| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Vollrik Veteran

|
Posted: 28.01.2012 00:48 Post subject: |
|
|
Dette er altså da Terje Svendsens avkjedsgave, at Bakenga eller Henriksen må selges på ugunstig tidspunkt. Og det svinet slipper trolig unna, og forlater et helvette til de som er igjen.
Hvis vi må selge så stemmer jeg for Bakenga, han er på ingen måte like viktig for laget som det Henriksen har vært, og nå har Jønsson mulighet til å spille inn et lag der Henriksen har en offensiv rolle fra starten av. Gjennstår bare å se om Hoftun og co har IQ over skonummeret sitt. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.01.2012 00:52 Post subject: |
|
|
Hva er "en offensiv rolle"? For neigu om jeg vil ha en fyr uten blikk og evner for pasninger i som "off.midt". _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.01.2012 01:11 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | | Hvis vi må selge så stemmer jeg for Bakenga, han er på ingen måte like viktig for laget som det Henriksen har vært, og nå har Jønsson mulighet til å spille inn et lag der Henriksen har en offensiv rolle fra starten av. |
Her tenker jeg faktisk motsatt. Jeg er selvsagt enig i at en Henriksen på 2010-nivå vil være et stort tap, men vi har mange gode og lovende midtbanespillere i stallen. Bakenga er derimot en av to gode spydspisser i laget, og vil være langt vanskeligere å erstatte, spesielt siden vi ikke har noen potensiell erstatter i egne rekker fra før. Bakenga har begynt å vise en styrke og ro alene med keeper som jeg ikke har sett her til lands på mange, mange år. Forsvinner Bakenga er vi pokka nødt til å hente en erstatter, og gode spisser er hverken lett eller billig å få tak i. I hvertfall om man tar utlending-kvota i betraktning - erstatteren bør ideelt sett være norsk. Det at ryktene tilsier nesten ti millioner mer i salgspris for Henriksen enn Bakenga er er også en faktor. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 28.01.2012 01:29 Post subject: |
|
|
*fuck it*
Eh?
 _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 28.01.2012 01:36 Post subject: |
|
|
Historien i norge har vist at kun de som scorer ofte fortsetter å score ofte.
Bakenga er allerede der...
Verdt det dobbelte av Henriksen pr. dato.
Spesiellt med tanke på at han kan brukes 1-1,5 år uten å svekke sin salgsverdi. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 28.01.2012 01:40 Post subject: |
|
|
Aha. Merkelig strategi.
Hvis man først ble tvunget til å selge både Henriksen og Bakenga burde man krevd mer i begge tilfellene fordi man da er tvunget til å hente inn ihvertfall èn norsk erstatter. Jeg tipper at en dobbeldeal til Brugge har fått prisen ned i forhold til det vi ville fått dersom vi hadde forhandlet med to forskjellige klubber. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.01.2012 01:41 Post subject: |
|
|
Adressa bekrefter:
 |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 28.01.2012 01:44 Post subject: |
|
|
Hva med bakenga? _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 28.01.2012 01:52 Post subject: |
|
|
Oi dæven. Det gikk fort! ( Om Henriksen sjøl vil forlate pappa da )
Lykke til videre, måtte du komme tilbake en dag!
Står det at han er enig med 5.5 års kontrakt? Damn. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.01.2012 01:53 Post subject: |
|
|
| Quote: | I går meldte Adresseavisen at det er kommet en ny forespørsel fra Hannover på Mushaga Bakenga. Før nyttår kom det inn et bud på ti millioner kroner,n å skal det være snakk om mer penger for den 19-årige spissen.
Det er imidlertid usikkert hva RBK gjør med den saken dersom Henriksen blir solgt. Bakenga er også stemplet «lokalt stortalent», noe klubben vegrer seg for å slippe. |
Altså ingenting om VG-oppslaget om Brugge. Men fortsette Bakenga-diskusjonen i riktig tråd. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 28.01.2012 01:54 Post subject: |
|
|
2mas du kødder vel ikke?
Ingen papirutgave her ennå... _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 28.01.2012 01:55 Post subject: |
|
|
Veldig avhengig av pris, men sitter ikke men noen stor "faen" følelse om de to selges nå. Stor dekning på midten, samt at Rade putter nok i sannsynlig sin siste sesong samt at ST finner et talent på spissplass for oss. _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 28.01.2012 01:56 Post subject: |
|
|
Konkurransen ifølge adressa:
http://en.wikipedia.org/w...l_Borysiuk _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.01.2012 01:57 Post subject: |
|
|
Buyandread har Adressa tilgjengelig fra rett over midnatt.
Kjapp gjengivelse:
Midtbanespilleren var fredag i Belgia for å gjennomføre medisinsk test og ble samtidig enig om en personlig avtale på 5,5 år. Ventelig skriver han under lørdag.
Les mer: Henriksen solgt til Brugge
Altså grunnen til at Jönsson og rbk.no holdt laguttaket til i morra hemmelig; har måttet forklare fraværende Henriksen.
Adressa fabler om at Brugge-interesse for Ariel Borysiuk kan ødelegge, men det kan jeg ikke forstå når klubbene er enige og spilleren bare mangler signatur.
Last edited by 2mas on 28.01.2012 01:58; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 28.01.2012 01:58 Post subject: |
|
|
5,5 år, Hoftun. Fem komma fem år! _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 28.01.2012 01:59 Post subject: |
|
|
| For 20 mill så bør Hoftun ha fått en god videresalgsavtale. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 28.01.2012 02:20 Post subject: |
|
|
Trist. Håper Henriksen får en offensiv rolle og at han briljerer som han gjorde på sitt beste i 2010.
Tror det er bra for karrieren at det blir Belgia og ikke Tyskland først. Nå som han har forlatt RBK regner jeg med at han får klippekort på A-landslaget med en gang.
Forventer ny høyreback+hurtig stopper, og at vi beholder Bakenga.
Edit: HÆ? Bakenga også? Hva f..
Last edited by abjoern on 28.01.2012 02:22; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 28.01.2012 02:22 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | Trist. Håper Henriksen får en offensiv rolle og at han briljerer som han gjorde på sitt beste i 2010.
Tror det er bra for karrieren at det blir Belgia og ikke Tyskland først. Nå som han har forlatt RBK regner jeg med at han får klippekort på A-landslaget med en gang.
Forventer ny høyreback+hurtig stopper, og at vi beholder Bakenga. |  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 28.01.2012 02:34 Post subject: |
|
|
| Jeg spyr. Forventer knallsigneringer nå, ellers kan de dra til helvete med hele klubben. BEGGE TO?? |
|
| Back to top |
|
 |
Awesome Rutinert

|
Posted: 28.01.2012 03:39 Post subject: |
|
|
Hørt en skal være supporter i tykt og tynt.. det er rimelig.. men NÅ må vi faen meg kuppe hoftun snart vel?! Nå har vi ruinert fremtiden... Vi er fucked.. BÅDE bakenga og henriksen på samme gang.. dette er et mareritt... Hoftun har ødelagt klubben... om ikke vi får en svææææær gjeng utenfor brakke iløpet av de nærmeste dagene som klager og skriker og krever hoftuns avgang skjønner jeg lite... dette er KATASTROFE.. penge kommer til å gå til dekking av minus... vi er et j**** lag.. dessverre Forventer nesten neymar nå, skal hoftun få pluss i boka mi.. dette er tragikomisk... minus komisk.. bare latterlig. _________________ I'm Awesome |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 28.01.2012 04:00 Post subject: |
|
|
Awesome, det er da ingenting galt i å selge spillere. Godt drevne klubber lever av det. Pengene brukes på å erstatte spillerne og styrke laget for videre vekst.
Så er det selvfølgelig tydelig for de aller fleste av oss at Hoftun ikke er skikket til å gjøre den jobben. Men salgene av Bakenga og Henriksen i seg selv ser jeg ikke noen grunn til å blåse seg så opp over. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 28.01.2012 04:04 Post subject: |
|
|
Det er vel Tove Moe Dyrhaug hun heter, dama som er Hoftuns sjef? _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 28.01.2012 04:06 Post subject: |
|
|
Dette salget levner store sjanser for spilletid for Ole K. Selnæs, om ikke en erstatter skulle komme.
Regner med Janne vil fortsette med sin 4-4-2:
Dockal - Selnæs - Issah - Svensson |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.01.2012 04:21 Post subject: |
|
|
Blir vel en slags 4-4-1-1, da, med Chibuike og Prica som hhv hengende spiss og toppspiss. Det kinkige da er at vi per nå ikke har noe alternativ til Prica som spiss. Bortsett fra Boti "Iron Lung" Goa, da. Jeg er klar over at Chibuike og Fredheim Holm kan spille der, men etter dette vinduet, hvor vi har mistet mange uønskede og kan miste noen ønskede navn, har vi én ren spiss på laget.
Kanskje man prøver seg på Senghor igjen, dersom man velger å gi opp Goa? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 28.01.2012 04:30 Post subject: |
|
|
| Kanskje Alexander López er aktuell igjen, nå som M. Henriksen forlater oss? Han spiller fortsatt for Deportivo Olimpia. |
|
| Back to top |
|
 |
|