10 mann, all den tid Rade drulter rundt på banen. Få inn en skikkelig spiller på topp, så hadde vi vunnet den kampen.

Jeg er ikke imponert over hvordan laget fremsto i går (eller i år for den saks skyld), men jeg er av den oppfatning at det kommer etterhvert.

Vi er i ferd med å kvitte oss med siste rest av udugelige, overbetalte spillere (les: Henriksen og Rade) og inn vil vi (forhåpentligvis) få erstattere som vet å spille den fotballen som vi alle vet at JJ egentlig setter pris på: Langs bakken, hurtig fremover!

Dersom Rosenborg ikke har et etablert og godt lag innen 1. sept kommer jeg til å skrike om at hoder må rulle - men ikke før! Det vi ser av Rosenborg per akkurat nå er et lag i motgang - alltid stang ut, aldri stang inn. I spissen for det hele: En umotivert Rade som hverken evner å bidra med guts i laget eller mål... Resultatet er en cocktail av varierende prestasjoner og tidsvis møkkafotball!
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 25.06.2012 15:46    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Jangusk wrote:

Har egentlig duoen JJ/Hoftun hatt et kjempebudsjett til å drifte klubben for? I perioden de har jobbet sammen, har vel antagelig spillersalg og 15 mill fra investorer overgått hva de har fått lov til å kjøpe spillere for. RBK's kjempebudsjett har vært brukt til en for stor administrasjon, samt for høye spillerlønninger.

De har vel en og annen ansatt i adm. i f.eks Drammen også?
Jeg vil tør påstå at det skal være opplest og vedtatt at Rbk spiller undeholdende,eller i det mindste prøver og spille god fotball på Lerkendal.Og dette var ikke den første dårlige kampen, der vi faller tilbake rundt egen 16 m.på Lerkendal etter Janne kom vel?
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 25.06.2012 15:54    Post subject: Reply with quote

Det kunne gått mye verre i går. Målene vi fikk (så og si ut av ingenting), var helt i begynnelsen av kampen og rett før pause. Det andre kom i tillegg rett etter utligningen til Godset.

For lagmoralen er dette ikke veldig gode tidspunkt å få baklengsmål på. Allikevel jobber Strømsgodset seg inn igjen, på noe som jeg vil si var en middels kamp fra deres side. Spesielt skuddene til flere av spillerne satt dårlig.

Hadde vi ikke fått de heldige målene vi gjorde i førsteomgangen på de stragisk gode tidspunktene, kunne dette fort endt i en komfortabel Godset-seier.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 25.06.2012 16:02    Post subject: Reply with quote

Det var veldig godt sett det.
Og det er ikke det at vi blir rundspilt av et god Godset som svir,men mangel på et gjennkjennelig spillemønster i kamp etter kamp etter kamp etter kamp osv.Det har vært slik hele tiden siden JJ ble ansatt på Lerkendal.
Og han har hatt mange forskjellige spillere til disp.

Så dette kommer ikke til å gagne Rosenborg og ha denne Janne Jønsson for lenge på Lerkendal,det vil heller skade klubben i vårt hjerte,mer enn hittil.

Så fjern J.Jønsson straks!!
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 25.06.2012 19:38    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

De har kanskje ikke hatt noe kjempebudsjett sammenlignet med hva Rosenborg har hatt i tidligere sesonger, likevel har vi altså i år et budsjett bare på sportslig avdeling som er større en totalbudsjettet til hvilken som helst annen tippeligaklubb. Samtidig var unnskyldningen for fjorårets svake innsats en ekstrem utskiftning av spillerstallen(husker ikke nøyaktig ordlyd i årsmeldingen). Med andre ord har duoen Hoftun/Jönsson fått komponere en stall akkurat slik de ønsker det (på mange måter en drømmesituasjon for en ny trener med en klar filosofi), og det har det kunnet gjøre med tippeligaens suverent største budsjett.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Page 13 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb