| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 25.08.2011 17:54 Post subject: |
|
|
Originalsaken om Hauge: Smørebukken
Fredag var Nils Arne Eggen på Vardhuset, for å dele tanker med et svært lydhørt publikum. Og Eggen fornektet seg ikke. Morsom, reflektert og engasjert.
(...)
- Hent spillere som kan tilføre laget noe, dunket han videre.
Eggen var også innom ansvarsfordelingen, på generell basis. Det er ikke sportsdirektøren som skal hente spillere, mente han. Det er treneren som har ansvaret for spillerne, og følgelig er det også han som skal hente dem til klubben. Slik Eggen så det.
Les mer: En Eggen spesial - typisk Eggen |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 09.11.2011 10:31 Post subject: |
|
|
Dags for denne tråden igjen.
Kjør debatt! |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 20.11.2011 23:38 Post subject: |
|
|
Tok turen fra Bodø
| Quote: | | Når sant skal sies så var planen å dra på kamp på Lerkendal, men kluss i bestillingen gjorde at Trondheims-turen ble lagt til en helg hvor RBK hadde bortekamp. |
Her er det tydeligvis kandidater til stillingen som ny sportslig leder. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.11.2011 23:41 Post subject: |
|
|
Haha, klasse Konesseur  |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 28.11.2011 13:12 Post subject: |
|
|
http://www.vif-fotball.no...280850.ece
Vi har jo etterlyst åpenhet i klubben, og hva med å anskaffe Lord Freddy som SD, han har jo døra på vidt gap jo! haha
(dessuten vært konge å pisse på VIF supporterne ) _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
Last edited by moomoo on 28.11.2011 13:16; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.11.2011 13:14 Post subject: |
|
|
| Absolutt ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 28.11.2011 13:44 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: |
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 28.11.2011 14:31 Post subject: |
|
|
| Jeg er redd vi må ha hjelp av politiet dersom vi skal bli kvitt Hoftun. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 28.11.2011 14:35 Post subject: |
|
|
| Vi får håpe det er noen Rosenborg-tilhengere også blant de på kammerset. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 02.12.2011 11:06 Post subject: |
|
|
| ble det ikke nevnt for ett par dager siden at Bratseth var aktuell for en stilling i Rbk ? |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 02.12.2011 11:18 Post subject: |
|
|
Det ble vel også nevnt at han ikke var særlig lysten på sin gamle jobb som sportslig leder. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 02.12.2011 20:42 Post subject: |
|
|
Noen som spurte TKKarlsen på twitter om han ville tatt jobben som SD i RBK, svaret: Hypotetisk, RBK klarer sge nok uten meg.
Faen å konge det hadde vært med Karlsen som SD! Klart vi måtte hatt en direktør med baller og tøyer om vi skulle hatt Tobjørnsen og Karlsen som sportslig avdelings ledere hehe Men utrolig spennende tanke  |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 02.12.2011 20:47 Post subject: |
|
|
| Det ville faen meg vært utopia. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 02.12.2011 21:52 Post subject: |
|
|
Tror ikke jeg ville hatt TKK som SD. Som speider tar jeg selvsagt imot ham, men det er nå en gang det han er. Jeg vil ha en med bred kompetanse både innen sportslige og økonomiske spørsmål, og jeg tror TKK er litt for smal sånn sett. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 04.12.2011 10:37 Post subject: |
|
|
Jeg ser ikke noen vesentlig grunn til at sportslig leder skal ha så innmari mye økonomibakgrunn, bortsett fra en grunnleggende forståelse for, og bakgrunn i, vanlig fotballøkonomi. Slik jeg ser det er det viktigste at den sportslige lederen er i stand til å føre en bevisst strategi i forhold til spillerstall og spillestil, og det forutsetter egentlig stor fotballkompetanse, god oversikt, og evne til samarbeid med hovedtrener og speider(e) på den ene siden, og daglig leder og styret på den andre. Selvfølgelig må det være noen det går an å si "budsjett" til uten at det går varmt mellom ørene.
Så lenge daglig leder har skikkelig med kompetanse på det finansielle, og klubben faktisk benytter seg av den kompetansen de har når det behøves (slik som når det legges inn bud på spillere), så trenger ikke den sportslige lederen vår å være hvitsnipper fra NHH. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 05.12.2011 01:14 Post subject: |
|
|
Karlsen er ferdig med norsk fotball etter FFK-skandalen (for det var det, en skandale, altså. At han måtte gå) _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 05.12.2011 09:32 Post subject: |
|
|
| Det er ikke så svart eller hvitt Bakklandia. Folk sa at Bratseth var ferdig med RBK etter Basma-skandalen også, nå ønsker han seg tilbake. Alt handler om timing og tilbudet. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 05.12.2011 14:09 Post subject: |
|
|
Spør han selv, og se hvilket svar du får!  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 05.12.2011 14:24 Post subject: |
|
|
Prøv å innse at ting ikke er hundre prosent enten eller Bakklandia. At Karlsen uttalte for 4/3/2/1 år siden, kanskje til og med igår at han er ferdig med norsk fotball, vil ikke si at han ikke kommer til å jobbe med norsk fotball igjen.
Alle skjønner at ingen kan ta valg som går 40 år frem i tid på den måten. Kanskje er han lei av bedritne russere i Zenit, kanskje krever dama/kona at de skal bosette seg i Norge med mer normal 8-4 jobb, kanskje stiller ting seg helt annerledes når han først får jobbtilbudet, etc etc etc.
Poenget mitt er at selv om noen har uttalt seg skråsikkert, skal man ikke utelukke dem for all fremtid. Noenganger er man bare litt tøff i kjeften eller uttaler seg litt skråsikkert etter å ha blitt behandlet dårlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 05.12.2011 14:28 Post subject: |
|
|
Jeg veit godt at ting ikke er enten-eller. Jeg er da tross alt politiker!
Men jeg veit også at Karlsen er en mann som står for det han mener, og når han uttaler at det er "Ytterst usannsynlig at jeg noensinne vil jobbe i norsk fotball igjen", så tror jeg han faktisk. Du må huske på at i motsetningen til Bratseth har ikke Karlsen ett klubbhjerte som banker, som over tid vil bryte ned motstanden mot å ville tilbake.
Hadde Karlsens hjerte faktisk banket litt ekstra for f.eks. FFK, så hadde jeg absolutt hatt tro på at han kunne funnet på å komme tilbake. Nå derimot, tror jeg faktisk han er ferdig. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 05.12.2011 14:31 Post subject: |
|
|
TKK har aldri, såvidt jeg har sett, avvist tilbudet. Derimot skriver han "stillingen er besatt" og "det er et hypotetisk spørsmål".
Tror ikke det hadde tatt lang tid før flybillettene til Trondheim var bestilt om han hadde blitt spurt om å stille på intervju. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 05.12.2011 14:57 Post subject: |
|
|
Det sier seg selv at en 36 år gammel/ung mann ikke kan garantere at han aldri kommer til å jobbe med fotball i hjemlandet sitt.
Selv om han har sagt det og du har trodd han, så er det rett og slett bare sånn at det er veldig mye ting som kan forandre livet veldig mye. For eksempel om man får barn og livet som speider og 300 reisedøgn i året ikke lenger passer deg(kona).
Det er selvsagt også mulig at han ville likt tanken på å være sentral i snuoperasjonen klubben vår, han har skrevet mye om det å drive en fotballklubb på riktig måte. Kanskje er det også endel mer pirrende å komme til en klubb han faktisk har mulighet til å hente flere spillere til. Langt lettere å hente spillere til RBK enn FFK.
Så igjen, poenget er ikke at jeg ikke tro på han når han har sagt det og ment det da, det er bare sjeldent man kan utelukke noe i 40 år frem i tid. |
|
| Back to top |
|
 |
|