| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Roamer Veteran

|
Posted: 10.02.2012 17:46 Post subject: |
|
|
Hva mener du? Både Lustig og Stoor var gode for oss, og selv Larsen virker å være en solid stopper på nivå med Demidov da han dro. Stadsgaard var en genistrek.
Dorsin, Miller, Høiland og Per Verner er det verre med, men det er neppe på grunn av scoutingen. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 10.02.2012 17:59 Post subject: |
|
|
Øveraas, Hagen og Strandberg bør egentlig alle komme inn, slik at vi kan ha litt backup i forsvaret. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 10.02.2012 18:05 Post subject: |
|
|
| Roamer wrote: | Hva mener du? Både Lustig og Stoor var gode for oss, og selv Larsen virker å være en solid stopper på nivå med Demidov da han dro. Stadsgaard var en genistrek.
Dorsin, Miller, Høiland og Per Verner er det verre med, men det er neppe på grunn av scoutingen. | Er du SERIØS?
Selv jeg som ikke var imponert overhodet de første to årene var fornøyd med Demidov siste året. Og du putter Larsen på det nivået nå? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 10.02.2012 18:11 Post subject: |
|
|
Ja, jeg blander kanskje litt. Demidov på det jevne var på nivå med Larsen. Så bedre ut av å spille med Stadsgaard også, noe Larsen også presumptivt hadde gjort. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 10.02.2012 18:35 Post subject: |
|
|
De fleste fikk vel med seg at jeg ikke var noen stor fan av Demidov, men selv jeg rate'r ham milevis over Larsen! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 10.02.2012 20:12 Post subject: |
|
|
| Roamer wrote: | Hva mener du? Både Lustig og Stoor var gode for oss, og selv Larsen virker å være en solid stopper på nivå med Demidov da han dro. Stadsgaard var en genistrek.
Dorsin, Miller, Høiland og Per Verner er det verre med, men det er neppe på grunn av scoutingen. |
Jeg mener at vi generelt sett har betalt for mye for laber kvalitet i backfirern. La meg prøve en oppsummering
Larsen: 8 mill for en som taper samtlige defensive hodedueller, og som er treg??
Lustig: Ok offensivt av og til, men defensivt en katastrofe. Direkte skyldig i et par mål imot i CL kvalik 2011 (mot pilzen grunnet dårlig press)
Dorsin: Se Lustig
PVR: Say no more
Demidov: Svak i starten, men tok seg bra opp. Hadde nok litt større ego enn det han burde mot slutten.
Stadsgaard: God signering. Den beste i forsvarsleddet på svært lenge.
Høiland: For gammal. Skal vi signere så gamle spillere må det være fordi de tilfører enormt mye rutine, og er MERKBART bedre enn de yngre alternativene.
Miller: Rett og slett for dårlig
Stoor: Høyt maksnivå, men hans "normale stabile nivå" var for lavt.
Lago: Treg, men du verden for en duellspiller og ikke minst for noen holdninger. Han her holdt mål på grunn av det alene. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 10.02.2012 20:28 Post subject: |
|
|
Jeg er enig i mye av det du skriver, men har du ikke bedre argumenter mot Høiland enn at han er gammel?!?
Det spiller da ingen rolle hvor gammel han er, dersom han er god? Og det er han vel ikke... _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 10.02.2012 20:57 Post subject: |
|
|
| Han er for gammal, men han har grei kvalitet. Poenget mitt er at dersom vi skal hente så gamle spillere skal de virkelig løfte 11-ern en periode. Det gjør han desverre ikke.. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 11.02.2012 01:05 Post subject: |
|
|
Larsen har virket nesten like god som Demidov, men tatt i betrakning av at Demidov spilte med Annan foran seg, Stadsgaard ved siden av og at i 09/10 så spilte vi på motstanders halvdel hver bidige kamp.....
Larsen er en fullverdig erstatter for Demidov, det er Annan og Stadsgaard som vi trenger to lykketreff for å fylle tomrommet etter.
Steffen Hagen vil være en grei og antakelig rimelig løsning, og han er norsk.
Hvis Hedenstad er uaktuell, så finnes det vel knapt bedre høyreback som teller som "norskprodusert" som vi kan få tak i? Isåfall så synes jeg vi bør hente ham og snoke rundt etter en kvalitetsback evnt talent som vi kan få inn før neste sesong slik at vi har to alternativer på plassen når Høiland gir seg. |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 11.02.2012 01:38 Post subject: |
|
|
Får vi Hagen for rundt 3 millioner er det bare å slå til.
Svært profesionell spiller, og ingen svakheter. Spiller så og si aldri en dårlig kamp. Kan gjerne hente han inn som midtstopper, og hente Øveraas itillegg som utfordrer til Høiland på back plass. Vet lite om Øveraas, men høres lovende ut. Er ikke Øveraas god nok for øyeblikket, kan vi benytte Hagen som førstevalg på backplass. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.02.2012 13:52 Post subject: |
|
|
| 3 mill for en spiller som kan gå gratis om drøyt 10 mnd er en vel drøy overgangssum da. Viktig at RBK vinner noen overgangssaker nå, så viss Hagen er god nok bør det skje noe SNART! |
|
| Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 11.02.2012 16:57 Post subject: |
|
|
| Men han er ikke god nok. Vil påstå at han ikke er bedre enn Høiland og da bør vi heller ikke hente han når han er 25 år og ikke har stor fart eller teknikk som gjør at han har et stort offensivt potensial. Defensivt er han god derimot, men sånn vi spiller stilles det også store krav til offensive ferdigheter. De har ikke Hagen, selv om han ofte er med framover. |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 11.02.2012 17:09 Post subject: |
|
|
| Litt derfor jeg mener at han godt kan hentes inn som stopper. Vil mye heller ha Hagen enn Strandberg. Både ut i fra kvalitet, og særlig ut i fra mitt inntrykk av hvor profesionelle de framstår. I tillegg er det jo selvfølgelig et stort pluss at han kan bekle høyrebacken. Blir veldig skuffet om vi går for Strandberg i stedet for Hagen, dersom hagen er tilgjengelig. Og jeg klarer ikke se hvorfor Hagen skulle være dyrere eller vanskeligere å hente enn Strandberg. Hagen burde vel tvert imot være billigere. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 13.02.2012 19:13 Post subject: |
|
|
Dette ble skrevet på VIF sitt forum.
" Jeg kan fortelle at det er RBK som ligger i førersetet ang Steffen Hagen. Det er etter min kjennskap dialog mellom klubbene uten at jeg vet hvor langt de er kommet. Dette ble også "bekreftet" i lokalavisa for ett par dager siden. " _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 13.02.2012 21:07 Post subject: |
|
|
| Inn med Hagen også, tenker Klanen blir fornøyd:) |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 13.02.2012 21:11 Post subject: |
|
|
| Hagen inn i tillegg til Strandberg så er jeg storfornøyd. Tror det virkelig kan bli bra, selv om jeg er litt småskeptisk til Strandberg ennå. Men da har vi i det minste valgmuligheter om han ikke skulle strekke til. |
|
| Back to top |
|
 |
larseg94 Proff
Joined: 27 Nov 2011 Posts: 447 Location: Lyngdal, Vest-Agder
|
Posted: 13.02.2012 21:35 Post subject: |
|
|
Jeg nevnte i tråden om Strandberg at jeg har visst helt fra morgenen av at han skulle signere i dag. Samme person som meldte dette sa forøvrig at han hadde snakket med Stefan og han var storfornøyd med å signere for Rosenborg, men litt nervøs med tanke på plassen i laget i og med at Hagen forventes å signere i løpet av neste uke.
Dette er selvfølgelig ikke noe jeg vet sikkert om stemmer, og er bare ett rykte jeg har hørt fra totalt uoffisielt hold. Men tenkte jeg kunne bringe informasjonen videre når jeg først visste noe. _________________ Selvutnevnt Norges sydligste RBKer. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 13.02.2012 21:53 Post subject: |
|
|
| Hvis det var samme personen som meldte fra om Strandberg så er vel ikke kilden uoffisiell? |
|
| Back to top |
|
 |
larseg94 Proff
|
Posted: 13.02.2012 21:55 Post subject: |
|
|
Det er vel strengt talt en uoffisiell kilde hvis han ikke har noe med verken VIF eller RBK å gjøre? Han er en venn av en venn av Strandberg, og er selv VIF supporter. Strandberg er som kjent fra Lyngdal, som er min naboby. _________________ Selvutnevnt Norges sydligste RBKer. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 13.02.2012 22:05 Post subject: |
|
|
Han hadde snakket med Strandberg som har sagt at Hagen forventer å signere med RBK i neste uke. Sånne rykter er vanligvis de som holder mest vann.
Ah, blandet ordene rykte og kilde. Ryktet virker ihvertfall "offisielt" ut om det har kommet rett fra Strandberg som sikkert har fått vite om situasjonen i forsvarsrekka og spillere inn osv. |
|
| Back to top |
|
 |
larseg94 Proff
|
Posted: 13.02.2012 22:11 Post subject: |
|
|
Hva vi kaller det blir vel litt hvitost/gulost egentlig. Og dette er ikke noe jeg kan stå for og garantere at er sant. Men det er vertfall hva jeg har hørt. Og da tenkte jeg at det er verd å bringe videre. _________________ Selvutnevnt Norges sydligste RBKer. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 13.02.2012 22:20 Post subject: |
|
|
Kjipt hvis denne personen lyver til deg da  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 13.02.2012 22:23 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | 3 mill for en spiller som kan gå gratis om drøyt 10 mnd er en vel drøy overgangssum da. Viktig at RBK vinner noen overgangssaker nå, så viss Hagen er god nok bør det skje noe SNART! |
Kontraktslengden er vel strengt tatt irrelevant for oss i vår vurdering annet ett at Odd vil være mer medgjørlig iforhold til salg. Det vi skal vurdere er å finne den høyrebacken som gir oss mest størst verdi kontra prisen vi må betale. |
|
| Back to top |
|
 |
larseg94 Proff
|
Posted: 13.02.2012 22:25 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | Kjipt hvis denne personen lyver til deg da  |
Det er nettopp derfor jeg ikke blindt vil stille meg bak ryktet. Men det stemte jo bra om Strandberg vertfall. _________________ Selvutnevnt Norges sydligste RBKer. |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 13.02.2012 22:40 Post subject: |
|
|
Hagen inn på backplass ville vært godkjent sålenge han ikke blir for dyr.
Han er ikke noe WOW-kjøp, men han er en relativt god spiller med MEGET gode holdninger og seriøsitet. Han har vel ikke stått over en kamp på alle de år..? Max 1 i såfall...
Han har viljen til å gjøre det han kan for å få maks utav talentet sitt, og jeg har tro på at han vil fortsette å gjøre det i RBK.
Han har havnet på benken i ODD pga at han ikke vil skrive ny kontrakt så han kommer nok til å forsvinne før seriestart. |
|
| Back to top |
|
 |
|