| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 22.06.2012 19:45 Post subject: |
|
|
Skal vi først gjøre en sånn deal tok jeg heller det største av talentene i junioravdelingen som de hadde vært villige til å slippe for å få Prica. Penger ut av vinduet er fortsatt penger ut av vinduet, selv om det skulle være en mindre sum - man kjøper ikke gamle spillere for å sitte på benken. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.06.2012 20:01 Post subject: |
|
|
Gashi er god nok til å gjøre en forskjell om han kommer inn, med distinkte ferdigheter. Vi kan rett og slett ikke leve av at 17-åringer skal slå gjennom og løse alle oppgaver. Dette laget skriker etter rutine, spesielt på midtbanen.
Men som sagt; Gashi - nei takk. Kun under betingelser han aldri vil godta ville jeg vært positiv. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 22.06.2012 20:03 Post subject: |
|
|
| Han vil jo sikkert være mer enn god nok for TL i noen år til han? Alle vi kjøper må da ikke nødvendigvis holde ecup-klasse... Bredden i stallen er forferdelig dårlig, mange kan/vil jo også forsvinne i løpet av kort tid. Fornuftig handel for å få inn rutine og bredde dersom han kommer i bytte mot Prica med lav lønn og er forberedt på endel tid på benken. |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 22.06.2012 21:03 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | man kjøper ikke gamle spillere for å sitte på benken. |
Bredde er undervurdert. Men vi er ikke i 2002, og Rosenborg er ikke i den situasjonen at man kan bruke penger på å signere squadspillere. Gashi er også av et såpass godt kaliber at han vil kreve førstelagsspill hos oss, og får trolig bedre utbytte ved å spille i Helsingborg eller en annen toppklubb i Skandinavia. I 2002 hadde jeg akseptert en slik signering, også for en "mindre sum". Vi er nå i 2012, og det er andre tider, både på og utenfor banen. Gashi er god, men ikke god nok, og RBK kan etter min mening ikke ta seg råd til å signere en slik spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 22.06.2012 22:07 Post subject: |
|
|
| Vil absolutt ikke ha han hit nå, vi har høyere ambisjoner enn å hente benkeslitere. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 22.06.2012 23:04 Post subject: |
|
|
Dersom spillerlogistikken skal drives i pluss, må alle spillere som hentes inn kunne betale for seg, enten på banen eller gjennom å ha et videresalgspotensiale som er vesentlig høyere enn kjøpesummen. Det er ikke nødvendigvis feil å hente inn erfarne spillere billig/gratis, men da må de nesten være tiltenkt en definert rolle som styrker laget eller troppen. Erfaring alene holder ikke dersom de allerede er utkonkurrert på kvalitet av yngre spillere.
Ardian Gashi har ingen tilknytning til klubben, ikke en kvalitet som hever kvaliteten på trening eller elleveren noe særlig, ikke (så langt jeg kan se) en personlighet som hjelper andre til å yte, han er ingen lederskikkelse på banen, og han spiller i en posisjon der vi har mange spillere, både unge og "erfarne". I mine øyne er han en svakere spiller enn både Selnæs, Issah og Midtsjø, omtrent på linje med, og noenlunde samme spillertype som, den mye yngre Svensson.
For å si det sånn: hvis planen til Rosenborg er å erstatte Henriksen med en spiller av Gashis kaliber, da forstår jeg godt at Svensson ikke vil forlenge kontrakten sin. Det ville ikke jeg heller gjort. En ting er å være backup for klubbens stjernespiller, en annen ting er å være backup for en nyinnkjøpt trønder med større navn enn ferdigheter. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 23.06.2012 01:36 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Ardian Gashi har ingen tilknytning til klubben, ikke en kvalitet som hever kvaliteten på trening eller elleveren noe særlig |
Føler at du som regel er på ball Zaphod81, men her syns jeg du bommer grovt. Jeg tror de aller fleste overvurderer våre "drittunger" noe helt sinnsykt! Vi har 17-19 åringer "overalt", og hodene våre lurer oss til å tro at det er fordi de er så forbanna gode, det er ikke tilfelle. Det er talentfulle tenåringer, men ikke mer enn det.
Gashi var god nok til å hevde seg i TL når TL holdt høy kvalitet, nå holder det juniorkvalitet, han hadde selvsagt gjort en god figur, det føler jeg meg sikker på.
Gammel historie, temperament, tidligere klubber og personlige ting kan selvsagt brukes mot Gashi, men jeg føler med trygg på at han hadde gjort en god figur på RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 23.06.2012 10:45 Post subject: |
|
|
Jeg sier ikke at å hente Gashi ikke ville ha vært positivt for treningskvaliteten - han er jo åpenbart langt bedre enn Togstad, Blakstad og what have you som må fylle opp treningene våre - men han er ikke så god at han forsvarer alderen sin.
Jeg kan godt se for meg at Gashi kunne ha fått en god del spilletid på dagens RBK, og gjort en helt grei jobb som en av de to midtbanespillerne, akkurat som Høiland i 2012 har vært en helt grei back på Tippeliganivå. Poenget mitt er at en grei jobb slett ikke er et godt nok argument til å kaste bort penger på å hente en spiller i den alderen, som aldri kan selges videre.
Rosenborg bør forsøke å styrke nøkkelposisjonene sine, og Gashi er et steg ned fra Henriksen. Disse stegene ned har vi sett nok av de siste årene. Dersom planen er å hente en bedre erstatter for Henriksen i tillegg til Gashi, er Gashi helt feil spiller å hente som backup. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4117 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 23.06.2012 10:55 Post subject: |
|
|
Er faktisk ikke helt negativ til tanken, selv om jeg trodde jeg var det... hehe.
Tror virkelig laget hadde hatt godt av en erfaren midtbanespiller som de kunne støtte seg på. Blir nok litt vel mye ansvar på ungguttene for tiden. Men om Gashi er rett spiller, det er ett annet spørsmål. Han er rett type spiller dog. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 23.06.2012 10:57 Post subject: |
|
|
| andy88 wrote: | | Han vil jo sikkert være mer enn god nok for TL i noen år til han? Alle vi kjøper må da ikke nødvendigvis holde ecup-klasse... Bredden i stallen er forferdelig dårlig, mange kan/vil jo også forsvinne i løpet av kort tid. Fornuftig handel for å få inn rutine og bredde dersom han kommer i bytte mot Prica med lav lønn og er forberedt på endel tid på benken. |
Problemet er at Hoftun ikke ser ut til å forstå at stallen er historisk tynn. Hoftun kommer ikke til å hente Gashi som breddespiller, men som rein erstatter for nøkkelspilleren Markus Henriksen. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 23.06.2012 11:37 Post subject: |
|
|
Gashi er gammel, har fet lønn og er ikke god nok for landslaget. Er det slike spillere vi skal se etter?
Dette er Hoftuns nye Winsnes. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 23.06.2012 12:06 Post subject: |
|
|
Akkurat idet man begynner å få trua med nye spennende spillere på veg inn, Chibiuke på veg mot god form, uvanlig lite galskap fra Hoftun, så smeller det.
Gashi er komplett ubrukelig for dette laget. En midt på treet spiller som ikke vil heve laget. Alt for dårlige individuelle ferdigheter til å bidra til at vi klarer å få taket på midtbanen igjen. Null fremtidsgevinst. Helt meningsløst.
Etter min mening er det fullstendig idioti å hente denne spilleren.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 23.06.2012 13:38 Post subject: |
|
|
Gashi kunne nok gjort en grei figur han for oss, men det er ikke spillertypen vi trenger.
I tillegg er det nok en gang betegnende at spillere vi ikke vurderte som gode nok for oss i perioden 2004-2009-ish nå skal vurderes som bra nok, det etter at de trolig har lagt sine beste år bak seg. Det gjelder spillere som Gashi, Winsnes, Høiland, Helstad, Frode Johnsen m.fler. |
|
| Back to top |
|
 |
Robbaan Senior

|
Posted: 23.06.2012 15:17 Post subject: |
|
|
| Dette lukter Winsnes lang vei. Håpløst at det han i det hele tatt blir drøftet... |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 23.06.2012 18:54 Post subject: |
|
|
Enig med Robbaan, hadde vært en fin signering for noen år siden-ikke nå!
nei takk. _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 23.06.2012 21:32 Post subject: |
|
|
På den rette kontrakten er dette en spiller som vil utfylle dagens urutinerte stall. Særlig med tanke på størrelsen på lommeboka til Hoftun.
Det virker som om enkelte her inn tror det til enhver tid er bare å trylle fram kanonspillere for noen femtilapper og etpar glansbilder.
Bruk heller millionene et eventuellt Henriksen-salg gir på et stortalent den dagen det dukker opp. Gashi holder noen månder og som backup. |
|
| Back to top |
|
 |
|