English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tromsø - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 21.11.2011 01:57    Post subject: Reply with quote

Forøvrig, all mulig honnør til Sigurd. Mye å takke han for fra tiden hans her. Han var enorm i 97-99: http://www.youtube.com/wa...re=related
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 21.11.2011 02:16    Post subject: Reply with quote

Stor takk til JJ og TH + noen til for å stå fram med snørrbrems for riktig skikkelig å ta i for å stigmatisere landsdelen, være en parodi på seg selv og skjemme ut laget, Trøndelag og fansen.
Det var bare det som manglet nå så kan man sette 100% score på årets sesong. HVEM kom med forslaget om at Trønderbart skulle ta´s fram som et "morsomt" innslag ?
Skyt faenskapet.....
Fotballen som presenteres er en vits, støtteapparatet framstår som en dårlig trøndervits, kulturen i klubben framstå mer og mer som en ukultur og en vits den også.
Neste skritt blir nå at sponsorene begynner å få kalde føtter, publikumstallet synker under 10.000 og JJ står fram med en positiv oppsummering etter tap mot Viking og exit Europa 2012......
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende

PostPosted: 21.11.2011 02:23    Post subject: Reply with quote

ehm...barten: http://www.movember.com/

jeg sporter selv en heller frisk trailerbart. Bare spør de som har meg på facebook.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 21.11.2011 11:59    Post subject: Reply with quote

Forslaget fra Oppmannen om å finne tilbake til de Rosenborgske røttene synes jeg er elendig. Argumentasjonen er som å si at "det er ikke galt å pule søstera si dersom alternativet er melkekua". Er det noen klubb noensinne som har hatt behov for å få inn ekte kompetanse i sportslig avdeling, uten sideblikk til kompisfaktor, klubbtilhørighet, TL-kjendisfaktor og dialekt, så er det RBK 2011. Der må fokuset ligge, det er viktigere enn justeringer i spillerstallen.

Kampen mot Tromsø var, for meg, enda et bevis på at Jönsson ikke har taktiske ferdigheter til å lykkes med Rosenborg. Planen fra start (jeg mistet de første 15, men) var tydeligvis å tette igjen bakover, og dette skulle tydeligvis gjøres ved å holde igjen backene. Resultatet ble et smaltspillende lag med to innoverkanter mot et kompakt, defensivt hjemmelag (som ventet), som likevel tømte midtbanen, og gikk seg på overganger imot. I andre omgang ble én back gitt løyve til å angripe, det var også den eneste plassen Rosenborg angrep, og det kulminerte alltid i et elendig innlegg, eller en tapt duell mot TILs gode duellstoppere + Kara. (Kompetansen og fokuset i norsk fotball understrekes av Myhres ekspertkommentar om at det var slik Rosenborg burde angripe TIL, ved å "mate" spissene med innlegg. Så du kampen?). Det er neppe tilfeldig at Rosenborg scoret den ene gangen Dockal skiftet side, og vi spilte langs bakken rundt forsvaret.

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Mikael Dorsin har blitt en vandrende katastrofe som venstreback. Til tider ser det ut som han prøver å unngå å ta duellene på siden, og i stedet trekker inn i midten, eller står igjen høyt. Kanskje er det igjen Jönssons taktikk, men nå må stadig Issah ta plassen til Dorsin som venstreback i en slags 5-3-2 defensivt, der absolutt ingen tar rommet foran stopperne, eller plukker opp løp fra midtbanespillerne. Det er helt håpløs organisering.

Halvt øye oppgitt-børs:

Bråthen 5 - Grei kamp, ingen matchvinner, men kan heller ikke lastes vesentlig for målene. Et par fine redninger. Noen dårlige utspill og klareringer trekker ned.

Lustig 5 - Sliter alene mot Drage defensivt. Ellers konstruktiv med ball, og villig med offensivt når han får lov. Dårlig innleggskvalitet.

Larsen 4 - Et aktivum på offensiv dødball, dessverre ikke like heit i lufta defensivt. Blir veldig alene og ryggende på overganger imot.

Lago 3 - Mye det samme som Larsen, uten de offensive plussene.

Dorsin 2 - Lite involvert offensivt, og direkte dårlig defensivt.

Dockal 4 - Mye involvert med ball offensivt, og flink til å sette opp Lustig, men savner at han prøver å variere og gjøre ting selv. Slapp defensivt.

Henriksen 5 - Sliter med å finne rom mot Tromsøs lave press, og har ikke frekvens og intensitet uten ball til å være med og rive opp strukturene. Fin assist til Bakenga.

Issah 4 - Svak kamp av Issah, som sliter med tempoet når han utfordres en mot en. Blir for lett å passere, og det er ikke greit i hans rolle. Får igjen for mange roller å fylle defensivt.

Svensson 4 - Knapt synlig, klarer ikke sette preg på kampen. Skulle gjerne sett litt lengre løp uten ball, det blir litt for stasjonært.

Bakenga BB 7 - Viser hvorfor han bør fases inn som fast spiss på Rosenborg. Ikke alltid like synlig i banespillet, men beveger seg lurt, kommer til tre store sjanser, og scorer ett mål, igjen. Skaffer jo egentlig rødt kort på Björck også.

Prica 2 - Knapt synlig, og tapte nesten alle duellene sine. Ser ut som han mistrives på banen for tiden.

Chibuike - SÃ¥ ham knapt, skaffet ett frispark og en corner, og det var vel det.

Fredheim Holm - Kom han innpå?

Jönsson 2 - Ingen plan, ingen forberedelser, ingen justeringer. Ingen topptrener.

Sandmoen 4 - Tør ikke gi Björck rødt når han feier ned Bakenga som sistemann. Har rett i påfølgende straffesituasjon.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 21.11.2011 16:07    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at dersom ingen har til hensikt å skifte ut Hoftun, Henriksen eller Jamtfall kan det være like greit med KT Eggen som hovedtrener, men jeg er klar over at han er avskrevet og mislikt av de fleste her.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende

PostPosted: 21.11.2011 16:14    Post subject: Reply with quote

Det er nå en ting at KTE er sterk fotballfaglig, men psyken hans bukker jo under før han kommer seg ut av ankomsthallen på Værnes!

KTE hører hjemme i talentutvikling, etter min mening. Der vil han være glimrende!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 21.11.2011 17:40    Post subject: Reply with quote

Enig Recon. Skulle vi hatt et faglig eminent team, burde vi hatt noe sånt:

Hovedtrener: NAE (eller tilsvarende)
Assistenttrener: Ola By Rise
Førstelagstrener/Hovedtrener Toppgruppa (kampleder RBK 2): Trond Nordsteien
Spillerutvikler/Hovedtrener Treningsgruppe 2 (kampleder RBK 3): Knut Torbjørn Eggen
Keepertrener: Kompetent fyr
Assistenttrener Toppgruppa:Ståle Stensaas
Assistenttrener Treningsgruppe 2: Roger Naustan
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 21.11.2011 17:52    Post subject: Reply with quote

Jeg kunne tenkt meg R. Bratseth inn i Rbk igjen. Har han et navn i europa og kan være et pluss for klubben
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 21.11.2011 18:24    Post subject: Reply with quote

stolavs wrote:
Jeg kunne tenkt meg R. Bratseth inn i Rbk igjen. Har han et navn i europa og kan være et pluss for klubben

Da er vi tilbake til steinalderen. Nok en konservativ trønder som IKKE står for toppidrettskultur og forbedring av detaljer.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 21.11.2011 18:36    Post subject: Reply with quote

Ikke Bratseth nei. En Høgmo-type som sportsdirektør.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 21.11.2011 19:32    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer ikke helt å legge fram meg tanken om en tysk keepertrener. De popper jo opp så mange gode keepere med tyske pass for tiden at noe må de jo gjøre riktig der nede.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 21.11.2011 19:40    Post subject: Reply with quote

Eller spansk, for eksempel?
Erlendr
Veteran

PostPosted: 21.11.2011 20:57    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Jeg klarer ikke helt å legge fram meg tanken om en tysk keepertrener. De popper jo opp så mange gode keepere med tyske pass for tiden at noe må de jo gjøre riktig der nede.

Dette gjelder tyske fotballspillere sånn generelt.

Greit, de har noen millioner flere å ta av enn i Norge, men de har gjort mye rett i talentarbeid når de får frem balleleganter som Goetze, Reus, Schweinsteiger, Podolski m.fl.

Tysk eller italiensk keepertrener, jatakk.
Back to top
akson
Veteran

PostPosted: 21.11.2011 21:50    Post subject: Reply with quote

Vi trenger 1000 l flybensin inn i klubben, i form av en ny daglig leder som er istand til å injisere de nye som erstatter JJ med assistenter, EH og TS og de øvrige som blir med videre.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 21.11.2011 22:28    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Eller spansk, for eksempel?

Eller spansk, ja. For all del.
moomoo
Veteran

PostPosted: 22.11.2011 02:19    Post subject: Reply with quote

Trener: Trond Sollied
Sports direktør: Johan "racist" Cruyff

Inn:

Aasbak Egen stall
Hedenstad Stabæk
Senghor Dubai?
Kris Malaga
Vage Nilsen Haugesund

Ut:
Lago Free
Rønning Ranheim lån
Dorsin Elfsborg 2m.nok
Lustig Celtic Free
Høiland Free
Winsnes Lagt opp
Henrix Hamburg 20m.nok
Prica Helsingborg 3m.nok
Moldskred TIL 1m.nok
D.F.H. VIF 4m.nok
Ølhund Helsingborg 5m.nok

Rosenborg 3-1-2-2-1-1

---------------------------------Bråthen--------------------------------

---------------- Hedenstad --- Biffen --- Kris -----------------------

-------------------------------- Issy -----------------------------------

Dockal ------------------------------------------------------ Aasbakk/V.N

---------------------- Midtsjø ------ Jonas ---------------------------

------------------------------- Chibbe --------------------------------

------------------------- Senghor(Bakenga) --------------------------

ROck'n Roll!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 22.11.2011 02:33    Post subject: Reply with quote

Har du skrevet et seriøst innlegg her inne noen gang? Og hva faen mener du med at Cruyff er rasist?
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 22.11.2011 02:53    Post subject: Reply with quote

Følger du ikke med?

Cruyff sa til Davids at han var i Ajax bare fordi han var svart Smile

- Torgeir Børven
Back to top
Robbaan
Senior

PostPosted: 22.11.2011 02:54    Post subject: Reply with quote

Knerten, bla Dagbladet skrev idag at Cruyff skjelte ut Davids på styremøte.
http://www.dagbladet.no/2.../19107769/
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 22.11.2011 19:42    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Har du skrevet et seriøst innlegg her inne noen gang? Og hva faen mener du med at Cruyff er rasist?

joda, ikke fulgt med i timen der ^^ men tilgitt.
har stor respekt for Cruyff jeg, og alt han har oppnådd så var mere ment some en humoristisk gimmick. Tror neppe heller Johan er rasist, og sa vel til Davids det han sa fordi han va opphisset, tror ikke hen mente no med det.

Om jeg kun har usakelige innlegg er en annen diskusjon. Jeg har meninger som folk flest som holder med klubben, og selv om det kansje er en smule urealistisk å tro at vi kan signere alle de jeg nevnte så har jeg da sett værre forslag rundt om på forumet Smile

Man må holde på humøret i disse dager, er det eneste som holder oss oppe når vi blir pissa på på banen.

Men helt realistisk sett så tror jeg hovedproblemet er at spillerne skal fungere i 4-4-2 istede for det tradisjonelle 4-3-3 systemet. Janne har ikke klart å inplentere nok kunnskap til spillerene om hvordan de skal beherske de nye rollene i laget. det er på hans kappe. Ikke tvil i om at laget ikek fungerer slik vi spiller i dag. bare se på antall målsjanser, store målsjanser vi har produsert i det siste. Hvordan vi løser dette er opp til styret, men jeg tror ikke Janne er riktig mann for å forsvare forventingene vi har som supportere. Troppen er grei den, men ikke mere en det for øyeblikket. Venter i spenning på januar vinduet..
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Page 13 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb