| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Knowrud Veteran
|
Posted: 26.03.2012 03:04 Post subject: |
|
|
Herlig å være tilbake på stadion, fikk gåsehud når spillerne kom utpå banen! Merker at det har vært lenge siden serieslutt
Trenger ikke å kommentere mer om kampen enn at den var godkjent utfra forventningene, følte vi gjorde mye bra i dag mens det er noen ting som trenger en del finpuss enda. Uansett, 3-1 er fantastisk, nå har jeg trua på seier på Åråsen selvsagt  |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 26.03.2012 05:47 Post subject: |
|
|
Til de som ikke gadd møte opp, HAHAHA!!! _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.03.2012 08:57 Post subject: |
|
|
| Angående baklengsmålet. Jeg vil også gi Henriksen pepper for at han ikke følger Askar (og mulig Larsen kunne lest bedre), men strengt tatt er vel Askar Svenssons mann? |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 26.03.2012 09:25 Post subject: |
|
|
| Det er Svensson og Dorsin som ikke klarer å markere mann, mens Issah selger seg og gir et stort rom til Askar å gå inn i. At det er slapt av Henriksen å ikke prøve å ta over ansvaret til Issah, betyr ikke at han skal ha hovedskylden for baklengsmålet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 26.03.2012 10:10 Post subject: |
|
|
For de som på forhånd har bestemt seg for at Henriksen er elendig, så er det selvsagt hans skyld at Askar kom til skudd og scoret! Naturlig det...  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.03.2012 12:29 Post subject: |
|
|
Veldig bra dødballer, og tidvis bra bevegelse på kontringene våre. Presisjonen på pasningsspillet kunne dog vært bedre.
I etablert spill er det fortsatt mye langballer som blir måket fremover, og jeg ergres over at RBK anno 2012 fremstår mer som et erketypisk LSK enn et tradisjonelt RBK.
Grunnen til at jeg er bekymret for at laget fremstår som LSK er ikke kun underholdningsmessig, men også at stilen er lite utviklende, og at vi neppe vil kunne få veldig store fremganger i europeisk sammenheng med en slik stil. Det legger heller ikke noe stødig fundament for at vi skal være et stabilt topplag. |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 26.03.2012 12:37 Post subject: |
|
|
Enig i mye der Brady. Men skal man si en positiv ting om langballene, så må det jo være at de slås i rom.
Spesielt på høyresiden og til Chibuike ble det slått mange gode løpeballer, samtidig som at midtbanen faktisk fulgte raskt etter. Det er milevis bedre enn den uendelige lempingen på en stillestående og ensom Prica.
Det ble jo faktisk farligheter ut av dette.
Men det er ingen tvil om at vi fortsatt har mye å gå på når det gjelder å holde ballen i laget og i det å sette opp det etablerte angrepsspillet. Møter vi litt raskere forsvarere så holder ikke gårsdagens angresspill. |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 26.03.2012 12:49 Post subject: |
|
|
| Det er da ingenting galt med å slå langpasninger når det er på gode løp i rom. Selv Eggen hadde da applaudert det. Vi var gode i går fordi vi hadde et veldig direkte/hurtig spill, som en konsekvens av gode, energiske løp. Begynner å bli en stund siden jeg kan huske å ha sett så mye gode løp samtidig i Rosenborg. Rett og slett svært gledelig å se! |
|
| Back to top |
|
 |
practor Senior
|
Posted: 26.03.2012 12:51 Post subject: |
|
|
jeg synes innsatsen i går var bra til sesongstart å være, men synes fortsatt vi skulle ha hatt litt mer "kontroll" for å skape litt mer sikkring og kontroll er det mer fart i laget som gjelder tror jeg. samtidig som at issah ikke har klart å løse alle oppgavene sine.
så hvis issah blir bedre og at vi får inn ett par spillere som forsterker laget og som i tillegg innehar fart kan dette bli bra.
sammtidig må vi kvitte oss med de spillerene som er det svakeste ledd for å bedre helheten i laget. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.03.2012 13:22 Post subject: |
|
|
Å se forbedringspotensial etter gårsdagens forestilling er det ingen ting i veien med, men å være negativ etter åpningskampen synes jeg blir helt feil.
Sammenliknet med en del andre serieåpninger de siste årene var dette bra.
Forhåpentligvis får laget stabilitet i prestasjonene i den forstand at det også videre framover jobbes like hardt og løpes like mye i lengderetningen.
Jeg føler meg riktignok ikke trygg på at vi ikke får en ny 2007-utgave av laget, der toppnivået er bra, bunnivået ditto dårlig og dødballer er det største angrepsvåpenet.
Antall spillemål i 2007-sesongen var vel ikke veldig mange, særlig ikke i serien. |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 26.03.2012 13:48 Post subject: |
|
|
| Chibuike fikk 5 på børsen i adressa, samme som Svensson. Ok... |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 26.03.2012 15:50 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: |
Jeg føler meg riktignok ikke trygg på at vi ikke får en ny 2007-utgave av laget, der toppnivået er bra, bunnivået ditto dårlig og dødballer er det største angrepsvåpenet.
|
Enig i denne.
Når det gjelder utsyn til gode resultater på hjemmebane ga gårsdagen grunn til optimisme. Først og fremst fordi tenningsnivået og aggressiviteten var til stede i større grad enn tidligere, bortsett fra de sedvanlige periodene der vi faller sammen.
Når det gjelder spillstrukturer og slikt, så var ikke denne kampen et steg i noen retning i det hele tatt. At Iversen har kommet inn som en ballfordeler i mye bedre form enn da han forlot oss, er naturligvis en kjempehjelp, men den sentrale midtbanen bidrar lite til pasningsspillet langs bakken. Det blir mer å gå på løp her og der, samt bidra defensivt.
Folk snakker om at Svensson er svak. Jeg ser fortsatt et driv hos han, jeg ser fortsatt ballegenskapene og akselerasjonen, men helt siden han ble plassert på kanten i fjor høst, har han vært "usynlig". Jeg tror ikke han har spilt en eneste virkelig god kamp som venstrekant i fireren. Det må være mulig for trenerteamet å se det, og å gjøre noe med det?
Jeg kan på ingen måte forstå at formasjonen vi spiller i dag bidrar positivt med tanke på spillet og sannsynligheten for seieren. Det hele fremstår absurd, med tanke på spillerne vi har til rådighet og klubben for øvrig.
Issah og Henriksen er på ingen måte i stand til å dominere midtbanespillet pasningsmessig. Det man ser i 4-4-2-lag som fungerer, er at begge midtbanespillerne har enorm "presence"; de tar tak i ballen og fordeler den klinisk til kantspillere, møtende spiss, eller spiller støtte. På grunn av fotballens utvikling, er det færre og færre 4-4-2-lag som fungerer, og spesielt mot god motstand, og man ser at midtbanespillet blir revet i stykker, kantspillerne gjør generelt liten nytte av seg (Dockal var dog flink til å frigjøre seg i mellomrommet og spilte en veldig god kamp.) og antallet langpasninger fra forsvarsleddet øker betraktelig.
Vi har mye å jobbe med, men det er gledelig å se at vi er i stand til å skape gode resultater i den svake ligaen vi tilhører, men vi kan ikke glemme mer overordnede utviklingsmål. Vi må bli et bedre fotballlag; vi må bli et mer sofistikert og pro-aktivt fotballag, som kan skape ting ved hjelp av hurtig kombinasjonsspill. Det er også bekymringsfullt at vi som ledende lag i Norge har en tendens til å ligge langt bakpå i ca 30 minutter hver kamp. Som ledende lag bør vi presse høyt og aggressivt, de gangene vi ikke selv har ballen.
Hva er det vi har å falle tilbake på? Hva er det som ligger i bunn? Det tror jeg er spørsmål vi enda ikke har svar på, og jeg frykter at det vil synes på bortebane. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.03.2012 15:56 Post subject: |
|
|
| Max wrote: | | Chibuike fikk 5 på børsen i adressa, samme som Svensson. Ok... |
Dette er jo Adressa sin obligatoriske negerkarakter, og siden John er den eneste mørke på laget akkurat nå - tilfaller den ham. Sånn er det bare. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 26.03.2012 15:57 Post subject: |
|
|
| Issah er rimelig solbrun han også.. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 26.03.2012 15:59 Post subject: |
|
|
Skjønner at Issah ikke gjorde spesielt mye ut av seg, heller .. ..
edit: påpekt allerede |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 26.03.2012 16:14 Post subject: |
|
|
Adressas negerbørs, herlig forutsigbart.
Jeg må si at jeg ble positivt overrasket over innstillingen til Rosenborg-spillerne i denne kampen - der "revansjelyst" har blitt brukt i overkant mye det siste året, så det ut som det var nettopp det som stod i hodet på spillerne i går. Kampen ble vunnet først og fremst på mere innsats og vilje enn Brann-spillerne, litt som de beste kampene fra i fjor, og vi trenger den intensiteten for å være gode. Jeg synes også at en nøkkel til forbedringen fra sist var Chibuikes rolle som spydspiss, der han kunne bevege seg ut mot sidene for å holde på ball, eventuelt utfordre dersom han kom en mot en. Måtte han fortsette i den rollen, også når Prica er frisk.
Jeg er generelt enig med Knerten i hans korte kampanalyse: det som var bra var intensiteten og viljen i gjenvinning og overganger, samtidig som dødballene holdt meget bra kvalitet (er det ufint å påpeke at dette er Henriksens jobb?), men jeg ser fortsatt ikke noe som gjør oss bedre enn de andre mot etablert forsvar, der er tydeligvis planen å være "mer direkte", som Høgmo eller Drillo ville ha sagt. Det var mange lange baller fra Strandberg opp mot Iversen, og mye gjenvinning på dårlige klareringer fra Brann. Mot et lag med noen som helst ballkontroll i bakre firer kunne det nok sett veldig annerledes ut, og det håper jeg er noe de selv også er klar over. Likevel er det utrolig viktig med seier fra start, og alltid deilig å slå Brann. God start.
Brann er av mange tippet som medaljekandidat i år, noe jeg har vært uenig i. Jeg tror de havner betraktelig lenger ned på tabellen med en stall full av middelmådigheter og profiler som føler seg for store for klubben.
Børs:
Örlund 6 - Ble ikke egentlig satt på prøve. Tok det han skulle ta, slapp inn et mål han måtte gjort en fantomredning for å ta. Litt pysete å gi bort corner på skudd midt på fra 30 meter.
Høiland 6 - Litt sovende i posisjoneringen av og til i forsvaret, og må løpe mye for å ta seg inn, men løser det bra etter det første kvarteret. Overlater mye til Dockal offensivt, og det er like greit.
Larsen 7 - Livsfarlig på offensiv dødball, og får mål og assist. Bra kamp i midtforsvaret, men må markere Ojo bedre i boksen når han er alene.
Strandberg 6 - Presis i oppspillene, og samarbeider godt med Larsen. Kunne ha variert litt mer i spillet, men gjør vel som han får beskjed om. ut med strekk.
Dorsin 6 - Villig offensivt, men kommer ikke rundt. Litt mer på plass defensivt, men gir fortsatt fra seg plassen sin for enkelt til medspillere.
Dockal BB 7 - Veldig involvert når Rosenborg vinner ballen høyt, og jobber og løper mye som førsteforsvarer. Gode valg og pasninger, smarte bevegelser, og presise dødballer. Bør involveres enda mer i spillet. Stolpen igjen!?
Henriksen 6 - Meget bra i første omgang, kombinerer godt med Dockal, og brenner nok mye krutt der. Blir nok sliten i andre omgang, og burde vært byttet ut når han er den som synker mest i Branns gode periode.
Issah 6 - Ren ryddegutt, bortsett fra et par initiativ i bakrom. Ligger godt i posisjonen sin og bryter mange angrep. Kan ta for seg enda mer. Selger seg på 2-1.
Svensson 5 - Kommer ikke helt inn i kampen til tross for iherdig jobbing. Holder som vanlig intensiteten hele veien ut, noe som var viktig.
Iversen 7 - I en fysisk form han neppe har vært i på flere år, og det vises. Ingen Xavi med ballen, men blikket er det lite å si på. Veldig sentral på siste tredel, og krangler inn et mål. Jobber bra i førsteomgang i 4-2-3-1-formasjonen defensivt, men blir sliten og lat i andre omgang.
Chibuike 6 - Gjør en utrolig viktig jobb med å strekke Brann-laget med vandringer ut mot sidene. Viser også at han blir svært farlig en mot en når storformen kommer. Mer konstruktiv med ball nå. Burde hatt straffe når Sævarsson løp ham ned foran mål.
Wangberg - Ble ikke utfordret.
Prica - Kommer inn og stjeler et mål med en våken og god involvering.
Fredheim Holm - Rekker å vise fin teknikk, men ikke stort mer.
Dommer Hagen 4 - Har grei kontroll på oppgjøret, men får massivt trekk for ikke å vise ut Austin for den flygende tofotstaklingen på Issah. Har også tre-fire muligheter til å gi Sævarsson gult for bevisste frispark som ødelegger overganger, men viser manglende fotballforståelse.
Jönsson 6 - God lagoppstilling, der trekket med Chibuike på topp gir god effekt. Burde kanskje ha tatt ut en tom Henriksen etter timen, og kunne heller gitt Berntsen eller Midtsjø Holms minutter for Iversen, men må få godkjent etter den kampen. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 26.03.2012 16:28 Post subject: |
|
|
Velkommen tilbake, zaphod81
Veldig enig i din analyse, bortsett fra dommer Hagen, som ikke fikk massivt nok trekk. Jeg mener at også Ojo burde hatt rødt sent i kampen, da han hadde gått i lære hos Austin og dro til med ei skikkelig tofotstakling med knottene først. Var det Larsen som ble tatt tro...?
Godt å se at det finnes nyansert kritikk av Henriksens innsats også. Jeg syns han gjorde en god førsteomgang, og noe av æren for "Dåkktals" involveringer tillegger jeg Henriksen. Burde imidlertid vært byttet ut i andre omgang... _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
RoarStrand6 Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

|
Posted: 26.03.2012 16:34 Post subject: |
|
|
Jeg syns han er utrolig god når han spiller på sitt beste, og han har tydeligvis en egen evne til å dra med seg Brann-spillerne i krigen. Jeg syns imidlertid at han ødelegger mye for seg selv med det hodeløse grisespillet han viser fra tid til annen  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 26.03.2012 16:39 Post subject: |
|
|
| Dorsin var lagets dårligste. Han er konstant feilplassert i forsvar, eller at han "jogger" tlbake fra angrep.. Han ble "reddet" av Svensson flere ganger, og Svesson gjorde innen stor kamp.. Begge backene er pr i dag, lagets svakeste punkt. |
|
| Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 26.03.2012 16:56 Post subject: |
|
|
Ble imponert over gutta i går. Synes også Høiland fikk vist seg frem fra en positiv side et par ganger i kampen, kansje vi kan overleve til sommeren med han som skadefri høyreback likevell. bra guts og vilje i angrepspillet, kunne fort blitt mer en 3-1. _________________ Herremann
https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A |
|
| Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 26.03.2012 17:06 Post subject: |
|
|
Hvis man ikke er fornøyd med 3-1 seier over Brann i sesong premieren, ja da blir det en vannvittig lang sesong.
All honnør til guttene i gårsdagens kamp, og jeg gleder meg til fortsettelsen Kjøpt meg billett til kampen mot Sogndal nå  |
|
| Back to top |
|
 |
P Senior
|
Posted: 26.03.2012 17:23 Post subject: |
|
|
| Syntes Dockal virket raskere i steget i går enn vi har sett han tidligere. Hadde etter mitt syn sin nest beste tippeligakamp hittil i karrieren. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 26.03.2012 17:47 Post subject: |
|
|
Deler kristobal og abjoerns bekymring ang. et nytt 2007. En kamp alene er ikke nok til å stille min uro for at dette laget vil ha et like lavt bunnivå som i fjor.
Vi har slått Brann og Molde på Lerkendal før, uten at resten av sesongen har vært noe å rope hurra for. Vi får se hvordan det går i gråværskampene borte mot Godset og Haugesund etc. Det var et problem i fjor at spillerne virket avhengig av ekstra motivasjon for å ta ut potensialet sitt. Vi slo Molde både ute og hjemme, men de ble seriemester og ikke oss. Vi ga vekk seriegullet på grunn av alt for mange poengtap mot svakere motstand. Pluss til Dockal, Iversen og Chibuike for gårsdagens kamp. De fem bak (inkl. Örlund) greier seg også fint.
Og det er positivt at det er en viss reell konkurranse om plassene fremme. Synes til og med Holm var frisk i går, han gjorde blandt annet en glimrende jobb i forkant av Dockals kjempesjanse, var det vel? |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 26.03.2012 19:22 Post subject: |
|
|
| Mustrum Ridcully wrote: | | Mye bra ja, men jeg liker ikke tendensene når vi får mål imot. Spørs hvordan laget takler å ligge under, eller om det andre laget scorer først. Mye av problemet i fjor var også at spillerne ikke taklet motgang og at en bra kamp ofte ble etterfulgt av en rævva en. Så får vi se da.... |
Om vi ligger under eller det andre laget skårer først????
To sider av samme sak vel???? |
|
| Back to top |
|
 |
|