| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
larsarus Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 22.04.2012 23:36 Post subject: |
|
|
For å gå litt innpå hva JEG ser i dagens kamp.
For det første er det fryktelig mye feilpasninger. samt tidvios monopol på å spille på venstre side. vi kan med fordel bedre pasningskvaliteten og vri spillet, altså vi kan bli bedre +.
Om man ser på midtbanekomposisjonen er det tydelig at med Sælnes som anker så fungerer Henrix mye bedre. på tross av flere feilpasninger var han bedre offensivt i dag. villigere, men stadig holder han Dockal ute av spill, noe jeg missliker sterkt.
Stakkars Dockal får liksom ballen 5 ganger iløpet av matchen og da forventes det gull hver gang..
men er kanonglad det ble 3-0 og virket som om vi sleit ut TIL.
+ også for at DFH virket positiv selv om han alt for skjelden går forbi backen og kommmer til innlegg.
Heia RBK! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 22.04.2012 23:37 Post subject: |
|
|
Ja, når har Jönssons RBK vært bedre?
Når han samtidig uttrykker ganske stor misnøye over det som skjedde siste halvtimen av første omgang, så mener jeg han i grove trekk vurderer riktig. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 22.04.2012 23:43 Post subject: |
|
|
Er imponert over hva JJ har fått ut av dette mannskapet. En sentralmidtbane med to tenåringer er rett og slett for slapt i en storklubb som RBK (har ambisjon om å være). Og det er ikke JJs feil at disse to er det beste vi har.
HMGÃ¥! |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 22.04.2012 23:45 Post subject: |
|
|
| Det er imponerende arbeid av Nordsteien og resten at utviklingsavdelinga, og like lite imponerende av sportslig ledelse på a-laget. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.04.2012 23:46 Post subject: |
|
|
| Vi vinner tilslutt 3-0 og vi vinner fortjent, men det er ikke akkurat sexy football vi varter opp med. Tromsø imponerte i 1.omg, under Høgmo har de alltid vært bra organisert, men nå spiller de faktisk fotball også. Heldigvis har de en veldig begrensa fyr på topp (men som sikker vil score endel mål i TL likevel). |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 22.04.2012 23:47 Post subject: |
|
|
Han skalla gjøken på topp var jo rett og slett elendig  |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 22.04.2012 23:51 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Vi vinner tilslutt 3-0 og vi vinner fortjent, men det er ikke akkurat sexy football vi varter opp med. Tromsø imponerte i 1.omg, under Høgmo har de alltid vært bra organisert, men nå spiller de faktisk fotball også. Heldigvis har de en veldig begrensa fyr på topp (men som sikker vil score endel mål i TL likevel). |
Tromsø-forumet:
" Høgmo viser seg igjen som en elendig match coach, byttene kommer altfor sent. Og slik kampen var så var Lysvoll helt feil person å sette innpå. Høgmo er god før og etter kamp, god til å hente spillere og bygge lag. Men under kamp er han for svak. Håper han snart innser sin svakhet her og gir ansvaret under kampen over til noen andre. " _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.04.2012 23:54 Post subject: |
|
|
Ørlund - 5 - Har ingenting å gjøre. Slurver med ballen i beina.
Dorsin - 6 - Scoring og assist. Lite å gjøre defensivt.
Larsen - 5 - Lite å gjøre.
Strandberg - 4 - Slurvete i pasningsspillet.
Høiland - 4 - Gjør mye rart på relativt få involveringer.
Selnæs - 7 - Tidvis strålende. Fortjener videre tillit. Magisk forspill til 3-0.
Henriksen - 7 BB - Kreativ, skapende og et deilig mål.
Dockal - 6 - Friskus. Jobber mye mer enn i fjor.
DFH - 4 - Anonym, men glimter til en sjelden gang i blant.
Chibbe - 5 - Har sine øyeblikk, men forsvinner etter 20 minutter.
Prica - 5 - OK.
Iversen - 5 - Hans tilstedeværelse er tydeligvis viktig, men fremsto anonym. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 22.04.2012 23:55 Post subject: |
|
|
Skal ikke lange ut mot jr.avdelinga, de gjør sikkert en god jobb. Men at det plutselig kommer opp en rekke unggutter - både hos oss, men også i TL generelt - sier enten noe om nivået eller om mengden lovende pluss god jr.satsing. Jeg tror det i all hovedsak skyldes nivået.
For 10 år siden var det kun unntakene som tok nivået. Typ PCS og Tettey. Selnæs, Svensson, Henriksen, Bakenga m.fl er gode jr.prospekt, men ingen av de er noen PCS pre-stoltidis eller AT. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.04.2012 00:09 Post subject: |
|
|
Litt tidlig å si. Alex og Per var de første på veldig lenge, og markerte litt starten på tida med at RBK begynte å få fram unge trøndere igjen.
Selvsagt har det mye med tynnere staller rundt om at mange unggutter får sjansen, men det er vel et godt tegn for norsk fotball at ikke benkene fylles opp med alle disse utlendingene som ikke gjorde lagene så veldig mye bedre (men litt bedre) og det istedet gjøres plass for nasjonale spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 23.04.2012 00:14 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: |
Ja, når har Jönssons RBK vært bedre?
Når han samtidig uttrykker ganske stor misnøye over det som skjedde siste halvtimen av første omgang, så mener jeg han i grove trekk vurderer riktig. |
Jeg er enig i misnøyen over siste halvdel av første omgang, men vi hadde vel kamper i fjor som var bedre enn dette? Molde og Vålerengen hjemme var begge bedre totalt sett etter min mening.
Men bevares, vi har 11 poeng på 5 kamper med en tøff serieåpning. Vi får ta finspillet etterhvert.
Edit: 11 poeng, ikke 10 
Last edited by Barney on 23.04.2012 00:16; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 23.04.2012 00:14 Post subject: |
|
|
| *11 poeng. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.04.2012 00:15 Post subject: |
|
|
| Finspillet kommer nok dessverre ikke. Janne bryr seg ikke stort om det. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 23.04.2012 00:21 Post subject: |
|
|
Det gjør nok ikke den gjennomsnittlige supporteren heller.
Så lenge RBK vinner serien så er 95% happy. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.04.2012 00:24 Post subject: |
|
|
Tror resultatene teller mest. Det er naturlig. Men med de kravene til finspill som eksisterer her inne så vil man jo aldri bli fornøyd heller.
Ganske likt 06-07-08 mye av det vi holder på med om dagen, så får tida vise om det blir stabilt nok til å fortsette poengplukkingen her hjemme og hva som skjer når vi skal opp mot utenlandske lag. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
|
|
Men den gjennomsnittlige supporteren bryr seg sikkert om vi har mulighet til å lykkes i Europa. Og det har man ikke uten offensiv samhandling når man har et dårligere spillermateriale enn konkurrentene.
Kristobal: er det mye å forvente at det skal eksistere en plan som inkluderer et pasningsspill langs bakken og litt tålmodighet og at spillerne skal være kjølige, i stedet for å pole ballen opp mot en isolert spiss?
Last edited by SunsetSalami on 23.04.2012 00:25; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
|
|
Sykt trist at den 5% er jævla sur, bitter og høylytt da!
Men la gå, hent en Alanzinhonisse eller to, så får vi det legendariske finspillet JJ hadde i Stabæk et år eller noen kamper elns. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 23.04.2012 00:25 Post subject: |
|
|
| Quote: | Det gjør nok ikke den gjennomsnittlige supporteren heller.
Så lenge RBK vinner serien så er 95% happy. |
Derfor det er 12k på kampene? Er det noe som faktisk gjenspeiler den trønderske folkesjela i hverdagen så er det hvor bra eller dårlig Rosenborg spiller til en hver tid.
Last edited by hello on 23.04.2012 00:26; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 23.04.2012 00:26 Post subject: |
|
|
Synes ikke Iversen var usynlig i det hele tatt. Kan ha noe med at jeg satt få meter unna det området han trasket rundt i, men likevel!
Vinner viktige dueller som lar oss opprettholde trykket og unngå kontringer imot og spiller oss ut av trange situasjoner.
For meg var Dockal banens beste. Dødballene var ikke av samme kvalitet som tidligere, men banespillet var til tider klasse. Løper som vanlig mye, og treffer på alt av pasninger i andreomgang. Spesielt det angrepet med Prica hvor han slår over Tromsø-spilleren var herlig å se. Helt enkelt en klassespiller.
PS: Ser jeg har brukt ordet klasse mer enn en gang. Bare så vi har dette klinkende klart med en gang: Nei, jeg er ikke Nils Johan Semb. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.04.2012 00:30 Post subject: |
|
|
| Hittil i år har vi scoret drøyt 2,5 ganger så mye mål per minutt med Iversen på banen, enn uten han på banen. Hhv 8 mål på 291 minutter med Iversen, og 2 mål på 169 minutter uten. Enten han er usynlig eller ikke, så gjør han åpenbart noe med laget. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 23.04.2012 00:35 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | | Quote: | Det gjør nok ikke den gjennomsnittlige supporteren heller.
Derfor det er 12k på kampene? Er det noe som faktisk gjenspeiler den trønderske folkesjela i hverdagen så er det hvor bra eller dårlig Rosenborg spiller til en hver tid. |
Tilskuersnittet i 2005 var på 17.529.
Spilte vi bra da?
Tilskuersnittet kommer av late trøndere. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.04.2012 00:36 Post subject: |
|
|
| Det blir også ekstremt synlig når laget ikke har noen offensiv samhandling, å ha en spiller med gudbenådet blikk og spilleforståelse på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.04.2012 00:42 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | | Quote: | Det gjør nok ikke den gjennomsnittlige supporteren heller.
Derfor det er 12k på kampene? Er det noe som faktisk gjenspeiler den trønderske folkesjela i hverdagen så er det hvor bra eller dårlig Rosenborg spiller til en hver tid. |
Sagt dette mange ganger, men at det er 12k på kampene (slik det også var i glansdagene, for øvrig), har mindre med RBKs prestasjoner å gjøre enn mange vil ha det til.
RBK følger i stor grad den generelle fotballinteressen i hele landet når det gjelder publikumsoppslutning. Naturligvis innvirker både resultater og prestasjoner på hvor mange som kommer, men brorparten av årsaken til at det kom seks-sju-åtte tusen flere på hver kamp i perioden 2005-2008 skyldes den totale interessen for fotball i Norge.
Det er også et faktum at vi spiller flere senkamper nå enn den gangen, at denne uvissheten om kamptidspunkt gjør at det selges færre sesongkort og at færre tar turen fra utenbygds.
Det er en sum av mange faktorer. Selv om jeg tok kraftig feil i at publikumstilstrømningen ville stabilisere seg fra 2010 til 2011 var den langsiktige tankegangen min da hypen var på det verste at 15k i snitt i overskuelig framtid ville være veldig bra.
Historisk sett fra 1967 til 2002 varierte tilskuertallet i hovedsak mellom 9000 og 13000 i snitt, og stabiliserer vi oss noe høyere enn det så skal vi egentlig være tålelig tilfredse tror jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 23.04.2012 00:44 Post subject: |
|
|
Selv om det riktignok fortsatt er mye som ikke er bra nok og vi fortsatt er altfor ustabile både fra kamp til kamp og innad i kampene så vil jeg likevel si at hittil i sesongen er jeg totalt sett positivt overrasket over RBK.
Både poengfangsten og spillet (i hvert fall i perioder) er mye bedre enn jeg hadde trodd før sesongen startet.
Om det holder over en hel sesong er jeg fortsatt skeptisk til, men er mer optimistisk nå enn for en måned siden...
 |
|
| Back to top |
|
 |
|