| View previous topic :: View next topic |
| Hvem skal stå i mål? |
| Daniel Örlund |
|
37% |
[ 65 ] |
| Erik Bråthen |
|
62% |
[ 110 ] |
|
| Total Votes : 175 |
|
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 17.03.2012 14:23 Post subject: |
|
|
Avgjørelsen har falt:
- De har presset hverandre ganske så hardt, men vi kjenner det er litt i fordel Örlund, bekrefter Jan Jönsson overfor rbkweb.no.
- Hvorfor?
- Vi har oppsummert forsesongen. De har "pushet" hverandre, og sett bra ut på treningene. Örlund har sett enda litt bedre ut.
- Er Örlund det tryggeste valget ut i fra erfaring?
- Ja, det kan man vel si. Vi har likevel sett ganske så mye på det ferske i løpet av de to og en halv månedene vi har vært i gang. Det er klart at rutinen sånn sett taler for ham, men det har ikke vært helt avgjørende.
Les mer: Örlund vant keeperduellen |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 17.03.2012 14:26 Post subject: |
|
|
Faen så trist. Verre rekkevidde enn meg.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.03.2012 14:30 Post subject: |
|
|
Forresten ble det litt som jeg fryktet ifm. intervjuene etter treninga: Örlund gikk i garderoben før Jönsson hadde bekreftet valget, og svarte naturligvis "det får du spørre Janne om" når jeg spurte om valget var tatt.
Ble dermed bare et kjedelig intervju med ham, og venter nok til i morra med å legge ut saken.
Naturligvis kunne jeg ha ventet til Örlund var ferdig i dusjen for så å intervjue ham på nytt, men ærlig talt så er det begrunnelsene til Jönsson som var/er viktigst. Dessuten hastet det jo litt å komme seg hjem, og få lagt ut sak.  |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 17.03.2012 14:31 Post subject: |
|
|
Så jævlig skuffa jeg ble nå, hadde faktiskt litt tro på at EB skulle få sjangsen. Men som vanlig velger JJ det trygge og det han kjenner fra før. Faen! _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 17.03.2012 14:36 Post subject: |
|
|
Alt er bare trist. Liten stall, feil keeper, ingen høyreback, Chibuike vrakes for Fredheim Holm.... _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
akson Veteran
|
Posted: 17.03.2012 14:52 Post subject: |
|
|
Denne keeper duellen var vel mest for å skjerpe Ørlund. Har vel egentlig hatt den følelsen siden Bråthen kom inn i høst.
At JJ ikke vil snakke om kontrakt nå, er vel et resultat av at han er kommet til en mindre åpen klubb enn Stabæk. Han har slitt litt med det tidligere, men nå er han nesten på ingen komentarnivå... |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.03.2012 14:54 Post subject: |
|
|
| Som forventa. Er ingen stor Örlund-fan, men det lille jeg har sett av Bråthen har ikke overbevist meg om at han er bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 17.03.2012 15:10 Post subject: |
|
|
| Uansett for dårlig å bruke en kvoteplass på en middelmådig keeper. Håper han kun blir ut kontrakten han har nå. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.03.2012 15:37 Post subject: |
|
|
De siste svarene fra Jönsson fikk meg inn på nettopp den tanken: Örlund fikk et mistillitsforslag i november, og berget seg bare så vidt.
Slett ikke umulig at RBK dermed ønsker seg en ny keeper, men åpner for at Örlund eller Bråthen blir værende som reserve i 2013. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 17.03.2012 15:58 Post subject: |
|
|
| Riktig valg, og ikke helt uventet. Satser på at Örlund har hatt godt av skjerpingsen mot slutten av fjoråret og i vinter. Normalt er Örlund en av eliteseriens beste keepere. Vi bør likevel sondere markedet. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 17.03.2012 16:01 Post subject: |
|
|
Ja,dette var klassisk Jønson-Jamtfall opplegg,men jeg kunne gjerne forutsakt dette.Nå ble jeg kjempeskuffa.Skal se at Ørlund taper masse poeng for oss utover i sesongen,men det er vel det Janne vil,fortsette å lære oss å tape.Og jeg tror han er i ferd med å lykkes skikkelig ser det ut til.
Jeg syns dette er direkte rart!!!!!!!
Heia RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 17.03.2012 16:45 Post subject: |
|
|
Idiotisk kommentar, etter min mening. At JJ skal ha et mål om å "lære oss å tape"
Jeg stoler på at de har vurdert keeperplassen på objektivt grunnlag, og regner med at de mener at Örlund er best. |
|
| Back to top |
|
 |
akson Veteran
|
Posted: 17.03.2012 16:57 Post subject: |
|
|
| Både Jønson og Jamtfall gjør selvfølgelig sitt beste, men det er nødvendigvis ikke nok til at vi vinner kamper. Følgen av det kan være at vi lærer å tape. Så får vi bare håpe at vi klarer å holde et nivå som skaper en ny vinnerkultur. |
|
| Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 17.03.2012 17:18 Post subject: |
|
|
Når har du tid til å betale, Hedon? mandag 1800 utenfor sats valentinlyst? _________________ Push it to the limit |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.03.2012 18:26 Post subject: |
|
|
| Send meg kontonummer på PM. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.03.2012 19:02 Post subject: |
|
|
| Respekt. Drikk opp pengene, Adde! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.03.2012 22:45 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Slett ikke umulig at RBK dermed ønsker seg en ny keeper, men åpner for at Örlund eller Bråthen blir værende som reserve i 2013. |
Tipper vi må ut og handle keeper snart. Bråthen ønsker seg garantert bort siden han nå er andrevalg, og Örlund forsvinner fort til Sverige etter sesongen. Jeg tror vi sitter med maks én keeper etter sesongen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 17.03.2012 22:47 Post subject: |
|
|
| Hentesveis wrote: | Idiotisk kommentar, etter min mening. At JJ skal ha et mål om å "lære oss å tape"
Jeg stoler på at de har vurdert keeperplassen på objektivt grunnlag, og regner med at de mener at Örlund er best. |
Det kommer fra Jannes egen munn fra i fjor vår,men jeg kan ikke passe på at du får med deg alt,noe du tydelig ikke gjør Hentesveis.Det er vel noe om alderen din siden du har hentesveis??? |
|
| Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 18.03.2012 09:55 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Tipper vi må ut og handle keeper snart. Bråthen ønsker seg garantert bort siden han nå er andrevalg, og Örlund forsvinner fort til Sverige etter sesongen. Jeg tror vi sitter med maks én keeper etter sesongen. |
Som jeg skrev tidligere burde man skrevet kontrakt med Bråthen før valget var gjort. Skulle han hatt sjans til å bli førstekeeper "måtte" han ha skrevet under. Han er en god keeper og i verste fall en bra andrekeeper å ha med seg de neste årene hvis han ikke hadde klart å danke ut Ørlund (som utfallet ble). Og han er norsk og ung.
Nå må vi sannsynligvis ut å finne ny keeper til neste sesong. I mine øyne bør man da prøve å finne noen som er bedre enn Ørlund og ikke et nytt 2.valg. I såfall sitter man med en reservekeeper som går på kvota. Det blir for dumt!
Forøvrig er jeg enig i valget av Ørlund. Det beror seg vel så mye på at jeg har sett for lite av Bråthen og at Bråthen er mye ute pga skader, sykdom og nå visdomstenner. Man bør være sikker på at en førstekeeper med all sannsynlighet er tilgjengelig i alle kamper. Det har ikke Bråthen vist og jeg tror det har vært med i vurderingen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 18.03.2012 12:39 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | | Det kommer fra Jannes egen munn fra i fjor vår,men jeg kan ikke passe på at du får med deg alt,noe du tydelig ikke gjør Hentesveis.Det er vel noe om alderen din siden du har hentesveis??? |
OK, da registrerer vi at du har lært å lese. At du konkluderer på den måten du gjør sier meg imidlertid at du ikke helt har skjønt hva Jönsson mente i det intervjuet fra i fjor.
| Quote: | Flere av RBK-spillerne har knapt nok tapt en seriekamp før. Da kan det bli tungt mentalt å tape to strake.
Derfor passer Janne Jönsson ekstra på at stemningen ikke faller hos de ferskeste og mest seiersvante.
– Litt jobb er det å gjøre, for det er en ny situasjon for mange av dem. De som har vært med en stund vet hvordan det føles å tape, men det er noen som aldri har opplevd det, sier Jönsson til adressa.no etter treningen dagen derpå.
Stabæk-tapet gikk hardt inn på både supportere, spillere og trenere.
– Tap må man tåle og jobbe seg gjennom. Det er også en del av fotballutdannelsen å tåle det. Samtidig skal man ikke like tape, det skal gjøre vondt og det gjør det også, understreker RBK-treneren. |
|
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 18.03.2012 12:40 Post subject: |
|
|
| Lurer på hvor mange langskudd som er over 1m fra bakken Ørlund vil slippe inn? 10-15stk? EN sikkelig potetsekkkeeper akkurat som Jarstein. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.03.2012 17:39 Post subject: |
|
|
Personlig er jeg litt skuffet. Jeg har riktignok ikke sett veldig mye av Bråthen, men jeg mener Örlund prinsipielt spilte seg ut av laget i fjor og hadde flere store brølere utover i sesongen som kostet oss poeng og var sterkt bidrag til cup-exit, og slikt burde fått konsekvenser. Slik jeg ser det burde keeper-kjøp være relativt høyt på lista dersom Örlund er den beste vi har. Hans siste halvdel av sesongen var godt unna det vi skal kunne kreve av en keeper på et lag som tar mål av seg å være Norges beste (selv om vi har hatt mye rart på keeperplass gjennom årene).
Håper i det minste konkurransen og den tydeligvis lille avstanden mellom Bråthen og Örlund kan skjerpe svensken, og får ham til å prestere jevnt. En ujevn keeper er det verste som er. Heller en jevn keeper uten de store ekstremferdighetene enn en med Espen Johnsen-syndrom. Da vet vi og medspillerene i hvertfall hva man kan forvente - på godt og vondt. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 18.03.2012 17:52 Post subject: |
|
|
Nå er det vel nettopp jevnheten som har kjennetegnet Örlund om man ser hele perioden hos oss under ett. Hamrén valgte vekk Jarstein som var offensiv og gjorde litt rart innimellom med Örlund som gjorde mindre feil men var mer passiv i opptredenen.
Så kom altså perioden i fjor høst da han begynte å gjøre blundere i tillegg. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.03.2012 00:42 Post subject: |
|
|
| Enig. Bråthen er nok i utgangspunktet mer på linje med Jarstein og Johnsen. Men fordi Örlund i fjor var stabil på et for lavt nivå, hadde det vært spennende å se Bråthen over litt tid i serien før dommen falt; han kunne ha vist seg å være stabil. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.03.2012 01:03 Post subject: |
|
|
Kan ikke huske noen store brølere fra Bråthen, og han har sant og si fått for lite tid og ro til å prestere over tid. Med all verdens tillit hadde Örlund en negativ kurve i fjor.
Kristobal - det du beskriver i den siste perioden en keeper som var ustabil uten ekstremferdigheter - det verste fra begge verdener..  _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
|