English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2012
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Stano_11
Veteran

PostPosted: 29.02.2012 02:01    Post subject: Reply with quote

Var vel ett jatte årsmøtet som vanlig der flesteparten er fornøyd med at karbonadene er gode så er man enig med alt??
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 29.02.2012 02:52    Post subject: Reply with quote

- Dette blir en artig utfordring. Og jeg ser helt klart lyst på fremtiden. Vi har en ung spillerstall og en solid økonomi. Så må vi akseptere at det kan ta tid. Det er ikke slik at vi kan vinne hvert eneste år, sier Koteng.

Javel, solid økonomi? Er vel bare å handle da.

- Torgeir Børven
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 29.02.2012 09:25    Post subject: Reply with quote

Ja, men det er viktig å handle klokt. Bruke pengene riktig. Det er jo seriøst ikke mangelen på penger og for lite pengebruk på det sportslige apparatet og nye spillere som har preget klubben de siste fem-seks årene.

Stano_11: Tydelig at du ikke var på årsmøtet, for noe karbis var det ikke å få Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
AndreasR
Veteran

PostPosted: 29.02.2012 09:30    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Var vel ett jatte årsmøtet som vanlig der flesteparten er fornøyd med at karbonadene er gode så er man enig med alt??

Karbis er fast på medlemsmøtene. Så ikke noe til de i går hvertfall. Derimot ekstremt god gulrotkake.

Møtet gikk da forholdsvis greit det. Flott at Heggem ble styremedlem. Synd Brattbakk ikke var villig til å bli benket, tror han kunne vunnet en votering mot Nordhammar.

Styret har også en jobb å gjøre vedrørende tillit og troverdighet, noe 40 mistillitsstemmer viste.
Øystein
Veteran

PostPosted: 29.02.2012 10:13    Post subject: Reply with quote

Nordhammar ga ikke et spesielt godt inntrykk ved å oppføre seg som en toåring i trassalderen når han ikke fikk den tittelen han ønsket seg.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 29.02.2012 10:23    Post subject: Reply with quote

Til neste år er jeg sikker på at opprydningen kommer, og ikke en liksom-opprydning.

En innsparing på 10 millioner kroner og inntektsreduksjon på 6 millioner kroner vil føre til en resultatforbedring på 4 millioner kroner isolert. Men så har man trenden med at drifta fremdeles er i ulage med midlene disponeres i feil aktiviteter. Jeg ser for meg et underskudd for 2012 på 50 millioner kroner for ballklubbens del.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 29.02.2012 10:32    Post subject: Reply with quote

Quote:
Jeg ser for meg et underskudd for 2012 på 50 millioner kroner for ballklubbens del.

Uffda, dette får du kasta i trynet om under ett år Konesseur.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 29.02.2012 11:21    Post subject: Reply with quote

Ingenting ville glede meg mer enn at klubben gruser mitt estimat, og at jeg får fullt opp.

Jeg argumenterte for en estimat på minus 40 millioner kroner for ballklubben for 2011 sånn midtveis i 2011 før jeg fikk høre om at det hadde foretatt noen (denne gang relle) kostnadskutt, og reviderte mitt estimat til 35 millioner kroner i minus. Fasiten ble 35 millioner kroner i minus presist.

(Nei mitt estimat var ikke i konkurranse med tippinga til Kristobal og PerO i fjor. Jeg er ikke interessert i tipsene deres for 2012 heller, og ikke interessert i hva de skulle mene om mitt estimat)
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 29.02.2012 11:24    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
(Nei mitt estimat var ikke i konkurranse med tippinga til Kristobal og PerO i fjor. Jeg er ikke interessert i tipsene deres for 2012 heller, og ikke interessert i hva de skulle mene om mitt estimat)

Noe sier meg at dere tre vil klare å diskutere tallene i minst 20 forskjellige tråder det neste året likevel...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kristobal
Legende

PostPosted: 29.02.2012 12:08    Post subject: Reply with quote

I den grad jeg skal diskutere økonomi det neste året, skal jeg holde meg i økonomitråden.

Jeg har ingen problemer med å stå til rette og innrømme at anslaget om bare sju millioner i minus ble solid bom. Av de ulike anslagene var det Konesseur som til slutt var nærmest, bortimot blink etter de ekstraordinære nedskrivingene på Moldskred og Goa.

Skryt til ham for det.

Jeg registrerer at de store bommene i mitt anslag fra 2. september
http://www.rosenborg.info...079922b76d

er spillersalginntekter på 7,5 millioner (noen må forklare hvordan Annan-salget, Skjelbred-salget og Olsen-salget kun førte til 14,2 millioner på denne posten og ikke 21,5 som jeg antok), VIP-inntekter på 5,0 millioner (jeg antok samme inntektsnivå som året før) og sponsor/reklameinntekter på 7 millioner (antok samme som året før, ut fra uttalelser i forkant av sesongen på at man hadde solgt minst like mye).

Jeg bommet også med tre millioner kroner på kostnadssiden på VIP - de kostet bare 2,8 millioner kroner mindre samtidig som de ga over fem mill mindre i inntekt.

Forskjellen mellom mine anslag og det reelle regnskapet ble dermed:
Mitt anslag: -7 millioner
Mindre spillersalgsinntekter - 7,5 millioner
Mindre VIP-inntekter: -5 millioner
Mindre sponsorinntekter: -7 millioner
Større VIP-kostnader: -3 millioner
Ekstraordinære avskrivninger Moldskred/Goa: -4 millioner
Andre småting: -2 millioner
Totalt -35,5 millioner kroner

Jeg traff bra med billettinntekter, UEFA-inntekter, driftskostnader kamper og lønnsbesparelser.

Dermed er mitt "regnskap" i denne saken opp og avseggjort.

Jeg har ingen tro på et gigantunderskudd i 2012.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 29.02.2012 12:39    Post subject: Reply with quote

Øystein wrote:
Nordhammar ga ikke et spesielt godt inntrykk ved å oppføre seg som en toåring i trassalderen når han ikke fikk den tittelen han ønsket seg.
Nordhammar hadde intet reelt valg etter Minis geniale opptreden. Han kunne enten si 'ja' til varavervet, eller være ferdig i RBK. Hadde han sagt nei der hadde han aldri fått sjansen igjen.

Forresten sikkert gøy for Loktu å høre både den ene og andre friste ham med at nestledervervet er jo ledig neste år. Very Happy

skille

Konesseur, Heldal savnet deg i går. Du var der selvfølgelig?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 29.02.2012 13:30    Post subject: Reply with quote

Jeg kunne jo ha flaksa rundt her og der og skreket "hva var det jeg sa i alle år, hva var det jeg sa i alle år". Om et års tid når de ser effekten av en liten opprydning i en periode der pilene peker nedover, blir det nok samling i bunn til neste år uansett.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 29.02.2012 13:40    Post subject: Reply with quote

Du kunne da ha sagt noe om ditt estimat på 50 mill minus i 2012.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 29.02.2012 13:47    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
I den grad jeg skal diskutere økonomi det neste året, skal jeg holde meg i økonomitråden...

Fra når regner du "det neste året"?
kristobal
Legende

PostPosted: 29.02.2012 14:46    Post subject: Reply with quote

Det neste året er vel det neste året. Fram til neste årsmøte. Jeg var i hvert fall der i går.
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 29.02.2012 15:38    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Øystein wrote:
Nordhammar hadde intet reelt valg etter Minis geniale opptreden. Han kunne enten si 'ja' til varavervet, eller være ferdig i RBK. Hadde han sagt nei der hadde han aldri fått sjansen igjen.

Ja, enig i den. Men fortsatt rimelig håpløst av ham å si i utgangspunktet at "Jeg stiller kun til valg hvis det er som styremedlem". Altså før valget av Heggem.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 29.02.2012 16:07    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Det neste året er vel det neste året. Fram til neste årsmøte. Jeg var i hvert fall der i går.

Det vil med andre ord si at det ikke var økonomi du diskuterte i innlegget du skrev kl. 11.08? Razz Mr. Green
PerO
Veteran

PostPosted: 29.02.2012 16:26    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Ingenting ville glede meg mer enn at klubben gruser mitt estimat, og at jeg får fullt opp.

Jeg argumenterte for en estimat på minus 40 millioner kroner for ballklubben for 2011 sånn midtveis i 2011 før jeg fikk høre om at det hadde foretatt noen (denne gang relle) kostnadskutt, og reviderte mitt estimat til 35 millioner kroner i minus. Fasiten ble 35 millioner kroner i minus presist.

Får starte med nok en gang å gratulere deg med at du vant tippekonkurransen.

Men du trenger ikke være så eplekjekk og kalle din tipping for estimater, og vår for tipping. Dette er hva du sa om de 40, som du senere justerte ned til ca 35:

Konesseur wrote:
I år estimerer jeg 40 millioner kroner i minus uten europaliga. I dette ligger kostnadskutt på 20 millioner kroner med tilhørende reduksjon i inntekter på 40 millioner kroner, i stor grad i forhold til nedbygging av sportslig.

Forskjellen mellom dine estimater og vår tipping, var at du bommet mer på kostnadene. Der bommet du med 25 mill(20 etter korreksjon), mens Kristobal og jeg var vesentlig nærmere.

Vi bommet alle 3 på den store inntektsnedgangen.

Så egentlig, traff du sluttbeløpet, fordi du bommet på flere punkter enn oss.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 29.02.2012 17:31    Post subject: Reply with quote

Synes det sterkt betekelig at Rosenborg sine æresmedlemmer og RBK Investor ønskeren investor-plass i styret. Det er altfor lite folk i styret som har drevet med idrett i voksen alder, Bård Benum har kun vært en juniorstjerne på ski for snart 30 år siden..

Det neste blir vel å bryte ut av Tippeligaen for å spille i bedriftserien.

Det var flere negative ting ved årsmøte, enn positive. Det å gå fra topp 30 i europa til topp 3 i norge, er som å sitte på toppen av 120 metersbakken å skifte målet fra skiflyging til 90 metersbakken, hvor ungdommen hopper...
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 29.02.2012 17:44    Post subject: Reply with quote

Sjøl syns jeg det var mer betenkelig at mistillitsvotumet mot styret ble nedstemt med så voldsomt stor margin... :/
Messi
Veteran

PostPosted: 29.02.2012 17:51    Post subject: Reply with quote

Hvorfor kjøre et misstillitsforslag mot et styre, som har hatt en leder som har kjørt enmannsshow? Alle vet at det blir en ny dymamikk med en ny leder..
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 29.02.2012 17:52    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
I så måte er han jo helt i tråd med RBK!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 29.02.2012 18:02    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Det å gå fra topp 30 i europa til topp 3 i norge, er som å sitte på toppen av 120 metersbakken å skifte målet fra skiflyging til 90 metersbakken, hvor ungdommen hopper...

Så er det vel nettopp det skihoppere ofte gjør når de ikke finner feelingen også da. De går ned til 90-metersbakker, der satsbevegelsen, timingen og trykket ned mot underlaget er enda viktigere for å hoppe langt enn i større bakker.

Hvis du ikke hopper langt i 120-metersbakken er det i hvert fall ikke noe poeng i å gå opp og slippe seg utfor i skiflygingsbakken i Vikersund og tro at det går bedre da. I verste fall går det helt galt.

At man på sikt tror at man kan vinne skiflygings-VM er det ikke noe i veien for, selv om man justerer det kortsiktige målet, går ned og forsøker å hoppe langt i 90-metersbakken en periode, tenker arbeidsoppgaver og prestasjon istedet for å kun måle seg mot Kranjec & co.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 29.02.2012 18:20    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
PerO wrote:
I så måte er han jo helt i tråd med RBK!

Det er vel riktig, helt frem til 2011. Faktisk, for første gang på mange år, så klarte jo klubben sitt kostnadsbudsjett temmelig bra i 2011. Midt oppi all elendigheta, skal faktisk styret ha for det.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 29.02.2012 18:45    Post subject: Reply with quote

Tror du tar feil Kristobal.. Tror norsk fotball blir å finne i 90 metersbakken, både som lag og som enkelt spillere. De fleste av de spillerne som har dratt til utlandet blir benkeslitere i europeiske klubber, noe som forteller om stor nivå forskjell.. Å denne forskjellen blir bare større og større for hver dag som går..
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next
Page 16 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb