English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 25.03.2012 22:49    Post subject: Reply with quote

Med andre ord, ja?
jaso
Senior

PostPosted: 25.03.2012 22:51    Post subject: Reply with quote

Er vel ikkje uvanlig at Back er litt meir defansiv i 4-4-2 i forhold til 4-3-3 sånn sett? I dag var Svensson svakest etter min meining, Issah imponerte ikkje heller men var meir synlig i periodane Brann pressa og der er vel då rolla han skal ha viser mest?

Klart ting som må bedrast men det er premiere og vi vant... Og vi slo Brann!! Very Happy

Det er lov å smile idag.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 25.03.2012 22:51    Post subject: Reply with quote

Positivt: resultat, antall sjanser, Steffen, Chibiuke, Dockal, innsats.

Negativ: vi legger oss bak og satser utelukkende på kontringer og dødballer på eget gress og lar brann trille rundt med oss i lange perioder. Fortsatt 0 tegn på plan i etablert angrepsspill.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 25.03.2012 22:53    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Hedon wrote:
Synes du virkelig Svensson var bedre enn Henriksen i dag?
Ingen av dem noen høydare i dag, men i motsetning til Svensson så fortsetter Henriksen trenden fra fjoråret med å spille for benkplass.

Trend eller ikke - Henriksen er fremdeles mye bedre enn Svensson, og da står naturligvis Jonas først i benkekøa.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 25.03.2012 22:55    Post subject: Reply with quote

Sogndals trener kan nok bli stor. Utrolig at han har klart å få laget til å spille slik fotball på kort tid. På ett år klarer Janne å få oss til å være et lag som scorer på dødballer og lange baller.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 25.03.2012 22:56    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Trend eller ikke - Henriksen er fremdeles mye bedre enn Svensson, og da står naturligvis Jonas først i benkekøa.
Vel, han må vise det også. Ikke bare stå og glane på sin mann som reduserer.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 25.03.2012 22:58    Post subject: Reply with quote

Brann-målet var Larsen sitt. Rygget og rygget og rygget og rygget... Akkurat som i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Skammels10
Veteran

PostPosted: 25.03.2012 23:01    Post subject: Reply with quote

Solid og god kamp. Mye bra å bygge videre på her.

Forventer at samtlige Trondheimsbaserte debattanter her inne møter opp på neste hjemmekamp i stedet for å diskutere kampen "live" her Smile

13 000 er for dårlig.

Last edited by Skammels10 on 25.03.2012 23:02; edited 1 time in total
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 25.03.2012 23:01    Post subject: Reply with quote

Rygger ja, men målscorer er Henriksens. Forsvaret rygger, og en mann inne legger ut til Askar som har en totalt passiv Henriksen ved siden av seg som bare ser på. Null defensiv jobbing av midtbane for å støtte forsvaret der.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
seler
Senior

PostPosted: 25.03.2012 23:14    Post subject: Reply with quote

Deilig med seier og 3 poeng! Til tider bra kontringsfotball og veldig gode dødballer. Litt bedring i det etablerte, men fortsatt en del å gå på der. Ett stort minus: Presshøyden i perioden etter 1-0 og etter 2-0. 9 mann innafor egen 30 meter på hjemmebane blir for dumt. Spesielt når vi er direkte gode når vi løfter oss 15-20 meter. Da er brann HELT ufarlige. Skjønner virkelig ikke hvorfor laget skal legge seg så veldig bakpå. Dockal og Svensson sto nesten oppå dorre og høiland til tider.

Men uansett: 3 poeng, en god start, og en del ting å bygge videre på !
bommel
Veteran

PostPosted: 25.03.2012 23:14    Post subject: Reply with quote

Enig med Recon her, Henriksen var altfor passiv i den situasjonen. Det samme var han litt senere når Haugen fikk vende opp og skyte fra 20m. Stopper opp og ser på.
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 25.03.2012 23:15    Post subject: Reply with quote

Fantastisk bra serieåpning, både resultat og spill. Og da sammenligner jeg med tidligere serieåpninger og forventningene var deretter. Lover godt for fortsettelsen.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 25.03.2012 23:26    Post subject: Reply with quote

Takk for en bra kamp, kjernen, konge stemning på stadion i dag! Som Ivers sier, i første kamp er 3 poeng det viktigste.

Noen som kan gjengi hva som sto på tifoen i dag? Sto under og fikk det ikke med meg.
Back to top
akson
Veteran

PostPosted: 25.03.2012 23:28    Post subject: Reply with quote

Kveldens høydepunkt: 3-1 + en haug gode sjangser til enda flere..og etterpå gå i 20 min bak en gjeng fra Bergen fra Lerkendal til torget.... RBK RBK
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 25.03.2012 23:39    Post subject: Reply with quote

Du får med deg kjerringa på samme opplegget til hver hjemmekamp nå da? Very Happy
Barney
Veteran

PostPosted: 25.03.2012 23:43    Post subject: Reply with quote

Glimrende, men ikke perfekt. Vi virker litt mer solide enn i fjor og skaper litt flere sjanser. Blir liggende litt vel lavt etter scoringen i første omgang, men i første seriekamp er resultatet det viktigste. God stemning på Lerkendal og all ære til Kjernen som holdt høyt lydnivå til tross for en laber og uforløst første omgang.!

Bedre andre omgang etter min mening, selv om Brann slipper litt lett til innimellom.

Totalt sett en god start på sesongen, men vi forventer selvsagt mer etterhvert Wink
Back to top
Keyser Soze
Senior

PostPosted: 25.03.2012 23:54    Post subject: Reply with quote

Ahh, deilig med 3 poeng idag Smile
Våre gutter gjorde jevnt over godt idag. Mener Høiland gjør en god figur på høyrebacken. Det kan bli vanskelig å rettferdiggjøre at en nysignert høyreback går rett inn på laget der.
Noen få ord om Rudolph Austin. Ja, han er et vandrende rødkort, men herregud for DM han er. Dette er mannen som virkelig kunne ha erstattet Annan for oss, da han dro til Tyskland. Mannen har fysikken, taklingsvilje/evne, farten og er overraskende pasningesterk. Det er spesielt langpasningene som imponerte meg idag. Hovmesterpasninger til høyre og venstre gjennom hele kampen. Hadde vi ikke invistert i denne posisjonen allerede, hadde jeg gjerne skulle sett han i svart og hvitt. hatten av for råtassen Austin, og hatten av for våre gutter Smile
RoarStrand6
Junior

PostPosted: 26.03.2012 00:00    Post subject: Reply with quote

For en deilig seier! Bra start på sesongen og noe å bygge videre på! God stemning i kjernen. Seieren gjør det iallefall mye bedre å ta nattbussen hjem til Oslo!Sammen mot GULL RBK
Back to top
seler
Senior

PostPosted: 26.03.2012 00:02    Post subject: Reply with quote

[quote="Keyser Soze"]Ahh, deilig med 3 poeng idag Smile
Våre gutter gjorde jevnt over godt idag. Mener Høiland gjør en god figur på høyrebacken. Det kan bli vanskelig å rettferdiggjøre at en nysignert høyreback går rett inn på laget der.
Noen få ord om Rudolph Austin. Ja, han er et vandrende rødkort, men herregud for DM han er. Dette er mannen som virkelig kunne ha erstattet Annan for oss, da han dro til Tyskland. Mannen har fysikken, taklingsvilje/evne, farten og er overraskende pasningesterk. Det er spesielt langpasningene som imponerte meg idag. Hovmesterpasninger til høyre og venstre gjennom hele kampen. Hadde vi ikke invistert i denne posisjonen allerede, hadde jeg gjerne skulle sett han i svart og hvitt. hatten av for råtassen Austin, og hatten av for våre gutter Smile[/quote

Veldig enig angående Austin, TLs beste midtbanespiller sammen med Barrantes etter min mening. Blir nok ikke i Brann veldig mye lenger...

Derimot veldig uenig i det du sier om Høiland. Forsåvidt enig i at han gjør en grei figur i dag, men det kan DEFINITIVT rettferdiggjøres om en eventuelt ny høyreback skulle gå rett inn på laget. Høiland har vært katastrofe i 8-10 kamper i oppkjøringen, og 1 OK match i TL endrer ikke det faktumet..
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 26.03.2012 00:02    Post subject: Reply with quote

Så sinnsykt deilig! Åh så jævlig skönt! Innsatsen var i store deler meget bra og prestasjonen var i store deler bra! Mangler litt dykitghet foran mål slik at vi kan avgjøre kampen uten for store nerver. Det kommer seg! En bra åpningskamp synes jeg, fjoråret tatt i betraktning. Det som overrasker meg er imidlertid hvor utrolig dårlig vi blir når vi slipper opp gassen litt. Da går alt i kok, spillere kolliderer enkle pasninger går lukt til intet og bare røl. Det er noe med idrettspsykologi jeg ikke skjønner, men okay... Veldig fornøyd, tross alt!

Jeg er enig med dem som synes Jonas S. blir usynlig. Han fikk virkelig ikke utrettet stort i mine øyne. Tapte stort sett alle dueller, noe som selvfølgelig i sotr grad skyldes hans høyde kontra mptstanderens høyde, men dog.. En duell tapt, er en duell tapt.

Issah synes jeg også er uvenn med ballen og er uheldig med hvor ballen havner etter "klarering" såpass mange ganger at det nok neppe er tilfeldig. Posisjonerer seg imidlertid bra ved en del anledninger og kverker da potensielle overganger i mot.

Örlund gjorde sine saker bra. Jeg synes igangsettingene har blit bedre. I dag sendte han jo igjennom spillere i overtall ved flere anledninger.

Deilig med seier og 3 poeng! Fullt fortjent var det også. Burde blitt 5-1.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 26.03.2012 00:16    Post subject: Reply with quote

Er det gamle-Jamtfall som er på vei mot dusjen bak Larsen i dette klippet?

http://www.youtube.com/wa...dded#t=47s

Noe sært at keepertreneren dusjer, og det synes Elvestad også (2008):

http://www.youtube.com/wa...age#t=159s
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 26.03.2012 00:38    Post subject: Reply with quote

Haha, alt som er mulig å henge seg opp i Razz Man kan vel bli litt svett som trener også, det er jo intenst og mye adrenalin på benken.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 26.03.2012 00:40    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Ingeman wrote:
spraggon wrote:
Ingeman wrote:
Lite lemping? Vi gjorde jo ikke noe annet....

Må jo gå an å ta av seg de forbanna hylekorbrillene når man ser på serieåningen. Tullete kommentar.

Er på ingen måte en sutrekommentar. Bra innstats og meget bra seier, men hvor mange kombinasjoner hadde vi? Faen ikke mange.. Dette var en jobbeseier. Intet mindre, og intet mere!

Brann spilte, vi kontret.

Tror heller du skal se kampen om igjen vi kontret ikke spesielt mye i dag da vi mesteparten av kampen klarte å holde Brann sin egen halvdel og mistet vi ballen var vi flink til å være aggresiv og å vinne den tilbake hurtig og dermed tok vi Brann ofte i ubalanse.

Veldig rart at både Høiland og Iversen er enig med meg. Kanskje du skal se kampen en gang til?

Høiland:
" Hva betydde den tidlige ledelsen, da du stusset videre til Iversen?

- Da var det litt sånn at vi fikk legge oss bakpå og kontre litt. Vi hadde en bra 1. omgang, men mister litt kontrollen i 10-15 minutter midt i omgangen når vi er litt dårlige. Egentlig er det det samme i 2. omgang, da det er en ti minutters periode der vi slipper oss litt for langt ned. Men ellers ligger vi og kontrollerer. Vi kontret veldig mye på dem. "
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 26.03.2012 00:41    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Er det gamle-Jamtfall som er på vei mot dusjen bak Larsen i dette klippet?

Dette er rett og slett uhørt!
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 26.03.2012 01:54    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Haha, alt som er mulig å henge seg opp i Razz Man kan vel bli litt svett som trener også, det er jo intenst og mye adrenalin på benken.

Pølsevev!

Jeg tror rett og slett Jamtfall liker svette 20-åringer. Og det var dit jeg ville. Altså - til poenget. Ikke garderoben.

På tide å sove nå tror jeg...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Next
Page 12 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb