| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 26.03.2012 20:11 Post subject: |
|
|
Ok ser den. Men om vi putter det første og det andre laget putter to da..? Men den var klønete formulert ja poenget var nå en gang hvordan laget takler motgang. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 26.03.2012 20:52 Post subject: |
|
|
Etter å ha fått kampen på litt avstand vil jeg si meg faktisk brukbart fornøyd med innsatsen spillerne viste. Det var vilje til å vinne. I tilegg så vi noen gode kombinasjoner i angrepsspillet. Oppsummert ser jeg dette:
1. Ikke overraskende vil Steffen Iversen bli en meget viktig og tineangivende spiller for RBK denne sesongen.
2. Defensivt var det greit. Men til tider slipper motstanderen altfor lett til. I hovedsak skyldes dette soving av Dockal og Svensson som ikke gidder å følge opp den defensive jobbinga. Da blir det store avstander for Brann å boltre seg i. Dette holder ikke mot bedre lag.
3. Høiland var mye bedre enn jeg har sett på lenge.
4. Vi har en keeper som har altfor dårlig spenst. Nok en gang slipper han inn et mål i rekkevidde for en god keeper.
For å avslutt vil jeg berømme den gode innsatsen og viljen spillerne viste. Det er et godt tegn.
Jeg er likvel bekymret for bortebanespillet. Spesielt virker det altfor lett å bryte gjennom det defensive til tider. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 26.03.2012 21:25 Post subject: |
|
|
| Vil tilføye litt på ditt punkt to. Forsvaret lå lavt og fortsatte stadig å rygge da de ble utsatt for press. Dette førte til et stort mellomrom, der Brannspillerne fikk stå ganske upresset. Selv om laget ikke har noen utpregede raske forsvarsspillere, kan de gjerne ligge noe høyere da ballen er i laget eller laget har et sterkt press på ball offensivt. Når motstander angriper bør forsvaret unngå å falle alt for mye av, selvsagt forutsatt at det er press på ballfører. Hovedoppgaven til dette presset er de to sentrale midtbanespillerne, som raskt skal komme i hurtig press foran eget forsvar. På denne måten vil man også hindre at backene presses alt for mye inn i banen, noe srlig Dorsin har en tendens til. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 27.03.2012 14:46 Post subject: |
|
|
Dorsin har vel strengt tatt en tendens til å spille mannsmarkering i etablert forsvar, slik at backen på hans side får fritt spillerom dersom vingen vandrer med Dorsin på hælene.
Jeg vil føye til at det nok blir viktig for Rosenborg å klare å avlaste Iversen litt sentralt i den øverste midtbanetreeren i forsvar. Mot Brann klarte han å gjøre jobben sin defensivt i 50-55 minutter, etter det fikk både Sokolowski og Austin helt fritt spillerom sentralt i banen. Dersom Svensson eller Dockal kan bytte litt med Iversen tror jeg forsvarsspillet kan vare litt lenger (men da må backene skjerpe seg).
Men enig, det viktigste er at forsvaret tør å stå bitte litt høyere, i stedet for å falle helt ned på 13-14 meter med en gang, da får også Henriksen og Issah ta for seg litt mer i mellomrommet. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 27.03.2012 15:08 Post subject: |
|
|
| SundetJ på Twitter wrote: | | Helt utrolig, selv med en solid seier mot Brann så er DELER av forumfolka på rbkweb negative. Bortskjemte sutreunger! RBK<3 #rosenborg |
Så det så!  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 27.03.2012 17:08 Post subject: |
|
|
| Hvem er denne SundetJ som dere driver å quoter hele tiden fra twitter, og hvorfor bryr vi oss om hva han sier? |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 27.03.2012 17:43 Post subject: |
|
|
| Det kalles å ikke se seg blind på seier, det er alltid noe å pirke på og selvsagt blir det tatt opp her! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.03.2012 17:47 Post subject: |
|
|
| Mest trolig en av de som er registrert her inne eller en god venn av noen. De fleste har vel gått lei av disse tweetene nå, etter at de fungerte som en viss trøst for enkelte i den oppgitte stemningen etter Viking-kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 28.03.2012 11:17 Post subject: |
|
|
VG har begynt å registrere Opta-statistikk i Tippeligakampene, og i gårsdagens papirutgave kunne man lese diverse oversikter fra første runde.
Det som var verdt å merke seg fra kampen på søndag var at Brann var et av lagene med høyest ballinnehav (mener å huske at det var 59%) og at Brann også var et av lagene som med flest vellykkede pasninger og vunnede taklinger. Ettersom VG kun viste de 5 beste (mener jeg å huske) var ikke Rosenborg på noen av disse oversiktene.
Det sier litt om at resultatet på søndag fort kunne sett annerledes ut med en Ojo som hadde hatt en noe bedre dag og om Brann hadde vært noe skarpere i markeringsjobben på defensive dødballer.
Det sier også at Rosenborg kanskje var mer innsats enn treffsikkerhet mot Brann, og det spørs om det er en vei det er mulig å gå for å kunne sitte igjen med gullmedalje i november.
Så skal det vel heller ikke være godkjent at Rosenborg har kun 41% ballinnehav på hjemmebane mot norske lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 28.03.2012 11:22 Post subject: |
|
|
| Samtidig hadde jo Brann knapt målsjanser, det skal også sies. Mye skulle vært annerledes for at kampen skulle endt annerledes. Men jeg er enig i at vi hadde ballen alt for lite i lengre perioder, ihvertfall til hjemmebane å være. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 28.03.2012 11:33 Post subject: |
|
|
| De to headingene til Ojo i førsteomgangen var det nesten rart han ikke scorte på. De sjansene var veldig, veldig store. Så ble selvsagt kampen merket av at RBK ledet, og ved at vi lå ganske lavt og kompakt defensivt ble det også vanskeligere for Brann å skape det som får betegnelsen sjanser i norsk media. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 28.03.2012 20:52 Post subject: |
|
|
| Ballbesittelsen varierer med gjennombruddshissigheten. Har ikke sett kampen i reprise, men vi virket da ganske hissige på å kjøre med en gang vi overtok. Dette har selvfølgelig påvirkning på %-innhavet. I perioder (bevisst for å hvile eller ubevisst) ble vi liggende lavt med kort avstand mellom firerne, der brann kunne stå å trille i store rom, før vi igjen søkte gjennombrudd med en gang vi overtok. Det er klart det er lite ballinnehva med en sånn stil. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
|