| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.11.2011 17:00 Post subject: |
|
|
Fysisk har ikke Norge vært borti noe lignede siden Carew. Pedersen er sterk som en okse, og kan sånn sett fungere perfekt som "Brøyter" for Bakenga og Chibuike, f.eks.
I tillegg skyter han jo omtrent like hardt som en hest sparker også, og er dermed ikke helt ufarlig foran mål selv. Jönsson har jo en god "track record" med å foredle uslipte talenter til noe stort, og sånn sett kan han og Pedersen være en ekstremt god match.
Jeg sliter med å se en god grunn til at han ikke skal hentes hvis han er realistisk å hente. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 29.11.2011 17:03 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | HÃ¥per han kommer |
_________________ 100% JESUS |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 29.11.2011 17:20 Post subject: |
|
|
| Ingen kan vel anklage Pedersen for å virke veldig oppegående, men som fotballspiller er han skarp. Utrolig vass i boksen og veldig sterk. Men, er han ikke litt lik Bakenga? Viss vi skal spille 4-4-2 kan jeg ikke se for meg at Bakenga og Pedersen går så veldig godt sammen. I en skjev 4-3-3 derimot vil det være gull. |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 29.11.2011 17:29 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: |
Jeg sliter med å se en god grunn til at han ikke skal hentes hvis han er realistisk å hente. |
Amen. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.11.2011 17:44 Post subject: |
|
|
| Rocky83 wrote: | | Ingen kan vel anklage Pedersen for å virke veldig oppegående, men som fotballspiller er han skarp. Utrolig vass i boksen og veldig sterk. Men, er han ikke litt lik Bakenga? Viss vi skal spille 4-4-2 kan jeg ikke se for meg at Bakenga og Pedersen går så veldig godt sammen. I en skjev 4-3-3 derimot vil det være gull. |
Iversen er en av de mest fotballintelligente spillerene dette landet har fostret, men han har ikke akkurat æresmedlemskap i Mensa av den grunn. Intelligens på og utenfor banen er (heldigvis) to vidt forskjellige ting.
Likhetene mellom Bakenga og Pedersen er egentlig ikke så store. Bakenga er mer måltjuv, en litt mer raffinert type med god touch, fart og gode bevegelser. Pedersen ser jeg mer på som en kriger. Bra trøkk i beina og på hodet, sterk i kroppen, og vilje utenpå drakta. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 29.11.2011 17:47 Post subject: |
|
|
| askjetne wrote: | | Bakklandia wrote: |
Jeg sliter med å se en god grunn til at han ikke skal hentes hvis han er realistisk å hente. |
Amen. |  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 29.11.2011 17:54 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Likhetene mellom Bakenga og Pedersen er egentlig ikke så store. Bakenga er mer måltjuv, en litt mer raffinert type med god touch, fart og gode bevegelser. Pedersen ser jeg mer på som en kriger. Bra trøkk i beina og på hodet, sterk i kroppen, og vilje utenpå drakta. |
Jeg er helt enig, jeg tror hvilke som helst forsvar i Norge vil få problemer med disse to på topp. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.11.2011 18:03 Post subject: |
|
|
Bakenga-Pedersen kan bli som en (ekstremt) light-utgave av Rooney-Hernandez i Man Utd. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.11.2011 18:05 Post subject: |
|
|
| Du glemmer fullstendig at Rooney har overblikk og kreativitet, noe Pedersen overhodet ikke innehar. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.11.2011 18:09 Post subject: |
|
|
Var derfor jeg understreket ligth-biten, ja. Dessuten, jeg tror Pedersen har det i seg, og at Jönsson kan få det ut. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 29.11.2011 18:10 Post subject: |
|
|
| Med Bakenga og Pedersen på topp så burde vi spille en 41212 eller 4312 sånn at vi har er offensive midtbane som kan forre dem med gjennombruds pasninger. |
|
| Back to top |
|
 |
tjommi Proff
|
Posted: 29.11.2011 18:24 Post subject: |
|
|
En perfekt offensiv midtbane til det hadde vært Pontus Farnerud (ja jeg vet han er svensk og "gammel"). Med en slik midtbanespiller kunne RBK igjen begynne å spille gjennom midtbanen, ikke bare pole over den... Tror også han kunne vært en naturlig leder på banen, noe RBK ikke har pr i dag.
Edit: skriveleif |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 29.11.2011 18:27 Post subject: |
|
|
| det var jaggu meg mye spennende om Johan Anderson her gitt...... |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.11.2011 18:27 Post subject: |
|
|
Hva skal vi med Pontus så lenge vi har Chibbe til den rollen? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 29.11.2011 18:28 Post subject: |
|
|
| Jeg er enig at Pontus ville gjort en god jobb, men heldigvis så har vi en speider som skal kunne finne en spiller som er yngre og forhåpentligvis bedre. Syns det er på tide at vi slutter å se til tippeligaen hvis vi noen gang skal kunne heve oss til europeisk nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 29.11.2011 20:07 Post subject: |
|
|
| Tror at Jon Inge Høiland kan være en medvirkende årsak til at han signerer for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 29.11.2011 20:56 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | Hva skal vi med Pontus så lenge vi har Chibbe til den rollen? | Hadde vært bra med en OM som kan (og GJØR) slå pasninger da. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.11.2011 21:05 Post subject: |
|
|
Personlig ser jeg ikke på Andersson som et så trist kjøp som resten her inne gjør (om vi da enten selger en MB eller bruker ham som spiss). Altså, hvor mange skritt opp er han ikke fra Winsnes, Moldskred, Høiland og Trond Olsen som kjøp?
Fyren har i tillegg på 64 starter i TL (hovedsakelig som midtbane) putte 25 goller. Målsnitt på 0,4 som midtbanespiller er jævlig sterkt. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 29.11.2011 21:10 Post subject: |
|
|
En annen måte å se på ham er; gammel, skadeutsatt leiesoldat.  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.11.2011 21:14 Post subject: |
|
|
Helt enig med deg knerten, noe jeg også har skrevet mange ganger her inne.
Men jeg mener fortsatt at om vi ikke selger en midtbanespiller i januar så syns jeg det er unødvendig å ta opp en porsjon av lønnsbudsjettet på han. Høyreback, rask stopper, keeper og erstatter for Prica burde være fokusområdet før midtbanespiller.
Men selger vi Henriksen så er det en god signering. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 29.11.2011 21:18 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Men selger vi Henriksen så er det en god signering. | Dønn uenig. Selge en for kronasje og erstatte ham med en uten noen som helst videre verdi? Uansett om han er gratis er det feil tankegang mener jeg.
Gode spillere med utviklingspotensiale SKAL bevege seg gjennom RBK, men da skal vi erstatte dem med neste "generasjon" (antar dere skjønner bruken av generasjon her, ikke at vedkommende skal være 30 år yngre enn Henriksen), som igjen skal legge igjen penger etter noen år. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 29.11.2011 21:27 Post subject: |
|
|
Ser ikke helt hvorfor Andersson skal komme hit.
Synes ikke han danker ut Dockal, Henriksen, Issah eller Svensson. Å da har vi unggutter som Berntsen og Midtsjø i bakhånd. + Moldskred, Goa? og DFH på kantene.
Er enig i at han hadde vært en fin "rotasjonsspiller" a'la Winsnes, men tviler sterkt på at han går til en klubb hvor han ikke får "garanti" for fast spilletid.
Som angrepsspiller er han ikke god nok etter min mening, der skal vi ha Pedersen, Senghor, Fall, Utaka, Bengtson+++
Men føler litt på gikta at RBK har fått klare indikasjoner på at Henriksen meget lett kan komme til å gå i vinter, og da er denne overgangen mye enklere å skjønne. Fremdeles ikke optimal, men som bosman blir det en overgang etter Hoftuns hjerte. Og hvis det gjør at det kan frigjøres mer penger til evt. andre spillere synes jeg det er en helt fair overgang.
Andersson må gjerne komme for min del, men det kommer mye an på hvordan han skal brukes (og fremfor hvem?), lønn og hva det evt. gjør med økonomien til å hente andre spillere på mer prekære plasser. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 29.11.2011 21:37 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | 1972 Miami Dolphins wrote: | | Men selger vi Henriksen så er det en god signering. | Dønn uenig. Selge en for kronasje og erstatte ham med en uten noen som helst videre verdi? Uansett om han er gratis er det feil tankegang mener jeg.
Gode spillere med utviklingspotensiale SKAL bevege seg gjennom RBK, men da skal vi erstatte dem med neste "generasjon" (antar dere skjønner bruken av generasjon her, ikke at vedkommende skal være 30 år yngre enn Henriksen), som igjen skal legge igjen penger etter noen år. |
Jeg er enig med deg i tankegangen recon, men jeg mener situasjonen vi er i nå økonomisk gjør at om vi får inn en erstatter på 27 år som holder nivået og er gratis, da burde vi ta den.
Penger fra et eventuelt salg av Henriksen må brukes på høyreback, rask midtstopper og en erstatter for Prica. I en ideell situasjon (om vi hadde hatt dyktige folk i alle posisjoner i klubben) ville vi hatt penger til erstattere hver eneste gang fordi vi alltid solgte med pluss og gikk i overskudd, men sånn er jo ikke dagens situasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 29.11.2011 22:02 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: |
Jeg er enig med deg i tankegangen recon, men jeg mener situasjonen vi er i nå økonomisk gjør at om vi får inn en erstatter på 27 år som holder nivået og er gratis, da burde vi ta den.
Penger fra et eventuelt salg av Henriksen må brukes på høyreback, rask midtstopper og en erstatter for Prica. I en ideell situasjon (om vi hadde hatt dyktige folk i alle posisjoner i klubben) ville vi hatt penger til erstattere hver eneste gang fordi vi alltid solgte med pluss og gikk i overskudd, men sånn er jo ikke dagens situasjon. |
Men trenger vi ham da?
| Quote: | | Synes ikke han danker ut Dockal, Henriksen, Issah eller Svensson. Å da har vi unggutter som Berntsen og Midtsjø i bakhånd. | Han er ikke kantspiller han heller!
Og gratis er vel så som så. Du ser jo hvor bosmannspillere nuller ut overgangspenger spart med sign-on og oppblåst lønn.
Og han har mer "navn" og ego enn de unge hos oss (uten at jeg mener han er særs bedre imo), og JJ er en beint ut svak fyr.
Så jeg vil ikke ha ham! _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 13.12.2011 19:13 Post subject: |
|
|
http://www.fotbolldirekt....-haglund-0
Jaja, da får vi regne med at Torbjørnsen har noe bedre på gang. Fugla får kose seg med en spiller som ofte er skadd.
Er nok et godt valg å ikke signere Andersson, særlig hvis vi ikke selger Henriksen i vinter.  |
|
| Back to top |
|
 |
|