| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 16.05.2012 22:28 Post subject: |
|
|
Fullstendig enig Cyrilp  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.05.2012 22:28 Post subject: |
|
|
| Dette skrev jo folk våren 2007, våren 2008 og våren 2010 også. Men det er jo noe sant i det for det. |
|
| Back to top |
|
 |
1917 Proff
|
Posted: 16.05.2012 22:35 Post subject: |
|
|
| å der passerte molde oss, uten å se seg tilbake er jeg redd! vekk meg i november, da ligger vi vell å vaker på 8 eller noe. håper innderlig jeg tar feil |
|
| Back to top |
|
 |
speo Junior
|
Posted: 16.05.2012 22:50 Post subject: |
|
|
Har vært innom å tittet innpå her i en del år, registrerte meg derfor no nylig C. skjønner JJ, det blir ikke lett å bygge noe bra lag når 50 % forsvinner hvert år, å må bruke guttespillere som ikke har noen annen erfaring enn 2div, å fysikk til en junkie. Hadde vært en bra protest til Hoftun og co, hvis minst mulig møter opp til søndag, Spille 2 kamper på rad som er så skammelig er ikke uflaks! Her får de fleste spillerne som startet idag betalt flere mill, å prester noe så jævlig spillemessig for 4 gang i TL IÅR. nei får vondt av dette RBK laget! |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 16.05.2012 22:53 Post subject: |
|
|
@ Media
Ditt eneste bidrag etter harde kamper som ofte innebærer tap, er å komme inn hit og fyre opp stemninga med å trampe folk på tærne og rakke ned på andre forumdeltakere som ikke er så politisk korrekt som du vil at folk skal være.
@ Kristobal
Jeg har stor respekt for din innsats med å legitimere en del kritikk her inne, men kan du please roe ned analogislutningene dine fra 2004, 1992, 1997, 1349 og urtiden, og heller holde deg litt mer til nåtiden? _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 16.05.2012 22:57 Post subject: |
|
|
@Media er vel bare en RBK´r in spee ansatt i mediaavdelingen som ser sitt snitt til å forsvare dinosaurene i klubben som må bort. Mitt forslag er at du spiller ut svarteper til antatt verdig motstand. Tosk. At du ikke enser og fatter det som skjer i klubben er over min fatteevne. Fotballen som presenteres av RBK idag = conference nivå i England. Og ja, jeg vet hva jeg snakker om..
Last edited by julegrisen on 16.05.2012 23:00; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.05.2012 23:00 Post subject: |
|
|
Joda, jeg skal forsøke å holde meg til nåtiden i størst mulig grad. Å drive sammenlikninger med urtiden og Eggen-epoken er jeg enig har lite for seg rundt det spille- og poengmessige i 2012.
Men sett opp mot nyere tid fra 2007 og framover kan det være nyttig å dra noen paralleller, siden enkelte i mine øyne blir så opptatt av nåtiden at de ikke evner å sette seg tilbake i datidens nåtid når de diskuterer og argumenterer med bakgrunn i det som har skjedd de siste årene.
Blar man tilbake til forumstråder fra 2007-2011 er omkvedet i stor grad det samme: Total mangel på samhandling offensivt. Unntaket er vel kanskje 2009, da det var færre negative røster som følge av tabellplasseringer vi ikke hadde hatt på tre år. Men kritikken kom tilbake i 2010 til tross for god poengfangst og tabellposisjon. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 16.05.2012 23:09 Post subject: |
|
|
De eneste som møter på Rbk kamper framover er hardcore fans ( kjernen) nikkedukker og barn..... Ingen som har spilt fotball eller følger med på hva som skjer i Europeisk fotball gidder å se på det som presenteres. Snart er EM i gang, noe som vil få folk til å forstå hvilket nivå RBK og TL ligger på. Dette vil bidra til ytterligere publikumssvikt......
Må si jeg gleder meg til å se kvalitet i EM. Spansk liga er ferdig, det samme med CL. Jeg orker ikke tanken på TL og RBK framover. Velkommen til EM og et kvalitetsmessig løft. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.05.2012 23:15 Post subject: |
|
|
EM er faktisk en liten fare ja. Både i kraft av at kvaliteten er milevis bedre og at det blir mye god fotball på en gang.
PÃ¥ 90-tallet var det merkbar interessenedgang etter mesterskapene, i hvert fall i 92, 94 og 96.
Halmstrået vårt er at vi har Molde i første hjemmekamp etter EM-pausen, noe som kan bidra til at folk etter en lang periode uten hjemmekamper kanskje kan møte opp som følge av håp om ny giv og et attraktivt oppgjør.
Det vil nok også være bra rent interessemessig om Molde gjør det bra i de siste kampene før ferien.
I fjor gikk det en stund fra den skuffende FKH-kampen 16/5 til neste hjemmekamp som var mot Tromsø, et topplag som trakk mye folk også til kampen etter den skuffende greia.
Tror ikke oppmøtet blir håpløst på søndag, men det er fordel for oss å få utsatt kampen mot Godset neste helg på flere måter. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.05.2012 23:44 Post subject: |
|
|
Jeg skriver sjelden i kamptråder, da jeg har litt vanskelig for å takle de overdrevne følelsene som hersker i kampens hete. Men i dag synes jeg at kamptråden har nådd et absolutt lavmål.
Det ligger i den menneskelige hjernes naturlige funksjon, å huske det positive og glemme de negative. Men jeg oppfordrer alle til å tenke seg litt om. Drittkamper mot lag som ligger på egen banehalvdel med omtrent alle spillere har de beste lagene i hver eneste sesong. det har alltid skjedd, og det vil alltid skje.
Også i våre aller beste perioder under NAE hadde vi masse av disse kampene, hvor ingenting fungerte av spillestilen, fordi motstanderen pakket seg på egen banehalvdel.
Et eksempel jeg husker godt, fordi det var siste gang jeg hadde mulighet til å reise hjem til 16. mai før familiære forpliktelser med barn i barnetog etc gjorde det umulgi, var kampen i 1996. RBK - Moss 0-0. En kamp hvor ingenting fungerte og det knapt ble skapt målsjanser. Den kunne like godt Moss vunnet på en lompe, slik som det skjedde i dag. NAE var da i sin 9. sesong, men samhandlingen fungertye likevel ikke på den store festdagen, med full stadion....
Oppfordringen min er: Vi er i god posisjon. Støtt laget i stedet for å prøve å rive ned med mest mulig negativitet. Spar negativiteten til litt lenger ut i sesongen hvis vi ikke henger med. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4075 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 17.05.2012 00:23 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: |
Oppfordringen min er: Vi er i god posisjon. Støtt laget i stedet for å prøve å rive ned med mest mulig negativitet. Spar negativiteten til litt lenger ut i sesongen hvis vi ikke henger med. |
Vi har ikke hengt med i 1,5 år PerO... på tide å gjøre grep. Vi har ikke råd til å snu det andre kinnet til og vente på at denne sesongen også blir en heldundrende fiasko...
(Var du fornøyd med fjoråret?) _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 17.05.2012 00:38 Post subject: |
|
|
| Julegrisen wrote: | | @Media er vel bare en RBK´r in spee ansatt i mediaavdelingen som ser sitt snitt til å forsvare dinosaurene i klubben som må bort. Mitt forslag er at du spiller ut svarteper til antatt verdig motstand. Tosk. At du ikke enser og fatter det som skjer i klubben er over min fatteevne. Fotballen som presenteres av RBK idag = conference nivå i England. Og ja, jeg vet hva jeg snakker om.. | . LOL, jeg skriver jo mer presist og forståelig en dette når jeg er dritings. Hva er det du prøver å si egentlig? _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 17.05.2012 00:54 Post subject: |
|
|
| speo wrote: | Har vært innom å tittet innpå her i en del år, registrerte meg derfor no nylig C. skjønner JJ, det blir ikke lett å bygge noe bra lag når 50 % forsvinner hvert år, å må bruke guttespillere som ikke har noen annen erfaring enn 2div, å fysikk til en junkie. Hadde vært en bra protest til Hoftun og co, hvis minst mulig møter opp til søndag, Spille 2 kamper på rad som er så skammelig er ikke uflaks! Her får de fleste spillerne som startet idag betalt flere mill, å prester noe så jævlig spillemessig for 4 gang i TL IÅR. nei får vondt av dette RBK laget! |
Velkommen og gratulerer med ditt første innlegg.
Ser ikke ut som om du er noen gledesspreder til å begynne med akkurat...
Tror de beste virkenmidlene vi kan bruke er å møte opp og juble vilt og uhemmet.
Kritikken får vi ta gennom folk som kjenner noen som kjenner... og på medlemsmøtene. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 17.05.2012 01:27 Post subject: |
|
|
Var på lerkendal for første gang på lenge. Det blir mye lengre til neste gang, for å si det sånn.
Jeg satt langt oppe på byggern, og fikk med meg en del.
Chibbe ble pepet på i store deler av kampen av folka rundt meg. Kanskje med god grunn, makan til iq-løse tulling. Hvordan er det mulig å stå i offside på hver eneste utspill fra Örlund? Han sto i offside hver gang, uavhengig av om ballen kom mot han eller ikke.
Fredheim Holm er den eneste som får + i boka. Midtsjø hadde et ok innhopp, og Strandberg var ok. Ellers var alt ganske så pinlig. Innsatsen og kvaliteten var så ræva at det er helt utrolig.
En kompis av meg var på lerkendal for første gang på veldig lenge, og sitater som " Hva skal vi med banemann, ballen er jo ikke på bakken uansett " og " Æ BETALT DA ITJ FOR Å SJÅ PÅ VM I LANGBALLA FOR FAEN I HELVETE " ga meg litt tilbake for pengene.
Trist, alt var bare jævlig på denne kampen. Går flere år før jeg vender tilbake. Tipper det blir under 10 tusen mot ODD. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
jojo Junior
|
Posted: 17.05.2012 01:42 Post subject: |
|
|
Kult at du plager oss andre med surmaga innlegg da, du som tydeligvis er på Lerkendal en gang hvert jubelår og skryter av at det er lenge til neste gang.
mvh
Gammel (som registrert i flere år) bruker (som i: max 10 innlegg på kanskje 8 år) med nytt nick (som i glemt det gamle...)
Og, ja: er like skuffa over dagens kamp som alle andre. Men ærlig talt. Skader i en tynn tropp gjør noe med en tropp.
Skader på nøkkelspillere i en tynn tropp gjør noe med en tropp.
Å bytte ut en av lagets bautaer - uavhengig av troppens størrelse - før det er gått 30 minutter, er tett på krise. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 17.05.2012 01:51 Post subject: |
|
|
Vi spiller likevel med et godt lag som skal slå Hønefoss. Har nettopp sett ferdig kampen nå, har den i reprise og på kamparkivet i Sumo om den skal sees enda en gang. Det er så masse rart og idiotiske valg som blir tatt. Eneste spilleren jeg ser som duger er Selnæs. Hadde vi starta med Issah isteden for han tror jeg ting hadde sett enda verre ut.. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 17.05.2012 01:53 Post subject: |
|
|
| Prica har ikke vært noe fast inventar for oss i år. Og at Larsen gikk ut hadde pent lite å si for at vi ikke skapte noe som helst fremover. Da står vi igjen med at vi manglet Henriksen, som forsvinner til sommeren. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 17.05.2012 02:01 Post subject: |
|
|
Etter å ha sett kampen på nytt så sitter jeg igjen med tre ting.
1. Til tross for ingen spesielt store sjanser så spilte vi ok de første 30 til Larsen måtte ut.
2. Vi ble frarøvet et soleklart straffespark da Fredheim Holm ble lagt i bakken like før pause.
3. Midtbanen er for svak defensivt og Iversen måtte bruke enormt mye krefter på det defensive arbeidet. Noe som gjorde at han sjelden kom inn i boksen i 2. omgangen. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 17.05.2012 06:01 Post subject: |
|
|
| Cyrilp wrote: | Vi har ikke hengt med i 1,5 år PerO... på tide å gjøre grep. Vi har ikke råd til å snu det andre kinnet til og vente på at denne sesongen også blir en heldundrende fiasko...
(Var du fornøyd med fjoråret?) |
Var jeg fornøyd med fjoråret? Er aldri, og skal aldri være fornøyd hvis vi ikke vinner. Men en liten realitysjekk forteller meg at 13 på rad er det unaturlige, og at sesonger som i fjor må vi regne med, og akseptere.
Var jeg fornøyd med spillet i fjor? Selvfølgelig ikke, men igjen, sjekker realitetene, og ser en kombinasjon av et generasjonsskifte og ny trener, og finner dermed at det er svært naturlig at det blir som det ble.
Hva skal vi så forvente i år? Alle prinsipper i de teorier klubben har, sier at den skal ha koninuitet, og at den skal øve og bli bedre hele tiden. Det skaper et topplag. Kan vi konkludere på om det er oppnådd enda? Nei, det er alt for tidlig i sesongen. Laget har vært bedre enn i starten i fjor, og vi skriver foreløbig kun mai. Laget har klart heng på teten, og gullet er ikke tapt. Alt i klubbens teorier tilsier derfor at vi fortsatt skal la dagens lagledelse fortsette. Går vi tilbake til å bryte dette, slik vi gjorde i perioden fra 2002 til 2008, følger vi en sikker kurs mot middelmådighet.
Evalueringen av dagens team, skal skje når vi har mistet muligheten til bedre resultater enn i fjor, eller ved sesongslutt.
Edit: PÅ hvilken måte mener du at 3 poeng bak etter 9 serierunder ikke er å henge med? Hvis det er ditt utgangspunkt for å fjerne ledelsen, hadde vel ikke NAE overlevd en eneste sesong....
Last edited by PerO on 17.05.2012 06:05; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 17.05.2012 06:04 Post subject: |
|
|
Flere som våkna opp med skallebank skjønner jeg!
| PerO wrote: | | Var jeg fornøyd med fjoråret? |
Du må da vel være fornøyd. Klubben skutlet bort 50 millioner på fjas sånn at vi aldri kommer tilbake til glansperioden igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 17.05.2012 09:04 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Joda, jeg skal forsøke å holde meg til nåtiden i størst mulig grad. Å drive sammenlikninger med urtiden og Eggen-epoken er jeg enig har lite for seg rundt det spille- og poengmessige i 2012.
Men sett opp mot nyere tid fra 2007 og framover kan det være nyttig å dra noen paralleller, siden enkelte i mine øyne blir så opptatt av nåtiden at de ikke evner å sette seg tilbake i datidens nåtid når de diskuterer og argumenterer med bakgrunn i det som har skjedd de siste årene.
Blar man tilbake til forumstråder fra 2007-2011 er omkvedet i stor grad det samme: Total mangel på samhandling offensivt. Unntaket er vel kanskje 2009, da det var færre negative røster som følge av tabellplasseringer vi ikke hadde hatt på tre år. Men kritikken kom tilbake i 2010 til tross for god poengfangst og tabellposisjon. |
Dette var å legge fortiden bak seg gitt.Jeg og syns det er fantastisk å lene seg bakover og dra frem statistikk,når vi alle vet hvordan det gikk til slutt.
Det er vel en ting vi andre og må begynne med i større grad,når spill og resultater svikter.
SÃ¥ lenge Janne og Hoftun styrer skuta. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 17.05.2012 09:10 Post subject: |
|
|
Laget i går var en disgrace, mye grunnet høye skuldre og ønske om å prestere. Når de ikke gjør det er det Janne og Hoftun som må svare.
Men for alle de som skryter av at de ikke skal på kamper lengre...de er enn enda større disgrace! Samt fra det 75 min og utover mistet laget alt tak, og man så at dette kom til å gå dårlig. Funny enough var det akkurat dette punktet enkelte tilskuere begynte å bue og rope dritt ut på banen. Med et kvarter igjen i en kamp der det er storemuligheter til å snur publikum seg....de er faen meg værre enn de på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 17.05.2012 09:14 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | Jeg skriver sjelden i kamptråder, da jeg har litt vanskelig for å takle de overdrevne følelsene som hersker i kampens hete. Men i dag synes jeg at kamptråden har nådd et absolutt lavmål.
Det ligger i den menneskelige hjernes naturlige funksjon, å huske det positive og glemme de negative. Men jeg oppfordrer alle til å tenke seg litt om. Drittkamper mot lag som ligger på egen banehalvdel med omtrent alle spillere har de beste lagene i hver eneste sesong. det har alltid skjedd, og det vil alltid skje.
Også i våre aller beste perioder under NAE hadde vi masse av disse kampene, hvor ingenting fungerte av spillestilen, fordi motstanderen pakket seg på egen banehalvdel.
Et eksempel jeg husker godt, fordi det var siste gang jeg hadde mulighet til å reise hjem til 16. mai før familiære forpliktelser med barn i barnetog etc gjorde det umulgi, var kampen i 1996. RBK - Moss 0-0. En kamp hvor ingenting fungerte og det knapt ble skapt målsjanser. Den kunne like godt Moss vunnet på en lompe, slik som det skjedde i dag. NAE var da i sin 9. sesong, men samhandlingen fungertye likevel ikke på den store festdagen, med full stadion....
Det er mulig du sikter til Hønefoss-kampen men det var jammen ike spreke greiene mot Ulf nede i Sandnes heller?? + noen andre drittkamper som ikke er verdige et lag med Rosenborgs budsjettstørrelse.
Jeg blir oppgitt over at folk her inne ikke greier å se at Rosenborg blir styrt i helt feil kurs av Hoftun og gjengen.
Det skal ikke gå ann og bli utspilt av Hønefoss på 16 mai,det skal simpelt hen ikke gå ann.Og banespillet anngår var Hønefoss fult på høyde med RBK i denne kampen og det er det jeg mener er rav ruskende galt.
Det er ingen lag som kommer til Lerkendal lenger og ikke har tro på at de kan reise avgårde med poeng. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 17.05.2012 09:46 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: |
Men 0-1 mot HBK er ikke verre enn 0-3 mot Kamma for fem år siden, eller 1-2 mot Mjøndalen i 1992, 0-4 mot Brann i 1993 eller noen av de andre pinlige kampene de siste sju-åtte sesongene. |
Selvsagt ikke, men kamper lever ikke i sin egen lille boble. Man må se alt i sammenheng, og om vi tapte i '92 og '93 spilte vi mange glimrende kamper de årene og endte opp som seriemester til slutt. Jeg kan ikke se at jeg har sett en 'glimrende kamp' under Jönssons ledelse ennå. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 17.05.2012 09:52 Post subject: |
|
|
| Quote: | | - Det burde være et tankekors for RBK at et lag som oss kan komme til Lerkendal og ta tre poeng på en festkveld som 16. mai, sier Hønefoss-trener Leif Gunnar Smerud. |
Men er det det..? Neida, ikke en drit skjer. |
|
| Back to top |
|
 |
|