| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.04.2012 00:31 Post subject: |
|
|
| Kent wrote: | | Hva har det å utvikle talentfulle spillere med spillerkjøp å gjøre? |
Om et talent kommer fra en annen klubb gjennom Norsteien og får prøve seg som en slags hospitant eller om talentet kommer fra egen rekrutt-stall gjennom Nordsteien og blir hospitant er vel mye det samme?
Bottom line er at han blir vurdert som spennende nok til å prøve ut av mannen som mente det samme om (og foredlet) Åsen, Aas, Karlsen, Bakenga, Henriksen, Svensson, Midtsjø og Sælnes for å nevne noen. Vitner om noe kompetanse, i det minste. Akkurat i dette segmentet, altså norske unge spillere fra lavere nivåer, er nok Nordsteien minst like kompetent som Torbjørnsen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 12.04.2012 10:45 Post subject: |
|
|
Samtidig er jo ikke akkurat hurtighet noe som vi har fått for mye av i disse spillerne Nordsteien har jobbet med. Kun Bakenga av disse kan vel sies å ha mer enn ok, om ikke direkte dårlig, fart i kroppen. Det er ingen tvil om at Trond Nordsteien er en kompetent trener, og gjør en god jobb for Rosenborg, men jeg lurer på om ikke han verdsetter fart litt vel lavt i forhold til å lykkes på toppnivå.
Det kan jo fort være grunnen til at vi kun får fram A-lagsspillere på sentral midtbane - den eneste posisjonen der man kommer unna med lav toppfart. Igjen, unntatt Bakenga, som jeg betrakter som et unntak, og et helt spesielt talent i utgangspunktet. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 12.04.2012 23:46 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Samtidig er jo ikke akkurat hurtighet noe som vi har fått for mye av i disse spillerne Nordsteien har jobbet med. Kun Bakenga av disse kan vel sies å ha mer enn ok, om ikke direkte dårlig, fart i kroppen. Det er ingen tvil om at Trond Nordsteien er en kompetent trener, og gjør en god jobb for Rosenborg, men jeg lurer på om ikke han verdsetter fart litt vel lavt i forhold til å lykkes på toppnivå.
Det kan jo fort være grunnen til at vi kun får fram A-lagsspillere på sentral midtbane - den eneste posisjonen der man kommer unna med lav toppfart. Igjen, unntatt Bakenga, som jeg betrakter som et unntak, og et helt spesielt talent i utgangspunktet. |
Som jeg skulle sagt det selv, selv om jeg mener at også midtbanespillere bør være mer fotrappe enn de RBK har pr i dag.
Problemet blir jo ikke mindre av at Hoftun heller ikke ser ut til å prioritere spillere med hurtighet i kroppen.
Skal vi handle en ny angrepsspiller nå, handler vi ikke en som stiller med handicap allerede i utgangspunktet. Da bør vi hente en som i det minste har hurtighet og teknikk til å kunne dra av mann eller to. Disse egenskapene er jo totalt fraværende i dagens stall. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 13.04.2012 14:31 Post subject: |
|
|
| med unntak av chibbe* |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 13.04.2012 19:50 Post subject: |
|
|
| Ser ikke hvordan Nordsteien skal "trylle" fram fart i spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 16.04.2012 16:15 Post subject: |
|
|
Det er jo ikke som om det ikke eksisterer unge spillere med fart, og at Rosenborg gir tilbud til absolutt alle unge spillere med vesentlig talent i regionen og landet. Det er åpenbart at utvelgelseskriteriene til de som sitter med ansvaret har noe å si for hvilke spillere som for det første havner innunder Rosenborgs paraply, og for det andre opplever å bli satset på innenfor den spillergruppen som passerer det første nåløyet.
Min påstand er at Rosenborgs spillerutviklere ser mere på hvem som utmerker seg som "stjerner" på lagene de spiller for (og ikke minst på deres fotballgener) enn hvilke spesifikke ferdigheter som gir dem et potensiale utenom det vanlige. Fart synes ikke å være blant de kriteriene som vektes tungt, mens vi derimot ser ut til å helle mye mot "maestroene" sentralt i banen og de såkalt spillende midtstopperne.
Så nei, Nordsteien kan ikke trylle fram fart i spillere når han eller noen andre allerede har forsikret seg om at den ikke er til stede. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 18.04.2012 22:28 Post subject: |
|
|
| Venter i spenning på tilbakemeldinger ifht denne spissen gjøre det på treningene:) |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 19.04.2012 09:54 Post subject: |
|
|
| Han har vel ikke hittil direkte imponert på treningene etter hva jeg hører.... |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 19.04.2012 17:28 Post subject: |
|
|
Har fått smake «biffen»
Faen, jeg trodde man snakket om «skjegg-biff» i denne artikkelen... _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.04.2012 14:40 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Min påstand er at Rosenborgs spillerutviklere ser mere på hvem som utmerker seg som "stjerner" på lagene de spiller for (og ikke minst på deres fotballgener) enn hvilke spesifikke ferdigheter som gir dem et potensiale utenom det vanlige. | Nå har Nordsteien uttalt akkurat dette og tatt selvkritikk på det, så det kommer nok i fremtiden. I motsetning til mange i RBK er han selvkritisk og lysten på ny læring hele tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 22.04.2012 12:51 Post subject: |
|
|
Det der var jo sjokkerende!
Er det sant at man har sett på "stjernene" og ikke hvilke ferdigheter man har?!
For noen amatører! _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 22.04.2012 13:20 Post subject: |
|
|
| Nå er det ikke Nordsteien som drar rundt i hele byen og ser på talentene, han snakker jo om de som leder sone/kretssamlinger etc. De har nok sett for mye på stjerner i stedet for typer, som Nordsteien på en måte sa. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.04.2012 17:12 Post subject: |
|
|
- Vi vil se ham i kamp i hans hjemmemiljø pluss at vi har sjansen til å la Trond Nordsteien følge ham ordentlig på G19-landslaget, sier Jönsson.
- Er det aktuelt at han skal trene mer med Rosenborg?
- Ja, dét kan det være om det passer for Raufoss og hans del. Det kan bli anledning til enda ei uke.
Les mer: - Han er en målgjører |
|
| Back to top |
|
 |
|