View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 29.02.2012 18:54 Post subject: |
|
|
Tror jeg tar feil i hva? Jeg har vel ikke sagt noe om hvor vi blir værende. I øyeblikket er vi milevis unna Europa, alle som en her i Norge. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.03.2012 01:05 Post subject: |
|
|
Noen tanker et døgn i etterkant:
1. Ettersom utvidelse kom til å skje under forutsetning om godkjennelse fra idrettskretsen i etterkant, så dreide spørsmålet seg om valget av den nye plassen skulle skje i går eller på et ekstraordinært årsmøte - ikke om ett år.
2. Dirigent Sandvik dummet seg ut gjennom å slå fast at han "så ingen grunn til ikke umiddelbart å foreta valget".
3. Valgkomitéen burde ha vært (bedre) informert om mulig utvidelse så fort styret fikk tilsendt forslaget, og forberedt seg (bedre) på et sånt utfall.
4. Valgkomitéen var likevel fleksible og gjorde enkelt om innstillinga, med Heggem som fast medlem og Nordhammer som vara. Sistnevnte ut i fra at han uansett var en god kandidat til 2013-styret.
5. Nordhammer opptrådte toskete da han gjennom hvisking i øret på VK-leder Efskin(?) rett før valget slo fast at han ikke ville være vara.
6. Dermed ble ting satt ordentlig i vranglås.
7. Heldigvis ble Heggem valgt inn.
8. Buchmann tok et bra grep gjennom å foreslå utsettelse av valg av vara.
9. Mini var flink til å slå fast at dette var enten eller for Nordhammer.
Skuffelsen min blir dermed todelt:
1. VK burde ha vært bedre forberedt, gitt at ikke Nordhammer hele tida var plan B. I stedet fikk jeg som medlem følelsen av å bli forsøkt overkjørt av Nordhammer-tilhengerne.
2. Nordhammer sin opptreden.
Var mer jeg tenkte på i går, men nå er jeg for trøtt til å huske. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 04.03.2012 19:19 Post subject: |
|
|
Hehe, der kom den på plass ja. Frykta jeg var refusert  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.03.2012 22:05 Post subject: |
|
|
Jeg var blant dem som stusset over hvor stort Adresseavisen i fjor høst slo opp at veteranlauget ønsket seg Brattbakk. Det var jo slett ikke det samme som ei formell innstilling til styreplass.
Ikke overraskende ble dette et emne forrige tirsdag.
Og forklaringa på hvorfor Brattbakk ikke engang ble benket, var som følger:
1. Veteranlauget ønsket seg opprinnelig Heggem, som i utgangspunktet var avventende/uvillig.
2. Dermed begynte man i stedet å prate med Brattbakk. Og foreslo ham overfor valgkomitéen.
3. I mellomtida hadde valgkomitéen sjøl begynt å vurdere Heggem sitt kandidatur.
Veteranlauget sluttet dermed opp om sitt opprinnelige førstevalg. Brattbakk ønsket ikke å stille som benkeforslag verken som fast medlem i utvidet styre eller som vara. Han valgte dessuten ikke å være til stede på årsmøtet. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.03.2012 23:35 Post subject: |
|
|
Fin oppklaring. Jeg var i villrede i en av pausene før en av avstemningene der, og fryktet at de Brattbakk-greiene kunne bli uheldig. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 06.03.2012 14:21 Post subject: |
|
|
Det ideelle hadde vært Brattbakk som vara heller enn Nordhammer. Håper han er ute igjen ved neste korsvei. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 06.03.2012 14:26 Post subject: |
|
|
Jeg også, selv om jeg må innrømme at jeg likte dette fra 2mas' sak:
Quote: | NÃ¥ skal 53-Ã¥ringen i stedet konsentrere seg om sitt nye verv i Ballklubben.
- Jeg setter pris på å bli vist den tilliten i fra årsmøtet, og håper at jeg kan bidra med min kompetanse og erfaring til kollegiet sammen med resten av styret og ledelsen i Rosenborg, kommenterer han.
- Hva kan du bidra med?
- Jeg tror jeg har evnen til å se helhet. Rosenborg er jo en bedrift sjøl om produktet er fotball, og jeg er veldig opptatt av at det sportslige får optimale rammebetingelser og at både de økonomiske og menneskelige ressursene i størst mulig grad kanaliseres inn mot det sportslige. |
_________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 06.03.2012 17:13 Post subject: |
|
|
Jeg kjenner at jeg stritter litt bust når blårussen kommer med sine "dette kan jeg alt om, for det er jo egentlig en bedrift"-betraktninger, og tar det som en selvfølge at de der markedsmekanismene som de har opphøyet til fysiske lover skal sørge for en evig vekst og fungere som eneste handlingsregel i ethvert foretak.
Minus del 2 av utsagnet (at ressursene skal konsentreres rundt det sportslige) er det vel nøyaktig slik Skutle & co tenkte da de lanserte den herostratisk berømte handlingsplanen sin for noen år siden.
Men kanskje det bare er jeg som er litt paranoid. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 06.03.2012 18:10 Post subject: |
|
|
Japp, du ser spøkelser på høylys dag - iallfall inntil det motsatte er bevist  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
|