View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedning Legende

|
Posted: 18.08.2009 15:24 Post subject: |
|
|
Grei nok sak i utgangspunktet imo. Ikke noe problem å ta en debatt på faremomenter og utviklingspotensialet for voldsomme elementer i supportermiljøene med tanke på utviklingen i Sverige osv.
Når det er sagt var Adressas fremstilling helt håpløs. For det første var denne politimannen skremmende kunnskapsløs om temaet med tanke på hans tilsynelatende lange erfaring med miljøet. Om ikke annet kom det i så fall utrolig dårlig frem hvis han egentlig hadde denne kunnskapen. Fokuset blir håpløst når artikkelen dreier inn på "men kan de ikke kalle seg noe annet". Samtidig var motsvaret fra Ultras Nidaros stort sett ikke-eksisterende sånn rent bortsett fra et generelt dementi om at de er interessert i vold. Midt i tilsvaret kommer diverse løse påstander om at folk som kaller seg ultras i andre land har gjort ditt og datt av vold og herverk. Helt håpløst, og her ble det ikke rom for noen konstruktiv debatt. Tar man føljetongen etter talsmannsglippen med i beregningen sementerer adressa inntrykket av at de er svært supporterfientlige, jmf. tidligere oppslag om fascist-kjernen og andre overtramp de har tillatt seg å gjøre.
For ei jævla møkkaavis. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 18.08.2009 15:32 Post subject: |
|
|
Stokken kan en hel del om dette faktisk, men han er for sneversynt. Han vet hva verstinggruppene gjør og tror alle som kaller seg ultras dermed har som mål å oppfattes som disse.
Ellers synes jeg tilsvaret vårt gjerne kunne inkludert en del av det som ble oppgitt av faktaopplysninger om ultraskulturen, men det ble vel dessverre ikke interessant nok for Sagbakken.
Synes likevel det kommer greit fram hva vi er og ikke er. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 18.08.2009 15:46 Post subject: |
|
|
Smalt skille mellom mangel på kunnskap og sneversyn når man setter alle i så å si samme båt, men greit. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 18.08.2009 16:04 Post subject: |
|
|
Har abonoment på Adressa og medlemskap i Kjernen. Etter å ha lest artikkelen og hele kommentarfeltet er jeg mer flau over å være bundet til Adressa. Det nivået på den diskusjonen i kommentarfeltet er dypt.
"En gang ar jeg stolt over det RBK presterte ute i Europa. De kom fra "små kår" på brakka og spiste kirsebær med de store. De ga norsk fotball og fotballelskere noe å være stolt av. De hadde en stolthet med stor framtid. Jeg jublet med resten av Norge de gangene de ga oss stolte øyeblikk mot Europeiske storlag. DEN GANG VAR DET IKKE NØDVENDIG Å VÆRE TRØNDER MED BART OG MEDLEMSSKAP I NIDAROS ULTRAS (LES KJERNEN) FOR Å VÆRE STOLT OVER LAGET.Nå er RBK redusert til en middelmådig ballklubb med en stolt framtid trygt og godt bak seg og en supporter(?)-berme som kun er opptatt av å lage kvalm. De trakasserer tilreisende på og utenfor Lerkendal. De reiser landet rundt og HATER. Aller mest HATER de MOLDE! Noen burde lære trøndrne folkeskikk. Man oppfører seg IKKE slik overfor gjester. Man drar ikke på besøk og oppfører seg som tullinger. Slik oppfører vi oss ikke hvis vi elsker laget og fotballen!
At journaliser i Trondheim nå tør å ta et oppgjør med ukulturen i Kjernen og RBK er SELVSAGT ikke "Agurknyheter" og "storm i et vannglass". Det er MOT. De har baller! De TØR ta et OPPGJØR med ukulturen. Nå bør Skutle, RBK og Kjernen også TA ET OPPGJØR MED ULTRAS NIDAROS! PELM BERMEN UT AV KJERNEN. Eller er det slik at Skutle, RBK og Kjernen gjerne ønsker seg slike supportere? Er det slik at Skutle, RBK og Kjernen ikke har baller nok til å ta et oppgjør? I resten av Norge kalles dette feighet!
Sist RBK var i Molde fikk de en oppvisning i gladfotball. RBK spilte slik på 90-tallet OG BEGEISTRET OSS! RBK ga oss mange stolte øyeblikk ute i Europa. REAL MADRID tror det er slik fortsatt, og har invitert middelmådighetene til kamp i Madrid. RBK kommer til å bli avkledd og latterliggjort. Da er det ikke bare vi i Norge som ser det sørgelige spillet (selv om de "alltid vinner") som ingen blir imponert over. Jeg antar Ultras Nidaros blir med på turen rundt i gatene i Madrid og roper HATER MADRID! Lykke til!
Måtte gladfotballen bli høstsesongens og fremtidens store slager!"
Ganske godt gjort av oss å være bak fremtiden allerede  |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 18.08.2009 17:01 Post subject: |
|
|
Lurer på hvorfor adressa har tatt bilde av lensmannen utenfor Holdeplassen i sentrum? Det stedet har da så vidt jeg veit ingenting med Kjernen å gjøre. Bildet kunne sånn sett like gjerne vært tatt utenfor Vega eller Burger King... _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 18.08.2009 17:37 Post subject: |
|
|
Ja det irriterte meg også. Den hadde vel minimalt med kjernen (og ihvertfall ultras nidaros) da den het klokkesvingen også. |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 28.08.2009 22:25 Post subject: |
|
|
shadwell wrote: | http://www.facebook.com/event.php?eid=110665818971 |
i mårra! velkommen! _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.03.2012 00:14 Post subject: |
|
|
Avsparksfest på Gossip lørdag klokka 21.
Priser i baren:
Dahls 29 kr fram til midnatt.
Carlsberg-flaske 33 kr hele kvelden.
Captein og Cola 59 kr hele kvelden.
Tyrkershots 25 kr fram til midnatt.
Velkommen! |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.03.2012 02:12 Post subject: |
|
|
Er dette et Kjernen-kickoff, eller et rent UN-kickoff? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 21.03.2012 08:47 Post subject: |
|
|
Kall det et UN-arrangert "mindre plastikk enn RBK/NTFs 'Ukas kamp'" kickoff.
Bygg nettverk, Knerten.  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 21.03.2012 16:17 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Er dette et Kjernen-kickoff, eller et rent UN-kickoff? | Det er et kickoff for de som ønsker et alternativ til plastikk opplegget til klubben og du er velkommen uansett om du er med i Kjernen eller ei. UN fikser festen og har stått for det praktiske og logistikken, kudos til de for det. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 21.03.2012 19:00 Post subject: |
|
|
Det er ikke noe kick-off. Det er avsparksfest. Vi er da ikke danske heller.
Men alle Rosenborgere som vil kan komme. Gratis inngang før 23.
Kom. Ta en tyrker og snakk med folk om Rosenborg, seriestart og feskhandler torske (om ønskelig)
Hele rosenborgfamilien er velkommen, såfremt man er 20 år. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 21.03.2012 19:08 Post subject: |
|
|
Beklager bruken av fremmedgjørende ord. Skylder deg en pils (før midnatt)  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 03.04.2012 02:53 Post subject: |
|
|
Ble av den pilsen ace?
Uansett, vi selger tøy, fritt for sørgebånd og gullenker. Vi har ryddet litt i nettsjappa vår.
Og, som det kom frem i en annen tråd her, vi tvinger ingen i å handle av oss om du skulle finne noe å bli støtt over.
Tøyet vi selger finner dere her:
http://334328.spreadshirt.no/
Evt. overskudd går rett tilbake til tribunekulturelle formål. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 03.04.2012 12:27 Post subject: |
|
|
Hallo! Du fikk da pils av meg! Var du så full? Kjenner jeg meg rett så kommer gavmildheten over meg igjen en eller annen gang. Skal se det ikke vanker noen edle dråper Dahls brygg inn i lanken din da! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
|