| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
seler Senior
|
Posted: 04.02.2012 22:19 Post subject: |
|
|
Greit vollrik, mulig jeg ble litt revet med angående min start 11er. Ingen dårlig hemmelighet at jeg er veldig fan av Selnæs. Greit nok, bytt han ut med Issah. Det var likevel ikke hovedpoenget mitt. Det var at 4-4-2 ikke kan spilles med dagens stall, og at 4-3-3 faktisk kan gjøre dette laget mange hakk bedre, så fremt man har en trener som mestrer denne formasjonen. Så der er vi i alle fall enige.. _________________ 'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves |
|
| Back to top |
|
 |
solbakken13 Proff
|
|
|
| Tommærn wrote: | Hahahah Solbakken du gir meg smilet tilbake! |
positivt eller negativt ment? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
|
| Sjiraff wrote: | | Skjønner meg ikke helt på de som mener at Sælnes er bedre enn Issah. Er jo ikke samme spillertype i det hele tatt og ikke skal de ha samme rolle på banen. Ja Sælnes er bedre offensivt, men som DM er Issah mye bedre. Kanskje de sammen på banen har vært noe? |
Det er sikkert for tidlig for en viktig rolle for Selnæs enda, men han imponerer meg voldsomt med ballsikkerhet, smartness og ekstrem ro i spillet sitt. Han er ikke en jordfreser slik som Issah, men han kan fungere ypperlig som dyp midtbanemann som leser spillet og ikke trenger å tackle i hytt og gevær (typ Skammelsrud). Jeg tror Issah kan bli bra for oss, men er ikke voldsomt imponert til nå, han har vært veldig ujevn og har i overkant mange hodeløse tacklinger for min smak. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 04.02.2012 22:22 Post subject: |
|
|
| solbakken13 wrote: | | Tommærn wrote: | Hahahah Solbakken du gir meg smilet tilbake! |
En blanding Du klikker jo totalt. |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 04.02.2012 22:22 Post subject: |
|
|
| solbakken13 wrote: | | Tommærn wrote: | Hahahah Solbakken du gir meg smilet tilbake! |
Du er veldig optimist om du tar det som positivt.... Unnskyld at jeg spør, skulle ikke du dra fra dette forumet?
Lurer på hva Stig T, Bratseth og Hoftun synes om fotballen som blir levert i RBK om dagen... |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 04.02.2012 22:23 Post subject: |
|
|
| solbakken13 wrote: | | Forrige sesong er glemt! JJ hadde ikke laget han trengte, nå sier han at han begynner å få en første 11'er som ligner noe |
Jönsson sa det? Ja da så. Da må det vel stemme det da... |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 04.02.2012 22:26 Post subject: |
|
|
| solbakken13 wrote: | | Sjiraff wrote: |
Du har kanskje ikke fått med deg at JJ var trenger i hele forige sesong?
Faen ikke blitt noe bedre på 1 år. At du ikke lenger skal være på dette forumet plager ikke meg så mye. |
jo, jeg har det og forrige sessong var katastrofal! men jeg har også sett positive ting. Forrige sesong er glemt! JJ hadde ikke laget han trengte, nå sier han at han begynner å få en første 11'er som ligner noe, derfor henger jeg ikke ut JJ etter noen dårlige omg i noen treningskamper. Vi har vært på høyde med molde så langt i oppkjøringen så alt er ikke svart. Dere er en gjeng med siersvante drittung som har bestemt seg for at JJ og resten av laget ikke skal få til noe som helst i år og da er det ikke mye vits og heie på laget lenger;) Viss dere har fått det med dere så har suportene MYE å si for laget, hjelper ikke at suporterne bare sender ut dårlige signaler veitdu!
mentaliteten i rbk laget som der er noe feil med, ikke JJ. Viss dere så dagens kamp så var rbk bedere en IFK før de scorte. Og etter dems scoring så gidde mange av rbk spillerne opp. Spillere som Prica og dorsin;) |
Seiersvante drittunger faktisk.Voksent.
At "vi" har bestemt at laget ikke skal få til noe er jo utrolig. At jeg har så mye innvirkning er jo litt spesielt. Er ikke for mye å forlange at det er litt framgang i spillet. At vi ser en plan. At vi får skikk på spillet selv med spillere som bør byttes ut.
Bra du har sett noe positivt, du kan kanskje dele det med resten da. |
|
| Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 04.02.2012 22:29 Post subject: |
|
|
Bråthen
Ny - Ny - Larsen - Ny
Issah - Selnæs
Dockal - Henriksen - Chibuike
Ny |
|
| Back to top |
|
 |
kettler Senior
|
Posted: 04.02.2012 22:32 Post subject: |
|
|
Velger å ikke legge så alt for mye i denne treningskampen, selvom jeg syns at denne spillergruppa skulle vist glød, og lyst på å spille god fotball fra første spark mot Byåsen, viser da til den berømte revansjelysten, den burde vært selvom det bare er treningskamp.
JJ, får vårsesongen av meg, vil ikke kaste han på dør før vi har sett laget spille viktigere kamper.
Men det forventes tæl mot Brann i serieåpning.
Og til solbakken13: Når Rbk har oppnådd det de har gjort, så forventes det ting av laget, hvertfall når de tjener de kronene de gjør.
Enhver supporter er triste på forskjellige måter, om det så er banning og utskjelling av spillerne, eller om det er å skjelle ut andre medsupportere som deg selv. |
|
| Back to top |
|
 |
solbakken13 Proff
|
|
|
hoho, jo da, skulle dra fra dette forumet jeg;) og gud hvor godt det skal bli å sleppe og lese alt negative drite mange av dere skriver:) men må få lov å svare på det folk skriver om innlegget mitt;) skal komme tilbake om et år, så får vi se hvem som har rett eller feil;)
og de som synes jeg er opptimist så stemmer det veldig bra;) men skal vi gjennvinne tronen i norsk fotball må man være opptimist veit dere! kommer ikke noe lengre om man er pesimist og alt er feil! |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
|
|
WildRover
Helt enig med oppsettet.
For å pirke, kanskje en ny keeper også. |
|
| Back to top |
|
 |
kettler Senior
|
Posted: 04.02.2012 22:36 Post subject: |
|
|
| solbakken13 wrote: | | og de som synes jeg er opptimist så stemmer det veldig bra;) men skal vi gjennvinne tronen i norsk fotball må man være opptimist veit dere! kommer ikke noe lengre om man er pesimist og alt er feil! |
Man vinner ikke fotballkamper av å være optimist, det er vel kanskje JJ ett levende eksempel på. Men jeg er enig i at man ikke kommer lenger ved å være pessimist.
Men det er en ganske så normal reaksjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 04.02.2012 22:38 Post subject: |
|
|
| solbakken13 wrote: | hoho, jo da, skulle dra fra dette forumet jeg;) og gud hvor godt det skal bli å sleppe og lese alt negative drite mange av dere skriver:) men må få lov å svare på det folk skriver om innlegget mitt;) skal komme tilbake om et år, så får vi se hvem som har rett eller feil;)
og de som synes jeg er opptimist så stemmer det veldig bra;) men skal vi gjennvinne tronen i norsk fotball må man være opptimist veit dere! kommer ikke noe lengre om man er pesimist og alt er feil! |
Dette handler da ikke om rett eller galt.
Er da ingen her som ikke vil at RBK skal vinne eller spille bra fotball. Optimismen vil nok øke en del om det kommer inn nye spillere, men per dags dato så er jo ethvert angrep mot RBK livsfarlig. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 04.02.2012 22:39 Post subject: |
|
|
- Helt riktig. Vi får ikke i gang det spillet vi vil her. Delvis var det Gøteborg som forsvarte seg bra, og så var det en vind som var vanskelig her. Dette var kanskje ikke den beste av kampene her nede. Vi skulle gjerne kommet oss til finalen, avslutter en skuffet Jönsson..
Nye unnskyldningan er vinden no: )) FÃ¥r sikkert medvind i neste kamp... |
|
| Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 04.02.2012 22:42 Post subject: |
|
|
"Jan Jönsson var heller ikke fornøyd med uttellingen i dag.
- Vi hadde kanskje fortjent å vinne matchen ut i fra de sjansene vi skapte."
Hvis Janne mener det var uttellingen som manglet i dag er han blind. |
|
| Back to top |
|
 |
solbakken13 Proff
|
Posted: 04.02.2012 22:44 Post subject: |
|
|
| kettler wrote: | Man vinner ikke fotballkamper av å være optimist, det er vel kanskje JJ ett levende eksempel på. Men jeg er enig i at man ikke kommer lenger ved å være pessimist.
Men det er en ganske så normal reaksjon. |
blir vist ikke stille av meg enda...
JJ er vel kanskje litt for opptimist;) Eggen var en opptimist han å og du ser hva han fikk til. Drillo var en pessimist og du ser hvor mange em og vm han har kvalifisert seg til på 2000 tallet. Så det med at man ikke vinner fotballkamper viss man er opptimist er etter min mening feil.
og ja er lov å være missfornøyd med rbk, det er selvfølgelig jeg og. Det jeg mener er bare at vi må tenke positivt for å få opp optimismen både blandt spillere og supportere.
så må jeg benytte anledningen siden dette kanskje er det siste innlegget mitt til å beklage noe av reaksjonen min, men som alle andre er jeg glad i rbk og da er det veldig irriterende og lese bare negativt |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 04.02.2012 22:55 Post subject: |
|
|
| Vi skal ikke legge for mye i treningskamper, men jeg konstaterer at vi fremdeles ikke ser noe fremgang fra fjoråret. Det bør bekymre JJ for jeg tviler på at han berger dersom vi gjør en dårlig vårsesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 04.02.2012 22:59 Post subject: |
|
|
I første omgang var det om ikke annet et høyt og godt kollektivt press med tilløp til forsøk på innlegg fra kant. Det var i og for seg positivt å se. Som i kampen mot Spartak Moskva var vi også godt orgnaisert defensivt i første omgang, men enkeltmannsferdighetene i bakre firer er rett og slett for dårlig. Det ødelegger veldig mye.
Så lurer jeg å hva i heiteste som skjedde i pausen. Jeg har ikke spilt fotball på et nevneverdig nivå selv, så om noen kan forklare meg hva i alle dager som skjer når man opplever slike ting så setter jeg pris på en opplysende forklaring på det. 2. omgang var jo en syretripp.
Samlet sett så er jeg rett og slett utrolig skuffet over Rosenborg. Det hjelper ikke med et og annet lysglimt når laget totalt mangler plan og struktur offensivt. Vi vinner en kamp i ny og ne, og gjør det sikkert OK i serien, men vi kommer til å bli hunset med i E-Cup når vi ikke kan kompensere manglende individuelle ferdigheter med et kollektiv.
Jeg håper Janne ser sin egen begrensning og tar et voksent valg i løpet av våren. Det står det i såfall respekt av. |
|
| Back to top |
|
 |
akson Veteran
|
Posted: 04.02.2012 23:02 Post subject: |
|
|
Som utallige ganger tidligere, var lørdagskvelden viet til RBK. Kl 16 trakk jeg meg tilbake til min RBK-hule. Spartac Moskva skulle ete Molde til forrett. Og det klaffa. Riktig nok bytta Solskjær inn 4-5 mann på slutten, og laget heva seg. Slikt kan man gjøre når man har en fyldig tropp. Men det endte godt, 3-0 til Moskva.
En time med pause før kveldens høydepunkt. RBK-Real Gøteborg. God tid til å sjekke forumet og lete etter overgangsrykter. klokka blir 1845 og man leter opp TV2 sport, lener seg tilbake i godstolen og lar øynene sveipe over rommet. Der henger de, gamle og nye helter, i ramme og glass. Drakta har gromplassen over 50 tommer'n. Lydanlegget er dimensjonert for å gjenskape Lerkendal. Det er ikke så ofte man kommer seg dit. Langt å kjøre. Alt dette, innkjøpt for å skape ramme rundt de hellige stundene med laget man har elsket og fulgt med i et helt liv.
Så begynner kampen. Dere så den sammen med meg, alle sammen. Gidder ikke å komme med noe resyme, for de fleste så det samme som meg.
Solbakken 13: Man må da få lov til å bli litt frustrert nå det er dette man får servert fra de ansvarlige.... |
|
| Back to top |
|
 |
solbakken13 Proff
|
Posted: 04.02.2012 23:05 Post subject: |
|
|
| jacsonø wrote: | | Solbakken 13: Man må da få lov til å bli litt frustrert nå det er dette man får servert fra de ansvarlige.... |
heyhey, les alt sammen så ser du at jeg har beklaget reaksjonen min og at det er lov å reagere negativt.. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 04.02.2012 23:08 Post subject: |
|
|
Vollrik,
jepp, Issah har ikke overbevist meg om at han er god spiller! Litt god innimellom og litt dårlig innimellom = middelmådighet. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
ErikPerik Senior
|
Posted: 04.02.2012 23:18 Post subject: |
|
|
treningskamp. huff.
Ubetydelig lite å hente ute av dette, med unntak av noen få ting.
-Wangberg trenger seriøst mye kamptrening hvis han skal danke ut PVR.
-Prica(lagets mest rutinerte spiller) går IKKE foran som et godt eksempel vad angår innsats og teknikk. Herregud!
-Jonas Svensson trenger mer erfaring og trening på spille sentralt i 4-4-2.
-Høiland er vår minste bekymring i backrekka.
- Laget har, i motsetning til ifjor, forstått konseptet sideforskyvning i etablert forsvar. babysteps, babysteps. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 04.02.2012 23:35 Post subject: |
|
|
Treningskamp eller ei, å tape mot et svensk lag er en styggedom.
RBK slipper inn mål hver bidige kamp. Det lover ikke godt uansett om det er treningskamp eller ikke. Det har blitt en regel.
Ser jo også at det blir panikkjøp i mars. Akkurat som i fjor.
Ingen sjanser blir skapt og angrepsspillet er fortsatt som en høner i en hønsegår. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 04.02.2012 23:59 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | Jeg så andreomgang, noe som visstnok var den svakeste omgangen av RBK, og f.eks. RBK 0-1 Haugesund var mye verre enn dette. |
må minne meg på den fadesen da jeg faktisk var på lerkendal...sigh _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 05.02.2012 00:03 Post subject: |
|
|
Forumet minner meg til tider om klovner i kamp. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
|