| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 19.03.2012 00:06 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | gonnagetchaa wrote: | | slapp av litt a Bakkis! topp 3 er ikke målsettingen...ehh...jo....det er det...eller skal vi satse på cupfinaler fremover kanskje??? jaja...kan jo komme til cupfinalen fra adecco også.... |
Altså: hvis begge cupfinalisten er topp tre, holder det å bli topp fem for å få e-cupplass. Med Fair Play-pris kan det i slike sesonger holde med sjetteplass. Så nei - Topp 3 er ikke målsetningen. Men at det er der vi bør sikte oss inn for å være sikre - ja, så absolutt.
Men ett cupgull nå og da er absolutt ikke å forakte det heller. |
Altså: Om dette er godt nok så klarer nok JJ å nå målsetningen ganske ofte. Det blir nok relativt tomt på stadion, vi vil få mye mindre medieinntekter, slite med å skaffe gode spillere, og langt mindre sponsorinnkteker. Men ja, da klarer nok JJ å nå målsetning.....  |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 19.03.2012 00:14 Post subject: |
|
|
| Julegrisen wrote: | Etter min mening er det å snakke om Barcelona i denne tråden det samme som å snakke om utopi.
RBK befinner seg på et nivå som ligger 5 hakk under . Vi kan lære av Barca, men det spørs om trenerteamet i RBK har vyer og knowhow til å kunne integrere noe som helst av det Barca gjør. Et annet eksempel er Swansea i PL som spiller posession fotball etter min smak. Det har ligget latent i strategien til klubben i en årrekke. Etter NAE har RBK totalt manglet en spillefilosofi og en overordnet strategi for hvilke spillertyper man ønsker å ale opp fra juniornivå. Skremmende er bare et forsiktig uttrykk.... |
perfekt påpekt!
det er ikke spillemåten som er viktig, men det er Kontuniteten og Samhandlingen! den MÅ være lik enten det er det ene eller andre.
det er akkurat på samme måte drillo lyktes med landslaget fordi han hadde 1 filosofi og plukket utelukket spillere til den stilen/formasjonen. Samme ser du med Rehagel, Guardiola, Sir Alex, Wenger m.fl
Hvis filosofiewn alltid er den samme blir jobben i en posisjon alltid lik, og derfor utrolig lett å bli trygg på. er man trygg kan man spille med selvtillit, og over tid vil dette alltid være den beste måten. Flere formasjoner kan selvfølgelig spilles inn, men det er ikke snakk om 4-4-2, 4-3-3, 4-5-1 eller 3-5-2, det er snakk om måten man fyller rollen i laget på. Der fleste trenere har kansje bare 11 spillere på banen på en gang, men de har trent spillere de vet kan takle forskjellige roller å gjøre det. Akkurat slik Pep lærte Bosquet å falle av som forsvarspiller, eller Wenger lærte Henry at å spille kant ikke betød at han skulle slå kun innlegg (ref Juventus). Noen trenere klarer dette fordi de er god til å forklare å skape trygghet. JJ snakker hele tiden om roller, men han er helt på villspor med å skape trygghet blandt spillerne. Mye det samme som Villas Boas sleit med i Chelsea. Spillerne har ikke 100% troa på det de driver med og da underpresterer de. Alle her inne vet at Chealsea har et mye bedre lag en resultatene tilsier. Det betyr ikke at Villas Boas er feil mann, men det betyr at noen trenere klarer ikke skape trygghet og tillitt i spillergruppen slik at resultatene kommer. Boas klarte dette i Porto, JJ klarte det tildels i Stabæk, men når de tar steget opp så mangler de den siste biten på akkurat det. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
Last edited by moomoo on 19.03.2012 00:17; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 19.03.2012 00:16 Post subject: |
|
|
Bakklandia:
sier ikke nei til cup-gull jeg heller, men hvis vi ikke er gode nok til å ta medalje i serien her hjemme-hvordan tror du det går i Europa da??
Derfor burde og skal den målsetningen om Europa hvert år, komme etter topp 3, helst 1 plass HVERT år-så kvaliteten kan vedlikeholdes og bedres over tid.
Men om du er fornøyd med Fair Play-plass i Europa League, så får du være det...men det er ikke jeg! taper-mentalitet kalles det der.... ikke meningen å være frekk Bakkis, men i en klubb som RBK skal man ikke nøye seg med å være en middelmådighet! _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.03.2012 00:25 Post subject: |
|
|
| gonnagetchaa wrote: | Bakklandia:
sier ikke nei til cup-gull jeg heller, men hvis vi ikke er gode nok til å ta medalje i serien her hjemme-hvordan tror du det går i Europa da?? |
Liverpool var vel nr. 4 i PL året i forveien da de vant CL. Fulham spilte Europa League-finale i 2010, etter å ha blitt nr. 7 i PL 08/09-sesongen. Ikke helt sammenligbart kvalitetsmessig, selvsagt, men likevel: Det er mulig. Det er små marginer i fotball. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 19.03.2012 00:27 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | gonnagetchaa wrote: | Bakklandia:
sier ikke nei til cup-gull jeg heller, men hvis vi ikke er gode nok til å ta medalje i serien her hjemme-hvordan tror du det går i Europa da?? |
Liverpool var vel nr. 4 i PL året i forveien da de vant CL. Fulham spilte Europa League-finale i 2010, etter å ha blitt nr. 7 i PL 08/09-sesongen. Ikke helt sammenligbart kvalitetsmessig, selvsagt, men likevel: Det er mulig. Det er små marginer i fotball. |
Der tar du feil. Det er alt annet enn små marginer mellom tippeligaen og europatoppen.. |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 19.03.2012 00:29 Post subject: |
|
|
slutt å strekk deg etter brekte og tørre halmstrå-det der er helt UTEN sammenligning! en 7.plass i PL er det samme som å ta "the double" her hjemme og i tillegg få besøk av Jenna Jamesson på festen etter cup-gullet  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 19.03.2012 00:52 Post subject: |
|
|
| gonnagetchaa wrote: | en 7.plass i PL er det samme som å ta "the double" her hjemme og i tillegg få besøk av Jenna Jamesson på festen etter cup-gullet  |
en 7 plass i PL er det samme som å kanskje unngå nedrykk i La Liga |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 19.03.2012 01:08 Post subject: |
|
|
Etter å ha holdt meg borte fra asylet her inne i månedsvis nå, fant jeg ut at jeg skulle avlegge en visitt igjen. Jeg ser at alt er ved det gamle; Baklandia fabulerer fortsatt om messias (JJ) som før, omtrent med like dårlige argumenter som partiet hans brukte for å velge kjeltringen Lysbakken til ny leder for "stjel og snylt mens du kan-partiet".
Alt mens RBK bare blir dårligere og dårligere. Og enda er det faktisk noen som forsvarer valget av JJ. Makalaust! _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 19.03.2012 01:22 Post subject: |
|
|
Jeg venta på det!  _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 19.03.2012 01:28 Post subject: |
|
|
Bra det da
Ja til et svenskefritt RBK er en aksjon jeg gjerne hiver meg med på. Så mye elendighet de har forårsaket skal man lete lenge etter for å matche.
I denne sammenheng er Hoftun også å se på som en svenske.
Jeg regner med aksjonen har severdige buttons? _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 19.03.2012 02:04 Post subject: |
|
|
| larse65 wrote: | Etter å ha holdt meg borte fra asylet her inne i månedsvis nå, fant jeg ut at jeg skulle avlegge en visitt igjen. Jeg ser at alt er ved det gamle; Baklandia fabulerer fortsatt om messias (JJ) som før, omtrent med like dårlige argumenter som partiet hans brukte for å velge kjeltringen Lysbakken til ny leder for "stjel og snylt mens du kan-partiet".
Alt mens RBK bare blir dårligere og dårligere. Og enda er det faktisk noen som forsvarer valget av JJ. Makalaust! |
Baklandias argumenter er bra de. Jeg er helt enig at Hoftun burde få sparken og en ny Sports Direktør burde få tid til å bestemme om Janne er den rette for hans visjon og hvis ikke så er det den nye SD's oppgave å finne en trener som kan ta over.
Hvis Janne får sparken i morgen så er det fortsatt Hoftun som skal finne en erstatter og da er vi kommet like langt.
Hvis det er sånn at Rosenborg på død og liv skal hente en norsk SD så er det bare Høgmo som har den kompetansen som trengs. Jeg kunne tenke meg at vi hentet noen fra en liga som har noe å lære oss (tysk, nederlandsk, fransk eller spansk). |
|
| Back to top |
|
 |
akson Veteran
|
Posted: 19.03.2012 08:30 Post subject: |
|
|
Hvorfor ikke kvitte seg med både Jan Jønson, Trond Henriksen og Erik Hoftun. Inn med Nils Arne Eggen og Trond Nordsteien. Rune Bratseth kan signere Espen Ruud og Mervan Celik før han reiser til NFF, så har vi litt tid til å finne ny SD. 4-3-3 med variasjoner fra tirsdag. Seier på søndag.
Synd for Orkla, men så lenge var Adam i paradis. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 19.03.2012 08:46 Post subject: |
|
|
| Ryujin wrote: | | Hvis det er sånn at Rosenborg på død og liv skal hente en norsk SD så er det bare Høgmo som har den kompetansen som trengs. |
Kjetil Siem har vel fortsatt norsk pass? _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.03.2012 09:10 Post subject: |
|
|
| jacsonø wrote: | | Hvorfor ikke kvitte seg med både Jan Jønson, Trond Henriksen og Erik Hoftun. Inn med Nils Arne Eggen og Trond Nordsteien. Rune Bratseth kan signere Espen Ruud og Mervan Celik før han reiser til NFF, så har vi litt tid til å finne ny SD. 4-3-3 med variasjoner fra tirsdag. Seier på søndag. |
Høres ut som en våt drøm, men dessverre vil ikke de som driver Rosenborg dette. Derfor er dette høyst realistiske alternativet totalt utenkelig. |
|
| Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 19.03.2012 09:23 Post subject: |
|
|
| Ryujin wrote: | | Jangusk wrote: | Det er jo kult at du frigir Janne for ansvar,men om han ikke har det,hvem da??
Er det Hoftun som velger4.4.2 og plukker ut de som starter en kamp.
Det er jo merkelig at du ikke ser mangelen på en grundig gjennomarbeidet spillerplan,men selvfølgelig sitter ikke Janne mad ansvaret alene,men han har helt klart det største ansvar |
Hvis det er meg du tenker på så frigir jeg ikke Janne for noe som helst i 2012, det jeg sier er at hvis vi skal hente spillere som passer best i 4-2-3-1 eller 4-3-3 så hjelper det lite når vi har en trener som er mest comfortable med 4-4-2.
Janne kommer til å velge 4-4-2 90% av tiden og dette viste Hoftun når han ansatte Janne. |
Siden det står i årsmeldingen at 4-2-3-1 og 4-1-4-1 (4-3-3) skal være utgangspunktet i 2012 er dette merkelig. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 19.03.2012 09:40 Post subject: |
|
|
| Noen tilfeldige seire mot middelmådige lag i oppkjøringen har fått en del av folket her inne til å tro at RBK er friskmeldt. I går mot Viking kunne vi se at det ikke er tilfellet. Ingen samhandling og rytme i angrepsspillet og stygge feil bakover. JJ får ikke til å skape et godt RBK-lag, uansett spillerstall. Han har rett og slett ikke den kompetansen som skal til. Merkelig vurdering å bruke DFH i en startoppstilling. Venstre kant er vel , bortsett fra venstrebacken og spissplassen, den posisjonen som passer Svensson dårligst. Når Svensson ikke evner å komme forbi en motspiller på venstrekanten, må han vente på Dorsin hele tiden og da blir det ofte for tregt, samt for forutsigbart. Larsen er en katastrofe som stopper. Det lukter katta i sekken av den investeringen. |
|
| Back to top |
|
 |
muppet Proff

|
Posted: 19.03.2012 11:39 Post subject: |
|
|
| jacsonø wrote: | | Hvorfor ikke kvitte seg med både Jan Jønson, Trond Henriksen og Erik Hoftun. |
Så du vil beholde Jørn Jamtfall...?  _________________ A job ain't nothing but work =) |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 19.03.2012 11:41 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | gonnagetchaa wrote: | en 7.plass i PL er det samme som å ta "the double" her hjemme og i tillegg få besøk av Jenna Jamesson på festen etter cup-gullet  |
en 7 plass i PL er det samme som å kanskje unngå nedrykk i La Liga |
Ja,jeg så jo hvordan de spanske nr 4 på tabellen pissa på Man.U i e-cupen,så dette tror jeg du må revurdere |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 19.03.2012 11:49 Post subject: |
|
|
greit, greit, greit
jeg tok for lite i...men det gjør ikke at poenget mitt er noe mindre for det gutter  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
akson Veteran
|
Posted: 19.03.2012 13:38 Post subject: |
|
|
| muppet wrote: | | jacsonø wrote: | | Hvorfor ikke kvitte seg med både Jan Jønson, Trond Henriksen og Erik Hoftun. |
Så du vil beholde Jørn Jamtfall...?  |
Vi trenger ikke ny keepertrener for å passe på Örlund og Bråthen, mens kontrakten deres går ut. Der mener jeg vi har tid frem til vi signerer ny keeper, og Storevik kommer. Men fra sommeren bør vi jo ta stilling til om Jamtfall er god nok. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 19.03.2012 15:31 Post subject: |
|
|
Ta stilling til? Han har hatt den der jobben ganske lenge, så uansett hva utfallet blir, så burde man ha oversikt over hvor dyktig han egentlig er. For min del holder det egentlig å se på keeperne våre, og hvordan de har utviklet seg i klubben. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 19.03.2012 16:20 Post subject: |
|
|
Jeg syns kampen i går rett og slett var elendig, og forferdelig skuffende. I mine øyne er det ingen grunn til å trekke frem noen spillere hverken i positiv eller negativ retning. Jeg satt igjen med den samme følelsen etter kampen i går, som jeg satt igjen med etter mange av kampene i fjor.
Likevel er hovedinntrykket etter kampen i går at det var ELENDIG INNSATS! Rosenborg vant jo knapt en eneste andreball, mens Viking-spillerne var på hugget og vant duell etter duell.
Tror virkelig RBK-spillerne fortsatt at de kan slå hvem som helst i TL ved å yte 75 %  |
|
| Back to top |
|
 |
|