View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bakklandia Legende
|
Posted: 12.02.2006 00:12 Post subject: |
|
|
Det store spørsmålet nå er vel som følger: Hva gjør Thorstein Helstad nå? Han sa jo klart å tydelig i fra om at hvis det kom en ny midtspiss, ville han forlate klubben. Nå har det kommet TO.....!
Judas kommer tilbake, sannsynligvis mest for å hvile på de lauvbæra han ikke har. Kanskje er han til og med dum nok til å tro at han nå er så godt som sikret et klippekort ala det FJ har, uten at han har tenkt på at han da faktisk må ta det fra FJ, noe som nok blir vanskeligere enn Steffen er klar over.
Ja, PMH er flink til å få spillere inn i system og til å få tilsynelatende spillere i toppform igjen. Men det er ikke poenget her. Potensialt til Steffen er meg revnende likegyldig, jeg gir faen i om han skulle vise seg å bli like god som Ronaldinho. Poenget her er hvordan han har oppført seg, fyllerør eller ikke. Saken er at han rett og slett er ufordragelig, og en enkel beklagelse vil ikke være nok til å gjenopprette inntrykket. Han har vist forakt for klubben og drakta, og da burde han vært et evig ikke-tema i klubben, slik han er blandt supporterne.
For øvrig stiller ikke denne overgangen Bratseth i et bedre lys hos meg, heller. Det er tross alt under to måneder siden Rune B avskrev Steffen, og så skjer dette. Nok en gang farer altså Rune B med tomme ord, uten å legge handling bak dem. Før eller siden bør dette få konsekvenser, og for meg ble begeret nådd nå. Rune, vær så snill, ta din hatt og gå mens du fortsatt har litt verdighet igjen!
Steffen bør passe seg for tomatregnet som garantert vil oppstå når han gjeninntar Lerkendalmatta i den svart/hvite drakta. For det er den eneste "velkomsten" han fortjener.
En ting er i hvert fall sikkert, eplet faller tydeligvis ikke langt fra stammen... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 12.02.2006 00:28; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 12.02.2006 00:16 Post subject: |
|
|
henning wrote: | Har hørt om å sette ned foten, men å slå ned hånda var ny for meg. Ellers er jeg enig |
Hehe, stusset på det selv i skrivende stund. Sånn kan det gå.
Fikk det for meg at det var noe som het det
VerneTroyer: Som sagt, tror jeg det er Høgmo som overkjører der oppe nå. _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
mindor Junior
|
Posted: 12.02.2006 00:20 Post subject: |
|
|
En Iversen som har LYST til å spille for RBK er nok en forsterkning ,men hvis vi er et greit nok alternativ for han så har vi ikke bruk for han.
Fotball handler alt for mye om penger vi trenger spillere som har lyst til å spille for oss sånn son Fowler har lyst til å spille for Liverpool
lysten og at de er glad i klubbe syns jeg skal telle mye ved kjøp av nye spillere, sats på de som vil blø litt for klubben.
En Iversen som har lyst til å spille for oss ønsker jeg velkommen, men han bør unskylde seg for sin framtreden på tv |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 12.02.2006 00:27 Post subject: |
|
|
JellyFish wrote: | VerneTroyer: Som sagt, tror jeg det er Høgmo som overkjører der oppe nå. |
Kan godt være at så er tilfelle, men i såfall gjør det vel ikke akkurat saken bedre for Rune B. Eller...? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 12.02.2006 00:27 Post subject: |
|
|
Kan ikke forstå hva Rbk-ledelsen tenker, først så signer de Kone og nå Ivers. Det må vel bety at de vil bli kvitt FJ, eller så vil de bruke ham i midtbanen (dette er jeg for øverig meget negativ til). Nå har vi jo altfor mange spisser, hvis FJ, blir regnet med!
Jeg kan ikke forstå at Per-Mathias Høgmo vil/har tenkt å bruke FJ på midtbanen, det er vel ikke så få alternativer i spillermarkedet???
Rbk burte jo ha større oversikt i spillermarkedet enn det!
Og hvis Rosenborg-ledelsen vil bli kvitt FJ, så hvorfor har de takket nei til flere klubber som har henvent seg om FJ, og budt en god del penger??? |
|
Back to top |
|
 |
JSS Senior
|
Posted: 12.02.2006 00:31 Post subject: |
|
|
mindor wrote: | men han bør unskylde seg for sin framtreden på tv |
har vanskelig for å se hva galt iversen har gjort, tror dere tar dere selv litt vel høytidelig her ...
synging i fylla når han feirer gull med vif og klanen, hva så, har selv synget adskillig værre ting i fylla enn det der, og det har sikkert majoriteten av dere andre her inne også ...
Last edited by JSS on 12.02.2006 00:32; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
fab4fan Proff
|
Posted: 12.02.2006 00:31 Post subject: |
|
|
Håper vi kan unngå sinne og harme når Iversen entrer Lerkendal, hjemvendt, angrende og klar for tre år i heimtraktene etter å sannsynligvis har sagt nei til mer penger i Everton....
Blir forbannet viss noen skaper kvalme pga dette, og dersom dette blir offisiellt fra Kjernen er det meget useriøst og uprofesjonelt av Norges beste fans
Rosenborg er laget! Iversen er tilbake, la oss støtte klubben nå, ikke dumme oss ut foran resten av fotball Norge  _________________ - När det gäller att "anfalla Rom" tänker jag först och främst på Hannibal och hans 37 vältränade krigselefanter.
PeterStorey |
|
Back to top |
|
 |
VatneNissen.AS Junior
|
Posted: 12.02.2006 00:34 Post subject: |
|
|
enig!!! _________________ «Du prate som en gud, men spælle som ei fett!»
Odd Iversen til lagkaptein Eggen, som hadde scoret selvmål i
semifinalen mot Mjøndalen, 1968. |
|
Back to top |
|
 |
Balder Proff

|
Posted: 12.02.2006 00:36 Post subject: |
|
|
Med Steffen har vi 9 i angrep. FJ selges sannsynligvis i sommer, og Brattbakk legger opp etter 2006-sesongen. Da har vi 7.
Regner også med at Storflor forsvinner til sommeren etter benkesliting når Braaten og Essediri danker han ut. Da er vi nede i 6 og dobbel dekning som planlagt.
Men det kan også nevnes at FJ sannsynligvis hadde blitt brukt betraktelig mye mer som midtstopperreserve i 2006 om Høgmo & Co hadde klart å "kvitte" seg med sør-amerikanerne... |
|
Back to top |
|
 |
VatneNissen.AS Junior
|
Posted: 12.02.2006 00:37 Post subject: |
|
|
han har sagt mye rart om rbk, men no e han no telbake. Og det når han får bedre tilbud en d han får i rbk.
Men han må unnskylde seg!!!  _________________ «Du prate som en gud, men spælle som ei fett!»
|
Back to top |
|
 |
JSS Senior
|
Posted: 12.02.2006 00:38 Post subject: |
|
|
Balder wrote: | Med Steffen har vi 9 i angrep. FJ selges sannsynligvis i sommer, og Brattbakk legger opp etter 2006-sesongen. Da har vi 7.
Regner også med at Storflor forsvinner til sommeren etter benkesliting når Braaten og Essediri danker han ut. Da er vi nede i 6 og dobbel dekning som planlagt. |
nå er dette en iversen tråd, men tror ikke storflor forsvinner, personlig ser jeg heller:
essediri - iversen - storflor
---------- braaten ----------
Last edited by JSS on 12.02.2006 00:39; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
VatneNissen.AS Junior
|
Posted: 12.02.2006 00:38 Post subject: |
|
|
e d nån som har mærka at harald martin næsten altid score etter de har gått 90 min. Bra egenskap _________________ «Du prate som en gud, men spælle som ei fett!»
|
Back to top |
|
 |
VatneNissen.AS Junior
|
Posted: 12.02.2006 00:40 Post subject: |
|
|
håpe egentlig at helstad drar. Liker ikk typen helt
men han score no mål da _________________ «Du prate som en gud, men spælle som ei fett!»
|
Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 12.02.2006 00:42 Post subject: |
|
|
Syns det er rart at Høgmo kjøper både Kone og Iversen. Hvertfall når vi har Frode Johnsen, Helstad og Brattbakk fra før. 5 spisser kjemper om en midtspissplass? Da bør hvertfall Brattbakk og Johnsen ut. Da har vi Kone og Helstad som midtspiss og Iversen som midtspiss/hengende spiss. Det er greit. |
|
Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 12.02.2006 00:43 Post subject: |
|
|
Jeg regner med at denne overgangen dessverre går i orden i løpet av morradagen. Hvem ville ha trudd noe sånt for bare 2-3mnd siden? Det er vel da Bratseth uttalte at "Iversen var uspiselig".
Steffen var et stort talent da han forlot RBK til fordel for Tottenham i 96. Han var faktisk et av de største talentene vi noen gang har sett i Norge. Men uheldgvis for ham så dro han ut (minst)et par år for tidlig og ødela karrieren sin etter min mening. Han kunne ha blitt en av de beste spissene i Norges historie, men istedet så huskes han best som en benksliter som går skadet annen hver kamp.
Mange jubler fordi Steffen vender tilbake nå. Men akkurat det skal man være forsiktig med, for jeg ser nesten ikke en eneste grunn til å juble. Tvert imot så har jeg heller lyst til grine! For hva kan en utrent Iversen som har gått klubbløs i snart et halv år bidra med i RBK? Jo, det eneste han kan bidra med er å sørge for at Daniel Braaten sitt tilværelse i RBK nærmer seg slutten. For med Iversen på plass ser jeg ikke lenger for meg at Daniel får så mye spilletid i fremtiden. Han er nå 2. og 3. valg både som kant og som spiss/hengendespiss. Jeg håper at jeg tar feil, men jeg blir overassket om Daniel fortsatt er RBK-spiller ved sesongslutt. I verste fall går han til Vålerenga, som har siklet etter ham i over to år.
Og ikke nok med det, nå kommer også Helstad til å dra tilbake til Bergen og Brann, sannsynligvis i sommerferien. En garantist for 15mål pr sesong, og en spiller med ekstraordinære ferdigheter kommer til å forsvine. Og inn kommer Steffen, eller "Steffanie" som han så populært blir kalt for tiden.
Steffanie har kastet shit etter klubben vår helt siden han forlot oss med å bli sitert "aldri mer Rosenborg". Det hele toppet seg da han sang "Rosenborg er ræva" sammen med klanen. Dette er dropen som fikk begeret til å renne over for de fleste, til med Rune Bratseth. Han karakteriserte Iversen som uspiselig for kun et par mnd siden. Men hva har skjed nå? Jo, Bratseth har neppe forandret mening, jeg tror i hvertfall at han ikke har gjort det, men det som har skjedd er at Høgmo har fått et ord med i saken. Og dette ene ordet teller minst dobelt så mye som Bratseth sitt, og det er jo greit syns jeg. Det er treneren som bygger laget, og det er også han som bør bestemme hvem som skal kjøpes/selges. Men akkurat i denne saken så håpet jeg at Bratseth skulle få bestemme.
En annen ting som jeg har store betenkeligheter over er hva Steffen faktisk kan bidra med i Rosenborg. Folk (deriblant meg selv) har klaget over hvor dårlig Frode Johnsen er, og hvor få mål han scorer i forhold til det en bør forvente av en midtspiss på Rosenborg. Men faktumet er at Frode sin dårligste sesong i i klsse med det meste Steffen har scoret i tippeligaen. Steffen har scoret 30mål på80 tippeliga-kamper, som gir et snitt på 0,375 mål per kamp. Frode Johnsen har scoret 86mål på 167kamper, noe som gir et snitt på 0,51 mål per kamp. Dermed er Rosenborg i ferd med å kjøpe en spiss som enda mindre effektiv enn Frode Johnsen. Hva i all verden er det folket på brakka tenker med? Og enda verre; hvorfor i all verden er så mange positive til at Rosenborg kjøper Iversen? Hvorfor??? Hva er poenget med å kjøpe en spiller som etter mitt syn ikke forsterker laget nevnverdig, og som i tillegg kommer til å koste oss en meget habil målscorer (Helstad) og en spiller med potensialet til å ta steget til ytterste europaklasse (Braaten), bare han blir litt mer stabil. Derfor er det vanskelig for meg å se hva som foregår i hodene til enkelte...
Men jeg skal ikke bare svartmale situasjonen. Hvis Høgmo greier å få Iversen i form, og få ham inn i systemet sitt, så kan han slå til. Essidiris presise innleggsfot, og Steffens hodespill (i europaklasse) kan bli spennende, og enda viktigere, det kan resultere i fryktelig mange mål. Men konsekvensene av det kan også bli fatale... _________________ Veni, vidi, vici! |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 12.02.2006 00:47 Post subject: |
|
|
VatneNissen.AS wrote: | e d nån som har mærka at harald martin næsten altid score etter de har gått 90 min. Bra egenskap |
http://forum.rbk.no/  _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 12.02.2006 00:48 Post subject: |
|
|
VatneNissen.AS wrote: | håpe egentlig at helstad drar. Liker ikk typen helt
men han score no mål da |
Men iversen liker du? |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 12.02.2006 00:52 Post subject: |
|
|
siggetheman wrote: | VatneNissen.AS wrote: | e d nån som har mærka at harald martin næsten altid score etter de har gått 90 min. Bra egenskap |
http://forum.rbk.no/  |
Haha.. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 12.02.2006 00:54 Post subject: |
|
|
Jeg er veldig redd for konsekvensene av dette jeg også. Men jeg håper i det lengste at vi ikke mister Helstad og Braaten. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 12.02.2006 00:55 Post subject: |
|
|
mono wrote: | Hvis Høgmo greier å få Iversen i form, og få ham inn i systemet sitt, så kan han slå til. Essidiris presise innleggsfot, og Steffens hodespill (i europaklasse) kan bli spennende, og enda viktigere, det kan resultere i fryktelig mange mål. |
Det der er det beste argumentet for å hente Iversen, men desverre er det ikke godt nok. Med Essediris innleggsfot er selv FJ i stand til å komme tilbake til god gammel form, og gjør han det kan han faktisk utkonkurere Steffen fullstendig, ettersom vi i tillegg har Kone, Helstad og Braaten som slett ikke er så verst på hodet de heller (og enda har jeg ikke nevnt spillerne bakover på banen.) Og hva i all verden skal da klubben med en sutrete Judas som ikke en gang spiller fast på laget..? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
JSS Senior
|
Posted: 12.02.2006 01:03 Post subject: |
|
|
iversen blir vel primært en konkurent til frode, som allerede har påpekt at han ønsker seg vekk, og som nå sikkert får lov til å gå med en gang uefa er over, dvs. etter finalen ... |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 12.02.2006 01:10 Post subject: |
|
|
he he
tror nok ikke at intensjonen til Høgmo ved å signere Iversen var å miste Braaten og Helstad. Heller tvert om.
Vi har jo plass til Iversen, Essediri, Helstad og Braaten på banen samtidig. I mine øyne må det være norges beste angrepsrekke noensinne...
(Storflor og Kone blir gode innbyttere).
Per frigjøres fra offensiv midtbane og blir en helt sikkert like god indreløper. Vips,
så har vi heller ikke manko på midtbanespillere.
Iversen er et meget godt kjøp. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 12.02.2006 01:12 Post subject: |
|
|
VerneTroyer wrote: | mono wrote: | Hvis Høgmo greier å få Iversen i form, og få ham inn i systemet sitt, så kan han slå til. Essidiris presise innleggsfot, og Steffens hodespill (i europaklasse) kan bli spennende, og enda viktigere, det kan resultere i fryktelig mange mål. |
Det der er det beste argumentet for å hente Iversen, men desverre er det ikke godt nok. Med Essediris innleggsfot er selv FJ i stand til å komme tilbake til god gammel form, og gjør han det kan han faktisk utkonkurere Steffen fullstendig, ettersom vi i tillegg har Kone, Helstad og Braaten som slett ikke er så verst på hodet de heller (og enda har jeg ikke nevnt spillerne bakover på banen.) Og hva i all verden skal da klubben med en sutrete Judas som ikke en gang spiller fast på laget..? |
Jeg er faktisk helt enig med deg! Angreppsrekka vår er mer enn god nok fra før, og vi trenger rett og slett ikke Iversen. Og jeg skjønner egentlig ikke helt hva som var vitsen med å kjøpe Kone, hvis man nå kjøper SI og satser på ham. Kone tror jeg kan bli en meget god spiller, og målscorer noe Steffen aldri kommer til å være i nærheten av. For min del kunne Iversen godt ha holdt seg lang unna både Rosenborg og Trondheim.
TomH wrote: | he he
tror nok ikke at intensjonen til Høgmo ved å signere Iversen var å miste Braaten og Helstad. Heller tvert om.
Vi har jo plass til Iversen, Essediri, Helstad og Braaten på banen samtidig. I mine øyne må det være norges beste angrepsrekke noensinne...
Per frigjøres fra offensiv midtbane og blir en helt sikkert like god indreløper. Vips,
Iversen er et meget godt kjøp. |
Dette har jeg faktisk tenkt på, men personlig så hadde jeg heller brukt Kone som hengendespiss, og skippa Iversen. Jeg tror nok at det hadde vært minst like bra, om ikke bedre.
Selv om jeg nå både er deprimert og irritert, og helst hadde sett at dagen idag kun var et mareritt, og at våkner opp og at ingen ting av dette har skjedd, så kan den angrepsreka der bli en stor suksess. Og som du sier så er ikke behovt for en midtbanespiller tilstedet lenger. _________________ Veni, vidi, vici!
Last edited by petko on 12.02.2006 01:21; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 12.02.2006 01:14 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | he he
Iversen er et meget godt kjøp. |
Hør på denne karen! Visdomsord!
 |
|
Back to top |
|
 |
JSS Senior
|
Posted: 12.02.2006 01:16 Post subject: |
|
|
mono wrote: | Og jeg skjønner egentlig ikke helt hva som var vitsen med å kjøpe Kone, hvis man nå kjøper SI og satser på ham. |
jeg tror ikke rbk hadde kjøpt kone dersom de viste at si var på vei ...
men på den andre siden, og som det skrives over, så har vi nå 6 svært gode spisser/vinger - under forutsetning av at harald og frode forsvinner ... |
|
Back to top |
|
 |
|