| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
möllenbergs Senior

|
Posted: 20.01.2012 21:41 Post subject: |
|
|
Skandale.
1. Tidlig på sesongen - OK, men det er det samme for Byåsen.
2. Mangler mange - OK, men backupspillere bør være gode nok til å slå et 2. divisjonslag.
3. Rævva forsvar!
4. 20-millionersmannen Bakenga blir liten i forhold til Dahle i denne kampen.
5. Rævva. Skandale! _________________ It's hope in a hanging snore |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 20.01.2012 21:46 Post subject: |
|
|
| Selv om jeg forventet tap, så er dette utrolig uansett. Wow, Byåsen liksom...en motstander vi til vanlig skal slakte 8-0. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.01.2012 21:47 Post subject: |
|
|
| Noe av det dårligste jeg har sett av RBK. Planløst, manglende vinnervilje, statisk... Nei, dette var helt forferdelig å bevitne. Hvis Janne tar med seg noe positivt herfra, ta hatten og gå. |
|
| Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 20.01.2012 21:53 Post subject: |
|
|
Får bare mer og mer følelsen av at det burde være litt mer handling og litt mindre ord fra denne gjengen nå. _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 20.01.2012 21:55 Post subject: |
|
|
| vegran wrote: | | Nå taper vi mot byåsen også.................. |
Spørs om det lå en viss symbolikk i at Hroar Stjernen valgte denne dagen til å gå i begravelse og lede et minnesamvær... _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.01.2012 22:09 Post subject: |
|
|
Bråthen 4 Tørr ikke spille kort
Dorsin 4 Viste noe vinnervilje
Werner 5 Ok
Høiland 4 Ok minus
Moldskred 3 Trist på backen også
Dockal 2 Var han tilstede?
Svensson 4 Lett
Issah 5 Vanskelig å være alene
F Holm 2 Var han tilstede?
Berntsen 3 Ekstremt lett
Bakenga 3 Kan ikke å bue løp, 5-6 offsides |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.01.2012 23:06 Post subject: |
|
|
| Ja da, det er en ubetydelig treningskamp, lenge til sesongstart og vi mangler spillere, men dette forsterker bare inntrykket av en klubb i dyp krise. Jeg tror man må stålsette seg for noen tøffe år fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 20.01.2012 23:11 Post subject: |
|
|
Hva har skjedd med klubbens evne til å diktere kvaliteten og tempoet i kampen, og ikke bare falle ned til motstanderens nivå?
Og si meg, trenes det i det hele tatt noe på fotballspillets kanskje viktigste egenskap; persepsjon? _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 20.01.2012 23:37 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Ja da, det er en ubetydelig treningskamp, lenge til sesongstart og vi mangler spillere, men dette forsterker bare inntrykket av en klubb i dyp krise. Jeg tror man må stålsette seg for noen tøffe år fremover. |
Amen to that. Januar er ellers en fin tid når man har gjort unna en kjip sesong; nytt år, ny tabell, blanke ark, en ny spiller eller to. Man begynner kanskje å få troa på det kan bli et bra år.
Sånn sett er det greit at de melder tydelig ut med det samme at man bare kan glemme det. Si hva man vil om at elleveren på papiret er så-så god, at treneren har gode resultater fra Stabæk, at sportslig leder er hel ved, osv. osv. Fakta er at 0-1 mot Byåsen er et resultat som korresponderer perfekt med den veien formpila peker. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
hansern Proff
|
Posted: 20.01.2012 23:47 Post subject: |
|
|
| Jeg begynner nesten å glede meg til Rosenborg møter Orkdal med Nils Arne bak roret i 2 divisjon om et par år. |
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 20.01.2012 23:50 Post subject: |
|
|
| Nei dette var begredelige greier. greit nok at det er første kamp og man er stinn av trening blablabla.. Men jeg forventer at denne gjengen gjøre en bedre kamp. Som f.eks å score et mål. Jeg synes ikke det er for mye å be om. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 21.01.2012 00:15 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Noe av det dårligste jeg har sett av RBK. Planløst, manglende vinnervilje, statisk... Nei, dette var helt forferdelig å bevitne. Hvis Janne tar med seg noe positivt herfra, ta hatten og gå. |
- Hvis jeg skal være litt positiv og lete, så var det greit nok innimellom.
Dette er Mr Jønsons første svar på Rbk.no
Så stemmer din spådom må han gå umiddelbart.
Dette er veldet gråeste rbk-laget jeg har sett på mange timer.
Ja,jeg skriver mange timer, for det var senest i høst jeg kunne se Rosenborg opptre på akkurat dette viset.
Nå lurer jeg på om noen i det hele tatt tror at Mr.Jønson får sving på Rbk-skuta.
Jeg personelig har ikke det grann tro på Jønson-Hoftun opplegget.
Dette er dømt til å misslykkes.Mannen har ikke peiling på lagbygging.
Desverre.Jeg håpet at jeg tok en smule feil i høst når jeg skrev om dette,men det gjorde jeg desverre ikke.
Men jeg synns det er merkelig at de som styrer og steller på brakka+styret ikke evner å se det jeg og mange spådde kom til å skje
Heia RBK |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 21.01.2012 00:24 Post subject: |
|
|
Moldskred på back, Fredheim Holm på kant.. Godfot-teorien er kastet i dass, her skal spillere brukes i unaturlige posisjoner!
Vi hadde èn kar som gikk på løp i dag, i Bakenga. Fredheim Holm og Berntsen er omtrent klin like spillertyper, de vil møte og ha ballen i beina og spille gjennom andre. Det samme kan vel også sies om vår høyrekant Dockal. Nei huff. |
|
| Back to top |
|
 |
Moderator Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 21.01.2012 00:52 Post subject: |
|
|
Høydepunktet i matchen, var når Moldskred ramlet.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 21.01.2012 02:06 Post subject: |
|
|
Grusom kamp! Det blir nesten for flaut å se på. Vi har ikke kommet en millimeter nærmere et offensivt spillemønster. Helt umulig å se hvordan vi ønsker å spille, det finnes ikke deltaktikk engang! Det er noe av det letteste å innføre, små innøvde trekk eller kombinasjonsspill på enkelte deler av banen for å komme ut av en situasjon.
Det er en stund siden jeg gav opp prosjekt Janne, men kampen nå viste bare at vi ligger i rute til å få en enda dårligere sesong.
Begrunnelse? Ingen handlingsplan, men dårligere spillere til å gjøre ting på egenhånd. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 21.01.2012 02:18 Post subject: |
|
|
Er det greit å tape for spillere som spiller for å få dekt kjøregodtgjørelse/ spiller gratis ?
Nei.
Er det klare mangler med JJ offensive mønster ?
Ja.
Er det tidlig i sesongen ?
Ja, for BEGGE lag...
Molde FK kommer til å seile gjennom serien. Spillerstallen på Lerkendal vil spille for gj.sn. 10.000 i 2012.....
Til RBK styret : Hent inn trenerkapasiteter som har fulgt med i timen eller forbered dere på fiaskosesong.
Dette var så tamt og traurig...av BEGGE lag, at jeg ble skremt. |
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 21.01.2012 02:37 Post subject: |
|
|
Marco van Basten er jo ledig på markedet, og har sagt han vil tilbake til treneryrket..
Sett bort fra at RBK aldri vil ha råd til å betale en trener som ham, samt at det må mer til enn en navneendring for å få ham til å passere som nordisk, så er absolutt en trenertype som ham vi skulle hatt i klubben. Han kjenner feks arbeidet i Ajax godt, og kan ta med erfaringene derfra, han har allerede god trenererfaring og ikke minst: han vil tiltrekke seg spillertyper som RBK trenger, slik Molde til en hvis grad erfarer med Solskjær i dag.
Og hadde klubbens ledere hatt ambisjoner og visst hva de hadde holdt på med, hadde de forsøkt å hente inn en tilsvarende trener allerede tidlig på 2000-tallet. da var RBK en storklubb. Da hadde de et godt navn, og var kjent (om ikke særlig fryktet) i Europa.
Nå fremstår klubben som en vanstyrt klubb på rask nedtur både organisatorisk og spillermessig, og om en ønsker endringer på kort sikt tror jeg medisinen nettopp er en trener som van Basten eller tilsvarende.
I stedet må vi nok belage oss på mange mørke år, helt til de som sitter nå innflytelse på klubben.. Vi ser hvor lang tid det tar for Nottingham Forest. Forhåpentligvis tar det ikke like lang tid for RBK... _________________ mvh HeXX
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 21.01.2012 03:56 Post subject: |
|
|
Tenk DEN blesten da?
Marco som manager for å bringe en liggende kriger tilbake i kampen og vinne slaget om stiklestad!
VI har garantert råd om en eller annen investor ser sitt snitt til å dekke kostnadene og bygge et lag det virkelig står respekt av. Rik onkel er det vi trenger for å styre skuta av skjæret!
HENT MARCO! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 21.01.2012 03:59 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Hvis du vil kaste bort pengene dine. Vi er ikke FCK, vi har ikke handlekraft når vi ser vi har driti oss ut. |
Har vi ikke de 15 millionene fra investorene da? |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 21.01.2012 04:01 Post subject: |
|
|
| 500 kr på at de er brukt ved at klubben har solgt Dockal og Chibuike for å berge regnskapet for 2011. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 21.01.2012 11:55 Post subject: |
|
|
| Roland Nilsson er ledig da. Da slipper vi ihvertfall å betale for vår nye trener. Når det er sagt så er det min formening at Jönsson ikke bør være den første i køen på vei ut. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 21.01.2012 11:57 Post subject: |
|
|
| Så fikk jeg rett i at vi tapte med ett mål mot Byåsen som er ca den 40. beste laget i Norge. De naive får bare skylde på at stallen fortsatt er for svak, vi manglet noen osv. Poenget er at JJ,støtteapparatet og styret ikke holder mål. På papiret har vi gode navn i spillerstallen men det nytter ikke å få til noe med laget med årets trenerstab. Flere av våre spillere har hatt stor suksess før de kom til RBK, feks MM, Høiland, Larsen. Når de kommer hit underpresterer de..... |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.01.2012 12:25 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Ja da, det er en ubetydelig treningskamp, lenge til sesongstart og vi mangler spillere, men dette forsterker bare inntrykket av en klubb i dyp krise. Jeg tror man må stålsette seg for noen tøffe år fremover. |
Jeg tror faktisk det harLITT å si ift sesongkortsalg hvis slike kamper fortsettes. Dette gjelder fordi forrige sesong var ganske elendig. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.01.2012 12:29 Post subject: |
|
|
| HeXX wrote: | Marco van Basten er jo ledig på markedet, og har sagt han vil tilbake til treneryrket..
Sett bort fra at RBK aldri vil ha råd til å betale en trener som ham, samt at det må mer til enn en navneendring for å få ham til å passere som nordisk, så er absolutt en trenertype som ham vi skulle hatt i klubben. Han kjenner feks arbeidet i Ajax godt, og kan ta med erfaringene derfra, han har allerede god trenererfaring og ikke minst: han vil tiltrekke seg spillertyper som RBK trenger, slik Molde til en hvis grad erfarer med Solskjær i dag.
Og hadde klubbens ledere hatt ambisjoner og visst hva de hadde holdt på med, hadde de forsøkt å hente inn en tilsvarende trener allerede tidlig på 2000-tallet. da var RBK en storklubb. Da hadde de et godt navn, og var kjent (om ikke særlig fryktet) i Europa.
Nå fremstår klubben som en vanstyrt klubb på rask nedtur både organisatorisk og spillermessig, og om en ønsker endringer på kort sikt tror jeg medisinen nettopp er en trener som van Basten eller tilsvarende.
I stedet må vi nok belage oss på mange mørke år, helt til de som sitter nå innflytelse på klubben.. Vi ser hvor lang tid det tar for Nottingham Forest. Forhåpentligvis tar det ikke like lang tid for RBK... |
Helt enig med deg. EN ting som gjør RBK uspiselig er at de skal prakke på alle trenere deres støtteapparat. Som Hoftun sier, "Vår grunnpakke er hellig". Dvs Henriksen og Jamtfall. De kunne knapt trent Byåsen til å overleve i 3div. |
|
| Back to top |
|
 |
|