English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Johan Andersson
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 29.11.2011 17:00    Post subject: Reply with quote

Fysisk har ikke Norge vært borti noe lignede siden Carew. Pedersen er sterk som en okse, og kan sånn sett fungere perfekt som "Brøyter" for Bakenga og Chibuike, f.eks.

I tillegg skyter han jo omtrent like hardt som en hest sparker også, og er dermed ikke helt ufarlig foran mål selv. Jönsson har jo en god "track record" med å foredle uslipte talenter til noe stort, og sånn sett kan han og Pedersen være en ekstremt god match.

Jeg sliter med å se en god grunn til at han ikke skal hentes hvis han er realistisk å hente.
d3
Rutinert

PostPosted: 29.11.2011 17:03    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
HÃ¥per han kommer

Rocky83
Veteran

PostPosted: 29.11.2011 17:20    Post subject: Reply with quote

Ingen kan vel anklage Pedersen for å virke veldig oppegående, men som fotballspiller er han skarp. Utrolig vass i boksen og veldig sterk. Men, er han ikke litt lik Bakenga? Viss vi skal spille 4-4-2 kan jeg ikke se for meg at Bakenga og Pedersen går så veldig godt sammen. I en skjev 4-3-3 derimot vil det være gull.
Back to top
View user's profile Send private message
Goran
Proff

PostPosted: 29.11.2011 17:29    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:

Jeg sliter med å se en god grunn til at han ikke skal hentes hvis han er realistisk å hente.

Amen.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 29.11.2011 17:44    Post subject: Reply with quote

Rocky83 wrote:
Ingen kan vel anklage Pedersen for å virke veldig oppegående, men som fotballspiller er han skarp. Utrolig vass i boksen og veldig sterk. Men, er han ikke litt lik Bakenga? Viss vi skal spille 4-4-2 kan jeg ikke se for meg at Bakenga og Pedersen går så veldig godt sammen. I en skjev 4-3-3 derimot vil det være gull.

Iversen er en av de mest fotballintelligente spillerene dette landet har fostret, men han har ikke akkurat æresmedlemskap i Mensa av den grunn. Intelligens på og utenfor banen er (heldigvis) to vidt forskjellige ting.

Likhetene mellom Bakenga og Pedersen er egentlig ikke så store. Bakenga er mer måltjuv, en litt mer raffinert type med god touch, fart og gode bevegelser. Pedersen ser jeg mer på som en kriger. Bra trøkk i beina og på hodet, sterk i kroppen, og vilje utenpå drakta.
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 29.11.2011 17:47    Post subject: Reply with quote

askjetne wrote:
Bakklandia wrote:

Amen.
Tommel'n opp!
Ryujin
Veteran

PostPosted: 29.11.2011 17:54    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Likhetene mellom Bakenga og Pedersen er egentlig ikke så store. Bakenga er mer måltjuv, en litt mer raffinert type med god touch, fart og gode bevegelser. Pedersen ser jeg mer på som en kriger. Bra trøkk i beina og på hodet, sterk i kroppen, og vilje utenpå drakta.

Jeg er helt enig, jeg tror hvilke som helst forsvar i Norge vil få problemer med disse to på topp.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende

PostPosted: 29.11.2011 18:03    Post subject: Reply with quote

Bakenga-Pedersen kan bli som en (ekstremt) light-utgave av Rooney-Hernandez i Man Utd.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 29.11.2011 18:05    Post subject: Reply with quote

Du glemmer fullstendig at Rooney har overblikk og kreativitet, noe Pedersen overhodet ikke innehar.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 29.11.2011 18:09    Post subject: Reply with quote

Var derfor jeg understreket ligth-biten, ja. Dessuten, jeg tror Pedersen har det i seg, og at Jönsson kan få det ut.
Ryujin
Veteran

PostPosted: 29.11.2011 18:10    Post subject: Reply with quote

Med Bakenga og Pedersen på topp så burde vi spille en 41212 eller 4312 sånn at vi har er offensive midtbane som kan forre dem med gjennombruds pasninger.
Back to top
tjommi
Proff

PostPosted: 29.11.2011 18:24    Post subject: Reply with quote

En perfekt offensiv midtbane til det hadde vært Pontus Farnerud (ja jeg vet han er svensk og "gammel"). Med en slik midtbanespiller kunne RBK igjen begynne å spille gjennom midtbanen, ikke bare pole over den... Tror også han kunne vært en naturlig leder på banen, noe RBK ikke har pr i dag.

Edit: skriveleif
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 29.11.2011 18:27    Post subject: Reply with quote

det var jaggu meg mye spennende om Johan Anderson her gitt......
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 29.11.2011 18:27    Post subject: Reply with quote

Hva skal vi med Pontus så lenge vi har Chibbe til den rollen?
Ryujin
Veteran

PostPosted: 29.11.2011 18:28    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig at Pontus ville gjort en god jobb, men heldigvis så har vi en speider som skal kunne finne en spiller som er yngre og forhåpentligvis bedre. Syns det er på tide at vi slutter å se til tippeligaen hvis vi noen gang skal kunne heve oss til europeisk nivå.
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 29.11.2011 20:07    Post subject: Reply with quote

Tror at Jon Inge Høiland kan være en medvirkende årsak til at han signerer for oss.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 29.11.2011 20:56    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Hva skal vi med Pontus så lenge vi har Chibbe til den rollen?
Hadde vært bra med en OM som kan (og GJØR) slå pasninger da.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 29.11.2011 21:05    Post subject: Reply with quote

Personlig ser jeg ikke på Andersson som et så trist kjøp som resten her inne gjør (om vi da enten selger en MB eller bruker ham som spiss). Altså, hvor mange skritt opp er han ikke fra Winsnes, Moldskred, Høiland og Trond Olsen som kjøp?

Fyren har i tillegg på 64 starter i TL (hovedsakelig som midtbane) putte 25 goller. Målsnitt på 0,4 som midtbanespiller er jævlig sterkt.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 29.11.2011 21:10    Post subject: Reply with quote

En annen måte å se på ham er; gammel, skadeutsatt leiesoldat. Wink

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 29.11.2011 21:14    Post subject: Reply with quote

Helt enig med deg knerten, noe jeg også har skrevet mange ganger her inne.
Men jeg mener fortsatt at om vi ikke selger en midtbanespiller i januar så syns jeg det er unødvendig å ta opp en porsjon av lønnsbudsjettet på han. Høyreback, rask stopper, keeper og erstatter for Prica burde være fokusområdet før midtbanespiller.
Men selger vi Henriksen så er det en god signering.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 29.11.2011 21:18    Post subject: Reply with quote

Dønn uenig. Selge en for kronasje og erstatte ham med en uten noen som helst videre verdi? Uansett om han er gratis er det feil tankegang mener jeg.

Gode spillere med utviklingspotensiale SKAL bevege seg gjennom RBK, men da skal vi erstatte dem med neste "generasjon" (antar dere skjønner bruken av generasjon her, ikke at vedkommende skal være 30 år yngre enn Henriksen), som igjen skal legge igjen penger etter noen år.

Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 29.11.2011 21:27    Post subject: Reply with quote

Ser ikke helt hvorfor Andersson skal komme hit.

Synes ikke han danker ut Dockal, Henriksen, Issah eller Svensson. Å da har vi unggutter som Berntsen og Midtsjø i bakhånd. + Moldskred, Goa? og DFH på kantene.

Er enig i at han hadde vært en fin "rotasjonsspiller" a'la Winsnes, men tviler sterkt på at han går til en klubb hvor han ikke får "garanti" for fast spilletid.

Som angrepsspiller er han ikke god nok etter min mening, der skal vi ha Pedersen, Senghor, Fall, Utaka, Bengtson+++

Men føler litt på gikta at RBK har fått klare indikasjoner på at Henriksen meget lett kan komme til å gå i vinter, og da er denne overgangen mye enklere å skjønne. Fremdeles ikke optimal, men som bosman blir det en overgang etter Hoftuns hjerte. Og hvis det gjør at det kan frigjøres mer penger til evt. andre spillere synes jeg det er en helt fair overgang.

Andersson må gjerne komme for min del, men det kommer mye an på hvordan han skal brukes (og fremfor hvem?), lønn og hva det evt. gjør med økonomien til å hente andre spillere på mer prekære plasser.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 29.11.2011 21:37    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Dønn uenig. Selge en for kronasje og erstatte ham med en uten noen som helst videre verdi? Uansett om han er gratis er det feil tankegang mener jeg.

Gode spillere med utviklingspotensiale SKAL bevege seg gjennom RBK, men da skal vi erstatte dem med neste "generasjon" (antar dere skjønner bruken av generasjon her, ikke at vedkommende skal være 30 år yngre enn Henriksen), som igjen skal legge igjen penger etter noen år.

Jeg er enig med deg i tankegangen recon, men jeg mener situasjonen vi er i nå økonomisk gjør at om vi får inn en erstatter på 27 år som holder nivået og er gratis, da burde vi ta den.
Penger fra et eventuelt salg av Henriksen må brukes på høyreback, rask midtstopper og en erstatter for Prica. I en ideell situasjon (om vi hadde hatt dyktige folk i alle posisjoner i klubben) ville vi hatt penger til erstattere hver eneste gang fordi vi alltid solgte med pluss og gikk i overskudd, men sånn er jo ikke dagens situasjon.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 29.11.2011 22:02    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig med deg i tankegangen recon, men jeg mener situasjonen vi er i nå økonomisk gjør at om vi får inn en erstatter på 27 år som holder nivået og er gratis, da burde vi ta den.
Penger fra et eventuelt salg av Henriksen må brukes på høyreback, rask midtstopper og en erstatter for Prica. I en ideell situasjon (om vi hadde hatt dyktige folk i alle posisjoner i klubben) ville vi hatt penger til erstattere hver eneste gang fordi vi alltid solgte med pluss og gikk i overskudd, men sånn er jo ikke dagens situasjon.

Men trenger vi ham da?
Quote:
Synes ikke han danker ut Dockal, Henriksen, Issah eller Svensson. Å da har vi unggutter som Berntsen og Midtsjø i bakhånd.
Han er ikke kantspiller han heller!

Og gratis er vel så som så. Du ser jo hvor bosmannspillere nuller ut overgangspenger spart med sign-on og oppblåst lønn.
Og han har mer "navn" og ego enn de unge hos oss (uten at jeg mener han er særs bedre imo), og JJ er en beint ut svak fyr.

SÃ¥ jeg vil ikke ha ham!

Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.12.2011 19:13    Post subject: Reply with quote

http://www.fotbolldirekt....-haglund-0

Jaja, da får vi regne med at Torbjørnsen har noe bedre på gang. Fugla får kose seg med en spiller som ofte er skadd.

Er nok et godt valg å ikke signere Andersson, særlig hvis vi ikke selger Henriksen i vinter. Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 8 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb