| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kent Veteran
|
Posted: 02.04.2012 15:09 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Det mye søppel inn i LSK for hver Sigurdarsson de henter også da. |
Tjaaa...med tanke på deres begrensede ressurser sammenlignet med oss synes jeg ikke de har bommet så fælt med bl.a Ujah, Nosa, Mifsud, Occean og Koren de siste årene. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.04.2012 15:46 Post subject: |
|
|
Gode spillere det der, men de har også fått tak i spillere som Lars Kristian Eriksen, Erling Knudtzon (så bra ut mot Dorsin i går, men er jo egentlig en ganske begrenset spiller med unntak av farten), Obiefule (bra i Lyn, aldri bra i LSK), Gislason (ikke bra i fjor i hvert fall), Mats Dahm, Eziyodawe (hadde vel en kamp eller to som var bra), Marius Johnsen (veldig kostbar også), John Anders Bjørkøy, Martin Husar, eksRBKerne Riseth og Stensaas (langt over middagshøyden), Jon Midttun Lie, Simen Brenne (aldri spesielt bra i LSK) osv.
Det er vel litt der også som hos oss at de har hatt noen skikkelig kostbare investeringer som på ingen måte har innfridd, mens de har truffet bedre med noen av de litt mer usikre investeringene utenfra. |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 02.04.2012 15:47 Post subject: |
|
|
| Kent wrote: | | gonnagetchaa wrote: | | hendrix wrote: | Adressa sin børs:
Ørlund 5
Høiland 4
Larsen 4
Wangberg 4
Dorsin 5
Dockal 4
Issah 3
Henriksen 5
Svensson 3
Iversen 5
Chibuike 6 |
wtf???? adressa på sitt beste....henrix spilte ikke til noen 5'er...ikke en 4'er eller 3'er heller for den saks skyld...elendig var han idag!! |
Adressa vurderer for en gangs skyld helt ok. Kunne byttet poeng på Høiland og Dorsin. Nytter ikke å gi femmer på Dorsin når han blir fraløpt med 30 meter i hver spurtduell.
Henriksen var sammen med Dockal eneste lyspunkt på midtbanen. |
helt uenig, mange feilpasninger og da spesielt med de tragiske utsidepasnigene som treffer 1 av 7 ganger.. feilposisjoneringer(les: lager store rom) som gjør at issah må løpe ræva av seg (svensson også) og han mister ballen istedenfor å spille videre, spesielt når vi er på siste 3.del der han sliter med å bestemme seg for skudd eller pasning... han er god på max nivået sitt men der var han ikke igår.
Er forøvrig enig med deg i at Dorsin og JIH kunne byttet poeng, Micke ble fullstendig avkledd av Siggurdson (el hva han heter...) og scoringen hans forsvarer en 4 istedenfor en 3... i mine øyne da selvfølgelig  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 02.04.2012 15:56 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Liverpool hadde flere vellykkede pasninger enn Newcastle i helga de også.
LSK skal få ha akkurat så mange vellykkede pasninger de vil. 15. plasstipset mitt står fast. |
Men herregud da mann, har det falt fullstendig sammen for deg eller? Kun korte kommentarer i alle tråder som motsier forrige post, poster bygd på dine egne tabelltips, etc....
Hent deg inn igjen a, jeg ønsker den gamle Kristoballen tilbake  |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 02.04.2012 16:11 Post subject: |
|
|
har Legende-statusen på rbkweb gått deg til hodet kristobal?  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 02.04.2012 17:02 Post subject: |
|
|
| biffen wrote: | | Den lagoppstillingen der tror jeg vil slå kraftige sprekker defensivt, spraggon! Dockal, Ivers, Chibbe og Prica på en gang tror jeg blir litt mye av det gode. Dockal har jo ikke akkurat sine styrker i det defensive. |
Ser den og oppstillingen var vel ikke så alt for seriøst ment. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 02.04.2012 17:05 Post subject: |
|
|
Angående at lsk hadde så mange vellykkede pasninger så syns jeg ikke det er så overbevisende.
De brukte jo mengder av tid på å sentre frem og tilbake i forsvaret. Flere ganger må det ha vært over 20 korte pasninger sidelengs uten mål og mening. Felles for alle de gangene de hadde disse sentre-periodene var at det endte med en feil og Chibuike tok ballen og satte fart. |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 02.04.2012 17:47 Post subject: |
|
|
Hvis man faktisk lykkes med å holde ballen i laget så er det ikke ille å ta noen hvilepauser i forsvar.
Hvor mange ganger så vi ikke RBK pælme ballen oppover uten mål og mening i går? Har man ikke et klart pasningsalternativ er det mye bedre å beholde ballen og vende spillet til den andre siden og se om man finner et alternativ, dette kan gjentas et par ganger. Spesielt når vi er så dårlige i gjenvinningsfasen som vi er.
Jeg vet vi ikke er Barcelona, men det er jo flott å se hvordan de sliter ut motstanderne ved at de må jage ballen hele tiden. Og forøvrig gjør jo dette også at motstanderen må strekke laget for å prøve å gjenvinne ballen.
Forhåpentligvis så vil Strandberg og evt. Ankersen gi oss litt mer trygghet bakover og muligheten til å variere mellom "gung-ho" angrepsspill som vi har hatt i de to foregående kampene og det å hvile med ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 02.04.2012 17:59 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Gode spillere det der, men de har også fått tak i spillere som Lars Kristian Eriksen, Erling Knudtzon (så bra ut mot Dorsin i går, men er jo egentlig en ganske begrenset spiller med unntak av farten), Obiefule (bra i Lyn, aldri bra i LSK), Gislason (ikke bra i fjor i hvert fall), Mats Dahm, Eziyodawe (hadde vel en kamp eller to som var bra), Marius Johnsen (veldig kostbar også), John Anders Bjørkøy, Martin Husar, eksRBKerne Riseth og Stensaas (langt over middagshøyden), Jon Midttun Lie, Simen Brenne (aldri spesielt bra i LSK) osv.
Det er vel litt der også som hos oss at de har hatt noen skikkelig kostbare investeringer som på ingen måte har innfridd, mens de har truffet bedre med noen av de litt mer usikre investeringene utenfra. |
LSK er ikke i nærheten av oss når det gjelder det å ha svidd av titalls millioner på bomkjøp.
Poenget mitt er at vi underperformer andre klubber på spillerkjøp til tross for at vi er overlegne på ressurser. Da er noe riv ruskende galt. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 02.04.2012 18:46 Post subject: |
|
|
| Kent wrote: |
Poenget mitt er at vi underperformer andre klubber på spillerkjøp til tross for at vi er overlegne på ressurser. Da er noe riv ruskende galt. |
Det jevner seg ut i det lange løp. Snart har vi ingen ressurser igjen. Da er det balanse mellom prestasjonene og ressursene. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 02.04.2012 19:05 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Erling Knudtzon (så bra ut mot Dorsin i går, men er jo egentlig en ganske begrenset spiller med unntak av farten) |
Alle som spiller i mot Dorsin og har fart ser bra ut mot Dorsin. Fart vil altid være Dorsin mangelvare, og den blir ikke bedre med årene. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 02.04.2012 19:11 Post subject: |
|
|
Skulle likt å sett Dorsin mot Walcott.
Problemet i går var at det var ikke Lillestrøm som først og fremst var Lillestrøm, det var vi som først og fremst var Lillestrøm. Dødballmål på overtid redda oss.
Så langt i år har vi scoret 5 mål på 2 kamper, ikke dårlig det, men ikke et eneste av dem har vært et pent mål, derimot 5 ganske stygge mål spør du meg. Steffens chip er ok+, men resten stygge som juling. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 02.04.2012 19:36 Post subject: |
|
|
Klarer ikke å fri meg fra det bildet av DFH. Hva i all verden er det slags reaksjon? Rosenborg utligner til 2-2 på overtid og berger 1 poeng, mot hans tidligere erkerival, og det er null reaksjon hos DFH mens resten feirer som besatt?
wtf _________________ "Could the world fall?" - Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 02.04.2012 19:41 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | | Så langt i år har vi scoret 5 mål på 2 kamper, ikke dårlig det, men ikke et eneste av dem har vært et pent mål, derimot 5 ganske stygge mål spør du meg. Steffens chip er ok+, men resten stygge som juling. |
Mål er mål! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.04.2012 20:12 Post subject: |
|
|
| Demolith wrote: | | Klarer ikke å fri meg fra det bildet av DFH. |
Han er vel usikker på om det er offside, sikkert. |
|
| Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 02.04.2012 20:48 Post subject: |
|
|
Enda større grunn til å feire med resten av laget, ikke la dommeren få grunn til å tvile  _________________ "Could the world fall?" - Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.04.2012 20:51 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | Mål er mål! |
Hoho, ja det er jeg enig i. Hvis vi skal begynne å være misfornøyd med 2,5 i målsnitt fordi målene ikke er fine nok heller nå, så konstruerer man negativitet.
Hørte ikke mye snakk om det for noen år siden, at målene ikke var fine nok.
Hvor mange fine mål scoret vi i 2002? Hvor mange i 2007? |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 02.04.2012 20:56 Post subject: |
|
|
Når LSK kommer til lerkendal i høst så kommer vi til å få regelrett grisejuling hvis vi fortsetter å pole ball som en gjeng jentunger.
Ingen sier det bedre enn Brian Clough, ( se sign) _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.04.2012 21:48 Post subject: |
|
|
Hver kamp lever sitt eget liv. Vi har tapt en gang mot LSK på Lerkendal i nyere tid, en kamp i 2005 der seiersmålet var av den ytterst tvilsomme sorten.
Vi møter dem dessuten til returoppgjør på et tidspunkt når vi pleier å levere de beste resultatene i serien (tidlig på høstsesongen).
Tviler ellers på at LSK har så veldig mange poeng etter ni runder. Kommende kamper for fugla er Odd (B), VIF (H), Molde (B), Godset (H), Haugesund (B), Brann (H) og Viking (B).
Odd har kommet skjevt ut, men kommer seg snart. VIF har fem seire på rad på Åråsen, Molde blir blir nok tøft uansett hva vi håper på, Godset slår de normalt, FKH borte er knalltøft, Brann er nok ganske åpent og Viking (B) er naturligvis tøft.
Normal poengfangst for LSK de neste sju kampene er kanskje sju poeng, i så fall ni poeng etter ni runder. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 02.04.2012 23:46 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | Vollrik wrote: | | Så langt i år har vi scoret 5 mål på 2 kamper, ikke dårlig det, men ikke et eneste av dem har vært et pent mål, derimot 5 ganske stygge mål spør du meg. Steffens chip er ok+, men resten stygge som juling. |
Mål er mål! |
Jasså Tom Nordlie, stemmer du SV? _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 03.04.2012 00:41 Post subject: |
|
|
| Mål blir ikke nydeligere enn overtid-av-overtida-offside-utligning på Åråsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 03.04.2012 20:11 Post subject: |
|
|
Annan, Tettey, Ciljan, Sapara, Konan, Iversen, Stadsgaard, Demidov osv.
Det var faktisk urettferdige lag på den tiden.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 03.04.2012 20:29 Post subject: |
|
|
| Enig. Enn å klare å holde ballen i laget mer enn 3 uten å pole den til hælvette. |
|
| Back to top |
|
 |
|