English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
John Inge Korsgat
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 14.02.2006 15:29    Post subject: Reply with quote

snorkel wrote:
og du ser ikke forskjellen på og lage et mer direkte demokrati blant 1500 personer som i kjernen i forhold til og ha det blant 4.5 mill i norge?

Det er helt, HELT uvanlig for en organisasjon å forsøke noe slikt. Norge har hundrevis, eller tusenvis, av organisasjoner, og så å si alle bruker denne styringsformen: "representativt demokrati" heter det.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 14.02.2006 15:31    Post subject: Reply with quote

HeiaVincent wrote:
Demokrati handler om konsensus, noe som vi ikke er i nærheten av når det gjelder denne saken.

Nei.

Det representative demokrati handler om at hvert medlem har anledning til å møte opp på årsmøtet og gi sin stemme til de personer vedkommende mener best vil representere egne synspunkter.

Konsensus er fint, men ikke nødvendig.

Synes du det er konsensus i alle politiske partier i alle saker?
Back to top
JSS
Senior

PostPosted: 14.02.2006 16:44    Post subject: Reply with quote

korsgat må få lov til å mene hva han ønsker på vegne av seg selv og kjernen.

problemet slik jeg ser det er nok snarere det at kjernen (i den grad dette er en felles mening blant alle i kjernen) her er på klar kollisjonskurs med laget og majoriteten av lagets supportere.

et annet viktig moment er språkbruken til kjernen og flere av deltakerne på dette forumet som nok skader dem selv mer enn iversen. for hetsing av iversen og antydninger om at de som liker overgangen er "dårligere" supportere, får nok den gjennomsnitlige supporter til å ta et standpunkt som nok neppe går i favør av kjernen og co ...

og da kan kjernen lett bli den store taperen i denne overgangen. og det synes jeg er synd.

men på den andre siden, viss rune og co sparker vekk kjernen og erstatter dem med 1500 syngende samt lett-kledde cheerleaders i rbk farver ... vel, da tror jeg kjernen fort hadde blitt glemt (he, he) ...
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 14.02.2006 16:56    Post subject: Reply with quote

Korsgats språkbruk har da ikke vært så ille. At fyren er sportslig vrakgods som har vært skipa rundt europa er jo rimelig klart. Det folk hisser seg opp over er like mye at det er sønnen til Odd som får unngjelde, som at det er en nysignet RBK-spiller.

At det er freskere språkbruk på forumet, hvor langt fra alle som skriver er medlemmer i Kjernen engang (som meg og en hel del andre der inne) - well wake up and smell the coffe. Det er et forum, og på forsida står det "Fotball er følelser - slipp dem fri". Ikke alle de følelsene vil naturlig nok være av det logrende slaget.

Det er forøvrig på tide Kjernen våkna og mente noe om noe. De har vært en dau organisasjon på autopilot alt for lenge, og det er vel en av grunnene til at en god del av de aktive supporterne har valgt å stå utenfor også.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
JSS
Senior

PostPosted: 14.02.2006 17:18    Post subject: Reply with quote

nå er jo kjernen en supporterklubb, og ikke en militant politisk organisasjon ...

tror personlig du ville trives bedre i midtøsten, der er det jo bedre kultur for militante aksjoner og bruken av kraftige superlativer ...
Back to top
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 14.02.2006 17:25    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Nå var jeg vel mer normativ enn deskriptiv i mitt syn på demokrati...
JSS
Senior

PostPosted: 14.02.2006 17:26    Post subject: Reply with quote

kan vanskelig se at iversen skal ha gjort noe som fortjener de følelsene som tas i bruk her inne ...

men det betyr ikke at jeg ikke kan se at han har gjort ting som har provosert enkelte suportere ...

men nå er han uansett rkb spiller, og da synes jeg suporterene bør legge alt til rette for at han får suksess på banen ...

det er vi alle tjent med!

og ps recon, jeg ville gjerne likt å se deg i iversens sko ad gullfeiringen med klanen og vif, er ganske sikker på at det hadde tatt helt av (he, he) ...
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 14.02.2006 18:53    Post subject: Reply with quote

Blir jo heller hypotetisk da det er kun RBK som teller her, selv om horeriet starter raskt når man blir spiller. Hadde jeg blitt kanakeas hadde jeg vunnet seriegull med en klubb - ja. Hadde jeg slengt dritt om der hjertet hører hjemme - not likely.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 14.02.2006 18:54    Post subject: Reply with quote

JSS wrote:
nå er jo kjernen en supporterklubb, og ikke en militant politisk organisasjon ...

tror personlig du ville trives bedre i midtøsten, der er det jo bedre kultur for militante aksjoner og bruken av kraftige superlativer ...

Det er en grunn til at jeg holder meg med andre supportermiljøer og ikke er medlem av snillistene i Kjernen.

Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 14.02.2006 22:17    Post subject: Reply with quote

HeiaVincent wrote:
haavarl wrote:

Nå var jeg vel mer normativ enn deskriptiv i mitt syn på demokrati...

Men konklusjonen er allikevel: demokrati handler ikke om konsensus.
Back to top
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 01:12    Post subject: Reply with quote

At konklusjonen kan være så vag sier jeg meg uenig i. Ingen demokratier er så absolutte at flertallet bestemmer alt. Vi har tross alt minoritetenes syn å forholde oss til, og respektere.

Hvordan gjør vi det? Ved å strebe etter konsensus. Det er det store stater bør gjøre i store politiske saker, og det er det "små" supportergrupper bør gjøre før uttalelser.
Recon
Legende

PostPosted: 15.02.2006 09:47    Post subject: Reply with quote

Ja, det er jo realistisk i medieverdenen.

Spørsmål stilles.
-ja, bare gi meg tre uker til å oppnå konsensus blant medlemmene.

Det fungerer ikke slik. Det er derfor man har valgt et styre og en styreleder som uttaler seg. Er man uenig får man velge inn noen andre ved neste korsvei.

Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2006 10:15    Post subject: Reply with quote

HeiaVincent wrote:
At konklusjonen kan være så vag sier jeg meg uenig i. Ingen demokratier er så absolutte at flertallet bestemmer alt. Vi har tross alt minoritetenes syn å forholde oss til, og respektere.

Klart man skal respektere, ta hensyn til og lytte til mindretallet, men flertallet bestemmer. I alle politiske partier, på Stortinget, i alle styrer. Overalt.
Back to top
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 15.02.2006 11:08    Post subject: Reply with quote

Tja, nå har jeg ikke den lengste fartstiden i politikken, men det er et flust av lover og regler å forholde seg til som er ment å demme opp for at mindretallet skal bli helt overkjørt! Wink
2mas
Sjef

PostPosted: 15.02.2006 11:16    Post subject: Reply with quote

"Alle innlegg står for innsenders egen regning. Og idioti slår som regel bare tilbake på personene selv. Noen ganger slår det riktignok tilbake på oss alle. Hele Kjernen. Alle RBK-supportere. Det er synd, men slik er det."

Les mer: Løkka i livet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb