View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 06.03.2004 14:35 Post subject: |
|
|
Norsk Supporterallianse (NSA) har et mer nyansert syn på nyvinningen:
«Royal Leage kan være en god idè, men da må man ta supportere og publikum på alvor. Supporterorganisasjonen i alle de skandinaviske landene må taes med på råd. I tillegg må man sikre seg at de deltagende klubbene legger nok prestisje i å turneringen. Kommer ikke disse brikkene på plass spår vi en kort levetid for Royal League.»
Les mer: Royal League ? treningskamper med glasur |
|
Back to top |
|
 |
Old Junior

|
Posted: 07.03.2004 15:54 Post subject: |
|
|
Royal leauge uten tak over Lerkendal kan bli en smule kaldt,så tak bør bygges  |
|
Back to top |
|
 |
JonasJHH Senior
|
Posted: 08.03.2004 10:11 Post subject: |
|
|
Er enig i det som står i artikkelen, men lurer på hva som skjedde med ideéen om at Royal League skulle fungere som kvalifikator for Champions League. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.03.2004 11:37 Post subject: |
|
|
FISKE THE RBKLOVER wrote: | Royal leauge uten tak over Lerkendal kan bli en smule kaldt,så tak bør bygges  |
Man skal da ikke ha kunstig oppvarming selv om man bygger tak, da! Taket vil bygges for å beskytte gressmatta! At folk bør kle på seg godt er greit nok, men tilskuerne i Granåsen og Holmenkollen overlever da vitterlig de også! :)
JonasJHH wrote: | lurer på hva som skjedde med ideéen om at Royal League skulle fungere som kvalifikator for Champions League. |
Så vidt jeg vet, satte UEFA seg på bakbeina i den saken. Dersom det skulle ha blitt aktuelt, måtte visst hele Norden ha vært med, inkl. lag fra Finland, Island og Færøyene. Og dermed ville Royal League gjerne blitt (enda) mindre populært... |
|
Back to top |
|
 |
JonasJHH Senior
|
Posted: 08.03.2004 18:17 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Så vidt jeg vet, satte UEFA seg på bakbeina i den saken. Dersom det skulle ha blitt aktuelt, måtte visst hele Norden ha vært med, inkl. lag fra Finland, Island og Færøyene. Og dermed ville Royal League gjerne blitt (enda) mindre populært... |
Tja, vet ikke det akkurat. Om det sto en CL plass på spill ville det vel føre til at lagene i alle fall stilte med de 11 beste istedet for b-lag, som det er antydet i artikkelen fra NSA.
Som det ser ut nå, så tviler jeg på at Royal League vil bli en success, men hvem vet, mye er opp til de deltagende lag, og som tidligere nevnt, hvor mye prestisje de legger i å vinne. Uansett vil dette føre til at de beste lagene fra hver hjemlige serie får bedre matching i vinterhalvåret, det må vel sees på som positivt? Ser frem imot RBK året rundt, og tror ikke klubbene vil ta lett på oppgaven når Royal League sparkes i gang. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.03.2004 20:56 Post subject: |
|
|
JonasJHH wrote: | 2mas wrote: | Så vidt jeg vet, satte UEFA seg på bakbeina i den saken. Dersom det skulle ha blitt aktuelt, måtte visst hele Norden ha vært med, inkl. lag fra Finland, Island og Færøyene. Og dermed ville Royal League gjerne blitt (enda) mindre populært... |
Tja, vet ikke det akkurat. Om det sto en CL plass på spill ville det vel føre til at lagene i alle fall stilte med de 11 beste istedet for b-lag, som det er antydet i artikkelen fra NSA. |
OK, gir meg på den! Det gikk litt fort i svingene da jeg skrev det forrige innlegget. Selvfølgelig ville Royal League blitt mer attraktivt dersom vinneren (og tapende finalist) hadde fått CL-plass!  |
|
Back to top |
|
 |
RuneBK Junior
|
Posted: 08.03.2004 23:34 Post subject: |
|
|
Greit nok at det bør bygges tak over Lerkendal, men et tak er ikke bygd i hui og hast. Med oppstart til høsten, tror jeg det blir vanskelig å ha tak klart til da eller februar 2005. Ser ikke for meg kamper på Lerkendal Januar eller Februar, da må matta spares, forhåpentligvis blir oppsettet slik at vi ikke får kamper her oppe i nord på den tiden, tror det er større sjanse for brukbare baner i sør-Sverige eller Danmark da.
Gleder meg likevel som en liten unge, for her vinner Rosenborg sitt første trofe i en serie der det er med utenlandske lag. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.03.2004 10:00 Post subject: |
|
|
Jeg tror RL blir bra jeg. Greie premiesummer og ikke minst ypperlig trening som det er litt spenning i. Bare det at det går an å vinne noe er utrolig attraktivt sett i forhold til de vanlige vinterlige treningskamper.
Om noen stiller med B-lag mot oss, så... vel, så... kan de vel fremdeles være like gode som enkelte motstandere i tippeligaen... og med en million + tilskuerinntekter pr. seier er det i grunnen helt ok.
Adskillig mer spennende enn La Manga-turneringene i alle fall. Lurer på hvor tett programmet blir. La Manga vil sikkert fortsette siden det "bare" er de fire beste i serien som spiller RL, men vil RL-lagene delta?
Og ikke minst... å få sett norsk klubbfotball om vinteren... det gleder jeg meg til ja! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.04.2004 19:18 Post subject: |
|
|
Royal League starter 20. november.
Så er det klart: Den nye skandinaviske vinterserien sparkes i gang lørdag 20. november.
De seks kampene i gruppespill 1 gjøres ferdig før jul, mens gruppespill 2 tar til i februar. Finalen skal spilles 22. april 2005.
Her er pengepremiene:
"Startpenger": 1,25 mill. kr
6 seire x 250 000 kr i 1. gruppespill: 1,50 mill. kr
Avansement: 1,50 mill. kr
4 seire x 500 000 kr i 2. gruppespill: 2,00 mill. kr
Finaleplass: 1,00 mill. kr
Seier i finalen: 2,00 mill. kr
--------------------------------
TOTALT: 9,25 mill. kr
...på royalleague.com har man nøyaktig de samme summene som over, men summen deres blir merkelig nok 7,75 mill. kr. Hvordan går det an? 
Last edited by 2mas on 06.04.2004 01:06; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.04.2004 01:01 Post subject: |
|
|
Har funnet ut litt mer om hvordan det blir med TV-rettighetene:
TVNorge viser kampene til de fire norske lagene, mens Kanal5 i Sverige og Danmark gjør det samme i nabolandene. Canal Digital skal i de tre landene vise utelukkende utenlandske oppgjør. Det betyr at de med Canal Digital kabel-TV eller parabol i Norge kan få se kamper á la FC København - Djurgården.
Mer fra Dansk Boldspil-Union:
Quote: | Fodboldfans i de tre lande vil også kunne følge kampene i direkte tv-transmissioner. Kampe med norske hold vil blive vist på TV Norge, de svenske klubbers kampe sendes på Kanal 5 i Sverige, og i Danmark vil de fire danske klubbers kampe blive vist på Kanal 5 (det tidligere TvDanmark1). Og så sender Canal Digital de resterende kampe i Royal League direkte i alle tre lande.
Bestyrelsesformændene for de tre ligaforeninger, Thomas Christensen, Divisionsforeningen, Olav Boksasp, Norsk Toppfottbal og Bengt Madsen, Föreningen Svensk Elitfotboll, udtaler samstemmende med tilfredshed, at det er lykkedes at indgå en medieaftale med SBS - Kanal 5 i Danmark (det tidligere TvDanmark1), TV Norge og Kanal 5 i Sverige.
"Vi ser frem til samarbejdet, og vi mærker allerede tv-stationernes store entusiasme", bemærker de tre ligaforeningsformænd.
"Vi glæder os over at være med i lanceringen af en ny, nordisk fodboldturnering på højeste niveau. Royal League er et spændende produkt både sportslig og for tv-mediet. Vores undersøgelser viser, at sport er vigtig og populært hos Canal Digitals kunder. Royal League-kampene vil bidrage til yderligere at øge vores mangfoldige sportstilbud," udtaler administrerende direktør i Canal Digital i Danmark, Jens B. Arnesen. |
|
|
Back to top |
|
 |
Toom Senior
|
Posted: 12.05.2004 19:27 Post subject: |
|
|
RL kan bli bra, gleder meg allerede
Men er det fjorårets tabell som gjelder for kvalifiseringen, eller er det årets? |
|
Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 12.05.2004 19:51 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | FISKE THE RBKLOVER wrote: | Royal leauge uten tak over Lerkendal kan bli en smule kaldt,så tak bør bygges  |
...men tilskuerne i Granåsen og Holmenkollen overlever da vitterlig de også!
|
TIL-supporteran oxo  _________________ Dette er en blank signatur
NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net
Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli! |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 17.05.2004 13:58 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | 1. desember blir sannsynligvis forslaget om "Royal League" vedtatt.
I øyeblikket ser de tre grupppene i 1. gruppespill høsten 2004 ut til å bli følgende (den danske Superligaen er ikke slutt før i juni):
Gruppe 1:
RBK
Bodø/Glimt
Malmö
OB (Odense)
Gruppe 2:
Djurgården (Stockholm)
Hammarby (Stockholm)
FC København
Odd Grenland
Gruppe 3:
Esbjerg
Brøndby (København)
Stabæk
Örgryte (Göteborg)
Les mer: Royal League snart et faktum
Dersom Hallvard Flatland & Co. får viljen sin, blir navnet snart endret til Royal Playit League:
Vil sponse nordisk fotball-serie |
Tror Rosenborg kommer til at gå igennem den gruppen uden problemer værste konkurrent tror jeg bliver Malmø som jeg regner for sveriges bedste hold efter at Djurgården har solgt en del af deres profiler.
Håber at Odd kan overraske i gruppe 2 men regner ikke med det FC København går nok videre på en første plads med Hammarby på andre. FCK har spillet vidunderlig i de sidste par kampe og med de 2 nye indkøb syntes holdet at være komplet. Hamarby har åbnet den svenske sæson ganske godt og tror ikke Djurgården holder niveau længer efter tab af både spillere og træner.
Stabæk for det meget svært i gruppe 3 hvor jeg har brøndby som favorit. Faktisk mest fordi jeg tror Esbjerg kommer til at sælge nogle af deres gode spillere til sommeren, men de kan jo selvfølgelig også købe nye ! Tror dog at Esbjerg og Brøndby gør videre fra den gruppen.
Men mye kan jo ske der er jo lang tid til ligaen begynder og spillere kan blive solgt og købt og skader kan forekomme.
Men håber på norsk sucess i ligaen  |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 17.05.2004 14:20 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | 1. desember blir sannsynligvis forslaget om "Royal League" vedtatt.
I øyeblikket ser de tre grupppene i 1. gruppespill høsten 2004 ut til å bli følgende (den danske Superligaen er ikke slutt før i juni):
Gruppe 1:
RBK
Bodø/Glimt
Malmö
OB (Odense)
Gruppe 2:
Djurgården (Stockholm)
Hammarby (Stockholm)
FC København
Odd Grenland
Gruppe 3:
Esbjerg
Brøndby (København)
Stabæk
Örgryte (Göteborg)
Les mer: Royal League snart et faktum
Dersom Hallvard Flatland & Co. får viljen sin, blir navnet snart endret til Royal Playit League:
Vil sponse nordisk fotball-serie |
Tror Rosenborg går videre fra gruppe 1 med Malmø på 2 plads. jeg syntes at Rosenborg er det bedste laget i norden og håber de kommer stærk igen som de har gjort før, og jeg har fuld tiltro til at de nok skal rette op på den dårlige starten. Jeg syntes at Malmø pt. er det bedste holdet i Sverige og tror det bliver en spændene kamp mellem dem og Rosenborg i gruppen - alt kan jo ske. Ob startet godt i den danske sæson men har hat en miserabel afslutning og tror de bliver tabel jumbo.
I gruppe 2 tror jeg FC København går videre som sikker vinder, hvis nøglespillerne ellers er skadefrie. FCK har haft en utrloig sæson aflsutning i Danmark og tror at de bliver danske mestre også denne sæson, og efter de 2 ny indkøbende syntes jeg de ligner det 2 bedste laget i Norden. Tror Hammarby bliver 2er men håber lidt Odd kan overraske da de jo har vist flot spil har ikke så mye tiltro til Djurgården længere efter de har mistet både spillere og træner.
Stabæk er også havnet i en meget svær gruppe hvor jeg tror at Brøndby og Esbjerg går videre. Jeg tror dog at >EEsbjerg kommer til at sælge nogle af deres profiler til sommeren hvilket jo er et plus for Stabæk. Brøndby tror jeg er sikker 1er da de har et meget godt lag med mange unge stjerner.
Men mye kan jo ske før liagen begynder: SPiller køb, spiller salg, skader og tusind andre ting så vi må jo bare vente og se.
Tror dog i sidste ende at Rosenborg står øverst på sejrsskamlen  |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 17.05.2004 15:52 Post subject: |
|
|
Gah troede jeg havde forpuret min første post men havde jeg vidst ikke sorry for dobbwelt post.
Men de norske og svenske deltagere, er det de kvalificerede hold fra den forgangne sæson eller bliver det dem der kvalificerer sig i denne der bliver udtaget  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.05.2004 17:27 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Men de norske og svenske deltagere, er det de kvalificerede hold fra den forgangne sæson eller bliver det dem der kvalificerer sig i denne der bliver udtaget  |
Det er sesongen 2004 i Norge og Sverige og sesongen 2003/04 i Danmark som teller. Altså stemmer ikke mitt (gamle) oppsett, Harald! |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 17.05.2004 18:15 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Harald wrote: | Men de norske og svenske deltagere, er det de kvalificerede hold fra den forgangne sæson eller bliver det dem der kvalificerer sig i denne der bliver udtaget  |
Det er sesongen 2004 i Norge og Sverige og sesongen 2003/04 i Danmark som teller. Altså stemmer ikke mitt (gamle) oppsett, Harald! |
Ah ok så kan jeg bedre forstå det  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.05.2004 18:36 Post subject: |
|
|
Litt info til våre norske lesere: ;)
FCK, Brøndby og Esbjerg er allerede klare for Royal League. Med to kamper igjen er det fortsatt usikker om det er Odense eller Aalborg som blir den fjerde deltakere fra Danmark. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 17.05.2004 21:44 Post subject: |
|
|
Glede Mæ te dejn ligan æ no ja Bli TØFT de :)
Knærtn  |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 11.06.2004 14:16 Post subject: |
|
|
det blir nok bra skal du se! Nå som vi tar spillere fra djurgården kan det nok bli fine greier!
Jeg tror dette blir en suksess, fordi de mindre lagene nok legger mye i det, og da blir det med en gang større for de store også..og pengene kan vi jo evt bruke på spillere? |
|
Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 11.06.2004 15:22 Post subject: |
|
|
troinndern wrote: | det blir nok bra skal du se! Nå som vi tar spillere fra djurgården kan det nok bli fine greier!
Jeg tror dette blir en suksess, fordi de mindre lagene nok legger mye i det, og da blir det med en gang større for de store også..og pengene kan vi jo evt bruke på spillere? |
To måter å se det på da!
1) Vi stjeler spillere
2) Vi tar opp vrakgods
Går for den første jeg;) _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
Back to top |
|
 |
Yzerm4n Junior

|
Posted: 13.06.2004 20:13 Post subject: |
|
|
mye penger er det å tjene på denne turneringen da? Hvor mye får vinneren? _________________ Ælske RBK |
|
Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 13.06.2004 20:29 Post subject: |
|
|
Tror det er mellom 5-10 millioner. Beløpet er avhengig av hvor mange seire/uavgjorte vinnern (eller mao: Rosenborg ) har. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.06.2004 21:03 Post subject: |
|
|
Yzerm4n wrote: | mye penger er det å tjene på denne turneringen da? Hvor mye får vinneren? |
Har du ikke sett på forsida til rbkweb.com, da? Se her:
Quote: | Avspark for skandinaviske Royal League er framskyndet. Seriestart blir 20. november, mens finalen spilles i slutten av april 2005. Vinneren kan få hele 9,25 millioner kroner med seg! |
Les mer |
|
Back to top |
|
 |
Yzerm4n Junior

|
Posted: 14.06.2004 00:12 Post subject: |
|
|
ah, beklager  _________________ Ælske RBK |
|