English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Steffen Iversen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 214, 215, 216  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JSS
Senior

PostPosted: 12.02.2006 01:18    Post subject: Reply with quote

staha wrote:
Hør på denne karen! Visdomsord!

nå bør du passe deg så du ikke får siteringsadvarsler fra sjefen (he, he) ...

Last edited by JSS on 12.02.2006 01:20; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Katalysator
Veteran

PostPosted: 12.02.2006 01:20    Post subject: Reply with quote

Støtter TomH her.
Back to top
LittleJoe
Junior

PostPosted: 12.02.2006 01:29    Post subject: Reply with quote

Fjorårssesongen til Iversen viste på ingen måte hva som bor i han som fotballspiller.(Dette kommer av at gutten ikke eier følelser for Vålerenga og kun tenker på England og proffopphold). Men nå (på tide) ser det ut som gutten forstår at han ikke er god nok for Premier League spill.De siste årene har han kun levd på navnet, men jeg tror at Iversen vil blomstre opp igjen i Rosenborg-drakta takket være en av norges beste trenere i Per Mathias Høgmo, får bare håpe det ikke blir snakk om noen korttidskontrakt...En klar forsterkning når han kommer i form, får bare håpe det ender med kontrakt og ikke mere premier league drømmer.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 12.02.2006 01:31    Post subject: Reply with quote

Alle generelle hatstanker om iversen satt til side:

- HÃ¥n mot kjernen
- HÃ¥n mot RBK
- Rundbrenner og utro (førstehånds info..)

SÃ¥ TRENGER ikke RBK en hodesterk spiss...

ENESTE mulige grunner til at et normalt tenkende menneske ville gjøre noe sånt er:

- Kort/langsiktig kapitalgevinst uten risiko for sportslig tap
- En annen hodesterkspiss forsvinner..hint hint FJ stikk til helvete dit peppern gror
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 12.02.2006 01:35    Post subject: Reply with quote

At Iversen har et større potensiale enn Frode Johnsen er vel egentlig ganske klart. En kan selvsagt si mye om hans opphold i Tottenham, men fakta er jo at klubben aldri var i toppen i løpet av årene Iversen var der. De skiftet manager et utall ganger, og de fleste så på Iversen som en av de viktigste spillerne i stallen når de overtok. At hans Englandsopphold ble veldig mye plaget av skader skyldes jo ikke minst at han ble sendt rett fra sykestua og ut på banen. Dette skjedde også med Darren Anderton som ble regnet som et av Englands største vingtalent før han ble misbrukt på samme måte.
Mange vil kanskje kalle meg naiv, men jeg vil virkelig håpe på at RBK ikke bryter med sin lønnspolitikk for å få til dette. Jeg håper også at det er sånn at han har et tilbud fra Everton, for da tror jeg det uansett vil være et bedre økonomisk tilbud.
Ut fra det håper jeg at Høgmo har klart å trigge et ønske om å få til noe sportslig hos Iversen. At han ønsker et stabilt kontraktsforhold i stedet for et kort i Everton fordi han ikke ønsker det usikre livet han har levd med siden han ble overflødig i Tottenham.
Jeg tror at Per M. Høgmo store styrke ligger i å inspirere. Dette kombinert med at han har en fast og stødig tanke om hvordan fotball skal spilles skal skape stabilitet og progresjon i RBK.
Jeg tror ikke at Per M. Høgmo er ukjent med skepsisen til Iversen blant fansen. Dette tyder på at Høgmo har veldig tro på at dette er riktig. Hadde han tvilt ville han ikke risikert den stormen det kan bli om Iversen mislykkes.
Det som slår litt sprekke i teorien min er det som nå da virker som panikkjøpet Kone, og den tviholdingen vi har sett på Frode Johnsen. Kanskje tenker ikke denne Høgmo rasjonellt likevel.
Uansett, innen 48 timer ser det ut til at Steffen Iversen er RBK-spiller. Og da starter et nytt kapittel for min del. Uansett hva han har sagt og gjort siden han forlot oss den desemberdagen i 96 så ser jeg han gjerne feire sitt andre seriegull på rad i September/Oktober.
Back to top
blubbin
Rutinert

PostPosted: 12.02.2006 02:46    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:
. Kanskje er han til og med dum nok til å tro at han nå er så godt som sikret et klippekort ala det FJ har, uten at han har tenkt på at han da faktisk må ta det fra FJ, noe som nok blir vanskeligere enn Steffen er klar over.

Jeg frykter dessverre begge får klippekort - Iversen som midtspiss og FJ som offensiv midtbane. Grøss og gru!
Back to top
blubbin
Rutinert

PostPosted: 12.02.2006 02:59    Post subject: Reply with quote

Vi har nå Iversen, FJ, Braaten, Helstad, Kone, Essediri, Storflor, Brattbakk - samt Skjelbred, ja og for så vidt også Eguren i den offensive midtbanerollen. Ti spillere som alle kunne ha vært faste i andre TL-klubber konkurrerer om fire plasser. Hva er vitsen? Kanskje Høgmo tenker at jo flere spisser på laget, jo flere mål blir det? Er jo sant nok, bare at det sannsynligvis er baklengsmålenes hyppighet som vil øke.
Ser for meg følgende lagoppstilling:

..................... E.Johnsen

Helstad.....F.Johnsen...... Kone........Brattbakk

............. Skjelbred.........Eguren

Essediri............Braaten..............Storflor
.......................Iversen

Fra alvor til spøk - evt motsatt - jeg GLEDER meg til å se hvilken første-11'er Per Mathias Høgmo kommer til å satse på til neste sesong.
Back to top
Morientes
Junior

PostPosted: 12.02.2006 05:22    Post subject: Reply with quote

Gler mæ te ¨å sjå Ivers i RBK drakta æ.... Måtte GUD ferby kjernen å kom me nå kødd mot Ivers!
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 12.02.2006 06:33    Post subject: Reply with quote

Mennesket Steffen Iversen har jeg sett siden han gikk på samme barne- og ungdomsskole som meg (Hallset og Selsbakk), og han har ALLTID slått meg som en forholdsvis korttenkt person. Oppførselen hans mot RBK så lenge han var i VIF-drakt overrasker meg ikke noe som helst i så måte, men det er tross alt ikke hans mentale kapasitet vi først og fremst er ute etter.

Jeg har likevel en positiv ting å si om Steffen Iversen: han gir jernet kampen gjennom, uansett hvilket lag han spiller for. Spillestilen hans, samt det at han ikke alltid har vett nok til å trekke seg fra dueller, har gjort at han har blitt unødvendig mye skadet, men når han er skadefri og i form vil han være en svært viktig angrepsbrikke for ethvert lag på TL- nivå. Jeg tror absolutt han kan bli en god tilvekst til RBK, selv om han nok ikke er noen leder- eller kapteintype.

De to store spørsmålene har allerede blitt nevnt her:
1) klarer Høgmo å få Ivers til å passe inn/ komme i form/ gi 100% for laget? (Positivt at Ivers takker nei til korttidskontrakt i Everton, og sier ja til 3-års kontrakt i RBK) og
2) Hva skjer med alle de andre spissene i stallen, når vi allerede har et par for mye? (Samme type som FJ, vil han presse ut Helstad og Braaten? etc.)
er de største elementene av kritikk jeg kan se i forbindelse med denne overgangen.

De som tidligere i denne tråden uttaler at de IKKE KAN FATTE hvorfor noen kan være positiv til en Iversen-overgang, må vel kanskje bare akseptere at det her til syvende og sist er snakk om meningsforskjeller, ikke absolutte fakta. Wink
trondh
Veteran

PostPosted: 12.02.2006 09:44    Post subject: Reply with quote

http://www.nrk.no/sport/f...77795.html
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 12.02.2006 10:27    Post subject: Reply with quote

Vi får vel bare venne oss til at han er der...
men hvis han plutselig finner ut at han skal gjøre det dårlig, så krever han så høy lønn at Rosenborg ikke kan sette han på benken...

Men jeg skal godta han hvis:
- Gi jernet i alle kampene
- Knus enga!
- Ikke krev høyere lønn en de andre spillerne
Back to top
Brakka
Rutinert

PostPosted: 12.02.2006 11:36    Post subject: Reply with quote

Så når Iversen f.eks scorer et avgjørende mål i CL-kvalik 2007, hva vil alle dere som "hater" ham gjøre da? Sitte på tribunen å rope "buuuuu"??
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2006 11:43    Post subject: Reply with quote

Juble for laget såklart! Rolling Eyes
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 12.02.2006 11:48    Post subject: Reply with quote

Ville faktisk likt å se Helstad som spiss sammen med Iversen i 4-4-2.

Code:
      Helstad     Iversen

Storflor   Skjelbred    Strand    Essediri

StensÃ¥s   Riseth    Kvarme   Basma/Lago

Iversen er vel spissen som skaper målene? Hvor mange målgivende hadde han i 2004 og 2005?
[/code]
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 12.02.2006 12:19    Post subject: Reply with quote

Lago på høyreback? Jeg vet nå ikke det.

Uansett, når det gelder Iversen. Jeg kan være tilbøyelig til å tilgi den idiotiske oppførselen hans utenfor banen (mot Rosenborg, personlige saker bryr jeg meg overhodet ikke om), men jeg synes ikke at han forsterker førsteelleveren i stor grad. Hvis han i tillegg skal spille på bekostning av Braaten eller Helstad, vil jeg betegne det som et taktisk sjølmord.
Tobbe16
Junior

PostPosted: 12.02.2006 12:24    Post subject: Reply with quote

Men jeg skal godta han hvis:
- Gi jernet i alle kampene
- Knus enga!
- Ikke krev høyere lønn en de andre spillerne[/quote]
-------------------------------------------------------------------------------------
Her er det et par problemer med Iversen.. Etter å ha fulgt han som Vålerenga-supportere i halvannet år nå har jeg sett at mannen ikke er den samme som han var i starten av sin karriere (RBK og Spurs).. Han er rett og slett pinglet.. Trekker seg i nærdueller, skal alltid gjøre ting unødvendig "fint" noe som teknikken hans ikke tillater og han scorer absolutt ikke mål.. I tillegg har han for lite assist, selv om det blir sjanser rundt han automatisk..

Knus Enga greier ikke RBK PGA av Ivers..

Og høyere lønn skal han sikkert ha, men nå er vel lønna en del høyere i RBK enn i VIF uansett..

Til sist skjønner jeg visse i Kjernen (eller RBKsupportere generelt) at de er skeptisk her.. Ivers velger VIF foran RBK i 2004.. Etter 2004-sesongen somler han lenge, ingen vil ha han og han må ta til takke med VIF igjen.. Etter 2005 sesongen går han igjen.. Roter litt rundt i Europa, men det er ingen som vil ha han nok.. Først sa han at han bare dro til Europa om det kom en toppklubb på banen.. De siste spekulasjonene gikk på Olympiakos, Livorno, Everton og Celtic.. Everton er kanskje ok sånn sått men men.. Men han gir altså opp denne jakten og snakker med RBK og VIF igjen.. VIF har sett seg litt lei på vinglinga og er ikke så gira på Ivers lenger og Ivers velger RBK fordi: "det var de som ville ha meg mest".. Her var altså RBK et godt stykkke ut i rekken og høres ut på utsagnet hans om han hadde kunne velge VIF om de hadde vist mer interesse..

Nå var jeg blant de VIF-supporterne som ikke ønsket han tilbake fordi jeg mener han ødelegger mer for spillet enn han skaper.. MEn mulig han passer bedre i RBK.. Hva vet jeg? Håper derimot jeg slipper å se mer av han på landslaget.. Hareide kan ikke ha sett mye VIF-kamper for å gitt han tillitt gang etter gang.. Men send Braathen eller Helstad sørover så er det faen meg greit!
Keef
Senior

PostPosted: 12.02.2006 12:28    Post subject: Reply with quote

bra å få inn steffen mener jeg. selv om vi nå har en milliard spisser og ingen på midtbanen...

betyr dette at FJ kanskje finner seg en annen klubb?

a sphincter says what?
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 12.02.2006 12:31    Post subject: Reply with quote

Jeg synes vi likegodt kunne overtalt Henning Berg til å gjøre comeback, så kunne han stå og dunke ballen høyt og langt til Ivers som taper hodeduellen. Akkurat som landslaget under Semb. Hei, hvorfor ikke hente inn Semb som likestilt hovedtrener med det samme.
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2006 12:36    Post subject: Reply with quote

Tobbe16 wrote:
Han er rett og slett pinglet.. Trekker seg i nærdueller

Dette er helt sikkert pga. hans store skadeproblemer. Da han var i Tottenham ble han jo nesten skadet hver gang han gikk hardt inn i en duell.
Back to top
Tobbe16
Junior

PostPosted: 12.02.2006 12:39    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Tobbe16 wrote:
Han er rett og slett pinglet.. Trekker seg i nærdueller

Dette er helt sikkert pga. hans store skadeproblemer. Da han var i Tottenham ble han jo nesten skadet hver gang han gikk hardt inn i en duell.

----------------------------------------------------------------------------------
Ja det er nok sant, men det gjør han fortsatt til en mye dårligere spiller.. Er tross alt det som var varemerket hans.. Kanskje derfor han ikke scorer så mye lenger også? Er aldri skikkelig på hugget.. MEn skal uansett bli spennende med tippeligaen i 2006.. I år blir det kamp! Og tror nok Reka må legge til et par poeng i beregningen sin for hva som trengs for å ta gull!
dags
Veteran

PostPosted: 12.02.2006 12:43    Post subject: Reply with quote

Ikke scorer så mye lenger? Han har da aldri vært noen goalgetter.
Skammels10
Veteran

PostPosted: 12.02.2006 13:04    Post subject: Reply with quote

Tobbe16 wrote:
Men send Braathen eller Helstad sørover så er det faen meg greit!

Haha, dream on!
Back to top
olivknob
Senior

PostPosted: 12.02.2006 13:15    Post subject: Laget 2006 Reply with quote

Synes Høgmo må stå fram nå,og gi oss en forklaring på hvordan han tenker.Det er det minste vi kan forlange!! Mad
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
TomH
Veteran

PostPosted: 12.02.2006 13:36    Post subject: Reply with quote

Som sagt tidligere;
Høgmo tenker:

Helstad
Braaten - Iversen - Essediri

Godt mulig at Kone vil være en direkte utfordrer til Iversen/ Helstad. Slik jeg lærte å kjenne Høgmo i Tromsø vil ikke Høgmo være redd for å benytte seg av den spilleren som er best og sette "stjerner" på benken. Tross alt var ikke Iversen dyr i innkjøp - vi har derfor råd til å ha ham som reserve for Kone (om det viser seg at han er så god).

Per fristilles som offensiv midtbanespiller og blir - helt sikkert en minst like sentral/def/indreløper på midtbanen (om han noengang blir god igjen).

FJ blir, så lenge han nå er i klubben, midtbanespiller og reserve i forsvar.

Vi har stor konkurranse om 2 plasser på midtbanen: FJ, Solli, Skjelbred, Strand, Tettey, Berg. Behovet vårt nå for en midtbanespiller er pr i dag ikke spes stort.
LittleJoe
Junior

PostPosted: 12.02.2006 13:45    Post subject: Reply with quote

E.Johnsen
M.Koppinen V.Riseth B.T.Kvarme M.Dorsin

A.Tettey

J.G.Solli K.Essediri

S.Iversen

T.Helstad D.Braaten
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 214, 215, 216  Next
Page 23 of 216

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb