| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 18.01.2012 11:31 Post subject: |
|
|
Det som gjør at jeg tror Molde kommer til å gjøre det enda bedre neste år er ikke i hovedsak basert på at Molde har gode trenere eller gjør det godt på overgangsmarkedet (selv om det hjelper også).
Men i all hovedsak virker det som om Solskjær er ufattelig god i treningsarbeidet, han setter krav til hver enkelt spiller og jobber hele tiden for at hver enkelt i stallen og støttearbeidet skal bli bedre.
Setter vi dette opp mot det heler labre treningsarbeidet i Rosenborg hvor det virker som om spillerne har fått gjøre litt som vi vil, så tror jeg vi vil se nok et Molde gull neste år  |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 18.01.2012 11:53 Post subject: |
|
|
Kristobal, dine forsøk på diskreditere alle som forsøker å profesjonalisere driften for å gi seg best mulig sjanse til å prestere godt tar seg veldig dårlig ut.
Jeg tar heller én systematisk, profesjonell Solskjær enn 20 styreledere eller sportsdirektører hvis filosofi er bygget på prinsipper som at "norsk fotball er bingo" og at det kan være litt "hipp som happ" hvem som tar det lengste strået. Kanskje vinner RBK. Kanskje ikke.
For en taperholdning. _________________ Nils Arne Eggen.
Last edited by Torbjørn on 18.01.2012 12:15; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 18.01.2012 12:11 Post subject: |
|
|
Jeg diskrediterer ikke noen, og setter ting litt på spissen.
Jeg synes bare at man ikke bør hive seg på hylekoret og genierklæringene etter en sesong.
Jeg har vært positiv til Solskjær, han stod høyt oppe på lista over trenere jeg ønsket i RBK og jeg sa før seriestart i fjor at jeg håpet jeg tok feil da jeg trodde Solskjær ville trenge tid på å få suksess i Molde.
Jeg har også vært åpen på at mye er blitt gjort galt i RBK.
Likevel, å hylle Molde-arbeidet nå er alt for tidlig.
Det var altså ikke måte på hvor flinke de var i Vålerenga sist vinter, og de handlet altså bak denne møkkagjengen vår i serien og kommer til å få minustall på ti millioner på driften i fjor.
Si gjerne positive ord om det som skjer i Molde, men ikke la det høres ut som om at de er superflinke og har funnet suksessformelen. Det vet vi faktisk ingenting om.
Like lite som vi visste om VIFs suksessoppskrift ville fungere i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 18.01.2012 12:34 Post subject: |
|
|
| Jeg føler meg temmelig sikker på at Molde kommer til å ta flere poeng i 2012 enn i 2011. Om det er nok til å ta gullet, det vil tiden vise. |
|
| Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 18.01.2012 12:46 Post subject: |
|
|
Jeg er også full av beundring over det Solskjær holder på meg.
Og kristobal, litt av det rosen til Solskjær går på er jo nettopp det å tenke litt lenger frem enn et overgangsvindu.
Sjansen for at ikke Molde blir en stormakt innen norsk fotball over lang tid blir mindre og mindre for hver signering.
I 2011 og frem til nå så har Molde vist en profesjonalitet langt ovenpå oss i de fleste ledd, og jeg er redd utviklingen fortsetter.
Får bare håpe vi hopper på den karusellen snart. _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 18.01.2012 13:18 Post subject: |
|
|
Det håper jeg også, slik at vi får best mulig avkastning på midlene i sportslig avdeling.
Dog er jeg ikke veldig bekymret for at Molde skal bli en stormakt eller forsvare seriegullet. Ikke ennå i hvert fall.
Den var vel ikke akkurat overbevisende den avslutningen de hadde på fjoråret.
7 Molde 9 3 5 1 12 - 8 +4 14 |
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 18.01.2012 13:37 Post subject: |
|
|
| Den tabellen har jo ingen gyldighet i 2012. Det er nok bedre å ta første evaluering sånn ca rundt 17 mai. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 18.01.2012 13:41 Post subject: |
|
|
| Neida, den betyr for så vidt ikke noe i 2012, men seriekampene etter 1. september et år kan i mange tilfeller fange opp noen tendenser. |
|
| Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 18.01.2012 14:18 Post subject: |
|
|
Nå er Molde første gullag på lang lang tid som har styrket seg etter å ha tatt gull. Mens vi har gått andre veien, i beste fall holdt oss. _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 18.01.2012 14:24 Post subject: |
|
|
Holdt oss??? Med et par skader eller karantener kan vi risikere Moldskred, Høyland, Rønning og Åsen i "forsvar". Jeg tenker med gru på EL kamper med den fireren bak.  |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 18.01.2012 14:31 Post subject: |
|
|
| Det trenger du ikke tenke på, med det forsvaret kvalifiserer vi oss aldri for EL... |
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 18.01.2012 14:32 Post subject: |
|
|
Men så var det disse kvalik kampene da....
Last edited by acson on 18.01.2012 14:33; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 18.01.2012 14:33 Post subject: |
|
|
Foreløpig er de litt styrket med signeringen av Hovland, men de trenger vel en typisk målgjører.
Brann i 2008 var vel kanskje ikke styrket i og med at Andresen dro, men de handlet Demba-Nyren i dyre dommer og signerte Gylfi Einarsson på free transfer og så vel ikke så svekket ut heller.
Det er vanskelig å forutsi hvor mye styrket og svekket lagene er i Norge av noen tilganger og avganger. Vålerenga ble jo øyensynlig ikke det minste bedre i fjor til tross for kjente navn på inn-lista.
Molde kan eksempelvis oppleve noe av det samme som Vålerenga gjorde da de mistet Moa, det gikk rimelig greit mens de var i flytsonen på høsten, men man så jo hvor svekket de var i fjor uten ham. Så at Molde mistet Diouf kan det hende de får merke bedre i år.
Dantas framstod vel ikke som noen åpenbaring i fjor, men kan jo bli bra på en vinter, for all del. |
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 18.01.2012 14:38 Post subject: |
|
|
| Vi får nok se Solskjær glise mot oss fra media flere ganger dette vinduet. De er nok ikke ferdige enda... |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 18.01.2012 14:40 Post subject: |
|
|
| Solskjær er jo en fin type (bortsett fra i bussen i fjor), så han smiler nok titt og ofte enten det signeres nye spillere eller ikke. Molde kommer aldri i verden til å vinne serien i år. En kasse cola på det. |
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 18.01.2012 14:49 Post subject: |
|
|
| Jeg tror Molde tar flere poeng i år og blir blant de tre. En kasse cola på det. Det er mer enn jeg tør håpe på fra oss. |
|
| Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 18.01.2012 15:29 Post subject: |
|
|
Med beste fall holdt oss så mener jeg at vi får brukt sommerforsterkningene våre hele sesongen. Men ja, det er marginalt.
Molde kjører stor rotasjon på 11`ren sin, og er nok ikke så avhengige av enkeltspillere som tidligere lag som har vunnet gull.
En ting er at de henter spillere som Røkke betaler, det andre er hvilken signaleffekt denne satsingen/profesjonaliseringen av klubben har å si for ryktet. Om Molde de neste årene er en "go to2 klubb for norske talenter så er jo ikke det bra for oss i det hele tatt.
Og noe av det har vi jo sett på allerede. _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 18.01.2012 16:34 Post subject: |
|
|
Claus Lundekvam sier mye fornuftig om fotball. Hva gjelder eksspillere hadde han vært mange hoder bedre som sportsdirektør enn Hoftun, ut i fra hva han sier og hvordan han ser på ting. Han er en av få som ikke blir blendet av drilloideologien og setter krav om hvilket nivå vi bør ligge på i forhold til teknikk og talentsatsning, og faller ikke inn i fristelsen og argumentet om at dette er bra nok fordi det er Norge, og vi er ikke så langt bak andre nasjoner og blablabla og alt det tullet der.
Nå skal det sies at jeg ikke har dyptinngående kunnskap om Lundekvam, men har bare lagt merke til at han tørr å si det få andre sier, noe som i mine øyne er en veldig god egenskap. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 18.01.2012 17:47 Post subject: |
|
|
| eksiltrøndern wrote: | Det som gjør at jeg tror Molde kommer til å gjøre det enda bedre neste år er ikke i hovedsak basert på at Molde har gode trenere eller gjør det godt på overgangsmarkedet (selv om det hjelper også).
Men i all hovedsak virker det som om Solskjær er ufattelig god i treningsarbeidet, han setter krav til hver enkelt spiller og jobber hele tiden for at hver enkelt i stallen og støttearbeidet skal bli bedre.
Setter vi dette opp mot det heler labre treningsarbeidet i Rosenborg hvor det virker som om spillerne har fått gjøre litt som vi vil, så tror jeg vi vil se nok et Molde gull neste år  |
Det hjelper også å ha et profesjonelt støtteapparat som har en del flere erfaringer enn kun å sparke ball på Lerkendal. I Molde har de folk som faktisk vet hvordan toppklubber på øverste hylle drives. Hvilket kontaktnettverk kan Henriksen og Jamtfall skryte av og hvilke har de som kan løfte RBK flere hakk opp?
I tillegg er det rett som du sier, Solskjær er god på treningsfeltet. Han krever at spillere er profesjonelle og er heller ikke redd for å si fra hvis en spiller ikke har gjort det godt nok (f.eks han ba Forren om å slanke seg).
Molder har forsterket i år. RBK er sterkt svekket.
Skjønner heller ikke sammenligningen Kristobal argumenterer med. VIF har etter min mening veldig lite profesjonelle og dyktige folk i både administrasjon og sportslig avdeling. Det har de vel lidd under siden Siems dager. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 18.01.2012 19:32 Post subject: |
|
|
senador
jeg er ikke sikker på om du tilhører de som Kristobal henviser til. Men da jeg begynte å skrive her i fjor, var tonen akkurat like pessimistisk på RBK's vegne, og mange var 100% overbevist om at VIF skulle overkjøre RBK både økonomisk, administrativt og sportslig. Vel, det ble ikke VIF, det ble Molde og TIL.
Ellers må jeg si at jeg er enig i at Solskjær virker dyktig, og at Molde dermed kan bli et av de store norske lagene hvis han fortsetter en del år. Men gull i fjor betyr ikke nødvendigvis gull i år.
Jeg synes også at en del er alt for pessimistiske på egen klubbs vegne. Kritikk er fint, og oppbyggende. Men katastrofehyl hver gang noe har gått galt, det er ikke nødvendig. Det har vært gjort mye galt de siste 10-12 årene, og mye av det har kostet masse penger. Men vi har tross alt 6 gull på de siste 10 årene. Så når enkelte kaller RBK-filosofien for en taperkultur, da faller jeg av lasset. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 18.01.2012 21:30 Post subject: |
|
|
Hvis du ser utviklingen til klubben fra å være en respektert klubb ute i Europa til å måtte omskolere spillere som ikke er gode nok til høyrebacker så forstår jeg godt at folk er pessimistiske.
Ikke vinner man serien (utspilt av dårlige norske klubber)
Slett innsats fra spillere
Kjedelig fotball som spilles
Ingen penger og et vanvittig kostnadsnivå i forhold til prestasjonen.
Drastisk publikumsnedgang (Ja, jeg vet at det har vært en generell nedgang, men det er like alvorlig. Folk gidder ikke å dra på Lerkendal.)
Sånn generelt virker det som klubben lever i sin egen verden. De mener selv de trener på et toppidrettsnivå og er best på det meste, mens prestasjonen er ikke god nok for fem flate øre.
Det som jeg mener blir feil PerO er at du viser til historien. Vi har så så mange gull tidligere. Det betyr ingenting. En vis man sa vel, "ingenting blir så fort historie som en fotballkamp". I dette gamet kan man ikke hvile på sine laubær. Det er vel kanskje hovedårsaken til at klubben har falt gjennom.
Jeg mener RBKkulturen har blitt et bevis på selvgodhet. Dette vises gjennom ingen tegn til ydmykhet når det kommer kritikk utenfra. Det er et typisk bevis på en organisasjon som ikke tålte suksessen og ble akterutseilt. Når det er slik blir RBKkulturen en taperkultur. |
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 18.01.2012 21:47 Post subject: |
|
|
senador
 |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 18.01.2012 22:10 Post subject: |
|
|
senador
enig med du! _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 18.01.2012 22:22 Post subject: |
|
|
mye klokt |
|
| Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 18.01.2012 23:00 Post subject: |
|
|
Senador: two thumbs up !!! _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
| Back to top |
|
 |
|