| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kent Veteran
|
Posted: 01.02.2012 23:34 Post subject: |
|
|
| DelPiero wrote: | | Recon; er det morsomt å være her inne hele tiden og være negativ til 99,99% av ting som skjer? |
Kan jo være fordi klubben vår er blitt totalt vanstyrt de siste 10 årene |
|
| Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 01.02.2012 23:35 Post subject: |
|
|
| Kent wrote: | | DelPiero wrote: | | Recon; er det morsomt å være her inne hele tiden og være negativ til 99,99% av ting som skjer? |
Kan jo være fordi klubben vår er blitt totalt vanstyrt de siste 10 årene |
Tell antall seriegull og spør deg selv om alt er så ufattelig tragisk og håpløst som du selv antar. |
|
| Back to top |
|
 |
akson Veteran
|
Posted: 01.02.2012 23:37 Post subject: |
|
|
Når noe blir synliggjort, er det flere som ser det. Det prates mer og mer og til slutt må elendigheten trekke seg. Og vips....RBK spiller fotball igjen...stå på Recon  |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 01.02.2012 23:38 Post subject: |
|
|
Jönsson reagerte på grisetaklinger.
| Quote: | - Unødvendig, med tanke på sjansene for skader, mente RBK-trener Jan Jönsson etterpå.
|
| Quote: | Markus Henriksen, derimot, likte duellene mot russerne.
- Det spritet jo opp kampen litt, og slikt trigger meg mer enn det frustrerer meg. Det er heller ikke ofte vi opplever så tøffe tak i treningskamper, hvor det oftere har tendens til å bli litt dødt, mener han - som selv fikk gult kort etter å ha stått ansikt til ansikt med mannen som stemplet han i brystet før pause.
|
|
|
| Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 01.02.2012 23:40 Post subject: |
|
|
Om man vil at ting skal bli synligjgort, ta med et banner på neste RBK kamp.
Man må ikke overvurdere et supporter forum slik.
Jeg er nok like forbanna over ting som har skjedd de siste årene som dere, men greier likevel å se på glasset som halvfullt. Og ikke messe om at det er en mulighet for at det er halvtomt av den grunn.
Men for all del, alle skal få ha sin mening. _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.02.2012 23:43 Post subject: |
|
|
| DelPiero wrote: | Om man vil at ting skal bli synligjgort, ta med et banner på neste RBK kamp.
Man må ikke overvurdere et supporter forum slik.
Jeg er nok like forbanna over ting som har skjedd de siste årene som dere, men greier likevel å se på glasset som halvfullt. Og ikke messe om at det er en mulighet for at det er halvtomt av den grunn.
Men for all del, alle skal få ha sin mening. |
Vel, jeg mener det er langt under halvfullt/halvtomt, og det første avsnittet ditt viser egentlig at du ikke har satt deg inn i ting, hvis du kommer med "lag et banner" til meg. Men som du sa, hver mann sin mening. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 02.02.2012 06:01 Post subject: BØRS |
|
|
Noen som har børs? _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.02.2012 08:37 Post subject: |
|
|
| DelPiero wrote: | | Recon; er det morsomt å være her inne hele tiden og være negativ til 99,99% av ting som skjer? |
Hallo? Recon er vel blant de mest positive her inne til at storheten i klubben skal få komme frem fra mørkets rike, og at en opprydning skal bli igangsatt. |
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 02.02.2012 09:52 Post subject: |
|
|
Prøver meg på en børs:
Örlund: 6 - Sto en bra kamp. Hadde ikke så mye å gjøre, men alt han fikk mot seg tok han, spesielt en redning fra Bilyaletdinov. Redder siste straffen som gir oss et ekstra poeng. Viser sine evner fra streken.
Høiland: 5 - Klarte seg bra defensivt, men har tatt over etter Lustig når det gjelder å måke ballen lengst mulig opp på banen. Stoor skal ha plassen.
Larsen: 4 - Falt i første omgang som sørget for at Spartak nesten scoret. Ble fraløpt på baklengsmålet. Viser at han trenger en kjapp makker.
Rønning: 3 - Spilte en dårlig kamp. Viser ingenting konstruktivt med ballen og lemper ballen for mye. Sikkert en grei backup i TL-sammenheng, men skal ikke være førstevalg.
Dorsin: 5 - Synes Dorsin gjør det greit. Liker fortsatt å slippe til innlegg fra sin side, men han gjør også mye bra og kommer på mange løp i andreomgangen som bidro til å trykke Spartak.
Dockal: 6 - Tsjekkeren vil veldig mye, men ikke alt lykkes. Likevel synes jeg at han spiller en bra kamp. Er i helt annen form nå enn før jul. Har kvalitetspasninger som kan ende i mål.
Henriksen: 5 - Løp en god del og jobbet godt, men det ble ikke mye sluttprodukt av det.
Selnæs: 5 - Fortsetter å vise at han er en "hovmester"-type, som kan ligge litt dypt og spre pasninger. Men møtte gode spillere i går, og det vistes.
Midtsjø: 4 - Synes ikke at Midtsjø hadde noen god kamp i går. Som Selnæs så virket det som at han ble litt preget av å møte gode spillere, og var også direkte skyld i baklengsmålet.
Berntsen: 7 - Det største lyspunktet i går. Spilte godt som trequartista bak Holm. Var teknisk, bevegelig og ikke minst målfarlig, som han viste med et godt skudd i førsteomgangen som satte keeperen til Spartak på prøve. Bør absolutt spille mye denne sesongen, her føler jeg vi har en juvel.
Holm: 4 - Kanskje litt urettferdig med 4'ern, men Fredheim Holm skapte ikke mye i går. Hadde ekstremt vanskelige arbeidsforhold, da Høiland og Rønning brukte mesteparten av tiden til å lempe høyt på han, og det har aldri vært hans styrke. Likevel viser han tekniske detaljer, og som Dockal ser man at det er en helt annen spiller enn forrige sesong.
Kampen sett under ett var kjedelig stillingskrig hele veien. Førsteomgangen var Spartak best, og burde kanskje ledet. Rosenborg marginalt bedre i andre omgang, og utlignet etter flott spill av Henriksen, Larsen og tilslutt Chibuike som satte ballen sikkert i mål.
Er spent på fortsettelsen. Får vi inn par-tre spillere til så skal vi ligge godt an til å ta tilbake gullet. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 02.02.2012 10:06 Post subject: |
|
|
Nesten enig i alt der Wanneboo, men Dorsin skal ikke ha 5. Han slipper til innlegg hele tiden og det han bidrar med ender opp i ingenting. Han ser aldri opp når han slår innlegg, de kommer aldri fram til en rbk spiller.
Her trenger vi en ny mann.
Når de andre lagene finner ut at det bare er å slå stikkere mellom PVR og Dorsin så er vi fucked.
Berntsen blir spennende, her har vi en som kan trylle litt med ball. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 02.02.2012 11:11 Post subject: |
|
|
| 1-1 er under pari pga Spartak spilte over halve kampen med 10 mann. Er Høiland å foretrekke som stopper i stedenfor Rønning? Stoor blir vel høyreback. Artig at unggutta klarer seg så bra mot god motstand. Selnæs bør få en lang kontrakt.... |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 02.02.2012 12:09 Post subject: |
|
|
| Wanneboo wrote: | | Prøver meg på en børs: |
Og det må du gjerne fortsette med!
Håper kanskje at du neste gang også vurderer innbytterne. I denne kampen tnker jeg da på Chibuike og Svensson. De fikk vel såpass med tid at de kanskje burde fått litt omtale.
Videre nevner du avslutningsvis at Chibuike satte ballen i mål etter flott spill av Henriksen og Larsen. Var det ikke Selnæs som passet til Henriksen som på en touch spilte fram Chibuike? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 02.02.2012 12:20 Post subject: |
|
|
Takk for positiv tilbakemelding, Attaboy
Kan gjerne ta innbytterne også!
Chibuike: 6 - Kommer inn for Berntsen som var vår beste spiller i går, og viser at han fortsatt har noe å lære når det kommer til å spille ballen videre. Likevel; han jobber godt for laget og viser at han er kanskje vår beste spiller med ballen i beina. Scorer til slutt et flott utligningsmål.
Svensson: 5 - Bidrar med løpsvilje og hurtighet i midtbaneleddet. Gjør egentlig ikke så veldig mye utover det.
Prica kom inn for og ta straffe bare, og spilte ikke noe. Viser uansett at å ta straffer er jobben hans!
Hvis du ser høydepunktene på RBK.no, så ser du at det er Selnæs som først sentrer til Henriksen, som med utsiden av foten på entouch spiller den videre til Larsen som igjen legger på entouch til Chibuike som demper først og klinker den i venstrehjørnet. For øvrig et flott mål! |
|
| Back to top |
|
 |
Komatic Proff

|
Posted: 02.02.2012 12:50 Post subject: |
|
|
| Wanneboo wrote: |
Larsen: 4 - Falt i første omgang som sørget for at Spartak nesten scoret. Ble fraløpt på baklengsmålet. Viser at han trenger en kjapp makker.
|
Var nok Høiland som falt. Larsen var på vei tilbake etter å ha vært høyere i banen i forbindelse med en dødball.
Edit:
Ellers ganske enig i børsen din, men synes nok Berntsen får litt for godt betalt. _________________ I am very mistrustful of people who are constantly over-intellectualising things. It kills passion. You have to allow yourself to lose control from time to time
-Eric Cantona |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 02.02.2012 13:14 Post subject: Re: Spartak Moskva - Rosenborg |
|
|
| Zeno wrote: | FK Spartak Moskva - Rosenborg BK
vs.  |
Mulig dette er flisespikkeri, Zeno, men jeg får bare ikke opp logoen til RBK. Gjelder flere av de siste kamptrådene du har lagt ut. Mulig det bare er hos meg, men ville alikevel nevne det. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
ErikPerik Senior
|
Posted: 02.02.2012 13:27 Post subject: |
|
|
Bra børs!
Jeg vil alikevel justere opp PVR til en 4'er. Det har litt med å ta ansvar å gjøre. Når alle stikker og resten av backrekka ikke vil ha ballen så er det ofte PVR som prøver å gjøre noe konstruktivt. Heldig med alle valgene? nei. FIkk han hjelp av møtende offensive spillere? Nei. Men alterantivet hadde vært enda stusseligere. Mener også at han egentlig hadde grei kontroll defensivt på det som kom i hans retning. Noe som tross alt må gies kred til midtstoppere for.
Tror du gir Berntsen ungdoms bonus. Han spolerte feite overgangsmuligheter og gjennombrudd. Men RBKs nest beste og særs underholdende.
RBKs beste er MArkus Henriksen. Han binder sammen midtbanen og gir det stinget som er framover(feks bokspåpneren til Larsen ved scoringen). Jeg synes han begynner å ligne senior med den noe spesielle fysiske, hva skal man si, tilstedeværelsen. |
|
| Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 02.02.2012 13:38 Post subject: Re: Spartak Moskva - Rosenborg |
|
|
| Attaboy wrote: | | Zeno wrote: | FK Spartak Moskva - Rosenborg BK
vs.  |
Mulig dette er flisespikkeri, Zeno, men jeg får bare ikke opp logoen til RBK. Gjelder flere av de siste kamptrådene du har lagt ut. Mulig det bare er hos meg, men ville alikevel nevne det. |
Hender her også men bruker og komme seg etter en stund.  |
|
| Back to top |
|
 |
dembaba Senior

|
Posted: 02.02.2012 13:44 Post subject: |
|
|
Er stort sett enig i børsen.
Synes Selnæs, Midtsjø og Bernstsen falt noe gjennom. Men denne kampen er nok gull verdt for alle tre. Man ser hva de er gode for. Bernsten var frisk spesielt i starten, men forsvant litt utover kampen. En 7'er var kanskje litt drøyt..
Synes også Svensson hadde et friskt innhopp og bidro til å skape et par nesten-sjanser med kvikke ben og friske føtter selvfølgelig.
Når det gjelder scoringa var det klasse, men det er da ikke meninga at Larsen skal ha målgivende der... Hadde Prica greid det samme? |
|
| Back to top |
|
 |
knttn Proff
|
Posted: 02.02.2012 14:22 Post subject: |
|
|
| klarer ikke å la være å irritere meg over utside pasningene til Henriksen som akkompagneres med en særs merkelig armbruk...ser helt latterlig ut og funker bare sånn passe |
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 02.02.2012 14:36 Post subject: |
|
|
| ErikPerik wrote: | Bra børs!
Jeg vil alikevel justere opp PVR til en 4'er. Det har litt med å ta ansvar å gjøre. Når alle stikker og resten av backrekka ikke vil ha ballen så er det ofte PVR som prøver å gjøre noe konstruktivt. Heldig med alle valgene? nei. FIkk han hjelp av møtende offensive spillere? Nei. Men alterantivet hadde vært enda stusseligere. Mener også at han egentlig hadde grei kontroll defensivt på det som kom i hans retning. Noe som tross alt må gies kred til midtstoppere for.
Tror du gir Berntsen ungdoms bonus. Han spolerte feite overgangsmuligheter og gjennombrudd. Men RBKs nest beste og særs underholdende.
RBKs beste er MArkus Henriksen. Han binder sammen midtbanen og gir det stinget som er framover(feks bokspåpneren til Larsen ved scoringen). Jeg synes han begynner å ligne senior med den noe spesielle fysiske, hva skal man si, tilstedeværelsen. |
Er veldig opptatt av å vise tydelig med tallkarakterene hvem jeg synes spilte bra og ikke. Synes selv at det var rette karakterer, selv om jeg kan være tilbøyelig å si at jeg var litt streng med PVR og litt snill med Berntsen. Har nok som du sier litt med at Berntsen er ung og lovende og var den spilleren som viste seg oftest fram i går.
Synes personlig ikke at karakteren jeg satte på Henriksen er feil. Han spilte brukbart, og du ser han har nivået. Men han var ikke så kreativ som han bruker å være. Pasningen til Larsen i forkant av utligningsmålet er dog klasse, og viser va Henrix er kapabel til å gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 02.02.2012 15:14 Post subject: |
|
|
| Henriksen er utrolig god til å orientere seg. Hvis han klarer å få opp passningskvaliteten tilsvarende vil han bli fantastisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 02.02.2012 19:17 Post subject: |
|
|
| Defensivt ok kamp, offensivt var det ikke mye å skryte av. Hvis vi skaffer oss en solid høyreback, en solid midtstopper og en lovende ikke skadeutsatt spiss har jeg troen. Håper å bli bergtatt av det gode arbeidet administrasjonen har fått til innen overgangssvinduet stenger. Tviler på d dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 02.02.2012 22:22 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | 1-1 er under pari pga Spartak spilte over halve kampen med 10 mann. Er Høiland å foretrekke som stopper i stedenfor Rønning? Stoor blir vel høyreback. Artig at unggutta klarer seg så bra mot god motstand. Selnæs bør få en lang kontrakt.... |
Å ha Høiland på banen er en katastrofe i seg selv. Spesielt som midtstopper da han alltid er for sein i markeringene og en svært dårlig duellspiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 03.02.2012 00:38 Post subject: |
|
|
| EGA wrote: | Kommentar til all surmulingen rundt JJ:
Jeg tror flere her inne har en overdreven tro på trenerens påvirkning på spill og formasjon. |
Denne komentaren tar kaka.Mener du at treneren ikke har påvirking på formasjon og spill.
Hva skal vi med trener som lønnes med mil. i året hvis de ikke trengs.
For det er vel det du egentlig skriver.Merkelig.
Og ang kampen:Total mangel på et offensivt ang.mønster.
Som vanelig fra JJ
Ellers klarte den utrolige trege forsvarsfireren sånn passe,men det kan de takke ungdommen på midtbanen for.En skikkelig slett forestilling av RBK.Har sett både Ålesund og Moldekamper,og der er det tydelige angrepsrelasjoner og masse kreativitet.Noe <Rbk mangler en hel haug av no.Heia RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 03.02.2012 00:40 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Det var Larsen ja.
Jeg anser Larsen som en middelmådighet, og han imponerte vel ikke der han heller, men Midtsjø må nok ta hovedtyngden her, for den håpløse pasningen. Han ser jo til og med opp før han slår den. |
Larsen er også en elendig passningsspiller |
|
| Back to top |
|
 |
|