| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
blubbin Rutinert
|
Posted: 14.04.2012 14:26 Post subject: Re: supporterkultur |
|
|
| Zeno wrote: | | Dani_B wrote: | | For en imponerende forsamling av sutrekopper dere er her inne. |
Synes du det er rart man har et litt kritisk syn til klubben og klubbens ledelse etter den siste tiden? |
Ja, etter en seriestart som når man teller poeng er bedre enn i de fleste av Eggens seriestarter fra 1988.
Men fra alvor til spøk (hehe..): Forventningene er rett og slett for store, og dermed vil nok "sutringen" her inne fortsette til evig tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 14.04.2012 14:33 Post subject: |
|
|
| Dani_B: Du sammenligner Fredrikstad med Rosenborg. Skivebom. Kom med et mer gjennomtenkt innlegg neste gang hvis du skal kritisere oss for å være dårlige supportere. |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 14.04.2012 14:34 Post subject: |
|
|
Adressa:
Henrix - 5
Chibbe - 3
Var seriøst Henriksen to karakterer bedre i går? Eller er det neger-minus som vanlig? |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 14.04.2012 14:36 Post subject: |
|
|
Er veldig fornøyd med at Jønsson strammet opp guttene i pauen, det trengtes. Andre omgang er mye bedre enn den første, men det er fortatt mye å gå på
Jeg må si at Henriksen lider under å spille sentralt. Han har så dårlig pasningsfot at det er skrekkelig å se på. Han er ogå alt for temposvak i det defensive arbeidet.
Holm overrasket positivt i andre omgang med fine veninger og hurtighet.
Klassescoring av Ivers. Dette er europaklasse teknisk.
Andre omgang bar preg av noe samspill, men fortsatt er det for upresist fremover. Unødvendig mye feilpasninger. Innleggskvaliteten er verdens dårligste.
Det jeg er bekymret for er at vi hver eneste gang vi spiller borte slipper inn det første målet. Da må vi kjempe oss tilbake og det blir vanskeligere å vinne kampen. Når skal man faktisk klare å holde nullen på bortebane neste gang? Kombinasjonen av lav agressivitet, tempovak midtbane, trege midtstoppere og soving av vingene i det defensive arbeidet er et stort problem. Dette laget kommer ikke langt i Europa fordi vi slipper alltid inn mye mål på bortebane og ofte på Lerkendal.
Jeg tror Fredrikstad blir en av de dårlige lagene. Jeg ble mildt sakt ikke imponert. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.04.2012 14:47 Post subject: |
|
|
FFK var nederst på tabelltipset mitt. Helt klart et lag vi burde slå. Nå har vi møtt mine 15- og 16-plasser på bortebane i innledningen og ikke imponert for mye i noen av kampene. Men plukket fire poeng og det er greit nok.
Den store forskjellen fra i fjor er at laget har evnen til å jobbe seg tilbake i kamper som ser helmørke ut.
Spent på europanivået til laget. Kan jo håpe på litt 2007, men vi må nok være heldige med trekningen som den gangen. Kommer lenger med noen individualister og noen gode dødballer enn det vi gjorde uten noe særlig av noenting i fjor. Om det er nok får tiden vise. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 14.04.2012 14:56 Post subject: |
|
|
Hvorfor skal på død og pine enhver lage seg profil og kritisere oss som brenner for klubben vi elsker?
Vitner ikke om annet når man sammenligner supporterne til FFK med RBK at man har 0 forventninger og derfor heier man bare som F hjele veien. Det gjør jo vi også, men vi sier også ifra ut i fra forventningene vi har til klubben. Tror nok ikke Fansen til FFK hadde ståt å heiet om de hadde brukt flere hundre millioner de siste sesongene på å komme til CL og prestere som et middels lag på banen. Blir som å si at Real MAdrid fansen ikke har grunner til å bli pissed om Real hadde ligget som nummer 5 i Laliga.
Trololol my !"#!"¤. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 14.04.2012 15:10 Post subject: |
|
|
Er man supporter så skal man ikke klage og syte, da skal man skjenke en kopp kaffe til Hoftun, klappe han på skuldra og si "du er så flink atte" og lignende.
Å være kritisk og faktisk ønske og forvente at laget skal forbedre seg, også når vi er på topp, men spesielt når vi er dårlige er noe supportere bør gjøre. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.04.2012 15:19 Post subject: |
|
|
Har vært aktiv her inne i fem-seks år, og jeg synes det er mye mer syting her inne nå enn i 06-07-08.
Det begynte å ta av litt allerede på høsten 2009 har jeg inntrykk av, og har gradvis blitt verre og verre. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 14.04.2012 15:32 Post subject: |
|
|
| Det har nok en sammenheng med at laget har blitt værre og værre. Stallen, nivået, økonomien og prestasjonene har blitt dårligere og dårligere. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 14.04.2012 15:42 Post subject: |
|
|
Serieprestasjonene i '09 og '10 kan man vel strengt tatt ikke klage så sinnsykt på da. Cup, europa og økonomisk styring(kontrakter, overganger osv.) var vel utslagsgivende på syting og klaging da. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 14.04.2012 15:44 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | FFK var nederst på tabelltipset mitt. Helt klart et lag vi burde slå. Nå har vi møtt mine 15- og 16-plasser på bortebane i innledningen og ikke imponert for mye i noen av kampene. Men plukket fire poeng og det er greit nok. |
Inb4 dolphins' pisk _________________ Push it to the limit |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.04.2012 19:31 Post subject: |
|
|
| Adressas forakt av mørkhudede spillere og elsk for trøndere er rimelig pinlig, forresten. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.04.2012 19:52 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Det begynte å ta av litt allerede på høsten 2009 har jeg inntrykk av, og har gradvis blitt verre og verre. |
Samtidig som jeg begynte å bli aktiv her, det.
Hm... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.04.2012 19:54 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | FFK var nederst på tabelltipset mitt. |
Sprøtt hvordan du gang på gang på gang bruker ditt eget tabelltips som base i suppen av argumenter du skal koke opp, for enten det ene eller andre (argumentene er ofte gode nok til å stå helt fint på egne bein). Andre som slenger inn et tabelltips ser på det som en uhøytidelig trivialitet, men jeg er overbevist om at du har tapetsert veggen på soverommet ditt med denne tabellen. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.04.2012 19:57 Post subject: |
|
|
Du er jo konstruktiv i diskusjoner, enten det er positivt eller negativt, og en debattant jeg setter pris på selv om vi er uenige om mye.
Synes mindre om de som lirer av seg alt mulig gørr og som fyller forumet med bare sånn overfladisk oppgulp-kritikk. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.04.2012 19:59 Post subject: |
|
|
| Max wrote: | | Var seriøst Henriksen to karakterer bedre i går? Eller er det neger-minus som vanlig? |
4 og 6 er kanskje mer presist. To karakterer bedre var Henriksen definitivt. Han har blitt den nye hakkekyllingen her inne, men jeg finner det forunderlig at ikke flere legger merke til det samme som meg - nemlig at Henriksen nærmest alltid er svært sentral i de periodene der vi spiller bra. Også i går var han arkitekten bak det meste av gode angrep i andreomgangen. Når han faller ut av kampen, så raser hele laget sammen. Han spiller på en ambisiøs måte og han feiler selvfølgelig derfor litt oftere enn en type som Svensson, som omtrent alltid spiller på det trygge (også ref. til Ørlund vs Jarstein-diskusjonen). Han får nok også ekstra plusspoeng for at han har strikkmotorbein, mens Henriksen er mer seig i klyvet. Det er noe med slike trommestikker som alltid har fascinert mange fotballsupportere. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.04.2012 20:55 Post subject: |
|
|
Negerbørskarakterene til Adressa er seg sjøl like, ja.
| Hedon wrote: | | Stygg kamp, men ufattelig deilig seier. Er så digg å vinne fredagskamper, og du bare kan kose deg hele helga uten å gå rundt og bekymre deg for det som skal skje på søndag. |
Helt enig. Den stygge konsekvensen i går kveld var at seiersfesten ble såpass fuktig at de flotte, skriftlige bidragene fra den utskremte fotograf Karlsen først ble lagt ut i formiddag. Beklager så meget! Men den som venter på noe godt, venter aldri forgjeves.
Er det forresten bare jeg som syns det er litt pussig at verken rbk.no eller Adressa intervjuet matchvinneren?
Dessuten syns jeg det var litt rart at rbk.no i våre dager med svært løse familieforhold så seg nødt til å presisere at Thomas er halvbroren til Daniel. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 14.04.2012 21:02 Post subject: |
|
|
Du har rett Hedon, men tror det er litt toveis det der. Henriksen har ikke tatt det steget at han løfter laget når det butter mot, men når de andre fungerer er han fortsatt meget god.
Derfor mener jeg han ikke er klar for å ta steget ut, han bør komme seg til Hoftun og forlenge kontrakten.
Så straffes han jo for at han var en del av 2010-laget der alle fikk briljere og Annan ryddet opp når de feilet.
Og to karakterer bedre enn Chibbe, tja han hadde vel en dårlig dag i går så det bør det hvertfall være. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.04.2012 21:22 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: | | Du har rett Hedon, men tror det er litt toveis det der. Henriksen har ikke tatt det steget at han løfter laget når det butter mot, men når de andre fungerer er han fortsatt meget god. |
Er forsåvidt enig i dette. Mangler fortsatt pondus til å heve laget på egen hånd, men når spillet sitter er han nesten alltid sentral i det som skjer. For meg vil det være helt fatalt å skulle ta han av laget fordi han ikke leverer på 2010-nivå i de kampene der hele laget sliter. I medgang er han kanskje vår beste spiller, mens han ser litt ekstra klumsete ut i motgang pga fysikken sin. Han lider på mange måter av de samme problemene som Frode Johnsen hadde. Han så så tung og keitete ut at de dagene spillet ikke satt, så han helt forferdelig dårlig ut. Likevel var han stort sett vår mest skapende spiller.
Er glad for at Jönsson foreløpig ser ut til å mene det samme som meg her, og ikke tar ut Markus. Han bør være en av de aller første navnene som settes opp på laget, imo. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.04.2012 22:14 Post subject: |
|
|
| Henriksen har aldri vært noen stor favoritt hos meg, men det er bare fordi han ikke er "min" spillertype. Han har for få ekstremegenskaper til det. Han har verken et veldig godt overblikk, en veldig god pasningsfot, veldig gode dribleferdigheter eller veldig hurtig til beins. Rett og slett en gjennomført grei fotballspiller uten spesiell x-faktor. Jeg gråter ikke den dagen han går, Midtsjø, Berntsen og Selnæs står klar og vil bidra med mer x-faktor enn Henriks. |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 14.04.2012 22:49 Post subject: |
|
|
Litt utenfor det sportslige.
Jeg likte dette bildet:
| Quote: |
Iversen snudde seg så fort at fotografen ikke skikkelig fikk fanget utligninga. |
Men hvorfor skal alltid bildene være så små? Er det vanskelig å få plass på siden eller er det copyright dere tenker på? |
|
| Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 14.04.2012 23:14 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Henriksen har aldri vært noen stor favoritt hos meg, men det er bare fordi han ikke er "min" spillertype. Han har for få ekstremegenskaper til det. Han har verken et veldig godt overblikk, en veldig god pasningsfot, veldig gode dribleferdigheter eller veldig hurtig til beins. Rett og slett en gjennomført grei fotballspiller uten spesiell x-faktor. Jeg gråter ikke den dagen han går, Midtsjø, Berntsen og Selnæs står klar og vil bidra med mer x-faktor enn Henriks. |
Kunne ikke sagt det bedre selv. Han er en god spiller uten klare styrker eller svakheter.
I tillegg er jeg uenig i en del av spillestilen hans. Defensivt mener jeg han i større grad må fram å støte ballfører i stedet for at han setter inn taklingen når ballfører kommer på siden av han. Da blir det vanskeligere å sette i gang overganger fordi han er feilvendt når han vinner ballen.
Jeg syns også de offensive løpene hans i større grad skal skje sentralt enn ut mot høyre, som de ofte gjør. Da får vi flere inne i boksen ved innleggssituasjoner, eller han kan fange opp ballen i returrommet. Jeg syns det er feil at en sentral midtbanespiller skal stå for så mange innlegg. Det sier seg selv at vi da er en mindre til å ta i mot innlegget.
Videre syns jeg han stikker for tidlig i det oppbyggende spillet, i stedet for å gå ned for å "hente" ballen og være ballfordeler. Det tror jeg er medvirkende til at vi ser så mange lange baller. Backene mister et oppspillspunkt sentralt på midten. Da er alternativene ut på siden eller opp på spiss.
Henriksen er absolutt en bra spiller, men han mangler en x-faktor som Midtsjø, Svensson, Selnæs og Berntsen har. Tror vi hadde hatt en bedre og mer spennende midtbane med en av de framfor Henriksen på sikt. Han er dog et hakk over de andre pga erfaringen pr dags dato. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.04.2012 23:15 Post subject: |
|
|
Hehe, dårlig unnskyldning for feilfokus
Lett når følgefokusen tar trådene i nettet det der. Delebekk i VG som er landets beste sportsfotograf tar vel bare med manuell fokus tror jeg.
Bildene må jo kunne vises i et vanlig webleservindu, upraktisk med scrolling. Så er vel også disse sidene laget i et litt gammeldags opplegg som bare fører til lang nedlastingstid med store bilder.
Samtiidig synes jeg RBKWeb er et godt eksempel på at websider på mange måter var ryddigere og enklere å forholde seg til, med strukturert oppsett og lett tilgjengelig innhold tidligere.
Mange moderne nettsider er bare et virvar av nedtrekksmenyer, klikkebokser, script og ting og tang som gjør at man av og til blir frustrert. RBKWeb er enkelt, greit og oversiktlig, og innholdet står i sentrum. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.04.2012 23:56 Post subject: |
|
|
Må umiddelbart forsvare Karlsen: Det er jeg som lager bildetekstene, noe den oppmerksomme gjerne har forstått. Derfor prøver jeg også å angi Thomas Karlsen (foto) som skribent.
Inntil at bredden økte i høst har det ikke vært plass til mer enn 480 bildepunkter. Etter å ha tenkt fram og tilbake valgte jeg å beholde denne bredden for tekstområdet pga. lesbarhet - sjøl hater jeg å flytte øynene for langt mot høyre, og i stedet legge til noen ekstra linker til artikler og forum.
Dessuten er det et poeng at det er greit å ikke bruke for mange kB per bilde med tanke på at mange leser på telefonen osv. |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 15.04.2012 00:00 Post subject: |
|
|
| Litt OT, men hva med å vurdere en lightbox eller no for bildene? Null problem for mobilbrukere, og muligheten til større bilder for de som ønsker det. |
|
| Back to top |
|
 |
|