| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 22.04.2012 11:15 Post subject: |
|
|
Er det forresten noen av dere i Trondheim som har konfrontert/spurt noen i ledelsen vdr denne "saken" om at Steffen har vært på fylla? evt om man ikke vil nevne navn, spurt om hvordan regelene er for RBKspillerne...
Det er jo mange flotte og informative intervjuer her på rbkweb som jeg alltid leser med interesse, men det er jo stort sett koseintervjuer uten kontroversielle/konfronterende spørsmål. En gang i blant hadde det vært spennende å lese noen intervjuer av litt mer konfronterende/kristisk art.
Gleder meg til å flytte til Trondheim i sommer, da kan jeg møte opp og spørre om dette og mye annet selv  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 22.04.2012 12:15 Post subject: |
|
|
Du får gjøre det.
Regner med at både RBKWeb, Adressa, VG, TV2 og alle andre ser det som formålstjenlig at dette får bli en intern sak hvis det faktisk har skjedd et brudd på retningslinjene. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 22.04.2012 12:36 Post subject: |
|
|
Hvorfor er det formålstjenelig blant media at dette blir en intern sak? Hva er formålet til media? _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.04.2012 12:37 Post subject: |
|
|
| Det har ikke vært "formålstjenelig" tidligere når norske fotballprofiler har meldt forfall pga fyll, iallefall. Vi har vel en del eksempler på det. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 22.04.2012 12:42 Post subject: |
|
|
Det er jeg fullt klar over, men jeg er også klar over at det veldig ofte er relatert til at vedrørende klubb truer med å "stenge all tilgang" til spillere og personer for det respektive medium dersom de publiserer om slike ting. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 22.04.2012 13:33 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: | | Hvorfor er det formålstjenelig blant media at dette blir en intern sak? Hva er formålet til media? |
Media har en todelt rolle i hvert fall, der de på den ene siden skal være kritisk og undersøkende og bidra til at saker kommer på dagsordenen. Samtidig har de en rolle i det å skape positiv blest også.
Ofte vet journalister mer enn det de skriver og skriver om.
At det i en del tilfeller er riktig å sette dagsorden, få saker fram i lyset og så videre for å få rettet opp i ting er det ingen tvil om, men med de utallige byturer fra forskjellige RBK-spillere opp gjennom som det ikke er skrevet om så synes man kanskje ikke det er noe stort poeng å slå denne saken opp eller grave noe mer i den.
Media kan som kjent ikke bare slenge ut en masse påstander som i et forum heller, de må sjekke saken grundig og gi alle parter rett til å uttale seg.
Det virker ikke som om at dette var "stort nok" til å bruke mye tid og ressurser på å lage en oppslag på, et oppslag som neppe vil bedre noe særlig av noe som helst.
Det samme regner jeg med har vært vurderingen ved liknende tilfeller tidligere.
Dessuten er det nok en liten trend i tiden både hos Adressa og andre norske medier at mer av fokuset på norsk fotball i dag skal være positivt, etter den enormt konfliktskapende journalistikken og det negative fokuset på alt mulig både på og utenfor banen var svært fremtredende for tre-fire til seks-sju år siden. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.04.2012 14:11 Post subject: |
|
|
Trolig var det vel sånn at RBK innså at Iversen og enkelte andre ville benytte seg av fridagen på onsdag til å ta en bytur på tirsdag?
Sykdommen ons-fredag vil nok kunne ha sin sammenheng med byturen, men jeg føler ikke at det er helt min oppgave å bevise dette.
Ellers så tror jeg ikke det har skjedd så mye med regelverket de siste årene:
- Vi har klare regler i forhold til alkohol. Tre døgn før kamp skal spillerne ikke gå ut på byen og nyte alkohol, sier Erik Hoftun.
- Hva skjer om regelen blir brutt?
- Konsekvensene er opplyst innad i klubben, men de ønsker jeg ikke å dele med dere. Men reglene og konsekvensene er klare.
Les mer: Alkoholnekt tre døgn før kamp |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 22.04.2012 19:58 Post subject: |
|
|
| Konrad4ever wrote: | | Odd gikk på fylla dagen før kamp, så sønnen har litt igjen før han blir like useriøs. Uansett er det skuffende, men som ventet. |
Brian Clough skjenka vel spillerne sine i garderoben bare timer før en finale (som de forøvrig vant), så... _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 22.04.2012 20:59 Post subject: |
|
|
| Tror Iversen og Northug kunne blitt et godt radarpar jeg;) |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 22.04.2012 21:54 Post subject: |
|
|
Tilfeldig at vi scorer 3 etter at Iversen kommer inn? Neppe. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 22.04.2012 22:06 Post subject: |
|
|
Løper veldig mye, jobber knallhardt, dekker rom, takler og blokker.
Alt dette i tillegg til "det vanlige", nemlig å være utrolig smart, holder på ball, strør smarte pasninger, vinner dueller i lufta, posisjonerer seg lurt.
Steffen Iversen har bestemt seg for å vinne seriegull i år, og gutten som aldri har blitt voksen pleier å få det som han vil!  |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 22.04.2012 22:23 Post subject: |
|
|
Merkelig å se ham i dag, det virket som han trodde han var Roar Strand en vending der. _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 22.04.2012 22:23 Post subject: |
|
|
tja... Det viktigste med å få inn Iversen var nok det å få inn en som kunne ligge i mellomrommet og møte ball. I første omgang lå jo Prica og Chibuike begge å luktet på offsidegrensa... er ikke lett å få til spill da... Sånn sett kan man vel si at Chibuike ikke gjorde jobben sin, eller passer til rollen... Litt merkelig med tanke på at det vel skal være den rollen han passer best til  |
|
| Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 24.04.2012 16:52 Post subject: |
|
|
Iversen gjorde en god figur etter at han kom inn, helt avgjørende rolle ifht at vi vant.
Mange tanker om hva han driver på med i fritiden ja, men så lenge han leverer på treningene og i kamp så er jo det godt nok?
Som nevnt tidligere så tror jeg ivers og northug`en kunne ha blitt et flott radarpar i fritiden;) |
|
| Back to top |
|
 |
Dani_B Junior
|
Posted: 24.04.2012 17:10 Post subject: |
|
|
Mulig det er selvinnlysende, men hva er likheten(e) med Northug i denne sammenheng?  |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 24.04.2012 17:14 Post subject: |
|
|
| Dønn seriøse idrettsutøvere som helt fra ungdommen har avstått fra alkohol 99,9% av året for å bli best mulig i idretten sin..... |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 24.04.2012 17:38 Post subject: |
|
|
Ble litt usikker her. Hvis utsagnet skal stemme for Steffen må muligens komma flyttes mot venstre.
Å sammenligne Steffen og northug mht seriøsitet er relativt friskt. Northug kan virke useriøs i væremåte, uttalelser osv, mem er i realiteten hyperfokusert. Fotball er nok en idrett du i motsetning til langrenn kan drive det til et bra nivå i hovedsak på talent. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 24.04.2012 17:42 Post subject: |
|
|
Bytt ut "fotball" med "tippeligaen", takk. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 24.04.2012 17:49 Post subject: |
|
|
Begge tror på svindlere? |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 24.04.2012 17:57 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | | Bytt ut "fotball" med "tippeligaen", takk. |
Skjønner hvor du vil, men det er vel også internasjonalt en del spillere som når relativt langt uten å ha en livsstil i tråd med Olympiatoppens anbefalinger. Er selvfølgelig ennå lettere i tippeligaen enn i en toppliga. At Steffen ikke var god nok i en dårlig Championsship klubb sier vel det meste. |
|
| Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 24.04.2012 19:12 Post subject: |
|
|
| Dani_B wrote: | Mulig det er selvinnlysende, men hva er likheten(e) med Northug i denne sammenheng?  |
For min del tenkte jeg på at de begge er glad i en skikkelig fest:) |
|
| Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 24.04.2012 19:14 Post subject: |
|
|
| Iruretagoyena wrote: |
Begge tror på svindlere? |
Snåsakailln e væl ingen svindler sik jeg ser det, tar seg neppe betalt for "tjenestene" han har utøver ovenfor Iversen og Northug. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 24.04.2012 19:20 Post subject: |
|
|
| Escudos wrote: | | Vollrik wrote: | | Bytt ut "fotball" med "tippeligaen", takk. |
Skjønner hvor du vil, men det er vel også internasjonalt en del spillere som når relativt langt uten å ha en livsstil i tråd med Olympiatoppens anbefalinger. Er selvfølgelig ennå lettere i tippeligaen enn i en toppliga. At Steffen ikke var god nok i en dårlig Championsship klubb sier vel det meste. |
Nå har jeg sett en del Championship de siste 7 årene, og RBK hadde vært topp tre, om ikke nr èn (forutsatt at det er tre "små" klubber som rykker ned fra PL). At Steffen ikke slo til i Palace er vel litt tilfeldigheter. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 24.04.2012 20:29 Post subject: |
|
|
Kommer vel veldig an på hva en trener ønsker av spissrollen ift hvordan den skal utføres det med Iversen der. PLuss at han var fan så mye feitere da han kom dit enn han er nå! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 24.04.2012 23:25 Post subject: |
|
|
| DonRevie wrote: | | Snåsakailln e væl ingen svindler sik jeg ser det, tar seg neppe betalt for "tjenestene" han har utøver ovenfor Iversen og Northug |
Det er mange måter å få betalt på... |
|
| Back to top |
|
 |
|