English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gjermund Ã…sen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 66, 67, 68  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran

PostPosted: 14.04.2012 14:49    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Det er synd å si det men det virker som vi kan se langt etter Åsen, og en eventuell RBK retur. Spesielt med tanke på holdningen hans og den sportslige ledelsen har på Brakka.

Begge parter virker bekvem med dagens ordning.

Holdning?

hadde han et holdningsproblem?
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 14.04.2012 15:06    Post subject: Reply with quote

Nei da, han har ikke holdningsproblem.
Jeg tenkte på uttalene hans angående miljøet rundt han nåværende klubb, og det jeg indirekte tok som kritikk mot RBK og miljøet der.

Kanskje konkurransemiljøet på Brakka er for tøft for ham..

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Messi
Veteran

PostPosted: 14.04.2012 18:04    Post subject: Reply with quote

Tror Åsen kan bruke Ranheim som et springbrett for å vise seg fram for andre tippligalag. For det erikke alle spillere som slår igjennom i Rosenborg, sånn er det bare, likedan i Barcelona og Ajax. Noen talenter må bare ta en annen rute,som er noe lengre, men som kanskje fører frem til Rom...
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 14.04.2012 18:58    Post subject: Reply with quote

Åsen vil aldri bli TL spiller pga manglende fart og fysikk. Skulle han tilegne seg bedre fysikk vil dette gå utover en allerede manglende akselerasjon....
Slik er verden blitt , dessverre......Ønsker forøvrig Åsen lykke til i 1. div.....
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 14.04.2012 19:06    Post subject: Reply with quote

Åsen kan nok bli en god tippeligaspiller, tror bare han er en av disse som må ta "trinn for trinn"..

Hvis han legger på seg 2-3 kg med muskler, så trenger ikke det å gå utover fart eller akselrasjon, den kan også bli bedre..
Back to top
Hagi
Junior

PostPosted: 14.04.2012 19:10    Post subject: Reply with quote

Julegrisen wrote:
Åsen vil aldri bli TL spiller pga manglende fart og fysikk. Skulle han tilegne seg bedre fysikk vil dette gå utover en allerede manglende akselerasjon....
Slik er verden blitt , dessverre......Ønsker forøvrig Åsen lykke til i 1. div.....

Ja, vet ikke om du så kampen i går men Ole Selnæs briljerte - syns du han har akselerasjon og fysikk??

Markus Henriksen har vel ok fysikk - men har akselerasjon som en maratonløper på siste 3kilometer.

Ergo mener jeg at du tar helt feil her. Jeg tipper at Ã…sen kunne blitt en god TL spiller med tillit over tid. Fotballsmart, fin touch og nydelig venstrebein.
Dog skulle jeg likt og sett en "killer" hos han, si at han vil spille fast på rbk og at han er god nok til det - i den gata!

Og en ting til, vet ikke hva du kan om fysiologi og ikke. Men bedring av fysikk hvor man fokuserer på kraftøkning kan fort gi bedre akselerasjon. Dette finnes det forskning på. Eksempelvis Helgerud og Hoff som har gjort forsøk blant annet på 10meters test og 30meters test. Knebøy to ganger i uka over en gitt periode.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 14.04.2012 19:16    Post subject: Reply with quote

Klok ord om Ã…sen, Hagi!
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 14.04.2012 19:41    Post subject: Reply with quote

Hagi wrote:
Jeg tipper at Ã…sen kunne blitt en god TL spiller med tillit over tid. Fotballsmart, fin touch og nydelig venstrebein.

Han er med andre ord, veldig lik Sælnes..
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 14.04.2012 21:06    Post subject: Reply with quote

Hagi wrote:
Og en ting til, vet ikke hva du kan om fysiologi og ikke. Men bedring av fysikk hvor man fokuserer på kraftøkning kan fort gi bedre akselerasjon. Dette finnes det forskning på. Eksempelvis Helgerud og Hoff som har gjort forsøk blant annet på 10meters test og 30meters test. Knebøy to ganger i uka over en gitt periode.

Fysiologi kan jeg mye om. Gener betyr mye når det er snakk om hurtighet, spillere som i utgangspunktet har et dårlig utgangspunkt får problemer med hurtighet når muskelmassen / vekta øke for mye. Helgerud og Hoff er utgått på dato, det er kun amatørklubber som RBK og Celtic som blinker med øynene når disse to åpenbarer sine avlegse metoder. Ta heller en titt på hva som foregår i Spania når det gjelder forskning på området.
At Selnæs får spilletid i RBK sier absolutt ingenting om hurtighet, men en hel del om kvaliteten på TL.
Back to top
Hagi
Junior

PostPosted: 15.04.2012 00:07    Post subject: Reply with quote

Fysiologi-kunnskapen din er begrenset. Øke muskelmasse? Øke vekt? Med maksimal styrketrening vil ikke muskelmassen eller vekta di øke spesielt mye. Trener du mye volum derimot kan du risikere og bli tung.

Sant nok at man er født med forskjellige gener. Noen med raske fibre andre med utholdende. Likevel har en treg spiller mulighet for å bli raskere.

Rbk har ikke brukt Helgerud og Hoff på mange herrens år. Da vi brukte dem var vi verdens best trente fotball-lag. Men om o2 er viktig i fotball er en annen diskusjon og hører ikke hjemme i Åsen tråden.

Poenget mitt med Selnæs var at han ikke er fysisk overhodet - men spilte meget godt for oss i går, ok at tl-nivået ikke er all verden. Men det viser at det i denne ligaen er fullt mulig å spille fotball bra uten særlig til fysiske attributter. Dette skal kunne gå ant for Åsen også. Om han og Selnæs er for lik er en annen debatt.

Jeg sier ikke at Helgerud og Hoff er to guder.
Og noen ganger må en ta de med en klype havsalt. Dog bruker disse to amatørklubbene deres tjenester. Tror de er fra Spania.

http://www.dagbladet.no/2.../16674132/

http://www.ntnu.no/aktuel...-forskning

HÃ¥per og tror at julegrisen med dette velger litt mer konstruktive faktabaserte argumenter framover. Takk.
Back to top
r9
Junior

PostPosted: 15.04.2012 04:02    Post subject: r Reply with quote

arrrrrr

Last edited by r9 on 08.03.2016 15:38; edited 1 time in total
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 15.04.2012 08:52    Post subject: Reply with quote

Problemet til Åsen er vel først og fremst at han var enkel å ta fra ballen. Rett og slett en veik spiller.

NÃ¥r det gjelder hurtighet er han raskere enn Henriksen.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 15.04.2012 11:19    Post subject: Reply with quote

Julegrisen wrote:

Nå ble jeg litt forvirret her, men mindre du mener at "bedre fysikk" består av å legge på seg 5kg mageflesk så kan jeg ikke skjønne hvordan bedre fysikk nødvendigvis skal gå utover akselerasjon?

Fart og akselerasjon er da vitterlig en del av fysikken? Greit nok hurtigheten kan bli lidende dersom man har ekstrem bodybuilder- eller vektløfterfysikk men det er vel ikke det det er snakk om her. Det å bli sterkere i kroppen kan fint kombineres med økt eksplosiv styrke, det kan derimot gå utover utholdenheten.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 15.04.2012 21:26    Post subject: Reply with quote

Twitter: "De gule draktene til Ull/Kisa skinner ikke akkurat som sola. Gjermund Ã…sen derimot."

Kråkenes: "At #rbk skuslet bort Gjermund Åsen er dessverre ikke langt unna en skandale. For en fotballspiller. Han tryller rett og slett på matta!"

Petter Høvik (Byåsen): "Solid av Ranheim i dag, full kontroll i 90 min. Gjermund Åsen beviser at han fortjener å spille på et høyere nivå, fantastisk spiller!"

Folk har hatt alt for lite tro på Åsen og selvfølgelig stoler man blindt på trenerteamet og at de har hatt rett. Som jeg skrev tidligere: Åsen hadde hevet laget vårt denne sesongen.

Dockal - Midtsjø - Selnæs - Åsen
Iversen
Chibiuke

hadde vært fantastisk å se.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 15.04.2012 21:54    Post subject: Reply with quote

Litt lite fart totalt sett, og ikke helt betryggende defensivt.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 15.04.2012 21:59    Post subject: Reply with quote

Fart har vi dessverre ikke i troppen eller tilgjengelig. Jeg tenker ut ifra det som faktisk er tilgjengelig for oss.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 15.04.2012 22:04    Post subject: Reply with quote

Manglende mot fra både trener og spiller er grunnen til at det ikke har gått så bra enda.
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 16.04.2012 03:39    Post subject: Reply with quote

Julegrisen wrote:

At Selnæs får spilletid i RBK sier absolutt ingenting om hurtighet, men en hel del om kvaliteten på TL.

Sier vel også noe om kvaliteten til u-landslagene til Serbia, Sverige, Danmark og resten av verden også tenker jeg....... Rolling Eyes
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 16.04.2012 07:43    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Twitter: "De gule draktene til Ull/Kisa skinner ikke akkurat som sola. Gjermund Ã…sen derimot."

Kråkenes: "At #rbk skuslet bort Gjermund Åsen er dessverre ikke langt unna en skandale. For en fotballspiller. Han tryller rett og slett på matta!"

Petter Høvik (Byåsen): "Solid av Ranheim i dag, full kontroll i 90 min. Gjermund Åsen beviser at han fortjener å spille på et høyere nivå, fantastisk spiller!"

Folk har hatt alt for lite tro på Åsen og selvfølgelig stoler man blindt på trenerteamet og at de har hatt rett. Som jeg skrev tidligere: Åsen hadde hevet laget vårt denne sesongen.

Dockal - Midtsjø - Selnæs - Åsen
Iversen
Chibiuke

hadde vært fantastisk å se.

Alt dette kan også være et bevis på at det er stor forskjell på Adeccoligaen og Rosenborg, noe også resultatene til Ulf/Sandnes sier også, da de har ikke fått tilført så mye kvalitet etter opprykket.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.04.2012 09:53    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Folk har hatt alt for lite tro på Åsen og selvfølgelig stoler man blindt på trenerteamet og at de har hatt rett.

Jeg stoler på meg selv, og det jeg har sett av Åsen er dessverre ikke bra nok. God i 2. og 1. divisjon, men har foreløpig falt gjennom i Tippeligaen. Blir kjempet ut av kampene altfor enkelt.

Talentet er der og han kan helt sikkert bli god nok en dag, men slik status er i troppen per i dag, så var det klokt og riktig å leie han ut.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
josinho
Veteran

PostPosted: 16.04.2012 11:22    Post subject: Reply with quote

Hent eller hjem Åsen og la han spille på VM i stedet for en feilbrukt Svensson og en lat og "over the top" DFH. La heller Svensson få et utleie i RIL mot at han er garantert spilletid i en ok posisjon.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 16.04.2012 11:43    Post subject: Reply with quote

Hoftun henter nok ikke Åsen tilbake nå, Åsen vil nok ikk tilbake nå, Svensson vil garantert ikke til Ranheim, og JJ kommer nok ikke til å benke DFH.
Back to top
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 16.04.2012 12:13    Post subject: Reply with quote

Det skal vel også sies at Ull/Kisa ikke akkurat var noe topplag. Det var ikke veldig god motstand akkurat. Men det var gledelig å se at Ranheim satser på en mer spillende stil enn det fysiske laget Ull/Kisa. Mange av spillerne til Ull/Kisa var veldig 2. divisjon-aktige, ikke overraskende da de rykket opp til 1. div. i år.
Back to top
Diabolic
Rutinert

PostPosted: 16.04.2012 17:31    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
La heller Svensson få et utleie i RIL

...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
moomoo
Veteran

PostPosted: 16.04.2012 23:42    Post subject: Reply with quote

Åsen var fryktelig god på trening i perioder, of pre season i fjor. Han kommer til å bli fantastisk god så håper vi satser på ham. har en stygg følelse av at det lukter Ronny Deila her..
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 66, 67, 68  Next
Page 32 of 68

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb