English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lillestrøm - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kristobal
Legende

PostPosted: 02.04.2012 00:24    Post subject: Reply with quote

Det mye søppel inn i LSK for hver Sigurdarsson de henter også da.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
biffen
Proff

PostPosted: 02.04.2012 00:27    Post subject: Reply with quote

Eneste forskjellen er at vi betaler for søpla!
larsarus
Legende

PostPosted: 02.04.2012 00:30    Post subject: Reply with quote

Dette var en møkkakamp, delvis forskyldt av dommer Sandmoen, men resultatet ble i grunnen rettferdig til slutt.

Høiland er på oppadgående kurve, og gjorde igjen en brukbar figur. Dorsin derimot lot seg bli en rundingsbøye for innlegg som resulterte i farlige situasjoner og mål. Ankersen bør kanskje heller se til venstre enn høyre slik ståa er for øyeblikket. Men hvor stor er sjansen for at JJ benker kapteinen for annet enn hvile pga tett kampprogram?

På midtbanen var Svensson igjen ganske så anonym. Samspillet Henriksen/Dockal og Henriksen/Issah flyter heller ikke. Noe må gjøres her.

I angrep var Iversen og Chibuike bra. Bra snappet opp av Iversen på førstemålet. Med en midtbane med mer flyt ville de ha hatt mere å jobbe med.

Av JJs disposisjoner var det ingen av byttene som utgjorde noe løft av laget.

Vil ellers bemerke at utligningsmålet på overtid var Høiland på innkast, Larsen på første stuss, Wangberg med sleiv inn foran keeper, og Dorsin med putten - 100% av RBK-forsvarsrekka fra høyre til venstre. Smile

Edit: Glemte Örlund, som gjorde stort sett en brukbar kamp på oppryddingsfronten. Han skapte ikke noe i det [knapt eksisterende] oppbyggende spillet dog.

Last edited by larsarus on 02.04.2012 00:40; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 02.04.2012 00:31    Post subject: Reply with quote

hendrix wrote:
Adressa sin børs:

Ørlund 5
Høiland 4
Larsen 4
Wangberg 4
Dorsin 5
Dockal 4
Issah 3
Henriksen 5
Svensson 3
Iversen 5
Chibuike 6

wtf???? adressa på sitt beste....henrix spilte ikke til noen 5'er...ikke en 4'er eller 3'er heller for den saks skyld...elendig var han idag!!
MariusV
Veteran

PostPosted: 02.04.2012 00:56    Post subject: Reply with quote

Jeg skal prøve på et objektivt resume av rbk etter denne kampen:

Jeg begynner bak og sier at der syns jeg det står ganske støtt. Kunne ikke vært gjort mye annerledes eller bedre fra det bakerste leddet. Skal sies at jeg kan fint lite om å være keeper, så jeg understreker at dette kanskje ikke er en god vurdering.

I forsvarsleddet syns jeg det til tider svinger. Jim Larsen leverer en duellstyrke og vilje det lyser kapteinsbind av, mens Wangberg ikke gjør seg bort. På backene blir vi jo til tider avkledd, spesielt på venstre side med Dorsin, Når han blir fraløpt syns jeg det blir veldig farlig i mot, jeg merket meg dog at det ikke var farlig så mange ganger på den siden som det "burde" (sett fra lsk-synspunkt) ha vært. Jeg tror jeg gir dette dels til Dorsin for å være en klok spiller, og dels til Issah som ofte gjør det vanskelig for lsk å spille ballen den veien. Wangberg tilbrakte også en del tid ute på venstresiden for å dekke opp en angrepsvillig Dorsin. På den andre siden, Høiland, syns jeg han leverte en solid forestilling, i alle fall offensivt. Det svinger litt av "gammer'n" når han runder forsvarsspillerne til lsk.

PÃ¥ forsvarsleddet gir jeg godkjent+

Midtbanen syns jeg lider. Dockal får sånn temmelig godkjent - det er jo strengt tatt ikke lett å spille på høyresiden med en usynlig Henriksen ved siden av seg. Henriksen vet jeg ikke hvor jeg skal begynne med engang. Vil gjerne sammenligne han med lsk's sentrale høyre midtbanespiller Guy (eller hva pokker var). Guy hadde en evne til å markere seg offensivt - rett og slett fordi han markerte seg grundig defensivt. Han var der ballen var og hadde flere fine gjenvinninger som resulterte i at han selv og resten av laget kunne sette fart. Av sammenligning så syns jeg Henriksen virkelig mangler dette aspektet. Han mangler rett og slett den lille touchen som ville gjort han skikkelig skikkelig god. Det jeg mener med dette, er at dersom Henrix hadde vært bedre på å vinne ballen (gjort seg synlig), kunne han gitt seg selv og laget mer rom og gitt fra seg flere av de lure pasningene han er veldig god på. Syns for øvrig han bør skyte mer også. Videre på midtbaneleddet syns jeg Issah leverer godkjent på den forutsetning at han må ordne ALT selv defensivt på midtbanen og hele veien tilbake til 16-meteren grunnet både et ryggende forsvar og et svakt midtbaneledd. Han imponerte ikke stort, men jeg nekter å legge hele det på hans kappe. Til venstre står Svensson... Jeg syns han viser seg som veldig svak... Han jobber og jobber, men det er virkelig ikke mye å hente der. Syns hele venstresiden lider offensivt av det.

På spissplassene er jeg full av god-ord. Iversen er pigg og målfarlig, mens Chibuike er involvert i det meste offensivt, er lur, rask og med på å skremme lsk bakover.

Trener:
Jeg vil ikke si at Jönsson er problemet med rbk, det er rett og slett mangel på skikkelige vinnerskaller i midtbaneleddet. Dette kan være en diskusjon for massene om det bør være hans ansvar.

Jeg mener uansett at dersom rbk hadde rasket med seg en venstre kantspiller av klasse (les: Tarik), så hadde laget fått en helt ny dimensjon å angripe på på venstrekanten og jeg er sikker på vi kunne doblet antall scoringer.

Beklager blokka med tekst:
Jeg oppsummerer:

• Keeper bra

• Forsvar bra, Høiland bra offensivt, Larsen en vinnertype, Wangberg solid, Dorsin treg men smart

• Midtbane under pari, Dockal bra, Henriksen mangler noe, Issah OK med forbehold, Svensson usynlig

• Spiss bra, Ivers lur og god, Chibuike klassespiller

• Vi kommer bare til uavgjort grunnet to ting: Laber midtbane og ræva dommer (Selv om han reddet oss pÃ¥ slutten)
Back to top
GuitarHero
Senior

PostPosted: 02.04.2012 01:37    Post subject: Reply with quote

Adde wrote:
Intevjuene med de knarkerne av noen lskfans.... magisk...

Måtte sjekke dette på Sumo, hehe. Jeg ser den! Han ene er en gammel kollega av meg, artig å se, men kan iallefall utelukke at han er knarker Wink
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 02.04.2012 02:12    Post subject: Reply with quote

Det irriterer meg forresten at Örlund alltid måker vekk ballen når han får et tilbakespill (hvis han ikke bestemmer seg for å plukke den opp med hendene, da.) Jeg vet han ikke er videre trygg med ballen i bena, men det må da gå an å holde hodet litt kaldt og spille ballen til en medspiller, fremfor å lempe den mot midten der vi taper duellen ni av ti ganger (i dag).
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 02.04.2012 02:35    Post subject: Reply with quote

Er jo ikke bare Ørlund som måker ballen vekk, hele rbk gjør det. I stede for å ta den ned å slå en kort pasning, så lempes den oppover.

Se bare på Wangberg i kampen her. Hva er vitsen med å klarere den rett til en lsk spiller hver gang. Henriksen det samme. Beste eks var da Selnæs, helt alene på midten header den til en lsk spiller selv om han har all verdens tid.

Er virkelig spilleren våre så dårlig teknisk at de ikke kan ta imot en ball, har de den tanke i hodet at dette er den beste løsningen?
Huber
Veteran

PostPosted: 02.04.2012 04:56    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Neida, men Tchoyi, Annan, Kara, Thioune, Borges, Sigurdarson. Det virker som om de aller beste utlendingene ikke havner hos oss, regner da ikke med svensker og dansker.

En ting å legge merke til her er at alle disse spillerne ble funnet av forskjellige klubber.

Er vel kanskje LSK som har vert dyktigst med å hente unge talenter, og det er nok mye pga at de hadde dårlig råd i den perioden.

Før det var det vel Lyn som var best, også pga dårlig råd samt en "luring" i SD-stolen.
Back to top
kablap
Senior

PostPosted: 02.04.2012 07:33    Post subject: Reply with quote

Sandmoen er altså ligaens svakeste dommer. Noen ganger dømmer han veldig i mot oss, andre ganger er det vi som får fordelene. I går var han veldig hjemmevennlig!
Hans verste var da vi slo Brann 3-1 hjemme for et par år siden, han tillot alt av deres råe, ufine og røffe spillestil. Meget irriterende. Husker det som det var i går.

Med gårsdagens kamp litt på avstand:
* LSK er gode, det er ikke mange lag som vinner på Åråsen i år! Bergmann er en knallspiller, han nye afrikaneren på midtbanen virket sterk, Pálmason og Andersson er veldig bra spillere og PVM sørger for masse farlige dødballer. Keeperen deres kan skaffe dem mange poeng også.
* Midtbanen vår blir utspilt, fraløpt og kjempet i senk. Det skyldes både taktikk og spillernes egne begrensninger.
* Vi er veldig målfarlige, men det skyldes ikke spillet vårt, snarere enkeltmannsferdighetene til Chibbe, Litj-Ivers (og Prica).
* Forsvaret noe bedre enn forventet. Høiland gjorde seg ikke bort, Larsen er bra. Wangberg ikke god nok, men gjør en OK jobb. Dorsin ulidelig treg, men OK lell.
kablap
Senior

PostPosted: 02.04.2012 07:36    Post subject: Reply with quote

Forstemmende å lese VGs OPTA-stats.

LSK har 460 vellykkede pasninger, vi har 216.

auau.
kristobal
Legende

PostPosted: 02.04.2012 08:32    Post subject: Reply with quote

For dårlig av oss å ikke vinne, selv om det var innmari godt å unngå tap på slutten. Tror dessverre ikke at Åråsen blir noe fort i år heller. Tipper de roter bort mange poeng der.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 02.04.2012 09:30    Post subject: Reply with quote

Typisk lsk-kamp og rbk skal ha cred for kjempinga. Lukter bedre mentalitet av rbk i år, selv om midtbanen vår består av for dårlige folk. Den må forsterkes i sommer! Sto denne lille lskspilleren i offside når skuddet ble avfyrt ved 2-1-målet?

Ellers vil jeg slutte meg til feks MariusV sitt innlegg, der summeres det greit opp hvordan denne kampen var osv.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.04.2012 10:48    Post subject: Reply with quote

kablap wrote:

auau.

Herregud så pinlig!!

Ser flere har skrevet at vi ikke skal ta så tungt på denne kampen fordi når man møter lsk så vet man det blir kjemping og kriging og dueller. Vel, det var tidligere. Det var RBK som dreiv på med drittfotballen igår, ikke LSK. Og det er utrolig depressivt!
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 02.04.2012 10:56    Post subject: Reply with quote

Vi får satse på at påskemorgen slukker sorgen.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 02.04.2012 11:06    Post subject: Reply with quote

hahah:))
Back to top
spraggon
Proff

PostPosted: 02.04.2012 12:18    Post subject: Reply with quote

Jeg ville ha prøvd denne oppstillingen:

Ørlund
Høiland - Biffen - Strandberg - Dorsin/Ankersen
Issah
Dockal - - Henriksen
Iversen
Prica - Chibuike
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 02.04.2012 12:22    Post subject: Reply with quote

kablap wrote:

auau.

Du bør ikke få en jobb hvor din oppgave er å gjengi statistikker. LSK har 460 pasninger totalt, 348 vellykkede.
Back to top
biffen
Proff

PostPosted: 02.04.2012 12:27    Post subject: Reply with quote

Den lagoppstillingen der tror jeg vil slå kraftige sprekker defensivt, spraggon! Dockal, Ivers, Chibbe og Prica på en gang tror jeg blir litt mye av det gode. Dockal har jo ikke akkurat sine styrker i det defensive.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 02.04.2012 12:44    Post subject: Reply with quote

Mange sier at tallkombi eller spillestil ikke betyr all verden. Men jeg mener å se konturene av at de spillerne RBK rår over overhodet ikke behersker å spille i utdaterte 4-4-2/4-4-1-1 med flat firer på midten...
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 02.04.2012 12:46    Post subject: Reply with quote

http://www.nettavisen.no/...368930.ece

Fy faen! Aner vi et nytt hatobjekt? Den britiske Bernt Hulsker? Rolling Eyes
kablap
Senior

PostPosted: 02.04.2012 14:20    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
kablap wrote:

auau.

Du bør ikke få en jobb hvor din oppgave er å gjengi statistikker. LSK har 460 pasninger totalt, 348 vellykkede.

Jeg så på tallet på linja over for LSK, pinlig.
Uansett: LSK har 348 vellykka pasninger, vi har 216.

Poenget mitt er likevel sterkt, og det er at LSK var det mest spillende laget i går.
Og det er pinlig for meg og de fleste andre RBK-fans!
Kent
Veteran

PostPosted: 02.04.2012 15:02    Post subject: Reply with quote

gonnagetchaa wrote:
hendrix wrote:
Adressa sin børs:

Ørlund 5
Høiland 4
Larsen 4
Wangberg 4
Dorsin 5
Dockal 4
Issah 3
Henriksen 5
Svensson 3
Iversen 5
Chibuike 6

wtf???? adressa på sitt beste....henrix spilte ikke til noen 5'er...ikke en 4'er eller 3'er heller for den saks skyld...elendig var han idag!!

Adressa vurderer for en gangs skyld helt ok. Kunne byttet poeng på Høiland og Dorsin. Nytter ikke å gi femmer på Dorsin når han blir fraløpt med 30 meter i hver spurtduell.

Henriksen var sammen med Dockal eneste lyspunkt på midtbanen.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 02.04.2012 15:05    Post subject: Reply with quote

Liverpool hadde flere vellykkede pasninger enn Newcastle i helga de også.

LSK skal få ha akkurat så mange vellykkede pasninger de vil. 15. plasstipset mitt står fast.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 02.04.2012 15:06    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Liverpool hadde flere vellykkede pasninger enn Newcastle i helga de også.

Joda, men det handler om hvordan man ønsker at Rosenborg skal framstå, kristo Smile Vi ønsker at RBK skal styre fotballkamper, bestemme over fotballkamper, ha ballen, spille den langs bakken med plan og struktur over det. Måten vi har fremstått på mot Brann og LSK spillemessig, har vært intet mindre enn elendig.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next
Page 18 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb