View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
abjoern Veteran

|
Posted: 14.03.2012 03:00 Post subject: |
|
|
Velger også å tro på dette, eller i hvert fall vurdere det som ganske sannsynlig. Det har vel ligget i kortene lenge at vi jobber med Vilsvik.
Må sette spørsmålstegn ved prislappen, men jeg tror vi alle må innse at den tiden er over, da vi kan hente kontraktspillere fra norske klubber for små millionbeløp. I hvert fall når vi gir oss selv så dårlige kort som vi har gjort de siste årene. På det punktet ser jeg liten grunn til å håpe på bedring.
Når det er sagt, så synes jeg Vilsvik er en spennende type, om enn noe uferdig. Det jeg liker er at han er svært energisk, ganske hurtig, angrepsvillig og flink med ball(?). Han er rett og slett litt lettbeint, noe vi har savnet. Har sett for lite av han til å vurdere ting som defensive egenskaper og innleggskvalitet.
En spiller som kan gi litt positiv energi til laget, HVIS DET ER HAN VI HENTER*
*FOR DE AV DERE SOM SLITER MED Ã… SKILLE MELLOM DET Ã… TA NOE FOR GITT OG Ã… TA FOR SEG ET HYPOTETISK SCENARIO. |
|
Back to top |
|
 |
möllenbergs Senior

|
Posted: 14.03.2012 03:01 Post subject: |
|
|
Elso91 wrote: | Backen det er snakk om er Vilsvik etter hva jeg har forstått. |
I så fall blir det ny drakt - nr. 2, Vilsvik! Vet du kanskje også noe om hvorfor det har drøyd så lenge? _________________ It's hope in a hanging snore |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 14.03.2012 03:06 Post subject: |
|
|
Halvt trøndersk, men viktigst: Snakker han trøndersk? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.03.2012 03:14 Post subject: |
|
|
Visste ikke at han har vært på prøvespill hos oss. Det står i hvert fall så på Wikipedia. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 14.03.2012 03:18 Post subject: |
|
|
Artikkelen til 2mas fra tidligere i vinter er ganske utfyllende med tanke på den historien.
Vilsvik skal visstnok selv ha vært ivrig på å spille i RBK. I hvert fall tidligere.
Det er store plusser i min bok, i en tid hvor de fleste spillere i TL er opptatt av å fortelle hvor lite attraktive RBK har blitt.
Også morsomt å lese på forumet til Godsetunionen, der det blir påstått at vi minst burde betale 12 millioner, at det er null sportslig forskjell på Godset og RBK, at vi ikke kan å utvikle talenter og ikke minst at vi ikke skal ut i Europa i år. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 14.03.2012 03:19 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Visste ikke at han har vært på prøvespill hos oss. Det står i hvert fall så på Wikipedia. |
http://dt.no/godset/reali...-1.6235641
" Nei fra Rosenborg
I Berlin satt Lars-Christopher Vilsvik med ambisjoner om å spille på høyere nivå, men uten konkrete tilbud. Da tok onkel Øystein affære. Noen år tidligere hadde eksiltrønderen sørget for at Lars-Christopher fikk vise seg fram for Rosenborg.
– Rosenborg ville ha Lars, men han bestemte seg for å gjøre ferdig skolen i Tyskland.
I 2009 gjorde Øystein Vilsvik et nytt forsøk, uten samme hell.
– Jeg pratet med Erik Hoftun. Han sa takk, men nei takk. En engasjert onkel var ikke godt nok for Rosenborg." _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.03.2012 03:34 Post subject: |
|
|
Takk, gutter. Stusset da han ikke står på prøvespillista til 2mas heller.
Høyt nivå på GU-forumet, altså. Vi har bare nest flest klubbutviklede spillere i ligaen. Bare et apropos. |
|
Back to top |
|
 |
Elso91 Junior
|
Posted: 14.03.2012 03:37 Post subject: |
|
|
Usikker på hvorfor dette har drøyet. Etter hva jeg har forstått velger Vilsvik Rosenborg for å styrke sine landslagsmuligheter i fremtiden. Ser på Rosenborg som et større "utviklingsvindu", en Godset, der han føler seg "ferdig". Skal heller legge meg helt flat å være den første til å si at jeg har bommet totalt, dersom dette ikke går i boks! Dette kommer til å bli en kjempe signering! |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 14.03.2012 03:44 Post subject: |
|
|
Så når han er klar, så er forumet klar for å klage på kontrakten. Gleder meg allerede til sutringa. Vilsvik går under navnet Gareth Vilsvik ( Bale ) på Godset-forumet  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 14.03.2012 03:56 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | FCK har vel ikke akkurat vist stor oppfinnsomhet i spillerkjøpene de siste par årene. Grindheim og Mos er vel spillere som Hoftun hadde fått masse kritikk for å hente hvis det var til oss. |
Bytt ut Pape med Grindheim så er jeg enig. Mos og Pape er som en marginalt bedre versjon av Moldskred og Olsen.
Grindheim er en rimelig habil spiller, selv om han på ingen måte er dominerende. Har utviklet en fin pasningsfot og jobber hardt. |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 14.03.2012 04:04 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Vi har bare nest flest klubbutviklede spillere i ligaen. Bare et apropos. |
Hvilket lag har flest? Odd? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.03.2012 04:05 Post subject: |
|
|
Viking 8, vi 7. tv2sporten.no |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 14.03.2012 04:15 Post subject: |
|
|
Hm, okay. Jeg teller raskt ti på Odd sine hjemmesider. Jonassen, Semb, Lekven, Johnsen, Rashani, Corovic, Shala, Krogsgård, Oldrup og Børven. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 14.03.2012 05:28 Post subject: |
|
|
Stemmer det ikke denne gangen så legger jeg meg i fosterstilling og gråter meg til søvn.
5-års kontrakt, 5.5 mill (krysser fingre og tær) |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 14.03.2012 06:43 Post subject: |
|
|
Får vi en back før helga skal jeg feire alt som feires kan før helga har startet. Samtidig starte å lure meg selv på at vi ikke var sene dette vinduet, men utrolig tidlige i forhold til neste vindu. _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 14.03.2012 06:57 Post subject: |
|
|
Warrick Brown wrote: | Hm, okay. Jeg teller raskt ti på Odd sine hjemmesider. Jonassen, Semb, Lekven, Johnsen, Rashani, Corovic, Shala, Krogsgård, Oldrup og Børven. |
Er Børven egenutviklet altså? Kom ikke han til klubben som 17-åring da? |
|
Back to top |
|
 |
Yoda Junior
|
Posted: 14.03.2012 07:55 Post subject: |
|
|
Hvis det ikke skjer noe med nye spillere nå tror jeg flere av brukerne trenger psykiatrisk hjelp iløpet av kort tid. Jeg har ivertfall vært et nervevrak siden rykte på søndagen, å slitt med søvnproblemer og ukontrolerbar trang til å sjekke RBKweb ustoppelig.
Selv om 6-7 mill er VELDIG mye i dagens marked, har jeg tro på at Vilsvik kan forsvare denne prisen. Imponerte meg mye mer den Hedenstad ifjor, og er en jeg tror har større potensiale. _________________ Nabo til Eggen  |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 14.03.2012 08:13 Post subject: |
|
|
Hvis dette stemmer, blir jeg faktisk litt imponert. Lars-Christopher Vilsvik var tidlig inne i bildet, men da til uhorvelige 8mill. Hvis klubben har spart 500 000 i lønn og 2 -3 mill i overgangssum, på å vente i 60-70 dager, har man faktisk jobba bra. Godset var vel ikke nødt til å selge noen, så vidt jeg vet.
Men nå må vel Godset flyttes noen plasser ned på tabelltipset.....Vilsvik lar seg vel ikke erstatte i dette vinduet.  |
|
Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 14.03.2012 08:40 Post subject: |
|
|
Vet i grunn for lite om Vilsvik, til å kritisere et eventuelt kjøp. Men høres mye ut, for en spiller som ikke er norsk, innad i Norge.
Kan Vilsvik spille på begge backene, eller er han kun høyreback? |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 14.03.2012 08:51 Post subject: |
|
|
Han ble jo brukt på venstre av Drillo i Thailand... |
|
Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 14.03.2012 08:56 Post subject: |
|
|
Endelig et rykte igjen. Har store forhåpninger til Vilsvik, til tross for stiv pris og kvotespiller. Kanskje Hoftun overrasker med en bakromsspiss også? |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 14.03.2012 10:04 Post subject: |
|
|
Kanskje det begynner å regne penger og gamle, britiske poeter også?
Kanskje vi begynner å falle oppover?
Kanskje Steve Jobs står opp fra de døde for å lansere en ny ipad? |
|
Back to top |
|
 |
cbas10an Senior
|
Posted: 14.03.2012 10:27 Post subject: |
|
|
Har en kjenning i Drammen, med bånd inn i Godset. Han sier det er aktivtet på overgangsfronten der nede.
Om det er på vei inn eller ut vet han ikke. Ei heller om det har noe med oss å gjøre. Han hadde overhørt en person innad i Godset si følgende, "Det er nok en riktig overgang for gutten, mtp videre utvikling, men så handler det jo om overgangssum her også."
Det kan jo være dette handler om en spiller på vei inn til Godset også, men iallefall et lite halmstrå å holde fast i.
Samme person har tidligere informert meg om at Vilsvik selv ønsker seg til RBK og at han håper klubbene blir enige, men at han vil være fornøyd med å spille for Godset også denne sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 14.03.2012 10:38 Post subject: |
|
|
Forutsatt at Vilsvik blir vår nye signering, er han god nok? Jeg må ærlig innrømme at jeg har lite kjennskap til hans kvaliteter.
Noen som kan oppsummere hans spisskompetanse, hva han tilfører laget? _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.03.2012 10:38 Post subject: |
|
|
Elso91 wrote: | Backen det er snakk om er Vilsvik etter hva jeg har forstått. Koster RBK omlag 6-7mill. |
6-7 mill er helt fullstendig spinnvilt. Seriøst. Da vil jeg heller ha Høiland på backen, med Olsen som back-up, helt til vi finner noe som er fornuftig priset. Hvis dette stemmer vil vi ha TLs by far dyreste backfirer (bortsett fra Dorsin har alle kostet en formue), men jeg er langt fra sikker på at det er den beste. |
|
Back to top |
|
 |
|