| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
larseg94 Proff
Joined: 27 Nov 2011 Posts: 447 Location: Lyngdal, Vest-Agder
|
Posted: 13.02.2012 22:48 Post subject: |
|
|
Hagen er faktisk en spiller jeg er meget lysten på. Mer lysten på han enn jeg var på Strandberg egentlig (og dette kommer av att er lyngdøl eller ikke er uvisst). Men jeg ser på han som en mentalt bedre spiller enn Hedenstad, og han er mye mer opptatt av selvrealisering. Han vil virkelig få ut sitt eget talent, og jeg synes Rosenborg er en fin plass å gjøre det (værtfal for vår del). _________________ Selvutnevnt Norges sydligste RBKer. |
|
| Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 14.02.2012 10:26 Post subject: |
|
|
Uten å ha sett Jørgen Olsen Øverås må jeg si at jeg er mer positiv til han enn Hagen. Hagen er god defensivt, med klare begrensninger offensivt sånn jeg ser det. Mulig noe av skepsisen min til Hagen er at jeg syns det har gått veldig lang tid fra han slo gjennom i TL som 18-åring og til han ble 100% etablert i Odd-laget, både med tanke på å få mye spilletid og hvilken rolle han skal ha i laget. Ingen kan vel heller si at Odd-forsvaret har vært pottetett de siste 5-6 årene. Ikke at det skyldes Hagen alene, men han har vært en del av det forsvaret. Jeg er også usikker på videre utviklingspotensial hos Hagen. Blir han som i dag, kun en bra TL-back eller kan han ta store steg å bli en internasjonal back?
Hagen er nok et tryggere valg enn Olsen Øverås, i og med at man vet hva man får og at han holder bra TL-nivå. Jeg syns allikevel beskrivelsen av Olsen Øverås virker mer spennende enn beskrivelsen av Hagen. I tillegg er jeg litt mer fan av å signere noen unge og ukjente spillere fra lavere divisjoner eller andre ligaer som man ser et veldig stort potensial i, enn å "alltid" signere en etablert TL-spiller med et "navn". |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 14.02.2012 10:30 Post subject: |
|
|
Slik jeg ser det er det mulig å hente Øverås uavhengig av Steffen Hagen. Han kan umulig bli særlig dyr når han spiller i 3.divisjon. Med begge to inn blir Hagen løsningen for de neste 2-3 årene med Øverås som et framtidsrettet prosjekt. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 14.02.2012 10:32 Post subject: |
|
|
Uhm, er ikke de jevngamle? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 14.02.2012 10:38 Post subject: |
|
|
Det handler mer om at Steffen Hagen er den som har det hodet, mens Øverås virker å ha større potensielle ferdigheter. Modning er det aldri forseint å lære seg, det er dog litt værre med å forbedre teknikk og fysikk ettersom årene går. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 14.02.2012 10:39 Post subject: |
|
|
| Vi trenger nå strengt tatt minst to forsvarsspillere til inn. Ett alternativ til Høiland og ett alternativ til Dorsin. |
|
| Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 14.02.2012 10:42 Post subject: |
|
|
Hagen er født i 1986 og Øveraas i 1989? Kan vel si at Øveraas er i grenseland hva vi kan kalle talent da.
Men jeg mener troppen trenger begge. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.02.2012 10:48 Post subject: |
|
|
Ingen har sett Øveraas, en spiller som aldri har spilt høyere enn 2.div, men basert på to setninger fra Jönsson så er det ingen tvil om at han har et potensiale som langt overgår Hagen, en spiller som få har sett særlig mye av.  |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 14.02.2012 10:52 Post subject: |
|
|
La nå folk få tro det da i disse mørke vintertider, at vi for en gangs skyld har noe langsiktig på gang. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 14.02.2012 10:55 Post subject: |
|
|
22/23 er i grenseland av hva man kan kalle talent ja. Men det er mange spillere som ikke har kommet til øverste divisjon (og gjort det bra) før de var 22/23. Solskjær, Moa, Forren for å nevne noen norske spillere.
Jeg syns ikke man skal hente begge to, da man allerede har Høiland i troppen. Vi trenger ikke 3 høyrebacker i mine øyne. Jeg ville gått for Olsen Øveraas. Høiland kunne startet sesongen på høyreback hvor Olsen Øveraas får en gradvis tilvenning av nivået, for så bli førstevalg etter ca halve sesongen.
Henter vi Hagen er det ikke noe poeng å hente Olsen Øveraas da han er i den alderen han er. Hagen vil være en spiller som kommer til å bli lenge hvis han blir hentet. Olsen Øveraas er i en alder hvor det er litt make or brake. Enten så spiller han fast i TL (forhåpentligvis for RBK) innen 6-12 måneder eller så når han ikke gjennom. Med Hagen i tillegg, vil ikke dette bli realisert for Olsen Øveraas, da Hagen er i en alder hvor han skal spille fast i TL, har et større "navn" og koster mer å hente (ergo vanskeligere å sette ut av laget). |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 14.02.2012 11:08 Post subject: |
|
|
Vel, uavhengig om Hagen kommer kan vel JOØ ta store steg viss han får bli heltidsspiller i RBK. Dessuten vil vel Høiland forsvinne etter årets sesong og da har vi kun Hagen som høyreback. Nå skal nå Hagen komme først da....
At Martin Andresen er en dårlig leder (i følge innslag i bla TV2) er en fordel for RBK i disse dager  |
|
| Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 14.02.2012 11:21 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | Vel, uavhengig om Hagen kommer kan vel JOØ ta store steg viss han får bli heltidsspiller i RBK. Dessuten vil vel Høiland forsvinne etter årets sesong og da har vi kun Hagen som høyreback. Nå skal nå Hagen komme først da....
At Martin Andresen er en dårlig leder (i følge innslag i bla TV2) er en fordel for RBK i disse dager  |
Det er jo ikke gitt at Høiland forsvinner etter årets sesong selv om han er på utgående kontrakt. Personlig ville jeg forlenget kontrakten med et år eller to (med litt lavere lønn) da han er en god og anvendelig spiller som er bra å ha i backup. Men jeg vil selvfølgelig ikke ha han som førstevalg i den perioden. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 14.02.2012 12:17 Post subject: |
|
|
| Løkkagutt wrote: | | Det er jo ikke gitt at Høiland forsvinner etter årets sesong selv om han er på utgående kontrakt. Personlig ville jeg forlenget kontrakten med et år eller to (med litt lavere lønn) da han er en god og anvendelig spiller som er bra å ha i backup. Men jeg vil selvfølgelig ikke ha han som førstevalg i den perioden. |
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 14.02.2012 13:42 Post subject: |
|
|
 _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 14.02.2012 18:15 Post subject: |
|
|
hehehe  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 15.02.2012 00:34 Post subject: |
|
|
| Da er det bare å glemme Hagen om alle norske backer er lagt på is og Hoftun jakter en utenlandsk back. |
|
| Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 15.02.2012 10:45 Post subject: |
|
|
| I Hagens tilfelle syns jeg det er like greit. Er ingen stor fan av han og syns strengt talt at han bare virker som en yngre versjon av Høiland nivåmessig. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 15.02.2012 10:49 Post subject: |
|
|
| Litt synd likevel da å fylle opp utenlandskvoten på mange forsvarsspillere da; Ørlund, Dorsin, Larsen og en evt ny høyreback. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 15.02.2012 10:52 Post subject: |
|
|
nja. Jeg er ingen fan av at kvota "skal være for siste 3del".
Vi må rett og slett bare til enhver tid fylle på de plassene vi ikke har gode nok spillere med kvotespillere. Ofte er det på siste 3delen fordi vi i Norge ikke er så flinke til å produsere gode spisser, pluss at spisstalenter og de som scorer over 15 mål så og si alltid blir solgt.
Men når man kan starte med 9 utlendinger så er det ingen fare at 4 av dem i en liten overgangsperiode er i forsvaret. |
|
| Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 15.02.2012 10:55 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Litt synd likevel da å fylle opp utenlandskvoten på mange forsvarsspillere da; Ørlund, Dorsin, Larsen og en evt ny høyreback. |
Litt derfor jeg håper på Hedenstad eller JOØ, som begge virker som at har større potensial offensivt enn Hagen, men som også er norske. Evt Ruud. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 15.02.2012 10:55 Post subject: |
|
|
| Joda forsåvtd enig i det, 1972 MD. Får vi bare skysset Goa ut av klubben har vi vel plass til enda en utlending til viss jeg ikke har misforstått. Den plassen bør gå til en offensiv spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 15.02.2012 11:13 Post subject: |
|
|
Hvor kvota blir brukt er meg helt likegyldig, så lenge den brukes på gode spillere.
Grunnen til at den blir benyttet på offensive er nok at norske goalgettere koster flesk (som et resultat av de er mangelvare, overprising etc). |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 15.02.2012 11:16 Post subject: |
|
|
| Fem utlendiger i fjor hadde vi i forsvaret vårt(seks med Bjærre) og hvor mange av disse som er GODE kan vi jo undres litt over da.... |
|
| Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 15.02.2012 12:48 Post subject: |
|
|
| doffen wrote: | Hvor kvota blir brukt er meg helt likegyldig, så lenge den brukes på gode spillere.
Grunnen til at den blir benyttet på offensive er nok at norske goalgettere koster flesk (som et resultat av de er mangelvare, overprising etc). |
Enig med deg der. Det må være gode spillere som hever kvaliteten på stallen og kjemper (og de fleste starter) om en plass i 11'ern. Å bruke den på stallfyll, blir for dumt. Da kan heller en junior rykke en plass "opp i køen". |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.02.2012 13:39 Post subject: |
|
|
| Løkkagutt wrote: | | josinho wrote: | | Litt synd likevel da å fylle opp utenlandskvoten på mange forsvarsspillere da; Ørlund, Dorsin, Larsen og en evt ny høyreback. |
Litt derfor jeg håper på Hedenstad eller JOØ, som begge virker som at har større potensial offensivt enn Hagen, men som også er norske. Evt Ruud. |
Gode defensive backer er veldig undervurdert og når vi skal spille med kantspillere og midtbanespillere, som ikke er så veldig glad i å hjelpe til bakover blir det en nødvendighet. |
|
| Back to top |
|
 |
|