| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.01.2012 14:43 Post subject: |
|
|
Personlig har jeg aldri syntes at Bentley er god nok. Men for hvert vindu Hoftun er SD så legges jo lista lavere for det å "være god nok for RBK"...
Han er nok god nok til sommeren :S |
|
| Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 10.01.2012 15:04 Post subject: |
|
|
| Det store spm blir daom de får frigjort disse 5 mill`ene øremerket Hedenstad kjøp... |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 10.01.2012 15:24 Post subject: |
|
|
| Hva med Brede Moe fra Ranheim? Han er vel ikke akkurat en teknisk perle, men han er ganske kjapp å har et snev av talent? Om de ikke har noen kroner å rutte med så får de heller se til Adecco som Molde gjør, eller la Kvande få hospitere med A-laget for å få en brattere kurve. Vi kan vel bare gi opp å se etter kvalitet i dette overgangsvinduet om vi ikke har en krone å rutte med så da får vi iallefall gjøre noe med bredden i de bakre rekker. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 10.01.2012 15:51 Post subject: |
|
|
| Haugesund har gjort noe som vi ikke klarte: å kjøpe en rett midtforsvarer fra Bodø Glimt. De fikk Martin Bjørnbakk. Vi fikk Per Werner Rønning. Riktignok fikk vi en trønder på kjøpet. |
|
| Back to top |
|
 |
Jarwson Senior
|
Posted: 10.01.2012 15:53 Post subject: Eirik Malmo |
|
|
| Om vi snakker om Ranheimspillere bør vi også vurdere Eirik Malmo. En god reserve å ha dersom Dorsin er ute. Hurtig, sterk back med hjertet i Trondheim. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 10.01.2012 16:19 Post subject: |
|
|
hjertet i Trondheim? Har du svelget trønderretorikken rått eller? Nå har ikke jeg kunnskap til å vurdere Malmoe sine kvaliteter, men jeg foreslår heller at vi henter en back som er bedre enn Dorsin. Dessuten har vi jo Aasbakk på junior som kanskje har et større potensial enn Malmoe?
og Bentley er skikkelig oppskrytt. Han kan ikke en gang løpe skikkelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Jarwson Senior
|
Posted: 10.01.2012 16:32 Post subject: |
|
|
Å hente fra Ranheim er bra og nå er vi jo kommet i en posisjon der vi ikke KAN hente fra hvem som helst. Malmo var stor da RBK ble slått tidligere i år og har vært Ranheims klart beste spiller i hele år. Det er lite vits å bruke mye penger for å hente en spiller som er bedre og dyrere enn Dorse, her er det snakk om å ha en solid backup.
Å hevde at Bentley ikke kan å løpe skikkelig blir omtrent like usakelig som det blir av meg å poste denne linken http://www.youtube.com/wa...C8QLSXLlno
SÃ¥ da er vi even  |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 10.01.2012 16:37 Post subject: |
|
|
| Rocky83 wrote: | hjertet i Trondheim? Har du svelget trønderretorikken rått eller? Nå har ikke jeg kunnskap til å vurdere Malmoe sine kvaliteter, men jeg foreslår heller at vi henter en back som er bedre enn Dorsin. Dessuten har vi jo Aasbakk på junior som kanskje har et større potensial enn Malmoe?
og Bentley er skikkelig oppskrytt. Han kan ikke en gang løpe skikkelig. |
Hvor foreslår du at vi skal hente en bedre back en Dorsin? vi har IKKE penger å hente spillere for, kvoten vår for ikke norske spillere er snart nådd. Vi får IKKE hentet kvalitet i denne omgang, det er det bare å glemme. Så lenge Lerkendal ikke fylles til randen på kampene så er det heller ikke nok penger til å hente en "klasse" spiller fra bedre ligaer som Bosman å gi dem mega lønn. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 10.01.2012 16:40 Post subject: |
|
|
| Brego wrote: | | Hva med Brede Moe fra Ranheim? Han er vel ikke akkurat en teknisk perle, men han er ganske kjapp å har et snev av talent? Om de ikke har noen kroner å rutte med så får de heller se til Adecco som Molde gjør, eller la Kvande få hospitere med A-laget for å få en brattere kurve. Vi kan vel bare gi opp å se etter kvalitet i dette overgangsvinduet om vi ikke har en krone å rutte med så da får vi iallefall gjøre noe med bredden i de bakre rekker. |
Nå skal vel lista ligge litt høyere enn en spiller som er "ganske kjapp og har et snev av talent"..... |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 10.01.2012 16:47 Post subject: |
|
|
Denne bosmanspilleren har jo vært aktuell tidligere.
Birkir Bjarnason har tilbud fra seks forskjellige land.
| Quote: | – Birkir har konkrete tilbud fra flere. Jeg sitter på muligheter i Nederland, Belgia, Tyskland, Italia, Danmark og England. Akkurat nå er jeg i Tyskland for å sjekke ut noen detaljer på vegne av Birkir, sier Jim Solbakken til TV 2 Sporten.
|
|
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 10.01.2012 16:50 Post subject: |
|
|
dette er spare-seg-til-fant-tankegangen. Hedenstad. Foredlings-, og videreslagspotensiale. Man må tenke som spillere som investeringer, ikke bare stallfyll. Det er nettopp derfor vi har havnet i den bakevja vi er nå også. Sløse penger på udugeligheter som Olsen og Moldskred til en dyr penge, i stedet for å bruke de på spillere med utviklingspotensiale og som dermed i neste omgang kan selges dyrere.
Det er det Molde driver med nå. Et kjøp Hovland er et godt eksempel. 8 millioner er mye, men han vil garantert bli bedre, han vil garantert bedre spillergruppen og gi en kvaliet de ikke har, og han vil garantert bli solgt for mye mere enn 8 millioner om noen år.
Det er mulig det er lite med penger, men desto enda viktigere å ikke kjøpe spillere billig bare fordi man skal fylle stallen. Det koster penger det og, og det er enda dyrere rent sportslig sett.
Frigjør heller lønnsmidler ved å kaste Moldskred på sjøen, og bruk det på en venstreback som hever kvaliteten i backrekka. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 10.01.2012 16:52 Post subject: |
|
|
| og Bentley må løpe med venstrehanda langt nede hele tiden for å holde balansen og kommer helt ut av det viss han får ballen på feil fot. Dribleferdigheter har han, men han kan ikke løpe. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 10.01.2012 16:52 Post subject: |
|
|
Ja, takk! Tror han hadde danna et giftig spisspar sammen med Mush. Selg Prica i dette vinduet mens det er mulighet til å få igjen noe for han, og spytt Prica-pengene i en Senghor handel! |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 10.01.2012 16:55 Post subject: |
|
|
Æsj og fysj!
vi kan jo ikke bytte ut den stolte skandinav Rade med en afrikaner?  _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 10.01.2012 16:58 Post subject: |
|
|
hehe, så sant, så sant. Men nå er vel Rade halvt serber også, så da går det vel ann  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.01.2012 21:36 Post subject: |
|
|
| Tidligere vinduer viser at det er ikke andelen midler, som er det største problemet, men heller en total mangel på kompetanse. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 11.01.2012 09:00 Post subject: |
|
|
Enar Jääger er fortsatt ledig. Troppen skriker etter en høyreback og klubben mangler penger så Jääger burde være i søkelyset til Hoftun.
http://translate.google.n...e%2F459385 |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 11.01.2012 09:25 Post subject: |
|
|
| Burde ikke være tvil engang. |
|
| Back to top |
|
 |
möllenbergs Senior

|
Posted: 11.01.2012 12:25 Post subject: |
|
|
De jobber vel med å få på plass Hedenstad og at det dermed er unødvendig å hente estlenderen! _________________ It's hope in a hanging snore |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 11.01.2012 12:54 Post subject: |
|
|
Jeg er mer lysten på Hedenstad enn Jääger, men om lønnskravet er ca det samme og Hedenstad er 5-6 millioner dyrere så er det ingen tvil hva som er forsvarlig i vår situasjon.
Hent Jääger, selg Prica til Helsingborg og bruk Hedenstad&Prica-pengene på Senghor. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 11.01.2012 13:08 Post subject: |
|
|
Hent både Hedenstad og Jäager, bort med Høiland(tullete å bruke lønn på en så begrenset og skadeutsatt spiller). Dorsin trenger konkurranse på venstre, og Hedenstad kan vel bekle både høyre og venstre så vidt jeg husker.
Ser at de funderer på tanken om Åsen på venstreback, og det vil være et stort misbruk med tanke på i hvilken posisjon han lyktes med i Ranheim. Åsen har dessuten for liten fart, aggresivitet og defensive aner til å lykkes som back. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 11.01.2012 13:21 Post subject: |
|
|
Rocky,
imidlertid liker jeg tankegangen på å omskolere brukbare kantspillere til backer. Personlig tror jeg at RBK vil kunne finne nye super-backer på den måten, men de bør se enda litt lenger ned i divisjonene.
1.divisjonsspillerne er ofte litt for etablerte som kanter - og min erfaring er at det "koster" litt mer mentalt og å endre sitt "selvbilde" om fra kant til back. Dette vil kunne gjøre sitt til at de vegrer seg for et klubb-bytte og posisjonsbytte.
De beste norske backtalentene i Norge er gjerne 16-18 år gamle vinger/ kanter på et 2.-3.divisjonslag.
For meg er det helt uforståelig at RBK ikke "screener" de norske 2. og 3.divisjonsklubbenes vinger og plukker ut 6-7 spillere som de ser nærmere på/ inviterer på treninger.
Disse spillerne er jo også "GRATIS". _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 11.01.2012 13:31 Post subject: |
|
|
| Det er en god idé, men da må de gjerne ha type ekstremferdigheter/spisskompetanse som Åsen ikke besitter. Dette burde vel kanskje være noe junioravdelinga burde vurdere, slik at de får trening i dette før de blir kastet rett inn i A-laget. Alle så jo hvordan Plzen sine backer(omskolerte vinger) herjet med oss i europa. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 11.01.2012 13:50 Post subject: |
|
|
Ja.
Dette har jeg vært opptatt av i mange år. Jeg tenker alltid omskolering når jeg ser på unge spillere.
Åsen var veldig fjern for meg når jeg skrev innlegget over.
Selvsagt tenkte jeg ikke på ham.
Poenget er at 16-18 åringer som spiller regelmessig på et 2.-3.divisjonslag besitter ofte talent i form av fart og dribleferdigheter. 2.og 3. divisjon er har jo et godt nivå. Disse unge kantspillerne mangler ofte fysikken sammenlignet med ringrevene og blir derfor ofte plassert på kantene hvor deres "feil" ikke har like store og avgjørende betydninger.
Det "vrimler" av backtalenter på kantene i lavere norske divisjoner! Det er bare å fange dem opp tidligst mulig som gjelder - gjøre avtaler med dem og klubbene, slik at andre klubber ikke fanger dem opp.
Det er bare å plukke ut de raskeste og beste driblerne.
Har RBK f.eks 5 slike, unge "vinger" de ønsker å omskolere til backer, vil helt sikkert 2-3 av dem lære seg det taktiske forholdsvis fort.
Av disse igjen vil helt sikkert 1-2 erverve seg den rette fysikken.
Og, vips, så har man 2 strålende backer med fart og dribleferdigheter... _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
|