View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
toms0504 Junior

|
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 11.02.2012 12:21 Post subject: |
|
|
Flott. 6 spillere ut. Strandberg og Iversen inn dette vinduet. Vi burde vel spørre Jostein Flo også siden vi allikevel er i dytten.  _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 11.02.2012 12:57 Post subject: |
|
|
Dårlig stemning på VPN forumet rundt denne overgangen. Må jo tale for noe, selv om de klager mest over MA. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.02.2012 13:34 Post subject: |
|
|
Eksil wrote: | Flott. 6 spillere ut. Strandberg og Iversen inn dette vinduet. Vi burde vel spørre Jostein Flo også siden vi allikevel er i dytten.  |
HÃ¥vard Flo er vel mer sannsynlig da..... |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 11.02.2012 13:37 Post subject: |
|
|
Kan ikke se annet, enn at Stranberg er tenkt som høyreback... En ny Basma/Høyland, som dekker flere plasser.. Tror Stranberg kan bli tippeligaens beste høyreback.. |
|
Back to top |
|
 |
Mynthon Senior

|
Posted: 11.02.2012 13:42 Post subject: |
|
|
Vel. Jeg håper og tror at du tar feil. Stefan Strandberg blir makkeren til Jim Larsen fordi Hoftun og Jonsson ser det samme som meg; Simen Wangberg er ikke god nok, enda og PVR er bare ment som backup.
Synes det bare er rett og rimelig da SW ikke er så god som alle skal ha det til.
Sorry ass. Sikkert veldig kontroversielt å ha en annen mening enn flertallet her inne. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.02.2012 13:52 Post subject: |
|
|
Som sagt er jeg negativ. Han var bra de første gangene jeg så han, men det jeg så av han i fjor var veldig middelmådig. Men jeg noterer meg at mange VIF-supportere vil beholde han. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.02.2012 13:57 Post subject: |
|
|
Egentlig er Strandberg og Wangberg ganske like som spillere. Det blir som å supplere en kløverknekt med en sparknekt. Er raske Brede Moe glemt.....? |
|
Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 11.02.2012 13:57 Post subject: |
|
|
Hvor mye kan vi være villige til å gi for Strandberg? Tar vi en Nordkvelle, og prøver oss på en overgangssum på ca. 1-2 millioner? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 11.02.2012 14:24 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Som sagt er jeg negativ. Han var bra de første gangene jeg så han, men det jeg så av han i fjor var veldig middelmådig. Men jeg noterer meg at mange VIF-supportere vil beholde han. | Det er jo ikke noe rart. VIF-supportere er jo de eneste som har et mer urealistisk bilde av egne spillere enn RBK-supportere... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 11.02.2012 14:24 Post subject: |
|
|
palsa12 wrote: | Vel. Jeg håper og tror at du tar feil. Stefan Strandberg blir makkeren til Jim Larsen fordi Hoftun og Jonsson ser det samme som meg; Simen Wangberg er ikke god nok, enda og PVR er bare ment som backup.
Synes det bare er rett og rimelig da SW ikke er så god som alle skal ha det til.
Sorry ass. Sikkert veldig kontroversielt å ha en annen mening enn flertallet her inne. |
Litt enig, Wangberg virker veldig lovende i perioder men har kanskje ikke hatt den utviklingen man hadde håpet på, kanskje pga skader.
Om han rett og slett har fysikk (spesielt fart) og talent til å lykkes på høyeste nivå gjenstår å se men han er fremdeles bare 20 år gammel _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.02.2012 14:31 Post subject: |
|
|
Det har jeg glemt å fortelle om tidligere: jeg snakket for et par dager siden med en som har møtt VIF i form å være trener for motstanderlaget og han sa når jeg spurte om Strandbergs kvaliteter at han er god i kroppsdueller, forsøker å være en spillende stopper uten å ha gode nok ferdigheter til det og at Strandberg ikke var på det kvalitetsnivået som en RBK-forsvarer bør være på. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 11.02.2012 14:40 Post subject: |
|
|
en dårligere versjon av Jimbo Larsen med andre ord _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 11.02.2012 14:41 Post subject: |
|
|
Det er speidere der ute som sier rett ut at de siste årenes overganger består av mye som ikke er verdige en klubb av RBKs størrelse.
Det er ganske utrolig, men Hoftun har vist seg ENDA svakere enn KTE. KTE var udugelig i forhandlingene, men i det minste gikk han jo etter noe kvalitet. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 11.02.2012 14:54 Post subject: |
|
|
Vålerenga prøver Per Egil Flo.. De flytter nok Nordvik inn i midten, hvis Strandberg drar.. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 11.02.2012 14:56 Post subject: |
|
|
Triste greier dette overgangsvinduet gitt... _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 11.02.2012 15:17 Post subject: |
|
|
Spurte en kar som kom innom jobb i dag, iført enga boblejakke og enga lue, hva han mente om Strandberg. Han beskrev han som et forsvarstalent som har stagnert i Enga.
Største minuset mente han var: "Han tror han er så jævla mye bedre enn han er" og "kjappere i hue, enn i beina"
Lukter jeg winsnes i forsvar? Drar 1/3 overstegsfinte med sjøbein, som resulterer i at han sender seg selv i pølsebua.
Han sa også at hvis han fikk ut potesialet sitt, presterte jevnt og noen fikk han til å innse egne begrensinger. Så kunne det bli et knallkjøp.
Fikk litt den "lykke til med han da, mohahaha" følelsen.
Det er jo tross alt Riksklysa Martin A. som er kongen på haugen i enga. Hadde strandberg vært ett "kupp" så hadde Martin aldri i verden latt han gå til RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Mynthon Senior

|
Posted: 11.02.2012 15:40 Post subject: |
|
|
Interessant. Jeg tror samtidig at spillere som har stagnert litt, men som fortsatt er å regne som et talent, får en ny giv når de kommer til en ny klubb. Du må også huske på at han ikke vil skrive ny kontrakt med Vålerenga og det er vel også grunnen til at Andresen vil selge nå, istedenfor å la han gå som bosman neste år. Spm er bare hvor mye penger MA klarer å melke ut av den inkompetente SD vår.
Last edited by Mynthon on 11.02.2012 15:43; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Hagi Junior
|
Posted: 11.02.2012 15:42 Post subject: |
|
|
palsa12 wrote: | Vel. Jeg håper og tror at du tar feil. Stefan Strandberg blir makkeren til Jim Larsen fordi Hoftun og Jonsson ser det samme som meg; Simen Wangberg er ikke god nok, enda og PVR er bare ment som backup.
Helt enig! Wangberg ikke i nærheten. Rbk trenger en forsvarsspiller som er spillende. Laget slår bort alt for mange baller bakrfra. Greit nok at dette kan ha med selve organiseringa å gjøre men er det nå en gang slik at vi er helt planløse, hvilket vi har vært lenge, så er det viktig med en spiller i bakre ledd som kan treffe en mann foran i banen. |
|
Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 11.02.2012 15:45 Post subject: |
|
|
Sjt. Viseth wrote: | Spurte en kar som kom innom jobb i dag, iført enga boblejakke og enga lue, hva han mente om Strandberg. Han beskrev han som et forsvarstalent som har stagnert i Enga.
Største minuset mente han var: "Han tror han er så jævla mye bedre enn han er" og "kjappere i hue, enn i beina"
Lukter jeg winsnes i forsvar? Drar 1/3 overstegsfinte med sjøbein, som resulterer i at han sender seg selv i pølsebua.
Han sa også at hvis han fikk ut potesialet sitt, presterte jevnt og noen fikk han til å innse egne begrensinger. Så kunne det bli et knallkjøp.
Fikk litt den "lykke til med han da, mohahaha" følelsen.
Det er jo tross alt Riksklysa Martin A. som er kongen på haugen i enga. Hadde strandberg vært ett "kupp" så hadde Martin aldri i verden latt han gå til RBK. |
Jees, skal vi ta med meninger til random fyrer i enga utstyr her inne? _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 11.02.2012 15:52 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Egentlig er Strandberg og Wangberg ganske like som spillere. |
Nei, de er ikke like som spillere. Strandberg er en spiller som er mye roligere med ball, har en helt annen intensjon med det han driver med enn Wangberg. Strandberg har også en flott pasningsfot han vet å bruke ved flere anledninger. Jeg oppfatter han som en klok spiller, som har stort potensial både som midtstopper men også som defensivt anker. At han er ung og norsk gjør det hele bedre.
Er en av veldig få som er positiv til overgangen. |
|
Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 11.02.2012 15:57 Post subject: |
|
|
DelPiero wrote: | Jees, skal vi ta med meninger til random fyrer i enga utstyr her inne? |
For meg som ikke har sett spilleren, og vet veldig lite om han, så synes jeg det er topp med informasjon fra enga suportere, som har fulgt spillerne i flere år. |
|
Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 11.02.2012 16:34 Post subject: |
|
|
For min del så stoler jeg mer på alle her inne enn en hvem som helst med enga-lua. _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 11.02.2012 16:41 Post subject: |
|
|
Jeg husker jeg syntes Strandberg var et spennende talent da han begynte i VIF. Da han begynte å spille der i 2009, trodde jeg han ville bli knallgod. Men som andre har vært inne på, har han blitt langt mer usynlig etter hvert. Skal ærlig innrømme at jeg ikke har helt kontrollen på hvordan han spiller nå, men jeg har ikke sett nok overbevisende ting som gjør meg sjeleglad heller.
Kanskje et miljøskifte gjør ham bedre, kanskje ikke. Kanskje er vi bedre på å få ut kapasiteten hos spillere enn VIF, slik det også er på spisser, kanskje ikke. Vi får se, men jeg er i utgangspunktet veldig lunken til en eventuell signering. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 11.02.2012 18:50 Post subject: |
|
|
Skremmende at det fremheves at han også kan spille høyreback. Det kan jeg aldri se for meg. Da blir det på nivå med Høiland - altså alt for dårlig. Da er det mulig at Strandberg blir eneste nye spiller, vil ikke si forsterkning, fordi han er 2-i-1: midtstopper og back. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
|