| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
LarsG Veteran
|
Posted: 23.04.2012 00:50 Post subject: |
|
|
Folk er veldig negative her i tråden.
Synes laget jobbet ekstremt hardt i dag. Første tyve minuttene var veldig bra - og det var flere fine kombinasjoner og innlegg.
Jeg kan se argumentet med å alltid hige etter å være bedre, men når vi banker gjerrige TIL helt fortjent 3-0 på hjemmebane, så har jeg litt problemer med å starte å hyle om at vi spiller for kjedelig. Rome wasn't built in a day. Sammenlignet med i fjor er dette en ekstrem forbedring. Vi jobber langt hardere enn i fjor (se f.eks på Dockal!) og er mer disiplinert i forsvar. Vi mangler fortsatt det fine angrepsspillet, kanskje, men jeg gir Janne gjerne tid til å jobbe med det så lenge han leverer hardt arbeid og 3-0-seiere mens jeg venter.
Jeg ble sjarmert i dag. Både DFH og Dockal arbeider hardt på kantene og har begge god teknikk og innleggsføtter. Assists kommer fra dem i nesten hver kamp og det er marginer fra at Dockal gjør mål. Samtidig gjør Selnæs store steg, og Henriksen var bedre i dag enn på lenge. Det største minuset pr dags dato er at vi har backer som ikke bidrar nok offensivt (selv om Dorsin hadde noen veldig gode perioder i dag.). Dorsin er ekstremt enbent og Høiland er klønete offensivt. Heldigvis har vi en danske på benken som forhåpentligvis kan erstatte Høiland på lengre sikt. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.04.2012 00:56 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 23.04.2012 01:11 Post subject: |
|
|
Føyer meg på LarsGs innlegg. Syns det var mye positivt i dag.
Savner dog litt større ro med ballen når vi vinner den. Kunne gjerne brukt 4-5 trekk ekstra i forsvar og midtbaneleddet for å strekke tromsø litt mer ut. De gangene Henriksen, Dockal, DFH og Selnæs får vendt opp i rommet mellom TILs midtbane og forsvar skaper vi nesten alltid farligheter. En litt mer ballsikker kar på HB og vi kommer til ennå flere slike muligheter. Etter hva jeg har sett av skrytevideoen til Ankersen vil han kunn bidra med å sette opp Dockal og Henriksen i større grad enn Høiland klarer i dag.
Alt i alt gir jeg dagen kamp en OK++ siden vi putter tre mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 23.04.2012 01:59 Post subject: |
|
|
Denne kampen vinner vi fordi vi har bedre spillere enn Tromsø laget sett som helhet, samt at innsatsen er bra. Det spillemessige som Jönsson har ansvaret for står til stryk.
Et lag som Tromsø, som til og med mangler sin beste midtbanespiller, skal ikke få lov til å ha mer ballinnehav og langt bedre kombinasjonsspill enn hva Rosenborg har på Lerkendal. Det er ikke bra nok.
Selv om seieren totalt sett var fortjent ut fra antall store sjanser, så kom målene vi fikk på en særdeles heldig måte. Det første målet var en gigablunder av Yttergård Jenssen, mens det andre var klar offside. Da hang ikke TIL-spillerne lengre med rent mentalt, og resten av kampen ble et gjesp fram til 3-0 målet, fordi RBK var reddere for å miste ledelsen enn å forsøke å score mer og underholde.
Faen ta Jönsson, det han står for fotballmessig og de som ansatte ham. Kan bare si meg 100% enig med Knerten i at vi vil ha null muligheter i Europa med et slikt spill og en slik taktikk som vi driver på med for tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 23.04.2012 03:37 Post subject: |
|
|
| Svensken er fornøyd nok med å vinne Europas dårligste liga. Til og med Island har bedre lag enn TL. Jeg blir kvalm av fotballen som serveres . Hoofball eller kick and run er betegnelsen. Gi meg en Spansk 2 div. Kamp any time. |
|
| Back to top |
|
 |
Asbøll Proff

|
Posted: 23.04.2012 07:11 Post subject: |
|
|
Forskjellen på denne kampen og en del av de andre kampene våre i år var rett og slett innsatsen. Mye mer bevegelse både i forsvar og angrep, som førte til høyere press og flere sjanser. Skritt i riktig retning!
Ellers synes jeg det er litt komisk å konkludere med at JJs internasjonale ambisjoner for RBK er lave. Hamren mislykkes så det sang internasjonalt, mener du(/dere) at han også ikke hadde noen internasjonale ambisjoner? .. eller kan RBK rett og slett ha blitt et dårligere lag over tid kombinert med standarden i resten av Europa har gått opp? Jeg ser hvertfall en trend mer enn jeg ser en utpreget Judas.
Har ikke JJ-sengetøy, men synes det blir tungt å lese dette forumet hvis hver eneste kamptråd skal handle om treneren vår og hans tanker. Selv om vi har Snåsagrisen og andre her til å utdype de.
Vi burde ikke dømme årets RBK-lag, på godt eller ondt etter et par serierunder. Ei heller treneren.. Akkurat nå dømmes han en gang i uken, også ved seier. Det har vi tabloidpressen til. _________________ Troa! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.04.2012 08:43 Post subject: |
|
|
| Vi har mye å jobbe med. Men med tanke på mine forventninger før sesongen så spiller vi tross alt mye bedre enn jeg hadde fryktet og vi plukker vesentlig flere poeng enn jeg trodde. Det mangler fortsatt relasjoner offensivt og tidvis kan motstanderen spasere forbi midtbanen vår, men alt dette er tross alt bedre i år enn i fjor. Så får vi håpe at det er en permanent bedring og at vi ikke faller tilbake til fjoråret etterhvert. Jeg frykter en nattsvart kamp mot et presset AaFK på et elendig kunstgress. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.04.2012 09:41 Post subject: |
|
|
| TIL-supporterne er naturlig nok opptatt av offsidemålet til Dorsin. Men var Prica i offside da han scora? Den var veldig, veldig hårfin i så fall, ikke luft mellom spillerne akkurat. |
|
| Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 23.04.2012 10:01 Post subject: |
|
|
| Da bør de isåfall bli konfrontert med det straffesparket vi aldri fikk. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.04.2012 10:04 Post subject: |
|
|
| Chibiuke med 3 på børsen i Adressa og med det vår aller dårligste. Selnæs roses for å ha "parkert en Afrika-import på benken". |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.04.2012 10:21 Post subject: |
|
|
| LOL. Chibuike var i mine øyne den beste RBK-spilleren så lenge han var på banen. At målene kom etter at han gikk av var nok mer tilfeldig. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.04.2012 10:24 Post subject: |
|
|
| Man kan virkelig begynne å lure på hvilken agenda Adressa egentlig har. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.04.2012 10:28 Post subject: |
|
|
| Alle de beste spillerne Tippeligaen har sett, har vært afrikanere. Det inkluderer to av våre, Annan og Konan. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.04.2012 10:30 Post subject: |
|
|
| Enig. De 4 beste er vel de to, pluss Tchoyi og Thioune (riktig nok bare en sesong). |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.04.2012 10:33 Post subject: |
|
|
| Konan har vært god i Bundesliga, men han kommer laaaaangt ned på listen hvis jeg skal rangere spillere som har preget TL. Han hadde ikke veldig mange gode kamper for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.04.2012 10:44 Post subject: |
|
|
Obi Mikel, Edu, Olofinjana, Abu, Kara, M. Diouf, Ujah osv. Alle brukbare, for å si det sånn.
Det blir totalt feil å svartmale våre Afrika-importer også. Boateng og Issah (til nå), er vel de eneste som har feilet totalt. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 23.04.2012 10:48 Post subject: |
|
|
| attach wrote: |
Det blir totalt feil å svartmale våre Afrika-importer også. Boateng og Issah (til nå), er vel de eneste som har feilet totalt. |
Tja. Det er åpenbart delte meninger om Boti-Goas opphold på Lerkendal  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.04.2012 10:49 Post subject: |
|
|
Boti hvem?  |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 23.04.2012 10:50 Post subject: |
|
|
| Asbøll wrote: |
Ellers synes jeg det er litt komisk å konkludere med at JJs internasjonale ambisjoner for RBK er lave. Hamren mislykkes så det sang internasjonalt, mener du(/dere) at han også ikke hadde noen internasjonale ambisjoner? ..
Vi burde ikke dømme årets RBK-lag, på godt eller ondt etter et par serierunder. Ei heller treneren. |
Nå var aldri jeg Hamréns største fan, men han var kjempegod på defensiv organisering, og tidvis så det også bra ut offensivt, spesielt mens Tettey ennå var i klubben. At han ikke lyktes internasjonalt er jeg ikke helt enig i. Ja, kvalifiseringen til CL i 2009 endte opp som en fadese, mye takket være taktisk naivitet og lite læring fra kamp en til kamp to. Det må Hamrén ta ansvaret for. Men året før kvalifiserte vi oss til Europa League, der vi i de første kampene var bedre enn de resultatene vi fikk. Hamrén har vel også llyktes ok med Sverige. Han har foreløpig ingen veldig stor internasjonal suksess, men å påstå at han "mislyktes så det sang" er langt unna sannheten.
Jönsson har nå vært trener for klubben i snart 16 måneder. Han blir ikke bedømt etter 'et par serierunder'. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 23.04.2012 11:11 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Selnæs - 7 - Tidvis strålende. Fortjener videre tillit. Magisk forspill til 3-0. |
Selnæs gjorde en grei kamp han men skjoenner ikke helt denne hallelujastemningen rundt pasningen hans i forkant av 3-0 maalet. Jo da, det er en fin pasning men selv jeg i mine glansdager slo flere slike pasninger i loepet av en kamp. Dorsin var i ferd med aa loepe seg helt fri paa venstrekanten og det var et helt opplagt pasningsvalg. At en profesjonell fotballspiller da treffer med pasningen synes ikke er mer enn man skal forvente. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 23.04.2012 11:19 Post subject: |
|
|
| Julegrisen wrote: | | Svensken er fornøyd nok med å vinne Europas dårligste liga. Til og med Island har bedre lag enn TL. Jeg blir kvalm av fotballen som serveres . Hoofball eller kick and run er betegnelsen. Gi meg en Spansk 2 div. Kamp any time. |
???
...tror kanskje du må ta med deg fysiologi-kunnskapene dine og flytte til spania.
Lavmålsinnlegg!
Synes vi gjør en bra kamp med unntak av andre halvdel av første omgangen. Både Henriksen og Sælnes løfter spillet sitt og viser at de innehar et stort potensiale. Jeg synes likevel at det er i disse posisjonene på banen vi svikter i de dårlige periodene. Vi taper den sentrale midtbanen noe som tilsynelatende gjør at laget fremstår som paralysert. Intensiteten faller og vi virker usikre. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 23.04.2012 11:19 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | | attach wrote: |
Tja. Det er åpenbart delte meninger om Boti-Goas opphold på Lerkendal  |
haha  |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.04.2012 11:34 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Alle de beste spillerne Tippeligaen har sett, har vært afrikanere. Det inkluderer to av våre, Annan og Konan. |
Brady og Julegrisen har dessverre rett i sine kommentarer angående JJs RBK-lag. Ingen grunn til å juble over kvaliteten på RBKs spill i går eller tidligere i år. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.04.2012 11:54 Post subject: |
|
|
| Har ikke vært noen grunn til å juble over RBK siden 2002, men noen av oss gjør det likevel. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.04.2012 12:09 Post subject: |
|
|
| Selvsagt har det det. Senest Eggens glimrende angrepsfotball i Europa League var mye å juble for. |
|
| Back to top |
|
 |
|