| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
LarsG Veteran
|
Posted: 23.05.2012 22:32 Post subject: |
|
|
| kettler wrote: | 1. not me
2. neither can I
3. Jeg kan................................................................................not
4. støttes
5. Me too, neither
6. Mhm |
Den lista her gir jo ingen mening.
Hvem kan leve med Janne?
Me too, neither? Det gir ingen mening. Me neither heter det. Og hva slags svar er "mhmm" til hvem kan leve med Janne?
Spørsmålet er: "Kan du leve med Janne?". De to eneste naturlige svarene er NEI eller JA. Mhmm godkjenner jeg under tvil som et "ja".
Jeg lager en ny og bedre liste med ordentlige svar. Fuckers altså, slutt å vær så jævla irriterende når RBK sløser seg til 0-0. Jeg har ikke tålmodighet til slikt. Om RBK lærer seg samspill fra RBKweb så er vi fucked.
Kan du leve med Janne?
1. Nei
2. Nei
3. Nei
4. Nei
5. Nei
6. Ja
7. Ja
Jeg vil gi ham flere sjanser.
Last edited by LarsG on 23.05.2012 22:34; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
|
|
| Og Jønsson sier: "Veldigt nøyd med hur vi spelar"... Komiske Alier begge to! |
|
| Back to top |
|
 |
lysulv Proff
|
|
|
| Martin Andresen klarer å påstå at Ogude fortjener å fullføre kampen ja. Han har vel aldri vært den skarpeste kniven i skuffen... |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 23.05.2012 22:33 Post subject: |
|
|
Gaaah så jævlig patetisk Martin Andresen er..rysj i kropp _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
| Back to top |
|
 |
Kokeplate Rutinert

|
|
|
| Åhhh, Martin Andresen er så jævlig rasshøl. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
|
|
| MortenRugsveen wrote: | | jeg har alltid lurt på hvordan folk kan sitte å ha innsikt i en kamp samtidig som de har skrevet på forum samtidig under hele kampen? Jeg for min del mister litt fokus da. Forsåvidt ikke slik at jeg sier meg uenig i det folk skriver, men likevel stiller jeg spørsmålstegn | For oss som kan touch går det fint å skrive et kjapt innlegg når ballen er ute av spill. Takk for omtanken  |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 23.05.2012 22:35 Post subject: |
|
|
| Iruretagoyena wrote: | | kristobal wrote: | | Iruretagoyena wrote: | Wangberg mot Kovacs
Lukter baklengs. |
Wangberg sliter vel ikke mest med duellsterke hodespillere? Odd skapte vel null og niks mot ham. |
Syns han sliter generelt med nivået i TL. Tror nesten PVR kan være en like grei løsning mot Kovacs i drammen. |
Fint at vi ikke skal til Drammen før i slutten av sesongen da  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 23.05.2012 22:35 Post subject: |
|
|
Andresen: Strandberg sin var værre enn taklingen fra Ogude mot DFH. Ogude er litt uheldig, men den er jo ikke stygg.
Fy faen for et svin Andresen er! _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.05.2012 22:36 Post subject: |
|
|
| Mot Kovacs i Drammen har vi forhåpentligvis Strandberg, Larsen på plass, eller sågar en ny stopper. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 23.05.2012 22:39 Post subject: |
|
|
Ou, var sikker på at det var borte først. Beklager. På Lerkendal har vel Godset sjelden vært noe særlig.  |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 23.05.2012 22:41 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Erlendr wrote: | | 4 kamper; 1 mål og 3 poeng, og det atpåtil mot 3 dumpekandidater. |
Hadde ingen av dem på nedrykksplass. VIF nummer to på tabelltipset mitt, Odd nummer fire, Hønefoss 11 og Sandnes Ulf 13.
Sandnes Ulf er dumpekandidat, de andre tre er det ikke imo.
Men bra nok er det naturligvis ikke. Vi har rotet vekk fire poeng mot dumpekandidatene Sogndal og LSK tidligere også. |
Hæ? Tabelltipsene ditt er vel like relevante som tipsene til Blekkspruten Paul? Hønefoss, Ulf og Odd er helt klart dumpekandidater (imo). |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 23.05.2012 22:47 Post subject: |
|
|
Erlendr, stopp feed the troll. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 23.05.2012 22:53 Post subject: |
|
|
Ha, ha... Erlendr, du må da skjønne at tips fra Kristobal er som sannhet å regne...  |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.05.2012 22:56 Post subject: |
|
|
Synes vi gjør en ganske bra bortekamp, utur at vi ikke tar tre poeng. Synes Strandberg var vår klart beste, på tross av et par svake pasninger.
Har ikke sett intervjuet med MA eller benbruddstacklinga på DFH i reprise, men Ogude har vært en bedriten fyr i alle kampene jeg har sett han. Småstygge tacklinger og nedrivinger for å stoppe overganger i hver eneste kamp. Utrolig at han ikke har flere røde kort. Håper han snart blir solgt til Kaiserslautern eller Barnsley.
VIF var pinlige, utrolig hvor lite MA får ut av et bra mannskap. Fatter ikke at han ikke får fyken. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 23.05.2012 22:58 Post subject: |
|
|
Hadde vært interessant å få Jönssons syn på hva som er planen i disse tilfellene og få høre hva han akter å gjøre for å få kommunisert det tydelig til spillerne sine: (NB: Så det kun live, så det kan sikkert være feil og unøyaktigheter å finne for de som ser repriser, men i grove trekk skal dette være representativt.)
16. spilleminutt: Dorsin har ballen på egen halvdel. VIF er i etablert forsvar. Ingen bevegelser blant våre. Upresset Dorsin slår langt og upresist cirka i retning der Prica står, men treffer VIF-spiller. Dermed ble det brudd imot i stedet for målsjanse.
18. Henriksen har ballen på VIFs 16-meter. Vi har flere spillere rundt. Ingen bevegelser. Henriksen spiller i bakrom foran en stillestående Svensson som starter løpet når han ser at pasningen er gått.
--> Den gode sjansen som det aldri ble noe av.
21. Dorsin fører ball på ca 20-25 meter inn mot VIFs 16-meter. Vi har mange spillere stående rundt ham, men ingen bevegelser. Dorsin velger optimistisk skudd som går rett i nærmeste VIF-spiller.
26. Iversen får ballen (fra xx) feilvendt et par meter inne på VIFs halvdel. Spiller tilbake til der xx sto, men han har nå gått på løp mot Iversen og vi mister ballen.
30. Vi vinner ballen på egen 16-meter. Strandberg har Dorsin ute på venstresida og passer mot venstre, men Dorsin har feil vinkel på løpet sitt i forhold til hvor ballen kommer og vi mister den.
33. Vi bryter VIF-angrep. Dorsin får ballen og poler inn på VIFs halvdel der vi har null(!) spillere.
39. Vi har fire stående litt inne på VIFs halvdel og har ballen i eget forsvar. Lang ball kommer fremover, men ikke i retning noen av de fire stillestående. Prica starter et fortvilt løp, men når ikke ballen.
42. Godt forsøk. Prica fra høyre, innlegg til Svensson på løp fra venstre. Ville vært et herlig mål dersom noen hadde lagt tilsvarende innlegg til Prica inne i boksen.
45. Utspill fra Örlund. Vi får stusset den, men ikke kontroll og det blir balltap.
45. Lang ball fra Dorsin. Sikkert tiltenkt Prica, men for lang. Går rett i klypene på Hirschfeld.
48. Dorsin fører ball fra vår halvdel. Det er bevegelser rundt ham. Sekken står klar rett foran ham. Dorsin går inn i sekken og går seg fast. Alle bevegelser er stanset. Da går ballen og det blir ikke noe av det.
49. VIF med innlegg fra vår venstreside. Begge våre stoppere drar mot venstre. Marcus Pedersen drar mot høyre. Høiland er ikke å se. Ingen følger Pedersen, men vi hadde flaks.
52. Disiplin. Dorsin hadde gult fra før. Gikk tåpelig inn i Nordvik uten intensjon om å ta ballen. Ikke helt sikker på det, men det virket som om han hadde hendene i været allerede da han utførte den tåpelige "tacklingen". Soleklart og unødvendig frispark
55. Iversen tar ned ballen på venstrekant og trer gjennom Prica. Bra. Blåst for offside.
57. Tilbakespill fra Larsen til Örlund som poler ballen til Hirschfeld.
57. Nytt utspill fra Örlund. Denne gang til Muri.
59. Nytt utspill fra Örlund. I rompa på nærmeste VIF-spiller, Marcus Pedersen, som med litt flaks kunne ha scoret med skinka.
65. Godt innlegg fra Henriksen på høyrekant. Vi har fire stående på femmeteren. Innlegget går til den bakerste (borteste) av dem. Godt forsøk fra Iversen. Hvorfor har vi fire stillestående på linje og ikke noen på bevegelser bakfra og mot ballfører?
71. DFH fører ball. Null bevegelser rundt ham. Alle står i ro. Han mister ballen. Kanskje mens han vurderer hva han skal gjøre?
72. Dorsin slapper av 20 meter for langt frem når VIF angriper. Kunne blitt farlig hvis VIF fikk ballkontroll, men Strandberg ordnet opp.
77. Svensson fører ball. Vi hjar 5-6 mann på løp. Sender ballen i bakrom, men akkurat der kommer det ingen.
84. 4-6 pasninger mellom våre forsvarsspillere såvidt inne på egen halvdel. God tid til å orientere seg. Høiland sender ballen ut på høyrekanten til DFH, men DFH var ikke der.
89. Strandberg(?) upresset på egen halvdel. Lang ball fremover til ... ingen.
90+1. Ankersen skyter hardt innlegg bak (en stillestående) Iversen.
Etter kampslutt. Glimrende hand-shake av Dorsin. Klem også. Dette var gull-klasse. Ypperlig, Jönsson.
Hva er vel ny målløs-rekord siste 25 år når man har en sånn hand-shaker! _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 23.05.2012 23:05 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | Hadde vært interessant å få Jönssons syn på hva som er planen i disse tilfellene og få høre hva han akter å gjøre for å få kommunisert det tydelig til spillerne sine: (NB: Så det kun live, så det kan sikkert være feil og unøyaktigheter å finne for de som ser repriser, men i grove trekk skal dette være representativt.)
16. spilleminutt: Dorsin har ballen på egen halvdel. VIF er i etablert forsvar. Ingen bevegelser blant våre. Upresset Dorsin slår langt og upresist cirka i retning der Prica står, men treffer VIF-spiller. Dermed ble det brudd imot i stedet for målsjanse.
(...)
90+1. Ankersen skyter hardt innlegg bak (en stillestående) Iversen.
Etter kampslutt. Glimrende hand-shake av Dorsin. Klem også. Dette var gull-klasse. Ypperlig, Jönsson.
Hva er vel ny målløs-rekord siste 25 år når man har en sånn hand-shaker! |
Glimrende! Tar du notater underveis? |
|
| Back to top |
|
 |
1917 Proff
|
Posted: 23.05.2012 23:05 Post subject: |
|
|
her har du virkelig gjort deg flid mange bra poeng, særlig ørlund, skjønner ikke, hvordan det ikke er mulig å se at høiland og dorsin står på kant og vifter etter ballen, og ørlund tar ballen druler til alt han makter- langt innpå vif´s halvdel, og treffer ikke overraskende et vif hode eller en stussende rbk´er som stusser til vif´er, som får kjøre overgang eller stable et angrep på beina! dette er for dårlig.
jeg tror vi hever oss etter 1 mnd med pause nå, tror dt bare er et tidsspørsmål før vi får det forløsende målet, vi eide jo mot odd og vif. mye uflaks desverre
Last edited by 1917 on 23.05.2012 23:11; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 23.05.2012 23:10 Post subject: |
|
|
En kollega med sånn fancy opptaksmulighet på ringeredskapen tok opp notater. Fylte på etter kampen og tror det ble noenlunde. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.05.2012 23:13 Post subject: |
|
|
| En kamp i år får jeg ikke tid til å se, og så kommer ingen børs? Kom an med en børs noen da. |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 23.05.2012 23:21 Post subject: |
|
|
Ørlund må lære seg utspill - utallige ganger hvor hurtig igangsetting kunne skapt farlige overganger. _________________ Forza Rosenborg
Last edited by davus on 24.05.2012 13:44; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 23.05.2012 23:25 Post subject: |
|
|
Ølhund: 4. Utspill i rompa på Pedersen kunne blitt flaut. Lite igangsetting bakfra, som vanlig. Men usikker på om det er hans feil. Ellers svært lite å gjøre.
Høiland: 2. Ingenting å gjøre defensivt, elendig offensivt.
Larsen: 6 Farlig frempå på dødball 4-5 ganger i 1. omgang, kunne fort blitt mål. Kontroll bakover.
Strandberg: 6 Sjef i forsvaret, oppe og støter. Kontroll bakover.
Dorsin: 4 Lite å gjøre bakover, bidrar lite freomover. Sveisen trekker opp et poeng.
Svensson: 3 FÃ¥r til veldig lite, bra innsats som vanlig.
Henriksen: 5 Prøver å sette opp medspillere, men lite bevegelse rundt han. Bra innsats.
Selnæs: 6 Gode dødballer, aktiv deffensivt og enkelt og effektivt offensivt.
DFH: 6 Frisk, skaffer straffe, blir tatt hard men kjemper bra. Skam at Ogude ikke ble tatt ut før han ble overfalt.
Prica: 4 Går sur som vanlig, bommer på de sjansene han har.
Iversen: 4 Ikke i toppform, bommer på straffe, potetsekk mot slutten.
Mitdsjø: Frisk
Ankersen: Halvfrisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 23.05.2012 23:35 Post subject: |
|
|
Satan så kvalm jeg blir av å se intervjuet med JJ og MA.
Andresen er av typen "person jeg gjerne skulle ha gitt en lang omgang juling." S V I N ! ! ! |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 23.05.2012 23:36 Post subject: |
|
|
Iversen får ikke mer enn 2 på børsen av meg i dag, og Ankersens innhopp var veldig skuffende til tross for at det bare var på et par minutter. Han roter seg vekk én gang og slår to dårlige innlegg.
Ellers ~enig med Kleviño. |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 23.05.2012 23:42 Post subject: |
|
|
Tja. Stort sett enig Klevino i børsen. Men synes du bommer ganske grovt på Svensson. Synes han var frisk jeg. Jobber knallgodt, både offensivt og defensivt. Velger faktisk å tro at det var en av hans viktigste oppgaver idag. Samtidig føler jeg han er med å skape bevegelse framover ved noen tilfeller, og bidrar en del der. Ville faktisk satt han til en 5'er.
Ellers er jeg også uenig i Henriksen. Synes han var vår bestemann idag, så han fortjener minst en 6'er. Er sterk i duellene, vinner mange viktige dueller defensivt. Samtidig har han mange gode pasninger, hvorav to veldig gode som ga farlige målsjanser(et gjennomspill av prica hvor han bommer hårfint, og en i det tilfellet hvor Ivers blir frispilt, og slår videre til prica som skulle hatt straffe.) |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 23.05.2012 23:57 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Straffemerket er på ca 9 meter. |
11 vel? _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
|