English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Keeperduellen 2012
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem skal stå i mål?
Daniel Örlund
37%
 37%  [ 65 ]
Erik Bråthen
62%
 62%  [ 110 ]
Total Votes : 175

Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 19.03.2012 08:24    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Så kom altså perioden i fjor høst da han begynte å gjøre blundere i tillegg.

Etter mitt skjønn har han gjort blundere over en mye lengre periode enn bare høsten i fjor. Da jeg tok en oppsummering på 2010 kom jeg til rundt 10 klare keeperfeil som ga mål i mot.

Årsaken til at hans keeperspill først fikk oppmerksomhet i fjor, mener jeg er fordi det var i fjor vi begynte å tape kamper igjen. Da er både folk og media mer opptatt av å finne syndebukker, enn om vi snur kamper på overtid og vinner.

Gremmes over en ny sesong med denne steinalderkeeperen mellom stengene.

En ting til: Tabbene til Örlund har aldri vært spesielt spektakulære. Det er bare snakk om elendig keeperspill, dårlig rekkevidde og en passivitet som ikke ligner grisen. Når vi slipper inn mål på grunn av en av disse tingene, så anser jeg det som en keepertabbe - selv om det kanskje heller bør kalles elendig keeperspill. En keeper i tredjedivisjon gjør sikkert ikke så mange supertabber han heller, i forhold til toppkeepere, men de tar ikke baller de gode keeperne hadde plukket enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 19.03.2012 13:04    Post subject: Reply with quote

Hundre prosent enig. Örlund er rett og slett en jevnt over litt for dårlig keeper, og jo mere vi slipper til bakover, jo tydeligere blir det.

Hadde gårsdagens stolpeskudd som spratt ut til Berisha gått ti centimeter lenger til høyre, så hadde selv Adressas journalister (som forøvrig var rause med rosen til Örlund etter 0-4) sett at det var en keepertabbe. Den der "går riktig, men er for treig" har vi sett før, og ikke bare på straffespark.

Men nå har vi jo valgt keeperen vår, det ble feilvalg, som de fleste andre valgene som tas av de som har ansvar for å velge, og vi får bare leve med det til velgeren er valgt bort.
josinho
Veteran

PostPosted: 19.03.2012 13:20    Post subject: Reply with quote

Du har dessverre så alt for rett. Ørlund er uansett en keeper på oppsigelse. Ikke mange tabber som skal til før Bråten er inne på laget. Bråten er forøvrig voldsomt utsatt for skader og sykdom men er vel snart frisk og rask igjen etter denne visdomstannhistorien.
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran

PostPosted: 19.03.2012 18:04    Post subject: Reply with quote

Jeg synes begge to er middelmådige? Skal vi si oss fornøyd med Bråthen når Ørlund drar? Håper Hoftun har satt i gang arbeid med å søke etter en god keeper, viktig å starte tidlig! En keeper ala Hirschfeldt hadde styrket oss enormt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 19.03.2012 18:54    Post subject: Reply with quote

Det er så supert med tenking utenfor boksen.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 19.03.2012 19:56    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Skal vi si oss fornøyd med Bråthen når Ørlund drar?

Nei! Så vidt jeg har skjønt betyr valget av Örlund som 1.keeper i praksis at Bråten er ferdig i klubben (han vil ikke bli tilbudt ny kontrakt.)
2mas
Sjef

PostPosted: 19.03.2012 20:15    Post subject: Reply with quote

I utgangspunktet er det jo sånn, men jeg er sannelig ikke sikker på at sluttresultatet blir som tenkt: Jönsson overbeviste meg ikke akkurat om at Örlund er sterkt ønsket neste år.

I så fall kan man vel plutselig ende opp med Bråthen som reserve for ny keeper? I likhet med "Lunna" er han gjerne greit nok fornøyd med en sånn rolle?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Page 6 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb