View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
KristerK Senior
|
Posted: 03.02.2006 18:27 Post subject: |
|
|
er det bestemt at ingen av kampene går på tv?
hva med dansk tv3?
de bruker og sende køben og brøndby kamper.
jeg såg brøndby rbk nå sist der på internett,pga hadde ikke SportN. den har jeg nå skaffet meg:)
her er en link:
www.clubonside.com |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.02.2006 18:45 Post subject: |
|
|
Årsaken til at Viasat sendte fra Maspalomas-turneringa var at et spansk produsksjonsselskap laget sendinger og la dem ut for salg. Slikt har det vært i mange år (EuroSport har brukt å sende tidligere).
På La Manga har det derimot aldri vært vanlig med TV-kamper. Unntaket var så vidt jeg husker i 1998, da det var en landslagsturnering med Norge, Island m.fl. |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 03.02.2006 19:19 Post subject: |
|
|
Har sjekket, og det er ingen av de danske kanalene som viser FCK-RBK. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.02.2006 19:22 Post subject: |
|
|
Jepp, det var det jeg prøvde å si på en finuerlig måte.
I Norge (og Danmark for den saks skyld) er det ingen kultur for å produsere direktesendinger fra treningskamper, og jeg tror ærlig talt ikke etterspørselen hos den jevne TV-titter er så stor heller. |
|
Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 03.02.2006 23:54 Post subject: |
|
|
2mas wrote: |
Jepp, det er ikke noe anti-LSK-filter på serveren.  |
Men det varmer å se at tanken er tenkt... |
|
Back to top |
|
 |
Mads Junior
|
Posted: 06.02.2006 13:59 Post subject: |
|
|
Leste et sted at TV-Adressa skulle komme med oppdateringer.. Er det mulig for oss som ikke bor i Trøndelag å se disse innslagene på web-tv? Evt en link? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
mr dante Junior
|
Posted: 07.02.2006 19:20 Post subject: |
|
|
hva med å teste ut noe nytt istedenfor la manga? litt uorginalt og følge strømmen så til de grader? mitt tips er å stikke til sør-amerika og matche lagene der i deres sesongoppkjøring. kanskje rusne bratseth kan finne noen gode spillere i samme slengen, som de da faktisk får sjansen til å se før de kjøpes. da kanskje vi slipper å selge dem så fort igjen for halve prisen! |
|
Back to top |
|
 |
RBK-Patriot Senior
|
Posted: 07.02.2006 19:29 Post subject: |
|
|
For å snu det på hodet; hva er galt med La manga?. Har jo absolutt ingenting å si at det er flere som gjør det? Hele poenget er vel å trene på gress i behagelig klima.
Og det med treningskampene. Rosenborg får mye mer igjen av å spille treningskamper mot lag som spiller omtrent likt med de lagene vi kommer til å møte senere. |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 07.02.2006 20:40 Post subject: |
|
|
mr dante wrote: | mitt tips er å stikke til sør-amerika og matche lagene der i deres sesongoppkjøring. |
Nja. Å reise så langt til et annet kontinent er dyrt, og mye pes. Og det er langt mellom de skikkelige gode treningsforholdene. Med all fare om å være litt eurosentrisk, så tror jeg nok Europa er mer enn godt nok. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 07.02.2006 21:19 Post subject: |
|
|
trokke det er pengene som er problemet, hvis det er snakk om tur til sør-amerika iafall...  |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 07.02.2006 21:24 Post subject: |
|
|
Rosenborg var på treningsleir i Brasil på slutten av 80-tallet, uten at det kom så mye godt ut av det. Kalle Løken fikk sitt eneste røde kort i karrieren og Eggen fikk raserianfall over dommer'n og brasilianere genrelt, populært referert til som bandidos.
(Rosenborg - Svart på hvitt av Ingar Skrede, forøvrig ei veldig bra bok i motsetning til de fleste fotballbøker.) _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 07.02.2006 21:27 Post subject: |
|
|
I tillegg var det danske u21-landslaget i Chile nå i vinter, og det var visstnok en ganske uproff affære. Siden jeg da er egentlig fra Chile, så var det heller lite lystig lesning. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 07.02.2006 22:52 Post subject: |
|
|
meyer_rbk wrote: | trokke det er pengene som er problemet, hvis det er snakk om tur til sør-amerika iafall...  |
Når det gjelder å reise til et annet kontinent dukker det opp mange andre problemer. En ting er språket. En annen ting er dette med visum osv. Og har vi spillere fra "spesielle" land i laget, så kan problemer fort dukke opp. Skulle man for eksempel reise på treningsleir i USA, så er det viktig å ikke ha arabiske spillere i troppen, og det er viktig at ingen har passtempel fra slike land. Da er det langt bedre å reise til La Manga, en plass man kjenner godt, er sikret gode treningsforhold, og man er ikke for langt hjemmefra dersom uforutsette ting skulle dukke opp. Dessuten er det mange lag som reiser dit, og man får muligheten til å matche seg mot forholdsvis god motstand. Og man kan finne lag å spille mot, som ikke er så ulike de lagene man vil møte senere. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.02.2006 09:10 Post subject: |
|
|
Dessuten er det andre bakteriekulturer og sykdommer. 20 mann med diare er ingen optimal oppladning. |
|
Back to top |
|
 |
mr soprano Senior

|
Posted: 08.02.2006 18:29 Post subject: |
|
|
HEr i spania er det ypperlige forhold for fotball.
bor noen timer fra la manga og det er samma vaeret her
Takk gud for spania |
|
Back to top |
|
 |
|